Gå til innhold

Sminke og hudpleie fra Secrets by Synnøve Sorthe


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Om dere ser f eks markedsføringen av andre nettbutikker så er det litt mer proft og ikke så venninnepreget.

Endret av Margaretth
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kom en pop-up da jeg gikk inn på butikken hennes om «bli med i min gruppe på Facebook, der legger jeg ut videoer med sminketips nesten hver dag». Jeg kan ikke si jeg ser så mye sminketips der nå. Jeg ser utallige poster med kjoler, og noe som kanskje skal ligne kjoler, som ser mer ut som uformelige laken, skjerf og ponchoer og smykker. Det er vel det det ser ut til å være mest av der, og en slags venninneklubb som poster bilder av ting de har kjøpt. Ikke så mye inspirerende der etter min smak, men det er tydeligvis et marked for dette blant andre. Så om noen hygger seg og ønsker å betale høyere pris for produkter man heller ikke får prøvd først, så er jo det sikkert fint nok for dem (og for hun som selger dette) 
 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Memena skrev (9 timer siden):

Det kom en pop-up da jeg gikk inn på butikken hennes om «bli med i min gruppe på Facebook, der legger jeg ut videoer med sminketips nesten hver dag». Jeg kan ikke si jeg ser så mye sminketips der nå. Jeg ser utallige poster med kjoler, og noe som kanskje skal ligne kjoler, som ser mer ut som uformelige laken, skjerf og ponchoer og smykker. Det er vel det det ser ut til å være mest av der, og en slags venninneklubb som poster bilder av ting de har kjøpt. Ikke så mye inspirerende der etter min smak, men det er tydeligvis et marked for dette blant andre. Så om noen hygger seg og ønsker å betale høyere pris for produkter man heller ikke får prøvd først, så er jo det sikkert fint nok for dem (og for hun som selger dette) 
 

 

Jeg likte bedre gruppa før.

Jeg syns det er ordentlig fint å se at en del godt voksne damer har fått interesse for å sminke seg og å ta bedre vare på huden. Mange flotte bilder av flotte damer. Men etterhvert syntes jeg det ble litt mye klaging over frekke medlemmer osv. Og klær og smykker er uinteressant for meg, hverfall den stilen og prisen der. Syntes det var gøyere med mer sminke/hudpleie tips. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zenhouse skrev (3 timer siden):

Jeg likte bedre gruppa før.

Jeg syns det er ordentlig fint å se at en del godt voksne damer har fått interesse for å sminke seg og å ta bedre vare på huden. Mange flotte bilder av flotte damer. Men etterhvert syntes jeg det ble litt mye klaging over frekke medlemmer osv. Og klær og smykker er uinteressant for meg, hverfall den stilen og prisen der. Syntes det var gøyere med mer sminke/hudpleie tips. 

Ja, det er jo det man blir forespeilet at gruppen handler om når man får en slik pop-up om å melde seg inn for daglige sminketips. Klærne jeg ser postet der er veldig langt unna min stil, og det samme er smykkene.  Så føler på en måte man blir «lokket inn der» på feil grunnlag. Nesten litt fascinerende å se den nesegruse beundringen av Synnøve der inne, på noen skulle en tro hun har funnet opp og laget disse produktene selv. 
 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Memena skrev (12 timer siden):

Ja, det er jo det man blir forespeilet at gruppen handler om når man får en slik pop-up om å melde seg inn for daglige sminketips. Klærne jeg ser postet der er veldig langt unna min stil, og det samme er smykkene.  Så føler på en måte man blir «lokket inn der» på feil grunnlag. Nesten litt fascinerende å se den nesegruse beundringen av Synnøve der inne, på noen skulle en tro hun har funnet opp og laget disse produktene selv. 
 

 

Å de kjolene !! Ser ut som telt enkelte av de . 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært kjolebonanza der inne nå i noen uker. Bohemkjoler i One Size, flere hundre kjoler har blitt bestilt.

Og når Synnøve får vareprøvene, så er One Size ca 38/40. Vil tro det blir mange i retur. Merkelig å ikke ha mål og størrelse klar før kundene bestiller.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sonit skrev (1 time siden):

Det har vært kjolebonanza der inne nå i noen uker. Bohemkjoler i One Size, flere hundre kjoler har blitt bestilt.

Og når Synnøve får vareprøvene, så er One Size ca 38/40. Vil tro det blir mange i retur. Merkelig å ikke ha mål og størrelse klar før kundene bestiller.

