Gå til innhold

Familiehytte med egne rom - forlanger å få bytte


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde sagt Nei takk. Dere fikk det rommet med beskjed om å ordne det selv som dere ville. Det har dere brukt tid og krefter på, og vil nyte fruktene av deres arbeid. Å kalle dere smålige er bare forsøk på manipulasjon, ikke la det påvirke dere. Det er lett å skyte manipulasjon tilbake, som at lillebror er smålig som vil grabbe til seg av andres innsats, at lillebror er lat som ikke gadd fikse, at lillebror fikk velge først så det vil dere ikke gå med på å gjøre om. 

Kun bytte om dere ser dere har fordel av det i lengre perspektiv med større rom og mer privatliv.

Anonymkode: 698d2...0a7

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og dersom dere pusser opp annekset så kommer de og vil ha det, når barnet er litt større. Da trenger de mer plass. Nei hadde aldri funnet meg i det. Men så hadde jeg aldri lagt ned mye penger og tid på å pusse opp andre sin eiendom. Litt maling og gjort det koselig, men ikke mer. 

En grunn til at vi ikke ville være mer med på huset pappa er født i. Bodde to familier der, og en var eier. De ville at vi andre skulle betale inn penger og hjelpe til med oppussing. I alle år er det lagt penger igjen til de, og vi hadde egen strøm inne hos oss. Malt og fikset ting når vi har vært der. Men det var ikke nok nå som min tremenning overtok. De bruker huset to til tre uker hver sommer, og resten av familien bor noen timer unna og kunne sett etter huset. Vi hadde avtale med slekt som så til at det var lys på, og sjekket om lyset var slått av. Nå ingen ting, som er tragisk :( Håper på tur der i sommer, men da ligger vi i telt på holmer og skjær :) 

Anonymkode: 60cc6...4d7

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva om dere da pusser opp det nye rommet deres og så kommer det noen og skal ha det også? 

Anonymkode: 52fe1...800

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som det er konfliktfylte forhold mellom dere som bruker hytta. Det hadde ikke jeg orket i helger og ferier. Er ikke din hytte, TS, så her er nok løsningen å kjøpe deres egen hytte. Der kan du bestemme alt selv. Høres jo ikke ut som om du kan fordra svigerfamilien din, så hvorfor må dere være der? 

Anonymkode: 0784e...75a

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Og hva om dere da pusser opp det nye rommet deres og så kommer det noen og skal ha det også? 

Anonymkode: 52fe1...800

Ja, det er det jeg er litt redd for! At plutselig har minstebror nr 2/3 på vei og forlanger å få flytte ut igjen... 

Anonymkode: fa797...6b8

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det høres ut som det er konfliktfylte forhold mellom dere som bruker hytta. Det hadde ikke jeg orket i helger og ferier. Er ikke din hytte, TS, så her er nok løsningen å kjøpe deres egen hytte. Der kan du bestemme alt selv. Høres jo ikke ut som om du kan fordra svigerfamilien din, så hvorfor må dere være der? 

Anonymkode: 0784e...75a

Det ER ikke egentlig konfliktfylt oss imellom i det hele tatt - det er det som gjør dette så kinkig. 

Anonymkode: fa797...6b8

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Ja, det er det jeg er litt redd for! At plutselig har minstebror nr 2/3 på vei og forlanger å få flytte ut igjen... 

Anonymkode: fa797...6b8

Ja, helt klart faren her. Og i mellomtiden har dere holdt annekset pent med vedlikehold, mens de har slitt på det andre rommet. 

Jeg synes det hørtes lurt ut med forslaget om å akseptere, men å ha en skriftlig avtale om at byttet er endelig, samt få økonomisk kompensasjon for arbeidet som er gjort av dere allerede. Skjønner dog at det med toalett blir masete for mannen din. 

