Gå til innhold

Sminke og hudpleie fra Secrets by Synnøve Sorthe


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jegvelgermegapril skrev (På 12.3.2022 den 20.41):

I dag var det en som kommenterte en sponset annonse og skrev at hun syntes det var lang leveringstid på 14 dager. Noen få timer tok det før den kommentaren ble fjerna…  Kommentaren var ikke negativt skrevet en gang. Har aldri opplevd makan til sensur fra en butikk som ønsker å fremstå som seriøs. 

Alle kommentarer  som ikke går i Synnøve  sin favør blir slettet,her er vinn eller forsvinn,sånne handler jeg aldri noe fra!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Life1 skrev (På 28.2.2022 den 13.46):

Jeg åpnet produktet, både esken og selv eyelineren (mystikol - skrev øyeskygge men det var feil..;) Det var da jeg så at jeg hadde fått den grå fargen, og sjekket umiddelbart at jeg hadde bestilt brun. Jeg brukte ikke noe av produktet, men åpnet "lokket" i 30 sekunder før jeg satte det på igjen. Så sendte jeg e-post til "kundeservice", og var så dum at jeg sendte bilde av eyelineren med lokket av. For det første for å viste at jeg ikke løy, altså at dette var et nytt produkt/ ubrukt. For det andre, siden make-up produktene ikke er forseglet, så tenkte jeg at hun uansett ikke kunne selge denne (feilvaren) videre til noen. Så ja, som en skrev over, en forventer jo bare å få et nytt/ riktig produkt, uten videre diskusjon. Men da viser hun til nettsiden, der det står: Når du mottar produktene, bør du så snart som mulig undersøke om leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen, om produktene har blitt skadet under transport, eller om produktene har feil eller mangler. Hvis varen ikke samsvarer med bestillingen, eller dersom den har mangler, skal kjøper melde fra til selger ved reklamasjon.

Og det var jo det jeg gjorde. Jeg åpnet og så at varen ikke stemte med ordrebekreftelsen. Det står ikke at man ikke skal åpne noe, men det står et sted at en ikke skal ødelegge forsegling (da tenker jeg lapper i klær osv). Og hvorfor har hun ikke forsegling på make-up, hvis hun tenker å ta den i retur og selge videre? Jeg kunne løyet og sagt at jeg ikke hadde åpnet, da ville jeg visstnok fått returlapp og nytt produkt. Men uansett, det er hennes firma som har levert feil vare! Løs det! Og det er jo litt jobb å returnere varer også.. Det er helt oppsiktsvekkende at hun faktisk går i kamp med kundene på denne måten. Jeg har vært en lojal kunde siste to år, så hevder hun nå at jeg bevisst har åpnet produktet selv om jeg visste fargen var feil. Og at jeg bevisst har tenkt å beholde feilvaren og samtidig få ny/ riktig vare. 

Jeg har meldt retur til Klarna. Hvis hun ikke aksepterer den, går jeg videre med det. 

Hvordan gikk dette, @Life1? Fikk du godkjent reklamasjonen til slutt? Jeg ser det innimellom står en litt kritisk kommentar eller kanskje bare et spørsmål hun kan oppfatte som kritikk som en kommentar på et innlegg, ikke lenge etter er det slettet. Tror aldri jeg hadde turt å kjøpe kjoler etc derfra med den servicen, eller mangel på sådan som du beskrev. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Memena skrev (På 28.2.2022 den 15.20):

Det er jo godt det kommer frem andre steder da i hvertfall, siden hun nekter å slippe igjennom negative kommentarer/konstruktiv kritikk i gruppa. På den måten ser det jo ut som alt bare er fryd og gammen og at hun har verdens beste både produktet og service. Sånn blir det jo fremstilt der inne. 
 

At hun har sendt feil vare er jo hennes problem i utgangspunktet, og jeg vil jo tro hun ikke gjør denne feilen ofte. Så det ville jo være veldig enkelt å bare rydde opp i det med en gang og sende deg en ny, riktig vare. For å spare ekstra utgifter til porto kunne hun la deg beholde den feilsendte, men om hun virkelig tror du gjorde det for både å få ny og å beholde den som var feil (sjokkert over at hun tror det), så kunne hun bedt om den feilsendte i retur og kastet den. Ut fra hennes utsagn i egen gruppe under posten med gaven man får på harde ting, er hun meget bestemt på at returer omtrent ikke eksisterer hos henne, ergo hadde det vært veldig enkelt å bare gi kunden rett å sende deg en ny. Beholdt en fornøyd kunde, og sluppet å få denne saken ut her. 
 