Jeg kunne egentlig se det på flere av kjolene da de var på bilder av modellene fra katalogen, at dette ikke var kjoler som ville være kledelige eller one-size som passer alle. Fant det merkelig at så mange uttrykte begeistring, og jeg ble heller ikke veldig overrasket da SS skrev at endel ble for trange til henne og derfor ikke kunne vise de frem. Jeg tror som deg at her blir det mange returer. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig kundeservice! Mottok nettopp øyeskygge i feil farge (altså feilleveranse). Men siden jeg ikke oppdaget det før jeg åpnet øyeskyggen har jeg overtrådt firmaets retningslinjer for retur og får ikke ny (riktig) vare. De er jo ikke forseglet, så jeg kunne løyet, men det gjorde jeg altså ikke. Og "kundeservice" er altså utrolig arrogant, ingen beklagelse eller forsøk på å finne en løsning. Derimot insinueres det at jeg bevisst har åpnet varen selv om jeg visste det var feil farge! Styr unna!

Endret av Life1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Life1 skrev (5 timer siden):

Dårlig kundeservice! Mottok nettopp øyeskygge i feil farge (altså feilleveranse). Men siden jeg ikke oppdaget det før jeg åpnet øyeskyggen har jeg overtrådt firmaets retningslinjer for retur og får ikke ny (riktig) vare. De er jo ikke forseglet, så jeg kunne løyet, men det gjorde jeg altså ikke. Og "kundeservice" er altså utrolig arrogant, ingen beklagelse eller forsøk på å finne en løsning. Derimot insinueres det at jeg bevisst har åpnet varen selv om jeg visste det var feil farge! Styr unna!

Ser noen prøver å henvise til angrerett og lovverk i en av innleggene der inne. Det med smykke som gave. Ble litt i stuss selv. Trodde angreretten gjaldt slik som kunden her beskriver, men ikke i følge Synnøve? Hadde du åpnet og prøvd varen din @Life1 eller bare åpnet papp eller innpakning?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Life1 skrev (10 timer siden):

Dårlig kundeservice! Mottok nettopp øyeskygge i feil farge (altså feilleveranse). Men siden jeg ikke oppdaget det før jeg åpnet øyeskyggen har jeg overtrådt firmaets retningslinjer for retur og får ikke ny (riktig) vare. De er jo ikke forseglet, så jeg kunne løyet, men det gjorde jeg altså ikke. Og "kundeservice" er altså utrolig arrogant, ingen beklagelse eller forsøk på å finne en løsning. Derimot insinueres det at jeg bevisst har åpnet varen selv om jeg visste det var feil farge! Styr unna!

Det høres jo helt villt ut 😳 Tror ikke jeg har hørt om noe sted som ikke legger seg flat og sender nytt produkt om de har sendt feil. Da tar de også returkostnadene og i noen tilfeller lar deg beholde varen. 
 

Tror nesten jeg hadde nektet å gi meg i en sånn sak. Og om hun i tillegg insinuerer at du bevisst har åpnet den om du visste det var feil farge? Hadde slike innlegg fått stå på siden hennes så hadde nok flere vært skeptiske til å handle der. Jeg ser i innlegget angående de gavene der hun går i diskusjon med en som snakker om angrerett, hun virker ikke akkurat hyggelig og imøtekommende der. Nesten som en annen person enn den som skriver alle de «søte deg»-meldingene til de overbegeistrede kundene hun har noen av i gruppa si. 
 

Jeg skal holde meg unna, ihvertfall  unna å kjøpe noe fra henne. Jeg skjønner ikke helt greia med 1500 kr for et sjal/poncho i mix av 47% akryl, 27% mohair og 26% polyamid heller jeg da. Jeg kan godt betale den summen for et plagg jeg liker, men med så mye akryl og polyamid synes jeg ikke det høres ut som så mye kvalitet, som hun jo kun selger i følge henne selv. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Life1 skrev (22 timer siden):

Dårlig kundeservice! Mottok nettopp øyeskygge i feil farge (altså feilleveranse). Men siden jeg ikke oppdaget det før jeg åpnet øyeskyggen har jeg overtrådt firmaets retningslinjer for retur og får ikke ny (riktig) vare. De er jo ikke forseglet, så jeg kunne løyet, men det gjorde jeg altså ikke. Og "kundeservice" er altså utrolig arrogant, ingen beklagelse eller forsøk på å finne en løsning. Derimot insinueres det at jeg bevisst har åpnet varen selv om jeg visste det var feil farge! Styr unna!

