Gå til innhold

Prosjekt baby


Melie

Anbefalte innlegg

Flytter tråden min hit😊

Etter årevis med prøving, venting, oppturer og nedturer kjenner jeg et behov for å ha et sted å skrive. Vi går nå inn i vårt 5 år som prøvere, og jeg er så sliten og lei at jeg nesten har glemt litt hva som er målet med alle hormoner og uttak. At det faktisk skal ende i en baby virker for meg helt fjernt. 
 

Vi kuttet ut prevensjon i 2016. Etter litt over et år var jeg gravid, men mistet i SA uke 6. Etter 6 nye mnd uten positivt resultat søkte vi hjelp. Vår vei så langt;

6 runder Clomid

2 runder letrozol

1.ivf, kort protokoll: 6 egg, 6 befruktet, 0 tilbake (avbrutt)

2.ivf, lang protokoll: 19 egg, 11 befruktet, 2 blasto på frys (totalfrys)

1.frys, letrozol: avbrutt

2.frys, progynova: Gravid!😁 Men SA i uke 6..

3. Frys, progynova: negativt

3.ivf, kort protokoll: 21 egg, 14 befruktet,  1 inn dag 3. Ingen frys. Negativt 

4.ivf, lang protokoll: 17 ut, 11 befruktet. 3 på frys og 1 inn. Gravid! ..enn så lenge 😅❤️

7+1=hjerteaktivitet❤️ 
Krysser fingrene for at det skal holde til mål denne gangen 🙏🏻
 

medisiner denne siste runden:

synarela, metformin, gonal-f, ovitrelle, cyclogest, klexane og prednisolon 

Endret 13. januar av Melie
Endret av Melie
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Velkommen skal du være! 🌻 Skjønner godt at du er sliten av dette! Det er nok sunt å lufte tankene et sted ja, stor klem til deg ❤ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 17 på synarela og ingen mens= utsatt sprøytestart.. Ikke verdens undergang, men hadde sett frem til å starte opp i morgen. Klinikken ber meg ta graviditetstest (må le), og evt komme til ultralyd neste uke om den ikke har kommet til da. Har heldigvis lite bivirkninger av sprayingen, så bare å holde ut noen dager til 😊  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen skulle måtte oppleve å være prøvere så lenge - verden er urettferdig :( Skjønner godt du er lei! Heldigvis kommer det som oftest en baby til dem som ikke gir opp. Så jeg heier på deg :klemmer: Måtte dette være lykkeåret! Masse lykke til med det kommende forsøket.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sommerfugl154 skrev (17 timer siden):

Velkommen skal du være! 🌻 Skjønner godt at du er sliten av dette! Det er nok sunt å lufte tankene et sted ja, stor klem til deg ❤ 

Takk🌸 Ja hjelper å skrive ned litt tanker, blir fort veldig alene om dette i hverdagen 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (6 timer siden):

Ingen skulle måtte oppleve å være prøvere så lenge - verden er urettferdig :( Skjønner godt du er lei! Heldigvis kommer det som oftest en baby til dem som ikke gir opp. Så jeg heier på deg :klemmer: Måtte dette være lykkeåret! Masse lykke til med det kommende forsøket.

Flere av mine venner har nå fått nr to mens vi fortsatt prøver på nr en, enda vi startet prøvingen før dem. Så ja; har perioder jeg synes verden er vanvittig urettferdig 🙈 takk for heiing, det er veldig hyggelig🤗🌸

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Melie :) leit at du må, men fint å se, at du har laget deg dagbok. 

Hvilken klinikk hører du til? Har du pcos siden du nå prøver metformin eller er det bare for å se om det gir bedre resultat? 

Tvi tvi for fjerde stimulering :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (5 timer siden):

Hei Melie :) leit at du må, men fint å se, at du har laget deg dagbok. 

Hvilken klinikk hører du til? Har du pcos siden du nå prøver metformin eller er det bare for å se om det gir bedre resultat? 

Tvi tvi for fjerde stimulering :)

Tusen takk, skal bli godt å komme igang faktisk. Spent på om metformin gjør noe mer enn å gi meg luft i magen😅🙈 jeg har lett pco, og får mange egg, men få som klarer seg. De ville prøve metformin selv om jeg er normalvektig for å se om det ville gjøre noen forskjell. Takknemlig for at de prøver det de kan denne runden 😊 har tatt endometrietest også som jeg venter på svar på, spent på det. Er hos Hausken på Lysaker, bare godt å si om dem🌸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det sprayes og det sprayes.. spraydag 20(!), og fortsatt ingen tegn til mens..🙄 priser meg lykkelig for at jeg fortsatt har lite bivirkninger, men er så lei av at denne kroppen ikke spiller på lag.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mammahjarte skrev (21 timer siden):

Velkommen 🙋og klem ☀

Takk! Selv om jeg skulle ønske jeg ikke trengte være her🙈🌸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spraydag 22, og en lykkens dag på et vis!  Endelig kom mensen (rart å si det etter så mange år i prøvebobla), og det betyr sprøytestart om noen dager 🎉 rart å glede seg over det også i grunn. Husker på første forsøket hvor jeg gruet meg som et uvær til sprøytene, nå gleder jeg meg. Hva man venner seg til 😅 endelig fremdrift! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider


4 dager med gonal nå, 187,5. Blir satt på lavere dose for hvert forsøk, så litt spent på resultatet. Men nå har jo ikke mitt problem vært for få egg. Likevel har få egg klart seg til «mål», så må si jeg er litt bekymret for et lavere antall ut. Færre å gå på liksom😅 men forhåpentligvis bedre kvalitet med færre! Vanskelig å ikke overtenke sånt, er jo ingen som har fasiten på hvordan det går. Bare å vente. Og det har jeg igrunn blitt ganske god på🙈😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leit å lese reisen din, håper og krysser fingrene for at denne gangen så kommer gullegget som dere trenger, det som er det fine er at du kun trenger et egg, gullegget ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Saschi skrev (På 30.1.2021 den 12.29):

Leit å lese reisen din, håper og krysser fingrene for at denne gangen så kommer gullegget som dere trenger, det som er det fine er at du kun trenger et egg, gullegget ❤️

Helt sant, krysser fingrene for at det kommer noe godt ut av denne runden 🤞🏻😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommerikkepånoebra skrev (21 timer siden):

Håper dere lykkes denne gangen, masse lykke til!❤️

Det håper virkelig jeg også❤️ Tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normale funn på endometrietesten👏🏻 Ingen plasmaceller, men noe forhøyet NK-celler som jeg forstod. Skal derfor ha prednisolon i tillegg til klexane etter innsett (om det blir noe da, hilsen pessimisten😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...