Gå til innhold

Prosjekt baby


Melie

Anbefalte innlegg

Melie skrev (1 minutt siden):

Ny test i dag, bare for å dobbeltsjekke liksom. 😅 føler meg gærn som tok bilde av testen og titter på den flere ganger om dagen🙈 men det er så gøy. Og ganske uvirkelig. Har lovet meg selv å ikke bli heeelt revet med, har klart det enn så lenge. Men litt glede må jeg tillate meg å føle på likevel tenker jeg 🥰

Bilde? siden vi alle elsker bilder 😇

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

🥰 offisiell testdag onsdag, men om jeg tar enda en i morgen.. så kan jeg vel trygt melde inn resultatet til klinikken 😂

F7D29242-F497-4AE9-B730-F1D3A9F750A3.jpeg

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melie skrev (1 minutt siden):

🥰 offisiell testdag onsdag, men om jeg tar enda en i morgen.. så kan jeg vel trygt melde inn resultatet til klinikken 😂

F7D29242-F497-4AE9-B730-F1D3A9F750A3.jpeg

YAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAY! Den er jo positiv 😍 Gleder meg! Du MÅ oppdatere meg her inne, kommer jeg sikkert til å vente ❤️ #hjemmekontor

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er resultatet meldt til klinikken, og dato for 7 ukers kontroll er satt. Forrige gang måtte jeg avlyse timen, krysser fingrene for at det ikke blir nødvendig denne gangen 🤞🏻🤞🏻 Skal også slutte med prednisolon i dag egentlig, men ser det er mange som fortsetter på dette litt lenger.. har spurt legen om å fortsette på det til uke 7 for å ikke ha noe å skylde på om det skulle gå galt denne gangen også.. håper det går greit :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melie skrev (1 time siden):

Da er resultatet meldt til klinikken, og dato for 7 ukers kontroll er satt. Forrige gang måtte jeg avlyse timen, krysser fingrene for at det ikke blir nødvendig denne gangen 🤞🏻🤞🏻 Skal også slutte med prednisolon i dag egentlig, men ser det er mange som fortsetter på dette litt lenger.. har spurt legen om å fortsette på det til uke 7 for å ikke ha noe å skylde på om det skulle gå galt denne gangen også.. håper det går greit :) 

Hvor mye prednisolon står du på? 🤔🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstegangsprøvene skrev (36 minutter siden):

Hvor mye prednisolon står du på? 🤔🙃

10 mg👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (15 minutter siden):

Flott med en dato satt ♥ Masse lykke til! Håper ukene går raskt :klemmer:

Tusen takk🙏🏻 Det håper jeg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4+1. Ventetiden til å teste er liksom piece of cake sammenlignet med dette. Prøver å ikke ta bekymringene på forhånd, men det er ikke så lett. Forsøker å gjenta for meg selv hva som er annerledes denne gangen, og at jeg jo ikke får påvirket utfallet 🤷🏻‍♀️ 
* ferskforsøk denne gang, mot styrt frys sist det endte i SA. Tenker det er positivt

* mer støttemedisin (klexane, metformin, prednisolon, cyclogest) og høyere dose progesteron. Får på en måte ikke gjort mer enn det😅

*  mer murringer denne gangen, kanskje det er positivt? 
 

Neste milepæl for meg er å komme til uke 6. Forrige gang startet SA 5+0, og før der 5+2,  så nå føles det ut som kroppen bare venter på det. Prøver å ta en dag av gangen, men denne lille «nedturen» hadde jeg ikke ventet at skulle komme. Vil jo så gjerne at det skal holde til mål🤷🏻‍♀️💫

Endret av Melie
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var kronisk bekymret gjennom mitt svangerskap (mistet første gang). Måtte bare leve med det at jeg ikke klarte å ikke bekymre meg. 
Det er en litt økt risiko for SA ved frys sammenlignet med fersk - så fersk er bra 🌟

Støttemedisin er bra 👏 Du står på såpass mye, så det er vel nesten ikke mer du kunne ha stått på.

Jeg hadde murringer av og på hele veien, så det kan absolutt være positivt 😊

Anbefaler deg å lage kryss-av-liste på mobilen, så kan du krysse av uke for uke, milepæl for milepæl. Og etter hvert ultralyd, jordmor-/legetimer o.l.

❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk igjennom mitt sist fullverdige svangerskap med veldig angst for å miste og klarte ikke "anerkjenne" graviditeten nesten før etter OUL. Så jeg forstår det er vanskelig :troest: Men jeg kan skrive under på at det hjelper å komme over de milepælene der man mistet sist, helt klart!! Så det blir bra for deg å komme over 5+2, om det er det lengste du har kommet før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med graviditeten☺️❤️ Veldig trist å lese om deres lange reise mot drømmen og jeg har stor forståelse for at man ikke helt tør å håpe heller med alle de vonde erfaringene i bagasjen, men godt å se du er ved godt mot!☺️ Det er viktig å ikke gi opp håpet, for du har jo faktisk blitt gravid flere ganger!❤️

 Er selv gravid i uke 34 nå, etter 3 ufrivillige aborter og 2 år som prøvere og jeg føler jeg har holdt pusten nå i 7 mnd!😅🙈 

Krysser virkelig fingrene for at denne spiren sitter og at dere endelig får det etterlengtede barnet deres❤️🤞🏼
"Blomsten som vokser i motgang er den sjeldneste og vakreste av de alle"🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Patriotpaula skrev (23 timer siden):

Jeg var kronisk bekymret gjennom mitt svangerskap (mistet første gang). Måtte bare leve med det at jeg ikke klarte å ikke bekymre meg. 
Det er en litt økt risiko for SA ved frys sammenlignet med fersk - så fersk er bra 🌟

Støttemedisin er bra 👏 Du står på såpass mye, så det er vel nesten ikke mer du kunne ha stått på.

Jeg hadde murringer av og på hele veien, så det kan absolutt være positivt 😊

Anbefaler deg å lage kryss-av-liste på mobilen, så kan du krysse av uke for uke, milepæl for milepæl. Og etter hvert ultralyd, jordmor-/legetimer o.l.

❤️❤️

Noen ganger er det beroligende å tenke nettopp at jeg står på det jeg kan av støttemedisiner som du sier. Så kommer tankene krypende om at tenk om det ikke går til tross for alle medisinene.. da er det jo noe annet galt. Blir helt sprø🙈  lurt med liste, skal sette opp noen små mål❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (22 timer siden):

Jeg gikk igjennom mitt sist fullverdige svangerskap med veldig angst for å miste og klarte ikke "anerkjenne" graviditeten nesten før etter OUL. Så jeg forstår det er vanskelig :troest: Men jeg kan skrive under på at det hjelper å komme over de milepælene der man mistet sist, helt klart!! Så det blir bra for deg å komme over 5+2, om det er det lengste du har kommet før.

Ja jeg kjenner når samboeren begynner å smile og snakke om det at jeg ikke helt orker å forholde meg til det enda. Prøv igjen om noen uker liksom 😅 synd å være så avmålt i starten om det skulle gå veien, men jeg orker ikke noen større fallhøyde enn det allerede kan bli. Hilsen  Frk Pessimist hører jeg selv🙈❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hopptimisten skrev (21 timer siden):

Gratulerer så mye med graviditeten☺️❤️ Veldig trist å lese om deres lange reise mot drømmen og jeg har stor forståelse for at man ikke helt tør å håpe heller med alle de vonde erfaringene i bagasjen, men godt å se du er ved godt mot!☺️ Det er viktig å ikke gi opp håpet, for du har jo faktisk blitt gravid flere ganger!❤️

 Er selv gravid i uke 34 nå, etter 3 ufrivillige aborter og 2 år som prøvere og jeg føler jeg har holdt pusten nå i 7 mnd!😅🙈 

Krysser virkelig fingrene for at denne spiren sitter og at dere endelig får det etterlengtede barnet deres❤️🤞🏼
"Blomsten som vokser i motgang er den sjeldneste og vakreste av de alle"🥰

Tusen takk for gode ord❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Digital test i dag, 2-3 som forventet 🤞🏻 Fortsatt positivt, men har vært her før også😅 så fortsatt ikke helt avslappet kan man si. Sover dårlig om natten og forventer å våkne av blødning. Våkner av at jeg trykker opp truseinnlegget i tilfelle det skulle skje🙄 Litt angst hver gang jeg er på do. Håper ikke hodet skal holde på sånn her i ukesvis, det blir fryktelig slitsomt 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...