Hun har store mengder med ordre som hun ordner alt selv virker det som,det er lenge siden jeg så noe fra de unge pakkehjelperne. Jeg undres hvor mange som egentlig har opplevd det samme eller lignende som deg, men som man aldri får høre om, for alt som ikke er positivt slipper enten ikke igjennom, eller slettes om det skrives under en annen post. Stå på ditt, og håper det ordner seg med Klarna, om ikke håper jeg virkelig du tar det videre.  Skjønner ikke at hun vil behandle kunder sånn. Regner med hun har mistet et god kunde i deg, og for hvilken latterlig pris. 

Alle ser vel nå at Sorthe begynner  å bli litt  desperat...må ty til gamle innlegg  hvor det er mange visninger  og kommentere  blir færre og færre og halvparten  er slettet vekk,ikke minst  spørsmålene...hva liker du best ,hvor bor du og vil du ha denne varen  så må du melde deg på så jeg vet hvor mye jeg skal ta inn osv osv....ingen butikker gjør sånn! Jeg handler aldri noe av sånne,hun blir for sleip for meg,men mange lar seg rive med og det er heller ikke alle som går ut med at de har  tjent 40 mill😉

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lena Hørland skrev (14 minutter siden):

Alle ser vel nå at Sorthe begynner  å bli litt  desperat...må ty til gamle innlegg  hvor det er mange visninger  og kommentere  blir færre og færre og halvparten  er slettet vekk,ikke minst  spørsmålene...hva liker du best ,hvor bor du og vil du ha denne varen  så må du melde deg på så jeg vet hvor mye jeg skal ta inn osv osv....ingen butikker gjør sånn! Jeg handler aldri noe av sånne,hun blir for sleip for meg,men mange lar seg rive med og det er heller ikke alle som går ut med at de har  tjent 40 mill😉

Jeg vil bare forstå deg riktig. Er det sånn at ingen bruker å reposte gode innlegg som har stor rekkevidde på innlegget mener du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hva synes andre medlemmer om promoteringen og lovnadene og lovprisingen av det nye merket Seidr som hun nå selger? Ser det er så kraftig markedsføring der inne både fra SS selv, en medeier og at til og med de med aksjer der poster at det ser ut som om Shop By Sorthe skal selge produktene bra så det kan bli utbytte igjen. https://www.nordnet.no/market/stocks/16105727-aqua-bio-technology
 

Hva som «skremmer» meg litt er hvordan de promoterer så mye aktive ingredienser til mange uvitende innen hudpleie. Det er for veldig mange ikke bare å pøse på med alt fra retinol og syrer på en og samme gang. Og at SS som er alles veileder der inne var uvitende om at huden skal renses også om morgenen, det må jeg si nesten sjokkerer meg. Alt av ingredienser huden har hatt på om natten, gjerne veldige aktive stoffer, svette, avfallsstoffer må jo renses godt av før nytt påføres, at hun som skjønnhetsguru ikke visste dette sjokkerte meg egentlig. 
 

For all del, det kan hende merket er kjempebra, men det er dyrt og det finnes ingen prøver, kun noen resisestørrelser som koster alt for mye. 
Her har for eksempel Linda Johansen som jo også er et norsk merke små prøver man kan kjøpe til en tier eller to, det burde være eksempel å etterfølge evnt gi ut gratis. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blinkie skrev (På 12.3.2022 den 20.43):

Hadde aldri brukt merkene hennes. De er ikke av god kvalitet. Gå til en hudpleier ❤️

Hun sier selv at det er kvalitet, nøye utvalgt av henne selv 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Gjest Life1
Sonit skrev (På 27.2.2022 den 21.06):

Ser noen prøver å henvise til angrerett og lovverk i en av innleggene der inne. Det med smykke som gave. Ble litt i stuss selv. Trodde angreretten gjaldt slik som kunden her beskriver, men ikke i følge Synnøve? Hadde du åpnet og prøvd varen din @Life1 eller bare åpnet papp eller innpakning?