Anonymkode: 01e1d...0cc

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om det er foreldrenes hytte, så blir dere spurt. Da benytter dere den muligheten til å si Nei, og forklarer hvorfor. Foreldrene kan selvsagt pushe gjennom likevel, så får dere da velge hva dere gjør. Jeg hadde også røsket ut alt og etterlatt et nakent rom.

Anonymkode: 698d2...0a7

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

haha ENIG

Anonymkode: cf11c...32a

Plukket alt fra hverandre skulle det stå. Men ja, ts og mannen eier møblene sine og har rett til å ta dem med seg 😅

Anonymkode: 52fe1...800

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (53 minutter siden):

For egen del ville jeg tenkt at å få et større rom i et adskilt hus med litt mer privatliv høres ut som en god deal, men jeg ville forventet en viss økonomisk kompensasjon hvis jeg skulle gi fra meg et rom jeg hadde lagt ned mye tid og penger i å pusse opp og samtidig måtte regne med å bruke mer på å oppgradere det nye.

Enig!! Kan dette være løsningen? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Haha, så jævlig er faktisk jeg også. 
 

TS.

Anonymkode: fa797...6b8

Godt å høre! Ta med dere alt, det er deres møbler. 

Anonymkode: 52fe1...800

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym90059005 skrev (24 minutter siden):

Jeg sliter også litt med å se betydningen av disse "rommene" og ts får et lite soverom til fremstå som et avansert utviklet palass. Er det ikke bare snakk om å ha senger og skap/kommode? Hvor store er disse rommene? I utgangspunktet høres et større anneks alene mer fristende ut imo. 

Det sagt, hva svigers holder på med her fremstår litt merkelig. Er det sånn at de tenker at bror skal ha en baby og det er mer hensiktsmessig at baby er inne i hytta, så kan jeg kanskje skjønne at det er naturlig å bytte, om enn bare for en periode. 

Men igjen, vi snakker soverom her, hvor nøye kan det være...

Tja, på vårt soverom har vi, av ting som ikke automatisk kan flyttes til et annet rom; 

- automatiske "hotell" gardiner som kan styres fra telefonen eller panel ved nattbord, et sett med tynne, ett med lystette, integrert skinne i taket

- veggmontert og spesialtipasset headboard, med integrerte uttak for lading av småelektrisk 

- pendler fra taket, for å slippe støvsamlere på nattbord

- plasstilpasset garderobe med skyvedører

- varmepumpe som brukes som aricondition om sommeren

- lagt gips og listefrie overganger

- smartbelysning som kan styres via panel på veggen, eller telefon

Så er en god del hundretusener vi ikke automatisk kan ta med oss om noen krever at vi flytter til et annet soverom. 

 

Anonymkode: 2982a...096

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tja, på vårt soverom har vi, av ting som ikke automatisk kan flyttes til et annet rom; 

- automatiske "hotell" gardiner som kan styres fra telefonen eller panel ved nattbord, et sett med tynne, ett med lystette, integrert skinne i taket

- veggmontert og spesialtipasset headboard, med integrerte uttak for lading av småelektrisk 

- pendler fra taket, for å slippe støvsamlere på nattbord

- plasstilpasset garderobe med skyvedører

- varmepumpe som brukes som aricondition om sommeren

- lagt gips og listefrie overganger

- smartbelysning som kan styres via panel på veggen, eller telefon

Så er en god del hundretusener vi ikke automatisk kan ta med oss om noen krever at vi flytter til et annet soverom. 

 

Anonymkode: 2982a...096

Her hadde jeg iallefall sagt ettertrykkelig Nei, det er helt uaktuelt! Og hvis foreldrene presser bytte igjennom, skal alle innkjøp + arbeidstid kompenseres. Da får foreldrene rett og slett kjøpe ferdig rom til latsekken.

