Gå til innhold

Er det bare jeg som er lei av politiske korrekte serier, filmer og standup på Netflix?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

byråkrati skrev (13 timer siden):

Det vil aldri fungere. Det er aldri nok russere, spanjoler osv til å spille alle rollene når det lages engelske filmer/ serier fra russisk/ spansk/ osv historie. 

Jeg tenker du bare ikke merker det når amerikanere spiller for eks romere... 

Hvorfor ville et samfunn som var grunnleggende rasistisk (det var så å si hele europa) akseptere feks svart konge? 

Geografi var er stort hinder i feks middelalderen. Man mister mye av historien. Hvor kom den svarte personen fra? Hvordan endte han opp som konge? Hvordan kan personen være svart om slekten har bodd der i hundrevis av år, men 99% av folkene er ellers hvite? Incest? Og i så fall, hvordan kan vedkommende fremdeles være oppegående uten skavanker?

I slike settinger mangler historien. De bare er der. Uten noen forklaring for hvordan de havnet der. De er kun der for å oppfylle en kvote irl. Og det er det som ødelegger opplevelsen for meg. 

Blir som å gjøre Mulan svart/hvit. Det går negativt ut over historien filmen/serien forteller.

 

Anonymkode: bea02...cc9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest byråkrati
On 2/8/2021 at 7:28 PM, herremann said:

Black panther motbeviser jo tydelig at vi kun vil ha kritt hvite filmer. 

Problemet er når dem skal presse inn rase, kjønn og legning i enhver setting.

Lyst på en svart kvinnelig agent? Lag agent 008 da vel. La James bond forbli en hvit, heterofil mann. Hele karakteren er bygget opp rundt visse grunnprinsipper. 

Når Hollywood i dag skal snakke om representasjon så gjelder dette KUN svarte. Actionfilm med asiatisk hovedrolle? Kanskje en Latino? Aldri! 

 

 

Haha, hva? 1 film viser at vi ikke har kritthvite filmer. Hva?

Du sier hollywood, men vi snakker om netflix. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest byråkrati
On 2/9/2021 at 9:19 AM, AnonymBruker said:

Hvorfor ville et samfunn som var grunnleggende rasistisk (det var så å si hele europa) akseptere feks svart konge? 

Geografi var er stort hinder i feks middelalderen. Man mister mye av historien. Hvor kom den svarte personen fra? Hvordan endte han opp som konge? Hvordan kan personen være svart om slekten har bodd der i hundrevis av år, men 99% av folkene er ellers hvite? Incest? Og i så fall, hvordan kan vedkommende fremdeles være oppegående uten skavanker?

I slike settinger mangler historien. De bare er der. Uten noen forklaring for hvordan de havnet der. De er kun der for å oppfylle en kvote irl. Og det er det som ødelegger opplevelsen for meg. 

Blir som å gjøre Mulan svart/hvit. Det går negativt ut over historien filmen/serien forteller.

 

Anonymkode: bea02...cc9

Ok, du svarte aldri på kritikken min. Hva med hvite som spiller romere? Du har kanskje aldri merket en serie bruke amerikanere til å spille romere? Fordi du ikke ser forskjell. Men hvorfor er det større problem at svarte spiller romere, enn hvite amerikanere? Det er ene og elene din preferanse. Det er ikke logikk. 

Det at de putter svarte i roller som vanligvis spilles av hvite er det du reagerer på. Men å putte en hvit amerikaner i rollen som russer er like feil som å putte en svart amerikaner i rollen som russer. Det er det som er greia. I alle år har vi akseptert at hvite amerikanere spiller for eks europeere. Men at en svart gjør det samme er fælt. Du syntes ikke det er rart?

Om vi skal bruke hvite amerikanere til å spille norske, danske eller russere, hvorfor kan ikke svarte bli brukt til det samme? Det er feil nasjonalitet i alle tilfellene. At du ikke ser forskjell på en russer og en amerikaner er ikke et argument. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

byråkrati skrev (24 minutter siden):

Ok, du svarte aldri på kritikken min. Hva med hvite som spiller romere? Du har kanskje aldri merket en serie bruke amerikanere til å spille romere? Fordi du ikke ser forskjell. Men hvorfor er det større problem at svarte spiller romere, enn hvite amerikanere? Det er ene og elene din preferanse. Det er ikke logikk. 