Jeg åpnet produktet, både esken og selv eyelineren (mystikol - skrev øyeskygge men det var feil..;) Det var da jeg så at jeg hadde fått den grå fargen, og sjekket umiddelbart at jeg hadde bestilt brun. Jeg brukte ikke noe av produktet, men åpnet "lokket" i 30 sekunder før jeg satte det på igjen. Så sendte jeg e-post til "kundeservice", og var så dum at jeg sendte bilde av eyelineren med lokket av. For det første for å viste at jeg ikke løy, altså at dette var et nytt produkt/ ubrukt. For det andre, siden make-up produktene ikke er forseglet, så tenkte jeg at hun uansett ikke kunne selge denne (feilvaren) videre til noen. Så ja, som en skrev over, en forventer jo bare å få et nytt/ riktig produkt, uten videre diskusjon. Men da viser hun til nettsiden, der det står: Når du mottar produktene, bør du så snart som mulig undersøke om leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen, om produktene har blitt skadet under transport, eller om produktene har feil eller mangler. Hvis varen ikke samsvarer med bestillingen, eller dersom den har mangler, skal kjøper melde fra til selger ved reklamasjon.

Og det var jo det jeg gjorde. Jeg åpnet og så at varen ikke stemte med ordrebekreftelsen. Det står ikke at man ikke skal åpne noe, men det står et sted at en ikke skal ødelegge forsegling (da tenker jeg lapper i klær osv). Og hvorfor har hun ikke forsegling på make-up, hvis hun tenker å ta den i retur og selge videre? Jeg kunne løyet og sagt at jeg ikke hadde åpnet, da ville jeg visstnok fått returlapp og nytt produkt. Men uansett, det er hennes firma som har levert feil vare! Løs det! Og det er jo litt jobb å returnere varer også.. Det er helt oppsiktsvekkende at hun faktisk går i kamp med kundene på denne måten. Jeg har vært en lojal kunde siste to år, så hevder hun nå at jeg bevisst har åpnet produktet selv om jeg visste fargen var feil. Og at jeg bevisst har tenkt å beholde feilvaren og samtidig få ny/ riktig vare. 

Jeg har meldt retur til Klarna. Hvis hun ikke aksepterer den, går jeg videre med det. 

Endret av Life1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Life1 skrev (1 time siden):

Jeg åpnet produktet, både esken og selv eyelineren (mystikol - skrev øyeskygge men det var feil..;) Det var da jeg så at jeg hadde fått den grå fargen, og sjekket umiddelbart at jeg hadde bestilt brun. Jeg brukte ikke noe av produktet, men åpnet "lokket" i 30 sekunder før jeg satte det på igjen. Så sendte jeg e-post til "kundeservice", og var så dum at jeg sendte bilde av eyelineren med lokket av. For det første for å viste at jeg ikke løy, altså at dette var et nytt produkt/ ubrukt. For det andre, siden make-up produktene ikke er forseglet, så tenkte jeg at hun uansett ikke kunne selge denne (feilvaren) videre til noen. Så ja, som en skrev over, en forventer jo bare å få et nytt/ riktig produkt, uten videre diskusjon. Men da viser hun til nettsiden, der det står: Når du mottar produktene, bør du så snart som mulig undersøke om leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen, om produktene har blitt skadet under transport, eller om produktene har feil eller mangler. Hvis varen ikke samsvarer med bestillingen, eller dersom den har mangler, skal kjøper melde fra til selger ved reklamasjon.

Og det var jo det jeg gjorde. Jeg åpnet og så at varen ikke stemte med ordrebekreftelsen. Det står ikke at man ikke skal åpne noe, men det står et sted at en ikke skal ødelegge forsegling (da tenker jeg lapper i klær osv). Og hvorfor har hun ikke forsegling på make-up, hvis hun tenker å ta den i retur og selge videre? Jeg kunne løyet og sagt at jeg ikke hadde åpnet, da ville jeg visstnok fått returlapp og nytt produkt. Men uansett, det er hennes firma som har levert feil vare! Løs det! Og det er jo litt jobb å returnere varer også.. Det er helt oppsiktsvekkende at hun faktisk går i kamp med kundene på denne måten. Jeg har vært en lojal kunde siste to år, så hevder hun nå at jeg bevisst har åpnet produktet selv om jeg visste fargen var feil. Og at jeg bevisst har tenkt å beholde feilvaren og samtidig få ny/ riktig vare. 

