Gå til innhold

Familiehytte med egne rom - forlanger å få bytte


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hehe, og det hadde du selvfølgelig hatt full frihet til, i mitt sted. 😊 Vi har alle forskjellige behov! For oss betyr tilgang til toalett uten yttertøy og det å bo på skyggesiden mye mer 😊

Anonymkode: fa797...6b8

Cinderella er et forbrenningsanleggstoalett som man har innendørs. Altså, et meget godt toalett der du slipper innlagt vann. 

Men folk er forskjellige. Vi har aldri brukt flere hundre tusen kroner på et soverom. Det er sikkert derfor vi eier egen hytte.

Anonymkode: f1caa...286

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Kattugla said:

Haha! Jeg trengte dette nå rett etter pressemøtet med Raymond! Bra jobba, ts! 😄

Bahahahaha, ser den; fantastisk å være til nytte! 😂😂😂 En liten del av meg har faktisk på seg superheltkappe nå i kveld, for jeg føler jeg har vært i rettferdighetens tjeneste i dag! 😅

Uansett, lykke til i nedstengningen; dette er virkelig noe til «oppløpsside»! 

Anonymkode: fa797...6b8

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Cinderella er et forbrenningsanleggstoalett som man har innendørs. Altså, et meget godt toalett der du slipper innlagt vann. 

Men folk er forskjellige. Vi har aldri brukt flere hundre tusen kroner på et soverom. Det er sikkert derfor vi eier egen hytte.

Anonymkode: f1caa...286

Og for femte gang sånn ca: Det er ikke vi som har brukt hundretusener; det var en ANNEN BRUKER som beskrev soverommet sitt hjemme for å illustrere at ikke alle soverom bestod av en rammemadrass og et ikea-skap 😅

Det var ikke meg! 
 

TS.

Anonymkode: fa797...6b8

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dere høres trivelig ut. Blir sikkert noen kjekke hytteturer framover nå. 

Anonymkode: 80e66...186

Er du en sånn som skor deg på andres slit og harde arbeid?

Anonymkode: 52fe1...800

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Håper svigers kaster dere ut av hytten. Så kan dere få med det flotte skapet deres, og sette det i hagen hjemme. 

Anonymkode: 80e66...186

Åh. Jeg håpet alt skulle ordne seg for ts og familien, jeg. Heldigvis gikk mitt håp gjennom i stedet for ditt. Livet er så mye bedre når man vil hverandre vel, anbefaler deg å prøve det ;) 

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Bahahahaha, ser den; fantastisk å være til nytte! 😂😂😂 En liten del av meg har faktisk på seg superheltkappe nå i kveld, for jeg føler jeg har vært i rettferdighetens tjeneste i dag! 😅

Uansett, lykke til i nedstengningen; dette er virkelig noe til «oppløpsside»! 

Anonymkode: fa797...6b8

Det har du så absolutt vært! 💃🏻 Høres ut som lillebrorsyndromet var sterkt i denne karen og en viktig "seier" i dag 😄 

Ps. Takk! 

Endret av Kattugla
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for et opplegg, hvordan kunne svigers i det hele tatt ta dette opp til vurdering og så attpåtil SPØRRE DERE OM Å BYTTE med lillebror? Er lillebroren skikkelig attpåklatt eller? 

Anonymkode: 0d6e4...9dc

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kattugla skrev (2 minutter siden):

Det har du så absolutt vært! 💃🏻 Høres ut som lillebrorsyndromet var sterkt i denne karen og en viktig "seier" i dag 😄

Og for en seier dette er! Er enig i det tidligere innlegget ditt, dette trengte jeg etter Raymond.

Anonymkode: 52fe1...800

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra det ser ut til å ordne seg! 

Men er det sånn at alle alltid er på hytten samtidig? 

Er det sånn at ingen andre får bruke hverandres soverom dersom de står tomme? 

Jeg tenker at det er et greit utgangspunkt at alle har sine rom, men om ikke alle er der så må en kunne låne rommene av hverandre... så om lillebror ikke vil være i annekset,  så får han heller passe på å være der når ikke alle andre er der.

Anonymkode: 6b3a4...98d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at dere stod opp for dere selv og at mannens andre søsken støttet dere! Takk for at du oppdaterte oss, ofte ender sånne tråder med at man ikke får svar på hva som skjer. 

Anonymkode: 82655...b27

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Oppdatering: 

Jeg har nå for første gang i mitt liv løst ett av mine egne problemer ved å be om hjelp på et forum! 🎶🎶🥳🎶🎶

Da ser dette ut til å ha løst seg ved at min manns foreldre har realitetsorientert seg og innsett hvor forferdelig feil dette her ble. De har bedt oss om unnskyldning, og endret sin posisjon: Minstebror må nå forhøre seg om det er noen som ønsker å ta over bua, og dersom ingen melder seg frivillig så får han og samboeren finne løsninger i bua samt benytte seg av tilbudet om å legge barnet inne først. 
 