Åpnet papp, ikke prøvd👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Life1
Memena skrev (På 4.4.2022 den 19.04):

Hvordan gikk dette, @Life1? Fikk du godkjent reklamasjonen til slutt? Jeg ser det innimellom står en litt kritisk kommentar eller kanskje bare et spørsmål hun kan oppfatte som kritikk som en kommentar på et innlegg, ikke lenge etter er det slettet. Tror aldri jeg hadde turt å kjøpe kjoler etc derfra med den servicen, eller mangel på sådan som du beskrev. 

Klagde til Forbrukerrådet. I mellomtiden har Klarna sagt at saken er «løst internt», så da er det sikkert de som tar kostnaden, vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har ikke sett noen andre som skriver bare to igjen fort deg og kjøp. Og så skriver hun at nå er den ene solgt. Er dette vanlig?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir så stressa av å se sminkevideoene. Det er så uryddig og "klæsjete".. det oser ikke profesjonell eller sminkeekspert av noen som klabber noe gel på bryna med den minste medfølgende kosten jeg har sett. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forresten blitt sminket av Synnøve selv og en gang. Så vell freshere ut dagen etter fødsel. Helt ugjenkjennelig på bildene. Og er blitt en humoristisk greie i familien, vi ler rett å slett av hvor ille de bildene er.

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Jeg har veldig blandet opplevelse av nettbutikken Shop By Sorthe, På de første kjøpene opplevde jeg god service og var egentlig godt fornøyd. Etterhvert har det bare blitt verre og verre og det er tydelig at butikken ikke liker å få varer i retur, hverken ved bruk av angrerett eller ved mangler.

Jeg har sendt pakke i retur pga mangel ved varen og opplever å bli fakturert for retur porto, ikke ble varen erstattet heller. Ikke samsvarer det med kjøpslov og ikke samsvarer det med butikkens egne opplysninger om retur og mangler. Da jeg gjorde SS oppmerksom på feilen fikk jeg beskjed om at det måtte ha oppstått en misforståelse. Ok, tenkte jeg... er det ikke normalt å rette opp i misforståelser? Men nei, det hadde de ikke tenkt å gjøre, fikk som svar at varene allerede var registrert som retur. Jeg tenkte først at dette skyldes manglende kunnskap om lovverk, men har etterhvert konkludert med at det ikke er manglende kunnskaper. Dette er tvert i mot manglende moral og forrakt for kundene. Forsøk på svindel. SS vet nok godt hva som er lov og ikke, men de prøver seg. Tenk å gjøre seg til svindler for 75 kr !?! Helt utrolig! Da er det nok veldig dårlig stelt både med moral og økonomi, tenker jeg. Returer ved mangler er kostbart for nettbutikker, men det er dessverre  prisen for poppen. Da får de heller sjekke varene at de er gode nok, før de sendes ut til kunden. Ikke skyve kostnadene over på kundene.

Jeg handler mye på nett, men har aldri opplevd makan til oppførsel fra en nettbutikk. Ikke svarer de på eposter og om de svarer så er det dårlige og lite gjennomtenkte svar, useriøst. Søkte litt rundt i forbrukerrådet sine saker og ser at det pr 2022 er to saker som angår SS. (Også kommer min på toppen, den er selvfølgelig meldt inn.)  Når jeg søker på andre nettbutikker jeg bruker mye, er det ingen treff. Utrolig dårlig reklame, skadelig for omdømme, og det sier mye om SS sin behandling av kunder.

Er også forundret over alle disse spinndoktorene SS omgir seg med. Tilsynelatene fremstår de som voksne, reflekterte damer, men de er altså med på å promotere en butikk som 1. ikke er villig til å følger kjøpsloven og 2. utviserer en slik forakt for kundene sine. Nyttige idioter kaller jeg slikt.

Jeg reagere også på måten butikken pålegger kundene å returnere varer. Selv sender SS varer til kundene som pakke rett i postkassen, men når kunden ønsker å returnere varer, så forlanger de at kundene skal sende pakker i retur med sporing og til hentested. Noe som påfører kundene dobble frakt kostnader. Helt tullete og SS har ingen hjemmel i lovverket til å kunne forlange det. Sender de pakker til kundens postkasse ja, da får de tåle å få pakken tilbake i sin egen postkassen. Om butikken ikke har klart å ordne seg med hvordan de skal håndtere de mange pakkene som kommer i retur, så er det butikken sitt problem, ikke kunden.

