Gå til innhold

Familiehytte med egne rom - forlanger å få bytte


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 hour ago, AnonymBruker said:

Vel, vil tro det er en del som er gjenkjennelig her selv med endringer og anonymisering, blant annet tidslinje, konseptet innredning av rom osv... Kan jo være andre involverte som er på KG med jevne eller ujevne mellomrom. Håper selvfølgelig for din del dette forbigår i stillhet (og synes lillebrors rop om spesialbehandling minner meg litt for mye om hvordan et søsken av min mann for tiden opptrer i hyttesammenheng........). 

Anonymkode: d4a87...286

Litt spesielt at du tror du vet noe som helst om i hvilken grad narrativet er endret her. Men deg om det. 😊

Anonymkode: fa797...6b8

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kattugla skrev (42 minutter siden):

Det er ikke mitt poeng.
Mitt poeng er at det virker som svigers (eiernes) holdning er at dette er en felles familiehytte og ikke bare deres og at de ønsker at barna føler eierskap. Dermed ønsker de at ts og mannen trives og de ble (i likhet med de andre søsknene) oppfordret til å gjøre rommet de ble utdelt til "sitt". Så utifra det er ts og mannen i sin fulle rett til å stå på sitt. Men svigers håper sikkert også at det vil på sikt forebygge altfor heftige krangler (og det virker jo som alle klarer å forholde seg til dette, unntatt lillebror). 
 

 

Jepp, og det holder faktisk lenge at en person er litt "vrang" i sånne fellesskap. Eller at en av mannens søsken skiller seg, får ny dame som har sterke meninger eller kanskje et par tenåringer som også vil dra på vennetur på hytta osv. osv. Kommer egentlig ikke på et eneste sånt "fellesskap" som fungerer bra. Men for all del, lykke til. 

Anonymkode: 1d34a...3de

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jepp, og det holder faktisk lenge at en person er litt "vrang" i sånne fellesskap. Eller at en av mannens søsken skiller seg, får ny dame som har sterke meninger eller kanskje et par tenåringer som også vil dra på vennetur på hytta osv. osv. Kommer egentlig ikke på et eneste sånt "fellesskap" som fungerer bra. Men for all del, lykke til. 

Anonymkode: 1d34a...3de

Nå har jo akkurat denne familien lang erfaring med nettop sånne felles familiehytter hvis jeg forstod TS riktig, så  det virker som de viderefører et konsept de har god erfaring med. De kan også låne de andres rom (bare ikke ta over), så venneturer er fullt mulige.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kattugla skrev (30 minutter siden):

Nå har jo akkurat denne familien lang erfaring med nettop sånne felles familiehytter hvis jeg forstod TS riktig, så  det virker som de viderefører et konsept de har god erfaring med. De kan også låne de andres rom (bare ikke ta over), så venneturer er fullt mulige.

Ja da, og som sagt, lykke til. Nå er jo gnisningene faktisk oppstått allerede, så dette er ikke noe oppdiktet scenario. TS og mannen måtte jo gå i full konfrontasjon for å få viljen sin. Hvem har siste ordet når svigerforeldrene dør eller blir for gamle? Det kan kanskje løses en stund. Men husk at det kommer nye personer inn i kabalen rett som det er. Skilsmissene kommer,  nye partnere osv osv. Med venneturer refererte jeg til (og dette har jeg nettopp sett eksempel på selv ) en potensiell ny kjæreste med tenåringsbarn som ønsker å bruke hytta til vennetur (altså tenåringsbarna ønsker dette). Skal de forskjellsbehandles fra "ekte" barn? Nye problemstillinger oppstår hele tiden. Noen vasker ikke, noen bråker, noen har uoppdragne unger, noen vil ikke betale for nytt tak. 

Håper TS synes det er verdt kranglene som kommer, jeg hadde ikke orket. 

Anonymkode: 1d34a...3de

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med at dere sier at nei det har dere ikke lyst til, men tilbyr dere å hjelpe de å finne noen gode løsninger. 

Anonymkode: 2cc8e...fcf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/28/2021 at 3:07 PM, AnonymBruker said:

Tro meg, det var det første vi foreslo da vi fikk halt hakene våre opp fra gulvet - at svigers kunne ta bua selv, siden det var så problemfritt der; de er jo bare TO... 😂 Men nei, de hadde nå brukt så mye kjefter på å få det koselig på rommet sitt inne, så det var helt urimelig. 
 

Grunnen til at alle tenker at vi må være de som flytter på oss, sånn ut over det at ett av parene sikler på rommet vårt (🙈) er nok at vi ikke kan få flere barn, så de vet at det alltid bare blir oss tre. 

Anonymkode: fa797...6b8

Dere får begynne å prate om adopsjon rundt svigerfamilien.

Anonymkode: efdd9...8b4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 2/28/2021 at 4:38 PM, Skalperud said:

Det er jo ikke alltid like enkelt i praksis. Noen barn våkner fort, og kanskje foreldrene må ligge i sengen med barnet til det sovner. Feks med amming på kvelden, ikke kult å legge seg i en annens seng. 
 

hadde det vært meg hadde eg definitivt valgt annekset , må være digg å kunne trekke seg unna for seg selv 🙌

Men da kunne kanskje denne broren spurt om noen ville låne bort rommet sitt inne i hytta en sommer eller 2.

Anonymkode: efdd9...8b4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...