Det at de putter svarte i roller som vanligvis spilles av hvite er det du reagerer på. Men å putte en hvit amerikaner i rollen som russer er like feil som å putte en svart amerikaner i rollen som russer. Det er det som er greia. I alle år har vi akseptert at hvite amerikanere spiller for eks europeere. Men at en svart gjør det samme er fælt. Du syntes ikke det er rart?

Om vi skal bruke hvite amerikanere til å spille norske, danske eller russere, hvorfor kan ikke svarte bli brukt til det samme? Det er feil nasjonalitet i alle tilfellene. At du ikke ser forskjell på en russer og en amerikaner er ikke et argument. 

Er det ok om en hvit skuespiller spiller en svart afrikaner fra Kenya ?

 

Anonymkode: 9d7f8...8ff

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest byråkrati
Just now, AnonymBruker said:

Er det ok om en hvit skuespiller spiller en svart afrikaner fra Kenya ?

 

Anonymkode: 9d7f8...8ff

Er det ok at en amerikaner spiller en svart afrikaner fra Kenya?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

byråkrati skrev (1 minutt siden):

Er det ok at en amerikaner spiller en svart afrikaner fra Kenya?

Ikke gjør deg dummere enn du er, du vet godt hva jeg spør om.

 

Anonymkode: 9d7f8...8ff

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ntrane skrev (På 5.2.2021 den 20.39):

Hva er problemet med at fargede er med?

 

Standup har vel aldri vært mer friere enn disse dager, nettopp pga anti krenkelse hysteri. 

Det er ikke et problem en det blir veldig påtatt om de har med en svart person bare for å ha det fordi man må jo ha det. Er like før de har med svarte personer i filmer hvor det ville vært historisk ukorrekt å ha de med. F. Eks om det var en Film som omhandlet vikinger eller noe. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest byråkrati
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ikke gjør deg dummere enn du er, du vet godt hva jeg spør om.

 

Anonymkode: 9d7f8...8ff

Hvorfor svarer du ikke på mine spørsmål om du har 15 000 IQ?

Du tror jeg vil overse at du har elendige argumenter om du gjør meg usikker på egen intelligens? Vi kan godt bade i dumskapens gjørme, du og jeg, jeg gir faen. Svar på kritikken min om du er så jævla intelligent. Eller innrøm at du er en hykler og egentlig ikke ser forskjell på de ulike hvite typer. At dette egentlig handler om hva du føler om andre mennesker, ikke hva som er rasjonelt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

byråkrati skrev (38 minutter siden):

Ok, du svarte aldri på kritikken min. Hva med hvite som spiller romere? Du har kanskje aldri merket en serie bruke amerikanere til å spille romere? Fordi du ikke ser forskjell. Men hvorfor er det større problem at svarte spiller romere, enn hvite amerikanere? Det er ene og elene din preferanse. Det er ikke logikk. 

Det at de putter svarte i roller som vanligvis spilles av hvite er det du reagerer på. Men å putte en hvit amerikaner i rollen som russer er like feil som å putte en svart amerikaner i rollen som russer. Det er det som er greia. I alle år har vi akseptert at hvite amerikanere spiller for eks europeere. Men at en svart gjør det samme er fælt. Du syntes ikke det er rart?

Om vi skal bruke hvite amerikanere til å spille norske, danske eller russere, hvorfor kan ikke svarte bli brukt til det samme? Det er feil nasjonalitet i alle tilfellene. At du ikke ser forskjell på en russer og en amerikaner er ikke et argument. 

Det er selvsagt et argument

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jodie Turner-Smith skal spille rollen som Anne Boleyn i en ny produksjon fra engelske Channel 5, dette blir bare for dumt og det er en bevist forfalskning av historien.

https://www.vogue.co.uk/arts-and-lifestyle/article/jodie-turner-smith-anne-boleyn

blw.jpg.0bca508cc3c76708a0a003a534a17deb.jpg

Dette tullet kalles blackwashing og kan føre til at enkelte faktisk tror at svarte mennesker var konger, dronninger og adelspersoner i Europa.

