Gå til innhold

Er det bare jeg som er lei av politiske korrekte serier, filmer og standup på Netflix?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er jo ikke lov å kødde med noe lenger. Hvorfor har det blitt sånn? 

Anonymkode: 51ab0...cbb

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Netflix har tapt seg ja, synes neste alt nytt innhold henvender seg mot ungdommer for tiden, det sagt tror jeg jeg er ferdig med HBO for framtid, drittlei av identitspolitikken i deres produksjoner, hvor alt mulig skal være representert i alt de lager/har.

Anonymkode: 6e6aa...d1b

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greia er at folk blir krenket av å se en film eller serie som IKKE har en farget med. For eksempel den serien om sossejenter fra Tønsberg. Der la de seg jo flat når de innså "tabben" med å ikke ha med en farget, når en krenket farget person kontaktet VG eller hvem enn, for å fortelle dette. Så nå er dette tydeligvis påbudt. 

Om de har tenkt til å putte inn en hvit person i filmer og serier hvor det kun er fargede, vites ikke. 

Anonymkode: 18ca4...acd

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Greia er at folk blir krenket av å se en film eller serie som IKKE har en farget med.

Det morsomme her er jo at nå har det blitt sånn at mange blir krenket FORDI en mørkhudet person er med.

Anonymkode: 1b63e...b8b

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter å ser på standup nå. «They ready».

Serien startet med at verten sa «Jeg bevist valgte kun svarte personer siden jeg er svart» kjempe applaus. Det var nok en spøk, men det var også sant. To av komikerene sa at de hadde mange vitser de ikke kunne si siden de var på Netflix... er bare tragisk. Og alle skal gjøre et poeng om ett eller annet «social justice» tema. Begynner å bli litt lei det nå

Anonymkode: 51ab0...cbb

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er problemet med at fargede er med?

 

Standup har vel aldri vært mer friere enn disse dager, nettopp pga anti krenkelse hysteri. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er lei Netflix men av andre grunner. Synes det er mye ræl der. Og rare dokumentarer. Og alt er så jævla amerikansk. America, America, America... I’m in jail for murder... so I prayed to God...” 

 

Anonymkode: 78090...b22

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fortsatt Curb your Enthusiasm på HBO!

Anonymkode: f61d3...915

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du kaller "politisk korrekthet" kaller andre "representasjon". Film og TV har vært blendahvit og konformt i alle tiår, det er på tide at andre karakter også slipper til uten at folk skal bli så krenket av det.

Det handler enda mer om økonomiske incentiver enn politiske. Når en film som Black Panther hvor superheltene ikke så ut som en Hemsworth knuste alle publikumsrekorder og håvet inn milliarder så ser produksjonsselskap at de faktisk kan tjene på å vise andre tryner enn de vanlige.

Når det gjelder humor så er jeg litt enig med deg. Det meste kan spøkes med på en smart måte uten at komikere skal bli "cancelled".

Anonymkode: 25403...3af

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, ntrane said:

Hva er problemet med at fargede er med?

 

Standup har vel aldri vært mer friere enn disse dager, nettopp pga anti krenkelse hysteri. 

Ingenting. Det er kun fargede med. Det er ikke lov å ha bare hvite med. Det henger bare ikke på grep.

Anonymkode: 51ab0...cbb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg unngår ALT Netflix lager, heldigvis har de noen gamle bra filmer igjen..

Anonymkode: 1e500...c4f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det du kaller "politisk korrekthet" kaller andre "representasjon". Film og TV har vært blendahvit og konformt i alle tiår, det er på tide at andre karakter også slipper til uten at folk skal bli så krenket av det.

Det handler enda mer om økonomiske incentiver enn politiske. Når en film som Black Panther hvor superheltene ikke så ut som en Hemsworth knuste alle publikumsrekorder og håvet inn milliarder så ser produksjonsselskap at de faktisk kan tjene på å vise andre tryner enn de vanlige.

Når det gjelder humor så er jeg litt enig med deg. Det meste kan spøkes med på en smart måte uten at komikere skal bli "cancelled".

Anonymkode: 25403...3af

Jeg er ikke krenket. Synes bare det gjør innholdet dårligere.

Anonymkode: 51ab0...cbb

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ingenting. Det er kun fargede med. Det er ikke lov å ha bare hvite med. Det henger bare ikke på grep.

Anonymkode: 51ab0...cbb

Det er forenklet rasistisk bullshit. "Det er ikke lov å ha med hvite lenger"? Hvilken stein lever du under?

Anonymkode: 25403...3af

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Kom med eksempeler da!

Anonymkode: 043d7...d51

Bridgerton. Det var ikke svart adel på 1800-tallet. Lag heller bra serier fra nåtid med rollefigurer fra flere etnisiteter. 

Anonymkode: 55fbe...245

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ntrane skrev (6 minutter siden):

Standup har vel aldri vært mer friere enn disse dager, nettopp pga anti krenkelse hysteri. 

Jeg kjenner ikke til standup-miljøet, men at ytringsfriheten vår er innskrenket de senere år er et uomtvistelig faktum. Hvilke meninger det idag er tillatt å ha er snevert innrammet og med veldig tydelige grenser. Man behøver ikke tråkke langt utenfor de grensene før man risikerer sosiale følger. Tidligere respekterte vi hverandre, og tillot hverandre å ha ulike meninger, og man kunne være venner selv om man ikke nødvendig hadde nøyaktig de samme meningene. Det er veldig trist at vi som samfunn har godtatt denne innskrenkingen av ytringsfriheten vår. 

Anonymkode: eda0c...fcc

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er forenklet rasistisk bullshit. "Det er ikke lov å ha med hvite lenger"? Hvilken stein lever du under?

Anonymkode: 25403...3af

Kan du lese? Var ikke det jeg skrev i det hele tatt.

Anonymkode: 51ab0...cbb

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Bridgerton. Det var ikke svart adel på 1800-tallet. Lag heller bra serier fra nåtid med rollefigurer fra flere etnisiteter. 

Anonymkode: 55fbe...245

Dette er Netflix sitt mest sette og populære show noensinne. 

Tror du at historiske dramaer er historisk korrekte? Da måtte alle vært uvaskede, bare mannlige skuespillere på 162 cm, og snakket en dialekt ingen forstår. 

Bridgerton er fantasi

Anonymkode: 25403...3af

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

55 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er jo ikke lov å kødde med noe lenger. Hvorfor har det blitt sånn? 

Anonymkode: 51ab0...cbb

Slik har det alltid vært. 

Anonymkode: 35892...cae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner at jeg driter i om de kvoterer inn en farget person. Skal virkelig mer til før jeg klikker over PK. 

Så også David Chapelle. Det var i alle fall ikke PK 😂

Anonymkode: 78090...b22

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...