Anonymkode: 698d2...0a7

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må din mann, og kun han bestemme og snakke med sine foreldre og bror (og andre søsken) om. Si det som det er, dere ønsker ikke dette. Greit at de spør, men da må det være greit at dere sier nei. Hvorfor kan de ikke bytte med noen av de andre? Er ikke det greit, og mannen går med på bytte, må han gjøre det klinkende klart at dere tar med tingene og/eller kompenseres for dem økonomisk (du skriver «hundrede tusner»), at dere ikke bytter tilbake,  at lillebror kan jo få tre barn, det spiller ingen rolle og at dere anser dette som grovt urettferdig. Kjør på med tarmsykdom og deres barns tilknytning. 

Anonymkode: f4ff2...fba

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tja, på vårt soverom har vi, av ting som ikke automatisk kan flyttes til et annet rom; 

- automatiske "hotell" gardiner som kan styres fra telefonen eller panel ved nattbord, et sett med tynne, ett med lystette, integrert skinne i taket

- veggmontert og spesialtipasset headboard, med integrerte uttak for lading av småelektrisk 

- pendler fra taket, for å slippe støvsamlere på nattbord

- plasstilpasset garderobe med skyvedører

- varmepumpe som brukes som aricondition om sommeren

- lagt gips og listefrie overganger

- smartbelysning som kan styres via panel på veggen, eller telefon

Så er en god del hundretusener vi ikke automatisk kan ta med oss om noen krever at vi flytter til et annet soverom. 

 

Anonymkode: 2982a...096

Høres sykt deilig ut. Drøyt å be dere bytte, og er egentlig sjokkert over at så mange her synes å tenke at det er greit. 
 

Hadde det vært meg hadde jeg bedt lillebror betale for rommet og sett meg om etter en egen hytte..

Anonymkode: 864da...251

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tja, på vårt soverom har vi, av ting som ikke automatisk kan flyttes til et annet rom; 

- automatiske "hotell" gardiner som kan styres fra telefonen eller panel ved nattbord, et sett med tynne, ett med lystette, integrert skinne i taket

- veggmontert og spesialtipasset headboard, med integrerte uttak for lading av småelektrisk 

- pendler fra taket, for å slippe støvsamlere på nattbord

- plasstilpasset garderobe med skyvedører

- varmepumpe som brukes som aricondition om sommeren

- lagt gips og listefrie overganger

- smartbelysning som kan styres via panel på veggen, eller telefon

Så er en god del hundretusener vi ikke automatisk kan ta med oss om noen krever at vi flytter til et annet soverom. 

 

Anonymkode: 2982a...096

Hundretusener i et soverom på svigers sin hytte? Dette må være trolling

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Tja, på vårt soverom har vi, av ting som ikke automatisk kan flyttes til et annet rom; 

- automatiske "hotell" gardiner som kan styres fra telefonen eller panel ved nattbord, et sett med tynne, ett med lystette, integrert skinne i taket

- veggmontert og spesialtipasset headboard, med integrerte uttak for lading av småelektrisk 

- pendler fra taket, for å slippe støvsamlere på nattbord

- plasstilpasset garderobe med skyvedører

- varmepumpe som brukes som aricondition om sommeren

- lagt gips og listefrie overganger

- smartbelysning som kan styres via panel på veggen, eller telefon

Så er en god del hundretusener vi ikke automatisk kan ta med oss om noen krever at vi flytter til et annet soverom. 

 

Anonymkode: 2982a...096

Der ble det åpenbart hvorfor lillebror (*host* svigerinne) vil bytte

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere må se på anonymkoden! Det er ikke TS som lister opp alt de har på soverommet.

Anonymkode: 50e0a...11e

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt sjeleglad for å kunne ta annekset. Er avhengig av privatliv og trenger å kunne trekke litt unna nå og da. Særlig om de skal begynne å være på hytta med en liten en som gråter om natta.

 

Tenker også at det må være digg når man eventuelt er der uten resten av familien å ha en plass det er lettere å varme opp osv.

Hadde tenkt at oppussinga av rommet er en god erfaring og så gjort annekset til et palass med en avtale om at byttet er endelig. 

Anonymkode: 9024e...2dc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...