Så damer: Det fins så mange hyggelige, gode nettbutikker der ute, butikker med utmerket service og god kvalitet på produktene. Bruk dem i stedet! Butikker som bevist prøver å svindle kundene for 75 kr!!! 750 kr, 7 500 kr osv (beløpet er helt irrelevant, det er handlingen som er relevant), de bør ikke ha livets rett.

  • Liker 15
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåbærpiken1 skrev (På 27.7.2022 den 12.15):

Jeg har veldig blandet opplevelse av nettbutikken Shop By Sorthe, På de første kjøpene opplevde jeg god service og var egentlig godt fornøyd. Etterhvert har det bare blitt verre og verre og det er tydelig at butikken ikke liker å få varer i retur, hverken ved bruk av angrerett eller ved mangler.

Jeg har sendt pakke i retur pga mangel ved varen og opplever å bli fakturert for retur porto, ikke ble varen erstattet heller. Ikke samsvarer det med kjøpslov og ikke samsvarer det med butikkens egne opplysninger om retur og mangler. Da jeg gjorde SS oppmerksom på feilen fikk jeg beskjed om at det måtte ha oppstått en misforståelse. Ok, tenkte jeg... er det ikke normalt å rette opp i misforståelser? Men nei, det hadde de ikke tenkt å gjøre, fikk som svar at varene allerede var registrert som retur. Jeg tenkte først at dette skyldes manglende kunnskap om lovverk, men har etterhvert konkludert med at det ikke er manglende kunnskaper. Dette er tvert i mot manglende moral og forrakt for kundene. Forsøk på svindel. SS vet nok godt hva som er lov og ikke, men de prøver seg. Tenk å gjøre seg til svindler for 75 kr !?! Helt utrolig! Da er det nok veldig dårlig stelt både med moral og økonomi, tenker jeg. Returer ved mangler er kostbart for nettbutikker, men det er dessverre  prisen for poppen. Da får de heller sjekke varene at de er gode nok, før de sendes ut til kunden. Ikke skyve kostnadene over på kundene.

Jeg handler mye på nett, men har aldri opplevd makan til oppførsel fra en nettbutikk. Ikke svarer de på eposter og om de svarer så er det dårlige og lite gjennomtenkte svar, useriøst. Søkte litt rundt i forbrukerrådet sine saker og ser at det pr 2022 er to saker som angår SS. (Også kommer min på toppen, den er selvfølgelig meldt inn.)  Når jeg søker på andre nettbutikker jeg bruker mye, er det ingen treff. Utrolig dårlig reklame, skadelig for omdømme, og det sier mye om SS sin behandling av kunder.

Er også forundret over alle disse spinndoktorene SS omgir seg med. Tilsynelatene fremstår de som voksne, reflekterte damer, men de er altså med på å promotere en butikk som 1. ikke er villig til å følger kjøpsloven og 2. utviserer en slik forakt for kundene sine. Nyttige idioter kaller jeg slikt.

Jeg reagere også på måten butikken pålegger kundene å returnere varer. Selv sender SS varer til kundene som pakke rett i postkassen, men når kunden ønsker å returnere varer, så forlanger de at kundene skal sende pakker i retur med sporing og til hentested. Noe som påfører kundene dobble frakt kostnader. Helt tullete og SS har ingen hjemmel i lovverket til å kunne forlange det. Sender de pakker til kundens postkasse ja, da får de tåle å få pakken tilbake i sin egen postkassen. Om butikken ikke har klart å ordne seg med hvordan de skal håndtere de mange pakkene som kommer i retur, så er det butikken sitt problem, ikke kunden.

Så damer: Det fins så mange hyggelige, gode nettbutikker der ute, butikker med utmerket service og god kvalitet på produktene. Bruk dem i stedet! Butikker som bevist prøver å svindle kundene for 75 kr!!! 750 kr, 7 500 kr osv (beløpet er helt irrelevant, det er handlingen som er relevant), de bør ikke ha livets rett.

