Gå til innhold

Er det bare jeg som er lei av politiske korrekte serier, filmer og standup på Netflix?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er ikke adopterte «ekte» eller «egne» barn? 

Anonymkode: 3189a...e28

Regner med at hun med egne mente biologisk*

Anonymkode: 1452b...c26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er ikke adopterte «ekte» eller «egne» barn? 

Anonymkode: 3189a...e28

Ikke akkurat i denne sammenhengen. Jeg kalte dem det for å skille dem fra biologiske barn (tenkte ikke på det ordet da jeg skrev dette, du får skyte meg og ordvalgene mine, ikke innholdet i innlegget)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Vel det er jo basert på Dronning Charlotte. Hun var strengt tatt ikke neger 😉

Anonymkode: d7f9b...bf0

Bridgerton er basert på en serie romaner, ikke historie.

Anonymkode: 30b96...6ee

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det slått deg at seriene og filmene du kritiserer for å være politisk korrekte faktisk bare prøver å gjenspeile samfunnet? 

Ikke noe jeg reflekterer så mye over til vanlig, men om jeg tenker på:

-mine kollegaer

-nabolaget mitt

-klassen til barnet mitt

-klassen jeg selv gikk som ung

så er det veldig ofte i en tilfeldig sammensatt gruppe mennesker, feks i skole, jobb eller bosituasjon, faktisk ganske mangfoldig. Selv om jeg bor i trauste Norge, på et mindre sted.

Jeg har kollegaer med flere hudfarger, religioner og seksuelle legninger, det har mannen min også. Ser det samme når jeg tenker over elever i klasser og våre naboer. 

Jeg tror ikke at serier er mer mangfoldige fordi det er politisk korrekt. Jeg tror det er for å gjenspeile samfunnet. Land utenfor Norge har ofte enda mer mangfold enn oss, kanskje spesielt Storbritannia (kolonisering førte til mye impulser fra hele verden) og USA (land bygget opp av innvandring), der mange serier er produsert. 

Anonymkode: 91857...9c9

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg var ungdom på tidlig og midten av 2000 tallet. Av serier og filmer handlet det mest om kjærlighetsdrama og klein humor, musikk og mote. I dag handler serier og filmer for ungdom om voldtekt, vold, rusmisbruk, sex trakassering, prostitusjon, selvmord og alt av psykiske lidelser og diagnoser. Har dere sett euphoria som var så populær i fjor eller når det var? Jeg synes serien er pervers. Egentlig 13 reasons why også. 

Anonymkode: 5a953...688

Dette er faktisk sant. Og tankevekkende. 

Anonymkode: 78090...b22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HarryDotter skrev (1 time siden):

Du forstår ikke hva jeg sier. Du er låst i at mangfold bare er et positivt uttrykk.

Det skjer en gradvis utvikling. Det pågår nå en kamp innad i MGM studios for å få fjernet James Bond som mann og erstatte ham som kvinne. Hun er i tillegg svart (ref. Den nye james bond filmen) Ariel i remaken av den lille havfruen blir svart. Du evner ikke se at de eksemplene vi lister opp, snart kan bli en realitet! Det ødelegger orginale properties som Star Wars og James Bond. Jeg vet produsentene bak Tv serien av Lord of the rings også jobber med å bytte ut kjønn og raser på flere sentrale karakterer. Det er en SKAM! Sentrale mannlige karakterer som Han Solo og Luke Skywalker i Star Wars, blir kverket og skrevet ut av historien for å gjøre plass til kvinner. Den siste Terminator filmen dyttet Schwarzenegger ned i en bitteliten statistrolle, hvor også alle de onde var menn og de som reddet verden var kvinner. Den tidligere hovedfiguren som hele serien var bygd på, John Conner, ble visket bort og erstattet med en latino tenåring! Hun ble militærleder og redder menneskeheten....realistisk? NEI! Og det drar deg utav handlingen og ødelegger troverdigheten, bare fordi produsenten på død og liv skal presse mangfold inn i kjeften på seerne.

Som jeg har skrevet ettertrykkelig før, jeg har ingenting imot en kvinnelig superagent. Jeg har ingenting imot en svart superhelt eller en historie med en asiatisk hovedperson som redder verden. Det må bare være orginale og gode historier som gjør at jeg investerer følser i karakteren. Black Panther var bra! Wonder woman var knallgod! Og nei det handler heller ikke om at vi som hvite menn er redd for at vi skal miste vår andel "hvite filmer/Tv serier". Det handler om å komme med den beste og mest troverdige historien.

Nå går historiefokuset på bekostning av rase og hudfarger.

Personlig bryr jeg meg ikke om hovedpersonen har en annen etnisk opprinnelse enn jeg er "vant til", men at personen plutselig skal bytte kjønn... Altså da kan de heller lage en ny film.. 

Anonymkode: 1be6c...a5a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest HarryDotter
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Personlig bryr jeg meg ikke om hovedpersonen har en annen etnisk opprinnelse enn jeg er "vant til", men at personen plutselig skal bytte kjønn... Altså da kan de heller lage en ny film.. 

Anonymkode: 1be6c...a5a

Etnisk opprinnelse har endel å si. Kultur skiller enormt. Om du har sett Shaft filmen og ser for deg den med en hvit mann i hovedrollen, så skjønner man hvor brutalt feil det bare blir. Eller som da John Wayne ble hyret til å spille Djengis Kahn 🙄 Og igjen...det handler jo ikke om at mørkhudede eller andre kulturer er mindre verdt. Det blir ofte bare feil i visse sammenhenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Bridgerton er basert på en serie romaner, ikke historie.

