Gå til innhold

Prosjekt baby


Melie

Anbefalte innlegg

4+5 og fortsatt gravid. Regner jeg med😅 har fått beskjed fra klinikken om at jeg heldigvis kan fortsette med prednisolon til ul i uke 7, så der kan jeg senke skuldrene litt. Kontrollfreaken i meg vurderer be fastlege om oppfølging med blodprøver, men samtidig er det jo et styr og enda et stressmoment. Kanskje like greit å bare la det gå sin gang. Gleder meg stort til denne uka er over🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Første milepæl, 5+1 og ikke noe spotting eller ekstrem murring som de forrige gangene det har gått galt. 😊🤞🏻 Bekymrer meg av og til ettersom jeg har så lite symptomer. Kjenner ikke noe bortsett fra at jeg er ekstremt oppblåst. Ser mer ut som 5mnd enn 5 uker, og ila natten blir det så stort og vondt at jeg blir liggende våken. Men jeg fikk jo ut 17 egg og var litt oppblåst ved innsett også, så kan jo fort være mild overstim som er grunnen. Blir hvertfall bedre gjennom dagen 😊 skal kanskje være glad for få «plager», men er så redd det skal være tegn på at noe ikke er som det skal.. tok en ny digital i dag, viste 2-3. egentlig som forventet, men litt skuffende likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser på at du får 3+ om ikke mange dager. Og nyt manglende symptomer! Jeg kjente ingenting nesten hele svangerskapet med mitt yngste barn. Husker jeg hadde èn kvalm dag rundt uke 16, det var alt :lol: Veldig befriende i forhold til de to første barna mine, der jeg var mye kvalm gjennom svangerskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (På 4.3.2021 den 13.17):

Satser på at du får 3+ om ikke mange dager. Og nyt manglende symptomer! Jeg kjente ingenting nesten hele svangerskapet med mitt yngste barn. Husker jeg hadde èn kvalm dag rundt uke 16, det var alt :lol: Veldig befriende i forhold til de to første barna mine, der jeg var mye kvalm gjennom svangerskapet.

Tenker jeg tester igjen på søndag, da bør den vise 3+. Enten det, eller så blir det mer bekymringer 😂 sukk  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5+4 i dag, og 3+ på digital🎉 Da skal jeg slutte å finansiere Clearblue for denne gang 😅 tok en CB pluss i går også hvor teststreken var mye sterkere enn kontrollstreken, så nå er det ikke mer jeg kan sjekke uten å måle hcg hos legen. Det frister fortsatt, men samtidig er det jo ingen grunn til å gjøre det. Jeg har hatt uflaks to ganger før, men det trenger ikke bety at jeg har det denne gangen også. Tenk om denne skulle holde helt inn. Termin 5 år etter at jeg kastet p-pillene. 4 år etter første SA. Sukk det er skummelt å la hjernen tenke så langt frem, men klarer ikke la vær heller😅😅

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 3+ ❤️❤️🥰 Prøv å senk skuldrene best du kan, men jeg har forståelse for at det kan være vanskelig. Håper du klarer å nyte tiden fremover, vel vitende om at det vokser et lite menneske inni deg 🥰❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Melie skrev (5 timer siden):

5+4 i dag, og 3+ på digital🎉 Da skal jeg slutte å finansiere Clearblue for denne gang 😅 tok en CB pluss i går også hvor teststreken var mye sterkere enn kontrollstreken, så nå er det ikke mer jeg kan sjekke uten å måle hcg hos legen. Det frister fortsatt, men samtidig er det jo ingen grunn til å gjøre det. Jeg har hatt uflaks to ganger før, men det trenger ikke bety at jeg har det denne gangen også. Tenk om denne skulle holde helt inn. Termin 5 år etter at jeg kastet p-pillene. 4 år etter første SA. Sukk det er skummelt å la hjernen tenke så langt frem, men klarer ikke la vær heller😅😅

Hurra, du har maxet ut testene! Det er en milepæl ja! 😊 Nå er det bare å vente, og kanskje se frem mot en TUL-time om du har det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (12 minutter siden):

Hurra, du har maxet ut testene! Det er en milepæl ja! 😊 Nå er det bare å vente, og kanskje se frem mot en TUL-time om du har det?

Har time til TUL 7+0, så det er neste milepæl nå 🥰 håper så inderlig alt ser ut til å være som det skal da.! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+0 og plutselig ser det overkommelig ut å klare TUL om en uke. 😊🤞🏻Håper så inderlig at det er liv inni der. Har virkelig begynt å kjenne mer på gleden, selv om jeg lovet meg selv å ikke gjøre det. Må holde igjen litt nå frem til vi ser hva som venter neste uke 😅 ingen flere symptomer er fortsatt litt frustrerende dessverre, selv om jeg vet jeg ikke burde klage på det. Noe murringer av og på, og fremdeles oppblåst, men mindre enn forrige uke. Skal bli så godt å få bekreftet (håper jeg jo) at ting ser bra ut.! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 6 uker! Det er absolutt en milepæl å komme hit. De fleste tidlige SA'er skjer før dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+4 i dag, og den store dagen nærmer seg😅 både gruer meg og gleder meg! Synes det er så leit at ikke mannen får være med.. må jo filme om det er noe å se, men det blir jo ikke helt det samme.. å holde på med IVF i en pandemi har gjort en prosess man allerede føler seg  alene i helt ekstremt ensom.. helt komisk egentlig når man tenker over det. Jeg som kommer alene inn til klinikken, med svømmerne under armen og leverer dem over disk. «Jeg skal ha en baby, takk.» Vi skulle jo være to om å lage barn, men sånn det har blitt nå føler jeg at jeg har ordna alt alene. Uten at det er mannens feil selvfølgelig, han har jo alltid kjørt og ventet i bilen for å være så delaktig han kan. Ser ikke akkurat ut som restriksjonene letter fremover heller, og det er så kjipt! Å se de første bildene er jo noe vi skulle oppleve sammen, ikke noe han skulle se gjennom mobilkameraet 😕