Det måtte jo vi gjort med vårt barn også; det er flere år til hen er klar for å sove ute alene.

Minstebror er så klart i harnisk - men hans søsken har kjølig replisert at sånn går det når man skulker beising og lakking og stell hvert år; folk blir ikke velvillige av sånt. Og når man turer frem sånn i tillegg? Hah. 

Anonymkode: fa797...6b8

Det kan gjøre vondt å få nappet av store puter påsydd under armene. Men helt på sin plass å bli voksen nå som han skal bli far selv. 

Han får bare koke i harnisken sin litt, så lander han nok etterhvert.

Anonymkode: 698d2...0a7

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Og for en seier dette er! Er enig i det tidligere innlegget ditt, dette trengte jeg etter Raymond.

Anonymkode: 52fe1...800

🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Er du en sånn som skor deg på andres slit og harde arbeid?

Anonymkode: 52fe1...800

Ja, wow, de har innredet et soverom. I en hytte de ikke eier selv engang 😅👏👏 Applaus. 

Nei, vi eier egen hytte til noen millioner, og så besøker svigers på deres hytte innimellom. 

Anonymkode: 80e66...186

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Så bra det ser ut til å ordne seg! 

Men er det sånn at alle alltid er på hytten samtidig? 

Er det sånn at ingen andre får bruke hverandres soverom dersom de står tomme? 

Jeg tenker at det er et greit utgangspunkt at alle har sine rom, men om ikke alle er der så må en kunne låne rommene av hverandre... så om lillebror ikke vil være i annekset,  så får han heller passe på å være der når ikke alle andre er der.

Anonymkode: 6b3a4...98d

Vi bruker selvsagt hverandres rom (og installerer vennepar der også) når ikke alle er til stede. Det er en innarbeidet linje i familien, så det er ikke noe problem 😊

Det er vel kanskje 8-10 langhelger i året, pluss fellesferien, at alle er der. Vi er kanskje over snittet ivrige på storfamilietid.

Anonymkode: fa797...6b8

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Cinderella er et forbrenningsanleggstoalett som man har innendørs. Altså, et meget godt toalett der du slipper innlagt vann.

Anonymkode: f1caa...286

Du tror ikke mannen til TS, som har en tarmsykdom som krever hyppige dobesøk, ville synes det var ubehagelig å støtt gå på do inne på familiens soverom, imens kone og barn er der? 

Anonymkode: 698d2...0a7

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er umodne for rn grunn når de er unge da. Forstår at lillebror vil ha rom inne når de skal ha baby. Det er heller ikke så lett for de yngste å fatte helt hva som er viktig å gjøre når man har baby.

Skal hun føde babyen i vår? Mulig de kansje ikke ønsker å tilbringe hele sommeren på hytten evt? Med en liten baby vil de sikkert være litt hjemme og. De kan vel låne rommet deres når dere ikke er der?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Vi har vurdert det, altså, og jeg ser absolutt poenget ditt. 😊 Men mulighetene for bua er alt utforsket opp mot kommunen allerede, som jeg har nevnt lenger opp, og dessuten ligger bua i sola hele dagen, mens vårt rom har fin skygge om ettermiddagen og kvelden. Det er en stor fordel for de av oss som foretrekker å legge barn og oss selv i kjøligere omgivelser - hvilket vi som langsiktige tenkere noterte oss helt fra starten av. 😊

De andre to klager alltid på hvor kaldt det er inne hos oss, så den skyggen er like bortkastet på dem som solvarmen deres ville vært på oss ute i bua. 

Anonymkode: fa797...6b8

Ok. Ser det nå- var litt kjapp. Forstår at dere ikke uten videre vil gi avkall på et rom dere har lagt litt energi i å få slik dere vil. Jeg synes slik umiddelbart at en egen bu virker mer fristende....men ikke uten toalett. Gratulerer med innsatsen også når det gjelder å stå imot ønsker og krav fra andre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Bahahahaha, ser den; fantastisk å være til nytte! 😂😂😂 En liten del av meg har faktisk på seg superheltkappe nå i kveld, for jeg føler jeg har vært i rettferdighetens tjeneste i dag! 😅

Uansett, lykke til i nedstengningen; dette er virkelig noe til «oppløpsside»! 

Anonymkode: fa797...6b8

Du fortjener kappa i dag! 🤩 Ble oppriktig glad på dine vegne altså! 👏🏻💐 

Anonymkode: 72bdf...861

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...