Anonymkode: 30b96...6ee

Så altså en fiktiv dronning Charlotte? 

Anonymkode: d7f9b...bf0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med TS. Er så lei av at alt skal ha så mye fokus på slikt. Kutter selv ut alt av Netflix sine egenproduserte serier.

Den Winx Club fikk jo så mye kritikk fordi den ikke hadde noen mørkhudete med, men den hadde noen som var litt mørkhudet, men det var tydeligvis ikke godt nok.. Blir for dumt.

Anonymkode: fa131...4bc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest byråkrati

80% eller mer er jo kritthvitt slik dere vil ha det, så ser ikke problemet. Jeg liker ikke kjærlighetsfilmer, jeg unngår dem. Blir ikke sur fordi de lagde tusen kjærlighetsfilmer i år også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom TS (og flere andre i tråden her) ikke liker det Netflix lager, så er man jo heldigvis i kongeriket Norge ikke forpliktet til å ha en konto på Netflix. Man står faktisk helt fritt til å velge en annen strømmetjeneste.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.2.2021 den 20.54):

Dette er Netflix sitt mest sette og populære show noensinne. 

Tror du at historiske dramaer er historisk korrekte? Da måtte alle vært uvaskede, bare mannlige skuespillere på 162 cm, og snakket en dialekt ingen forstår. 

Bridgerton er fantasi

Anonymkode: 25403...3af

For min del klarer jeg ikke leve meg inn i serien om de ikke prøver å være mest mulig historisk korrekte. Når jeg ser slike serier så vil jeg bli tatt med inn i en annen tid. Ikke konstant påminnes om at alt skal være så "inkluderende" for tida. Det gjør historiene rett og slett fattigere. 

I serier som feks Star Trek er det jo noe helt annet. Da er det jo helt naturlig. 

Anonymkode: bea02...cc9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest byråkrati
6 minutter siden, AnonymBruker said:

For min del klarer jeg ikke leve meg inn i serien om de ikke prøver å være mest mulig historisk korrekte. Når jeg ser slike serier så vil jeg bli tatt med inn i en annen tid. Ikke konstant påminnes om at alt skal være så "inkluderende" for tida. Det gjør historiene rett og slett fattigere. 

I serier som feks Star Trek er det jo noe helt annet. Da er det jo helt naturlig. 

Anonymkode: bea02...cc9

Det vil aldri fungere. Det er aldri nok russere, spanjoler osv til å spille alle rollene når det lages engelske filmer/ serier fra russisk/ spansk/ osv historie. 

Jeg tenker du bare ikke merker det når amerikanere spiller for eks romere... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun ett av disse bildene er akseptert i dag. Ble drama når dem prøvde seg på nr 2.

https://www.google.com/amp/s/amp.theguardian.com/us-news/2015/nov/10/martin-luther-king-white-actor-university

Derfor begynner mange bli lei denne politiske korrektheten, for den går bare en vei. 

 

Edit: Saint Joan er Joan of arc. 

DVDyzbxVoAAORK5.jpg

d38afc6431f189e99ed30641f642fe86.png

Endret av herremann
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, byråkrati said:

80% eller mer er jo kritthvitt slik dere vil ha det, så ser ikke problemet. Jeg liker ikke kjærlighetsfilmer, jeg unngår dem. Blir ikke sur fordi de lagde tusen kjærlighetsfilmer i år også...

Black panther motbeviser jo tydelig at vi kun vil ha kritt hvite filmer. 

Problemet er når dem skal presse inn rase, kjønn og legning i enhver setting.

Lyst på en svart kvinnelig agent? Lag agent 008 da vel. La James bond forbli en hvit, heterofil mann. Hele karakteren er bygget opp rundt visse grunnprinsipper. 

Når Hollywood i dag skal snakke om representasjon så gjelder dette KUN svarte. Actionfilm med asiatisk hovedrolle? Kanskje en Latino? Aldri! 

 

 

Endret av herremann
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes bare at det er et problem dersom det blir en «unnskyldning» for å skrive kjedelige karakterer og historier.

Dersom hudfarge, kjønn og legning liksom er hele personligheten til karakteren, og den eneste karakterutviklingen de gjør er å «endelig akseptere seg selv», da føler jeg at forfatterne bare har vært late.

Anonymkode: 66132...480

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det denne tråden beviser er at nesten ingen på KG vet hva rasime er for noe.

Anonymkode: 9d7f8...8ff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

herremann skrev (3 timer siden):

Når Hollywood i dag skal snakke om representasjon så gjelder dette KUN svarte. Actionfilm med asiatisk hovedrolle? Kanskje en Latino? Aldri! 

 

 

Hvis jeg forstår deg rett nå, så har du aldri sett en Jackie Chan-film. Han har laget mange actionfilmer i Hollywood og han er fra Asia/Kina. Det finnes også nok filmer med den meksikanske mafiaen som kan kalles actionfilmer. Danny Trejo er latino lang vei og han spiller i mange actionfilmer. Dette er bare to av de mest kjente.

Endret av sofie777
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Det denne tråden beviser er at nesten ingen på KG vet hva rasime er for noe.

Anonymkode: 9d7f8...8ff

Idag er så å si alt rasisme i en eller annen form. 

Anonymkode: bea02...cc9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...