Gå til innhold

Er tilliten til myndighetene i ferd med å forsvinne?

Ukjent.

Anbefalte innlegg

Gjest pangolina

Mumsa skrev (2 minutter siden):

Der er jeg uenig, det er én av gruppene de har "mast" om. Det er veldig mange andre risikogrupper, som har mye liv igjen å leve. "Du skal ikke tåle så inderlig vel..."

Bare til å gi opp. Enkelte er fast bestemt på at 1.3 millioner ikke har noen verdi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

pangolina skrev (1 minutt siden):

Bare til å gi opp. Enkelte er fast bestemt på at 1.3 millioner ikke har noen verdi. 

Hva med de resterende  4 mill mindre verd?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bente1234 skrev (1 minutt siden):

Joda, bare ikke like mye. I disse 1,3 millionene er vel også alle eldre inkludert. 

Endret av The Kitten
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pangolina
Bente1234 skrev (Akkurat nå):

Dør du av å holde deg for deg selv? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tillit til dem og har hatt det hele veien. Det er enkelte ting som kunne vært gjort bedre, men slik ville det vært uansett. Noen av tiltakene blir litt rare sett opp mot hverandre. 

Men husk at vi er nok det landet som har hatt færrest dødsfall. Det tyder på at de har gjort mye riktig. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pangolina skrev (1 minutt siden):

Ikke jeg men mange som mister jobb og inntekt hus og hjem og ensomhet , rus og vold og overgrep ... noen av de dør nok også før dette er over eller blir psykisk syk resten av livet. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

pangolina skrev (4 minutter siden):

Det er ikke snakk om å «holde seg litt» for seg selv.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Kitten skrev (5 minutter siden):

Joda, bare ikke like mye. I disse 1,3 millionene er vel også alle eldre inkludert. 

Var det er forsøk på å være morsom?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lana01 skrev (Akkurat nå):

Var det er forsøk på å være morsom?

Overhodet ikke.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
The Kitten skrev (9 minutter siden):

Det er ikke snakk om å «holde seg litt» for seg selv.

Det er en del som ikke begriper forskjellen på "litt" og 99 % av tiden. Jeg tipper at de fleste av de som ikke forstår det ikke bor alene ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke si altfor mye om selve smittebekjempelsen (selv om jeg er noe skeptisk til metoden), men min tillitt til regjeringen på et sosialt plan begynner å bli ganske sviktende. Erna og partiet hennes har lenge hadde en holdning at dersom du er fattig, så er det din egen feil, men dette har blitt tydeligere og tydeligere i løpet av det siste året.

Det er ikke politikere og statsansatte byråkrater som har måttet bære byrden av "dugnaden", men heller lavlønte, arbeidsledige og trygdede. De har ikke millionlønn, eier ikke egen bolig (og har definitivt ikke råd til å leie en svær enebolig), og mange i denne gruppen er både enslige og ensomme. Regjeringen har straffet dem stadig hardere gjennom innstramming på sosiale tiltak gjennom en årrekke, og mange vil virkelig få føle på det i løpet av det kommende året. Hadde Erna virkelig ville tatt vare på de som slite mest gjennom dette, hadde hun ikke droppet brillestøtten til barn, hun gjort bostøtte tilgjengelig igjen for de som har minst, og ført en politikk som faktisk hadde fått folk ut i jobb, fremfor å bare be dem "se seg om etter nye jobber" (som ikke finnes).

Heldigvis for henne ser det ut som om opposisjonen er såpass udugelige at de ikke klarer å samle seg om en felles plattform, så det kan være hun får fire år til, med nye muligheter for skatteletter og usosiale avgifter.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regjeringen henter penger til å finansiere utgiftene i forbindelse med tiltakene, fra integrering og asyl budsjettet. Det må jo definitivt glede noen her på KG. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okapi skrev (16 minutter siden):

Skal ikke si altfor mye om selve smittebekjempelsen (selv om jeg er noe skeptisk til metoden), men min tillitt til regjeringen på et sosialt plan begynner å bli ganske sviktende. Erna og partiet hennes har lenge hadde en holdning at dersom du er fattig, så er det din egen feil, men dette har blitt tydeligere og tydeligere i løpet av det siste året.

