Gå til innhold

Er grunnen til mange samlivsbrudd at mange foreldre ikke orker eller gidder å ha barna sine fulltid?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Barna syns det er helt glimrende slik:-)

Anonymkode: 5787a...6a6

Men de hadde nok foretrukket å hatt mamma og pappa under samme tak og ikke måtte bytte hus og seng hver eneste uke. 

Anonymkode: 41a7d...5da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Dette sier jo det meste. 

Anonymkode: 5db6d...ec6

Ja. Når det først er slik, trenger en ikke sitte å sture og syns synd i seg selv. Det blir bare patetisk.

Anonymkode: 5787a...6a6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men de hadde nok foretrukket å hatt mamma og pappa under samme tak og ikke måtte bytte hus og seng hver eneste uke. 

Anonymkode: 41a7d...5da

Nei, de liker det slik det er.

Anonymkode: 5787a...6a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei, de liker det slik det er.

Anonymkode: 5787a...6a6

Svært merkelig om barn virkelig ønsker seg skilte foreldre. (Nå tenker jeg generelt). Men hvis foreldrene lager usikkert hjemmemiljø for barna er det naturlig at de ønsker seg to separate hjem. 

Anonymkode: 41a7d...5da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan nok være noe i det du sier. Jeg hadde nok hatt det mye lettere med 50-50ordning enn å være alenemor i et ensomt parforhold. Mannen jobber masse, og prioriterer kun jobb.

Anonymkode: fa98f...ba8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Svært merkelig om barn virkelig ønsker seg skilte foreldre. (Nå tenker jeg generelt). Men hvis foreldrene lager usikkert hjemmemiljø for barna er det naturlig at de ønsker seg to separate hjem. 

Anonymkode: 41a7d...5da

Ikke tenk så generelt, da. 

Anonymkode: 5787a...6a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

 

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ja, barna syns det er kjemperettferdig å se mamma og pappa bare halvparten av tiden fordi de vil ha mest mulig fritid. 

Anonymkode: b604b...378

Barna syns det er helt glimrende slik:-)

Anonymkode: 5787a...6a6

 

Var dette jeg reagerte på... Men unnskyld meg for å tenke generelt. 

Anonymkode: 41a7d...5da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Var dette jeg reagerte på... Men unnskyld meg for å tenke generelt. 

Anonymkode: 41a7d...5da

En bør ikke tenke generelt, da hvert tilfelle er unikt.

Anonymkode: 5787a...6a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

En bør ikke tenke generelt, da hvert tilfelle er unikt.

Anonymkode: 5787a...6a6

Godt dine barn trives best med skilte foreldre da. Er barn sin trivsel som bør veie høyest, og ikke foreldrenes behov for egentid. 

Anonymkode: 41a7d...5da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Godt dine barn trives best med skilte foreldre da. Er barn sin trivsel som bør veie høyest, og ikke foreldrenes behov for egentid. 

Anonymkode: 41a7d...5da

Men når begge deler går fint, er det jo kjempebrea.

Anonymkode: 5787a...6a6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det var ikke årsaken til samlivsbrudd. Barna var tvert imot årsaken til at vi drøyde bruddet for lenge. 
 

Nå er jeg gift og vi har mine & dine barn. Det er såkalt 50% hver, men alle er hjemom nesten hver dag uansett 😊

Anonymkode: 2ab56...f22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søsteren min lekte med tanken på skilsmisse da barna var små, hun var så desperat av søvnmangel at hun var villig til å flytte fra mannen hun elsker bare for å få fred fra barna innimellom.Det ble aldri til det, og da barna ble større ble jo alt bedre.