Jeg er faktisk spent på hvordan hun vil håndtere dersom folk blir misfornøyde med plaggene hun nå «skal lage selv» i Italia. Mener hun skrev de var på vei, og det er vel knappe 2 uker siden hun bestemte hvilke plagg og farger hun skulle «designe» som sitt eget merke. Jeg vet min egen erfaring av mye merket «made in Italy» av og til også «made in Italia» holder langt dårligere kvalitet enn ting kjøpt på helt vanlige kjeder. Jeg sier ikke det gjelder det SS skal selge, men jeg vet hun skrev det skulle lages i Italia og hvor eksklusivt og flott det blir kan jo bli spennende å se. Her ksn man jo blant annet lese om hvordan mye som er «Made In Italy» foregår: https://ww.fashionnetwork.com/news/made-in-italy-by-chinese-workers,377237.html

 

Endel virker som de kjøper uansett hva hun kommer med.  Om flere, som deg velger å returnere til store kostnader for dem selv, samt at servicen uteblir, så får man bare håpe flere får opp øynene og innser at det finnes mange flotte og til og med billigere alternativer rundt om, med veldig god kundeservice også. 
 

 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Memena skrev (11 timer siden):

Jeg er faktisk spent på hvordan hun vil håndtere dersom folk blir misfornøyde med plaggene hun nå «skal lage selv» i Italia. Mener hun skrev de var på vei, og det er vel knappe 2 uker siden hun bestemte hvilke plagg og farger hun skulle «designe» som sitt eget merke. Jeg vet min egen erfaring av mye merket «made in Italy» av og til også «made in Italia» holder langt dårligere kvalitet enn ting kjøpt på helt vanlige kjeder. Jeg sier ikke det gjelder det SS skal selge, men jeg vet hun skrev det skulle lages i Italia og hvor eksklusivt og flott det blir kan jo bli spennende å se. Her ksn man jo blant annet lese om hvordan mye som er «Made In Italy» foregår: https://ww.fashionnetwork.com/news/made-in-italy-by-chinese-workers,377237.html

 

Endel virker som de kjøper uansett hva hun kommer med.  Om flere, som deg velger å returnere til store kostnader for dem selv, samt at servicen uteblir, så får man bare håpe flere får opp øynene og innser at det finnes mange flotte og til og med billigere alternativer rundt om, med veldig god kundeservice også. 
 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig det blir virkelig spennende å se . Syns de linplaggende er lite fine å er du stor ser du dobbelt så stor ut . Blir mer som et telt de kjoler og skjorter . De mccm produktene hun selger kjøper jeg på nettbutikk fra England mye billigere . Den populære solkrem med farge betaler jeg ca 60 kr for der . 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Memena skrev (13 timer siden):

Jeg er faktisk spent på hvordan hun vil håndtere dersom folk blir misfornøyde med plaggene hun nå «skal lage selv» i Italia. Mener hun skrev de var på vei, og det er vel knappe 2 uker siden hun bestemte hvilke plagg og farger hun skulle «designe» som sitt eget merke. Jeg vet min egen erfaring av mye merket «made in Italy» av og til også «made in Italia» holder langt dårligere kvalitet enn ting kjøpt på helt vanlige kjeder. Jeg sier ikke det gjelder det SS skal selge, men jeg vet hun skrev det skulle lages i Italia og hvor eksklusivt og flott det blir kan jo bli spennende å se. Her ksn man jo blant annet lese om hvordan mye som er «Made In Italy» foregår: https://ww.fashionnetwork.com/news/made-in-italy-by-chinese-workers,377237.html

 

Endel virker som de kjøper uansett hva hun kommer med.  Om flere, som deg velger å returnere til store kostnader for dem selv, samt at servicen uteblir, så får man bare håpe flere får opp øynene og innser at det finnes mange flotte og til og med billigere alternativer rundt om, med veldig god kundeservice også. 
 

 

Jeg har vært i den butikken i Gøteborg som Shop by Sorthe har hentet modellene fra. Jeg var der på forsommeren og jeg handlet dessverre 😞 Det var så billig og jeg hadde lav impulskontroll etter en bedre lunsj m/vin til... Da jeg kom tilbake til hotellet tenkte jeg at jeg sikkert hadde vært med å støtte opp under barnearbeid/slavearbeid. Nå etter å ha lest artikkelen som du linker til så ser jeg jo at det er akkurat det jeg har gjort (nå kjenner jeg på skam 😞 ) Men altså; en bærepose med klær, en av dem kjolene som SS skal ta inn + 4 overdeler i lin, kostet meg i underkant av 1500 svenske kroner. Det var litt sånn strand-sjappe-i-Syden-følelse over det hele og kvaliteten på linen er jo da også så som så med; stiv, krøller lett og sømmene er dårlige. Vet ikke hvordan de er blir etter vask, så langt har jeg ikke kommet.