Jeg har meldt retur til Klarna. Hvis hun ikke aksepterer den, går jeg videre med det. 

Hun driter seg loddrett ut med å holde på sånn. Hadde ikke kostet henne særlig mye å sende deg riktig vare! 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ranunkelen skrev (8 minutter siden):

Hun driter seg loddrett ut med å holde på sånn. Hadde ikke kostet henne særlig mye å sende deg riktig vare! 

Om du leser på gruppa så ser du at en kunde prøver å henvise til angrekjøpsloven. Svarene til Synnøve er mildt sagt merkelige.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sonit skrev (15 minutter siden):

Om du leser på gruppa så ser du at en kunde prøver å henvise til angrekjøpsloven. Svarene til Synnøve er mildt sagt merkelige.

Har sine egne lover tydeligvis

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Life1 skrev (1 time siden):

Jeg åpnet produktet, både esken og selv eyelineren (mystikol - skrev øyeskygge men det var feil..;) Det var da jeg så at jeg hadde fått den grå fargen, og sjekket umiddelbart at jeg hadde bestilt brun. Jeg brukte ikke noe av produktet, men åpnet "lokket" i 30 sekunder før jeg satte det på igjen. Så sendte jeg e-post til "kundeservice", og var så dum at jeg sendte bilde av eyelineren med lokket av. For det første for å viste at jeg ikke løy, altså at dette var et nytt produkt/ ubrukt. For det andre, siden make-up produktene ikke er forseglet, så tenkte jeg at hun uansett ikke kunne selge denne (feilvaren) videre til noen. Så ja, som en skrev over, en forventer jo bare å få et nytt/ riktig produkt, uten videre diskusjon. Men da viser hun til nettsiden, der det står: Når du mottar produktene, bør du så snart som mulig undersøke om leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen, om produktene har blitt skadet under transport, eller om produktene har feil eller mangler. Hvis varen ikke samsvarer med bestillingen, eller dersom den har mangler, skal kjøper melde fra til selger ved reklamasjon.

Og det var jo det jeg gjorde. Jeg åpnet og så at varen ikke stemte med ordrebekreftelsen. Det står ikke at man ikke skal åpne noe, men det står et sted at en ikke skal ødelegge forsegling (da tenker jeg lapper i klær osv). Og hvorfor har hun ikke forsegling på make-up, hvis hun tenker å ta den i retur og selge videre? Jeg kunne løyet og sagt at jeg ikke hadde åpnet, da ville jeg visstnok fått returlapp og nytt produkt. Men uansett, det er hennes firma som har levert feil vare! Løs det! Og det er jo litt jobb å returnere varer også.. Det er helt oppsiktsvekkende at hun faktisk går i kamp med kundene på denne måten. Jeg har vært en lojal kunde siste to år, så hevder hun nå at jeg bevisst har åpnet produktet selv om jeg visste fargen var feil. Og at jeg bevisst har tenkt å beholde feilvaren og samtidig få ny/ riktig vare. 

Jeg har meldt retur til Klarna. Hvis hun ikke aksepterer den, går jeg videre med det. 

Det er jo godt det kommer frem andre steder da i hvertfall, siden hun nekter å slippe igjennom negative kommentarer/konstruktiv kritikk i gruppa. På den måten ser det jo ut som alt bare er fryd og gammen og at hun har verdens beste både produktet og service. Sånn blir det jo fremstilt der inne. 
 

At hun har sendt feil vare er jo hennes problem i utgangspunktet, og jeg vil jo tro hun ikke gjør denne feilen ofte. Så det ville jo være veldig enkelt å bare rydde opp i det med en gang og sende deg en ny, riktig vare. For å spare ekstra utgifter til porto kunne hun la deg beholde den feilsendte, men om hun virkelig tror du gjorde det for både å få ny og å beholde den som var feil (sjokkert over at hun tror det), så kunne hun bedt om den feilsendte i retur og kastet den. Ut fra hennes utsagn i egen gruppe under posten med gaven man får på harde ting, er hun meget bestemt på at returer omtrent ikke eksisterer hos henne, ergo hadde det vært veldig enkelt å bare gi kunden rett å sende deg en ny. Beholdt en fornøyd kunde, og sluppet å få denne saken ut her. 
 