Anonymkode: 5a4df...39e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Det er jo ikke det. Er man i et parforhold forventes det at man bruker kveldene etter at barna har lagt seg sammen. Har man kun 1 stue, og en TV, slik vi har, så kan jeg f.eks ikke okkupere den med ting jeg vil se på, f.eks fotball. Jeg kan heller ikke sitte og game hele kvelden om jeg ønsker det, fordi kona ønsker at vi bruker kveldene sammen. Å dra spontant på hyttetur med kompiser, eller for den saks skyld helt alene, er heller ikke innenfor.

Er man alene annenhver uke, så får man egentid hele den uka. Man får også egentid når barna er lagt den uka man har de hos seg

Anonymkode: 609d0...38c

Jeg tror ikke dette er helt representativt. Her i huset har vi det i alle fall sånn at vi halvparten av kveldene i uka gjør ting vi har lyst til etter at barna har lagt seg. At vi driver med hver våre hobbyer. Typisk at jeg spiller piano og samboer sitter på PCen. Såpass med frihet må man jo ha. Så finner vi på noe ekstra kos de kveldene vi har sammen.
 

Anonymkode: 44f2a...ccc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja derfor ofte en part bedriver samværsabotasje og at så mange saker går til retten 🙄

Herregud så dumt 

Anonymkode: b4647...5d8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvert imot. Har svelga ganske mange kameler oppigjennom og jobba hardt for å få forholdet til å holde fordi jeg ikke ønsker å se barna mine bare 50%. Har tre barn mellom 5-14 år. Generalisering funker veldig dårlig her da årsakene til brudd er ulike og sikkert veldig sammensatte for hvert enkelt par. 

Anonymkode: e2a6d...779

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, egentlig ikke. Dyrke egne interesser har jeg gjort hele tiden selv om jeg har vært mor i 10 år. Barna er nok grunnen til at mitt forrige forhold varte i 10 år, en uplanlagt graviditet tidlig i det forholdet som avgjorde at det ble så langvarig. Jeg er nå skilt, har ungene 50%, men ønsker meg ett barn til. Vil være mamma alle dagene i uken ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skyblue7 skrev (4 minutter siden):

Nei, egentlig ikke. Dyrke egne interesser har jeg gjort hele tiden selv om jeg har vært mor i 10 år. Barna er nok grunnen til at mitt forrige forhold varte i 10 år, en uplanlagt graviditet tidlig i det forholdet som avgjorde at det ble så langvarig. Jeg er nå skilt, har ungene 50%, men ønsker meg ett barn til. Vil være mamma alle dagene i uken ❤️

Er du i nytt forhold? Hvor gammel er du? (om du ønsker å svare).

Anonymkode: 1f5f5...247

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er du i nytt forhold? Hvor gammel er du? (om du ønsker å svare).

Anonymkode: 1f5f5...247

Jeg er 32 år gammel. Er i ett nytt forhold, men for tidlig med barn der enda. Skal jeg ha ett barn til må det være ett forhold jeg er veldig sikker på, orker ikke ett samlivsbrudd til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skyblue7 skrev (3 minutter siden):

Jeg er 32 år gammel. Er i ett nytt forhold, men for tidlig med barn der enda. Skal jeg ha ett barn til må det være ett forhold jeg er veldig sikker på, orker ikke ett samlivsbrudd til.

OK. Da vil jeg si du har noen år på å bestemme deg for nytt barn evt. 🙂 

Anonymkode: 1f5f5...247

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal være så utrolig forsiktig med å gjøre seg opp en mening når det kommer til samlivsbrudd. Det som på tiden kan virke som trivielle problemer til å avslutte ett samliv kan i virkeligheten stort sett være mye mer alvorlig. De aller fleste ønsker å få familielivet til å fungere men av og til blir det så destruktivt at selv tanken på p være uten barna, gjør det verdt det. Nettopp fordi man ikke ønsker at barna skal bli ødelagt av å bo i en ødelagt familie hvor forbildene ikke er slik de burde være. De fleste forteller ikke den fulle sannheten bak ett samlivsbrudd til alle og enhver og det kan serie fremstå som relativt trivielt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...