Jeg er spent på hva Shop by Sorthe vil priser disse varene til. ..

Endret av Blåbærpiken1
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Heksa 123 skrev (2 timer siden):

Enig det blir virkelig spennende å se . Syns de linplaggende er lite fine å er du stor ser du dobbelt så stor ut . Blir mer som et telt de kjoler og skjorter . De mccm produktene hun selger kjøper jeg på nettbutikk fra England mye billigere . Den populære solkrem med farge betaler jeg ca 60 kr for der . 

Jeg er helt enig i det du sier angående at flere av plaggene der gjør at om dn er stor, så ser man bare enda mer stor ut fordi det blir så formløst og «telt-aktig». Stemmer ikke overens med budskapet om å være fornøyd med seg selv og sine former, de skjuler dem jo. Ikke bare linklærne men noen av de kaftan med for eksempel frynser, det ser jo ut som et teppe med hull til hodet. Hver sin smak dog, føler de seg fine er jo det det viktigste. Tenker bare de kunne fått mye mer kledelige klær andre steder, med veiledning og mulighet til å prøve. 
 

vil du si hvor du får kjøpt den solkremen fra MCCM så billig? Det er en av de få tingene jeg har hatt lyst på derifra og ikke finner i butikk her, men har handlet fra SS før og kommer ikke til å gjøre det igjen. Jeg bruker solkrem fra fint merke jeg er fornøyd med, men akkurat den med farge virker fin. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåbærpiken1 skrev (27 minutter siden):

Jeg har vært i den butikken i Gøteborg som Shop by Sorthe har hentet modellene fra. Jeg var der på forsommeren og jeg handlet dessverre 😞 Det var så billig og jeg hadde lav impulskontroll etter en bedre lunsj m/vin til... Da jeg kom tilbake til hotellet tenkte jeg at jeg sikkert hadde vært med å støtte opp under barnearbeid/slavearbeid. Nå etter å ha lest artikkelen som du linker til så ser jeg jo at det er akkurat det jeg har gjort (nå kjenner jeg på skam 😞 ) Men altså; en bærepose med klær, en av dem kjolene som SS skal ta inn + 4 overdeler i lin, kostet meg i underkant av 1500 svenske kroner. Det var litt sånn strand-sjappe-i-Syden-følelse over det hele og kvaliteten på linen er jo da også så som så med; stiv, krøller lett og sømmene er dårlige. Vet ikke hvordan de er blir etter vask, så langt har jeg ikke kommet.

Jeg er spent på hva Shop by Sorthe vil priser disse varene til. ..

Huff da. Jeg postet det ikke for å få noen til å føle på skam, jeg har som sagt klær «made in Italy» selv, men kvaliteten har ikke vært den beste på mye av det (jeg begynte å Google det da jeg oppdaget dårlig kvalitet på flere ting som var laget i Italia) Løse tråder, sømmer som ikke er rette, sømmer som ikke er sydd ordentlig og rakner. Og størrelsene. Jeg har prøvd small som er like «stor» som xl og visa versa.
 

Nå er det jo ikke sånn at alt som er laget i Italia er laget av ulovlige innvandrere og slikt, men jeg undrer liksom på hvorfor så mange butikker velger å lage klærne sine i Italia. Det er selvfølgelig noe som oser av kvalitet i navnet, men jeg tviler på at italienere sitter og lager moteklær i masseproduksjon for Europa for en så billig penge. Og kan man slenge på en lapp der det er produsert i Italia så tror vel de fleste at det er litt bedre enn om det står «made in China». Som sagt, noen ganger er det sikkert det, men mange ganger ikke.

Jeg synes personlig det stedet hun viste video fra i Gøteborg så ut som et slikt sted der du får «billige» klær i masseproduksjon, og nå bekrefter jo du egentlig det med at du har vært der og handlet. Og ja, det blir spennende å se hvilke priser hun legger seg på. Er kvaliteten den samme som flere av mine plagg som er «made in Italy», så vil hun få mange returer,- om folk tør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...