Hun har store mengder med ordre som hun ordner alt selv virker det som,det er lenge siden jeg så noe fra de unge pakkehjelperne. Jeg undres hvor mange som egentlig har opplevd det samme eller lignende som deg, men som man aldri får høre om, for alt som ikke er positivt slipper enten ikke igjennom, eller slettes om det skrives under en annen post. Stå på ditt, og håper det ordner seg med Klarna, om ikke håper jeg virkelig du tar det videre.  Skjønner ikke at hun vil behandle kunder sånn. Regner med hun har mistet et god kunde i deg, og for hvilken latterlig pris. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Margaretth skrev (3 minutter siden):

Har sine egne lover tydeligvis

Ja. Og menigheten er sikkert fornøyd med det. De får jo gaver og SS er venninnen deres.  Men i en sak mot Forbrukerrådet stiller hun ikke særlig sterkt. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

I dag var det en som kommenterte en sponset annonse og skrev at hun syntes det var lang leveringstid på 14 dager. Noen få timer tok det før den kommentaren ble fjerna…  Kommentaren var ikke negativt skrevet en gang. Har aldri opplevd makan til sensur fra en butikk som ønsker å fremstå som seriøs. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blinkie
AnonymBruker skrev (På 28.2.2021 den 14.23):

Lurer på om noen har erfaring med sminke og hudpleie fra henne. Er merkene Jane Iredale og OMG. Jeg er i midten av 50 årene og lurer på om de merkene er noe for meg.Ser mange er godt fornøyd inne på gruppen.Er jo ikke kjempebillig,så vil derfor ha litt tilbakemeldinger fra andre som har erfaring med de merkene.

Anonymkode: c6cfd...f5c

Hadde aldri brukt merkene hennes. De er ikke av god kvalitet. Gå til en hudpleier ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blinkie skrev (2 timer siden):

Hadde aldri brukt merkene hennes. De er ikke av god kvalitet. Gå til en hudpleier ❤️

Jeg bruker merkene hun selger, liker de. Men det er smak og behag det. Det er ikke merkene som er problemet men måten butikklederen behandler kundene! 
Og det meste er å få kjøpt til samme pris eller rimeligere andre steder der kundene blir behandlet ordentlig selv om de gir ærlige tilbakemeldinger og ikke bare skryt. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jegvelgermegapril skrev (6 timer siden):

I dag var det en som kommenterte en sponset annonse og skrev at hun syntes det var lang leveringstid på 14 dager. Noen få timer tok det før den kommentaren ble fjerna…  Kommentaren var ikke negativt skrevet en gang. Har aldri opplevd makan til sensur fra en butikk som ønsker å fremstå som seriøs. 

Det er sikkert lang levering på noen av tingene fordi hun selger det jo før hun får det inn. Og om det var tilfelle her så er det enda sykeste at hun ikke lar «kritikken» stå. Har lagt merke til at til og med spørsmål som KAN oppfattes kritisk eller undrende blir enten svart på i en skarp og lite hyggelig Tone, eller slettet. 
 

I det siste har gruppa bestått av kjoler og det som skal ligne kjoler om og om igjen. Flere av disse har hun bare hatt bilde av fra katalog, og der inne er det jo de som bestiller bare dama sier «se så fin». Og så kommer jo noen av plaggene som «testere» da, og mange av de passet jo ikke SS selv, til tross for at hun hele tiden reklamerte med at de var one-size. Noen tøffe venninner som vanligvis var en m kom vel og prøvde noe, og annet av det som så ut som korte kjoler fra katalog ble vel mer som en tunika. Tipper det vil bli en god del returer der, og billig blir det jo ikke heller, for hun bytter ikke. Man må bestille (gjerne forhåndsbestille), passer det ikke må man returnere med norgespakke og bestille på nytt. Endel av plaggene ser man jo fra modellbilder at de umulig ksn være One-size. Folk må jo få gå i hva de vil, men veldig pent er det jo ikke å presse seg inn i noe som egentlig er en medium, men som er merket one-size om man er en xl. Jeg slutter ikke å undre meg over den nesegruse beundringen av alt dama finner frem til salgs enten det være seg kjoler, sjal i polyester, kjoler i polyester, smykker, undertøy eller sminke. Sier SS at det er kvalitet, så er det visst det. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...