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

💜 så utrolig spennende. Jeg ligger nøyaktig to uker bak deg ser jeg 😬. Ekstremt nervepirrende periode. 6 uker er virkelig en milepæl, og oddsen er jo godt over i deres favør 🤗 

Krysser fingrene sammen med dere for at dette går veien!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner denne ensomme følelsen ja, men sannsynligvis vil den bare blekne med tiden. Han skal jo følge deg videre i svangerskapet, kjenne spark osv. :) Og ikke minst være delaktig når babyen kommer ❤️ du vil definitivt føle at dere er to!

Kan jo hende det åpner opp for partner til OUL, så får han vært med på den. Mye mer å se da. Evnt. så kan dere bestille en privat tidlig ultralyd litt senere på et sted begge får komme inn. På Medicus er det lov med partner på ultralyder f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snurrepurre skrev (3 timer siden):

💜 så utrolig spennende. Jeg ligger nøyaktig to uker bak deg ser jeg 😬. Ekstremt nervepirrende periode. 6 uker er virkelig en milepæl, og oddsen er jo godt over i deres favør 🤗 

Krysser fingrene sammen med dere for at dette går veien!! 

Spennende! 🤗 absolutt positivt å ha kommet hit ja, men har jo ikke målt hcg så har ingen anelse om hvordan det står til. Tør ikke stole på at det er liv før jeg har sett det 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (1 time siden):

Skjønner denne ensomme følelsen ja, men sannsynligvis vil den bare blekne med tiden. Han skal jo følge deg videre i svangerskapet, kjenne spark osv. :) Og ikke minst være delaktig når babyen kommer ❤️ du vil definitivt føle at dere er to!

Kan jo hende det åpner opp for partner til OUL, så får han vært med på den. Mye mer å se da. Evnt. så kan dere bestille en privat tidlig ultralyd litt senere på et sted begge får komme inn. På Medicus er det lov med partner på ultralyder f.eks.

Ja han skal jo det, men til nå har han ikke vært med på noe annet enn oppstartssamtalen vi hadde offentlig, så føler virkelig jeg har stått alene i denne prosessen😅 

Har sendt beskjed til klinikken og spurt hva som gjelder nå. Er jo privat dette og, men til nå har jeg måttet ha alle uttak, innsett og kontroller alene hele året så tror nok svaret blir nei.. sturslig 🤷🏻‍♀️ Får ta med telefonen i gyn.stolen , de er sikkert vant til sånt i disse dager 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7+1. Mer nervøs enn jeg har vært før egguttak. Skjelven og svett, kvalm og fæl. Men det gikk over så fort jeg så at det faktisk rørte på seg inni der. Hjerteslag❤️ Alt ser normalt ut så langt, og tilværelsen kjennes en del lettere 😅 Er fortsatt ikke i ekstase, mye kan skje på veien, men dette er hvertfall en viktig viktig milepæl. 
 

så nå skal det trappes ned i støttemedisin. Har gledet meg til å slutte, ettersom jeg nå har holdt på med nedregulering/stimulering/støttebehandling siden 1. januar. Men nå kunne jeg plutselig stukket meg i noen uker ekstra kjenner jeg🙈😅 skal fase ut/bruke opp det jeg har av klexane og cyclogest, så er det slutt. Slutt med prednisolon i dag, og metformin skal jeg fortsette på til uke 12.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så fantastisk å få se et bankende hjerte og bevegelser!❤️ 
Forstår godt at du fremdeles er bekymret, men allikevel er det ett skritt i riktig retning!☺️🤞🏼

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8+0 og ny milepæl❤️ 
har en del bekymringstanker om dagen. Tenk om barnet blir sykt? At noe ikke er som det skal? Eller om det ikke er liv lenger? Var på nippet til å bestille enda en ul ila denne uka for å roe nervene, men samtidig er det jo litt tull når jeg skal inn om to uker. Eller? 
 

Er helt ferdig med klexane også nå, og etter planen skal jeg slutte med cyclogest i dag. Men så mange følelser som følger med det å slutte med det🙈 pendler mellom at «jeg haaar jo en pakke til» og «nå må du faktisk stole på legen». Sukk😅 tror jeg skal la fornuften seire og velge det siste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 8 uker!! :klemmer:
Skjønner absolutt at dette er en vanskelig tid. Om jeg kommer dit selv en gang igjen vet jeg ikke hvordan jeg skal takle det. Men to uker er ikke så lenge til! Har du timen rett over påsken eller? Satser på at høytiden blir fin og koselig, og dagene går relativt raskt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (1 time siden):

Hurra for 8 uker!! :klemmer:
Skjønner absolutt at dette er en vanskelig tid. Om jeg kommer dit selv en gang igjen vet jeg ikke hvordan jeg skal takle det. Men to uker er ikke så lenge til! Har du timen rett over påsken eller? Satser på at høytiden blir fin og koselig, og dagene går relativt raskt.

 ja har time rett over påske, tenkte jeg skulle klare å holde meg til da 😅 denne uka har jeg igrunn ikke tid, og neste uke er det jo enda kortere ventetid til timen jeg har satt opp.. jeg bare hater å være bekymret og ikke vite🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...