Det er ikke politikere og statsansatte byråkrater som har måttet bære byrden av "dugnaden", men heller lavlønte, arbeidsledige og trygdede. De har ikke millionlønn, eier ikke egen bolig (og har definitivt ikke råd til å leie en svær enebolig), og mange i denne gruppen er både enslige og ensomme. Regjeringen har straffet dem stadig hardere gjennom innstramming på sosiale tiltak gjennom en årrekke, og mange vil virkelig få føle på det i løpet av det kommende året. Hadde Erna virkelig ville tatt vare på de som slite mest gjennom dette, hadde hun ikke droppet brillestøtten til barn, hun gjort bostøtte tilgjengelig igjen for de som har minst, og ført en politikk som faktisk hadde fått folk ut i jobb, fremfor å bare be dem "se seg om etter nye jobber" (som ikke finnes).

Heldigvis for henne ser det ut som om opposisjonen er såpass udugelige at de ikke klarer å samle seg om en felles plattform, så det kan være hun får fire år til, med nye muligheter for skatteletter og usosiale avgifter.

Helt enig der.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

trønder skrev (3 timer siden):

Jeg var verken på konsert eller gudstjeneste men syns livet var bedre å leve og folk var mer lystige og hyggelige. Mye friere.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Cleo88 skrev (5 minutter siden):

Jeg synes vi har vært heldige med utviklingen i Norge under denne pandemien så langt. Man har lettet og strammet inn på tiltak ut fra de tallene og omstendighetene som har vært. I starten var alt kaos med nedstengning og mobilisering og omrokkeringer innen helsevesenet - det ble en bratt læringskurve for oss alle. 

Personlig ville jeg nok innført maskeplikt i skolen også, for alle over 10 år. Ser motargumentene men mener fortsatt det hadde vært det mest logiske å gjøre. Mister allikevel ikke tilliten til regjeringen eller FHI i sin helhet bare fordi man ikke innfører dette tiltaket... 😄

Ellers lurer jeg nå veldig på hva folk liksom er så misfornøyde med? Hva får deg til å tro at du vet så mye bedre? I en slik situasjon vil man aldri kunne gjøre alle til lags - man må ta avgjørelser på løpende bånd og det vil alltid være ulemper for mange eller noen med alle de begrensninger og tiltak smittevernshensyn fører med seg. Tror ikke noen er fornøyde med tingenes tilstand men å være forbannet over tiltak som er der for å beskytte deg personlig fra sykdom og samfunnet fra komplett kaos, det blir litt for dumt... Nytter ikke å være sint på corona liksom - den er nå der og noen må faktisk ta de kjipe (nødvendige) grepene her. Finnes alltid individer som ikke klarer å se det større bildet... 

Sint på at du og jeg og de fleste andre har fullt tiltakene til punkt og prikke siden i mars i fjor... så lar regjeringen utenlandske arbeidere slippe unna karantene i juli august og dermed har vi smittebølge nummer 2... den kunne vi tilgi... men nå har de igjen lempet på kravene til en haug med utenlandske  arbeidere hvor mange er smittet... og vi må bare forberede oss på bølge 3... så uansett hvor flinke vi er så funker det ikke en meter så lenge regjeringen tillater det de tiltlater..bare vent til juli august...da har vi det gående igjen... 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatsumomo skrev (5 timer siden):

Kommer vel litt ann på hva slags miljø du befinner deg i. Alle mine bekjente, venner og familie følger tiltakene uten å mene så mye om det, må man så må man.

Jeg har tillit til myndighetene, de vil like mye komme seg gjennom dette som befolkningen ellers. Det er nok litt prøving og feiling fra deres side også, det er jo ikke gitt at alt fungerer slik man håper pga veldig mange variabler, veien blir litt til mens man går og det har jeg forståelse for. Jeg er glad JEG ikke er den som skal styre og stelle med dette, for det er møkkete farvann å navigere i.

Jeg kjenner ingen i min omgangskrets som spekulerer i at myndighetene vil lage det j*veligst mulig for oss, og ikke skjønner jeg hva poenget med det skulle være heller. 

Er slik for meg og. Ingen eg kjenner boikotter tiltak og alle syns myndighetene har takla dette på ein god måte. 

Eg trur at fleirtalet er der, det er berre at motstandarane ropar høgast og  trur dei er i fleirtal. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er veldig spesielt er at tusenvis av øst-europere slippes inn i landet uten bra nok oppfølgning. Mange tester seg ikke og mange er smittet.  At myndighetene ikke tar importsmitte alvorlig er helt utrolig. Ja de har obligatorisk testing ved grensen, men hva hjelper det når ingen følger det opp når mange dropper testen. Og så har vi tusenvis av soldater på vei inn til landet også... Jada...... hallo i luken.... 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...