Anonymkode: a22b6...728

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jodie Turner-Smith skal spille rollen som Anne Boleyn i en ny produksjon fra engelske Channel 5, dette blir bare for dumt og det er en bevist forfalskning av historien.

https://www.vogue.co.uk/arts-and-lifestyle/article/jodie-turner-smith-anne-boleyn

blw.jpg.0bca508cc3c76708a0a003a534a17deb.jpg

Dette tullet kalles blackwashing og kan føre til at enkelte faktisk tror at svarte mennesker var konger, dronninger og adelspersoner i Europa.

Anonymkode: a22b6...728

Seriøst? Dette blir for dumt. Akkurat dette jeg mente med innlegget mitt over. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvite historiske personer skal spiles av hvite skuespillere

Svarte historiske personer skal spilles av svarte skuespillere

Det er noe annet om det er snakk om fiktive karakterer, men når det kommer til virkelige historiske personer som har levd så skal man ikke skifte rase eller kjønn på dem.

Det burde ikke være så vanskelig å forstå-

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.2.2021 den 20.47):

Det du kaller "politisk korrekthet" kaller andre "representasjon". Film og TV har vært blendahvit og konformt i alle tiår, det er på tide at andre karakter også slipper til uten at folk skal bli så krenket av det.

Det handler enda mer om økonomiske incentiver enn politiske. Når en film som Black Panther hvor superheltene ikke så ut som en Hemsworth knuste alle publikumsrekorder og håvet inn milliarder så ser produksjonsselskap at de faktisk kan tjene på å vise andre tryner enn de vanlige.

Når det gjelder humor så er jeg litt enig med deg. Det meste kan spøkes med på en smart måte uten at komikere skal bli "cancelled".

Anonymkode: 25403...3af

Blendahvit?

Veldig rasistisk av deg mot hvite personer

Anonymkode: 3bc9d...1e8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Blendahvit?

Veldig rasistisk av deg mot hvite personer

Anonymkode: 3bc9d...1e8

Er ikke noe galt i å lage filmer og serier med folk i alle ulike hudfarger men som sagt over. Historiske karakterer må spilles av noen med den hudfargen denne virkelige personen hadde. Hadde tatt seg ut å la en hvit spille Martin Luther King og liksom. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

byråkrati skrev (På 8.2.2021 den 18.52):

80% eller mer er jo kritthvitt slik dere vil ha det, så ser ikke problemet. Jeg liker ikke kjærlighetsfilmer, jeg unngår dem. Blir ikke sur fordi de lagde tusen kjærlighetsfilmer i år også...

Kritthvit?

Rasistisk sagt av deg mot personer med lys hud!

Anonymkode: 3bc9d...1e8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (12 minutter siden):

Er ikke noe galt i å lage filmer og serier med folk i alle ulike hudfarger men som sagt over. Historiske karakterer må spilles av noen med den hudfargen denne virkelige personen hadde. Hadde tatt seg ut å la en hvit spille Martin Luther King og liksom. 

Jeg kommenterte at ordet "blendahvit" er rasistisk mot personer med lys hud!

Jeg har ikke nevnt noe annet. Du blander meg med en annen person. 

Anonymkode: 3bc9d...1e8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Maleficenta skrev (14 minutter siden):

Er ikke noe galt i å lage filmer og serier med folk i alle ulike hudfarger men som sagt over. Historiske karakterer må spilles av noen med den hudfargen denne virkelige personen hadde. Hadde tatt seg ut å la en hvit spille Martin Luther King og liksom. 

Men ja, enig med deg. 

Anonymkode: 3bc9d...1e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Lurer på hvordan dette hadde blitt mottatt.

a2KGRAd4_700w_0.jpg.cf35475d84f5bab57a2d4408e2e7d902.jpg  

Anonymkode: a22b6...728

Hoho SJW hadde driti i buksa!

Anonymkode: 1452b...c26

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Lurer på hvordan dette hadde blitt mottatt.

a2KGRAd4_700w_0.jpg.cf35475d84f5bab57a2d4408e2e7d902.jpg  

Anonymkode: a22b6...728

Seriøst laget de faktisk en film om en hvit Martin Luther King??? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...