Gå til innhold

Er tilliten til myndighetene i ferd med å forsvinne?


Ukjent.

Anbefalte innlegg

Jeg har vært skeptisk til svært mye siden starten av korona, men har vært i et mindretall. Regjeringen har blitt skrytt opp i skyene fordi Norge har «taklet pandemien så godt». Men nå sitter jeg med et inntrykk av at tilliten forsvinner. Befolkningen er fremdeles delt mtp hvor redde de er for viruset, men nå virker det å være en fellesnevner i begge leire at de vender seg mot regjeringen?

De som er bekymret for smitte er sinte for importsmitten, vinglete tiltak og altfor treg vaksinering.

De som mener det er for strenge regler har vel vært dritt lei lenge, og nå er begeret i ferd med å renne over. 

Eller tar jeg feil? Har dere fremdeles tillit til regjeringen og helsemyndighetene?

Det er svært synd at opposisjonen er så svak for øyeblikket. Jeg har vanskelig for å forstå at de ikke benytter enhver anledning på å slå hardt ned på alle feilene til regjeringen. 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 stk her .... noen tiltak er greie men nå er det alt for mye uhensiktsmessige regler og anbefalinger. Påbud pålegges men ingen til å håndheve det som igjen går utover alle oss som bor i Norge og prøver så godt vi kan men blir bare straffet igjen og igjen. Ødelegger økonomien til folk. Ensomhet, bekymringer for familie og framtid, arbeidsløshet, alt det kan gi psykiske plager så har man alle de handicappede og de som sliter med rus. Hvordan i all verden skal dette noen gang klares å rette opp??? Ja hvor er opposisjonen? Sier ingenting ... 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er litt for mye motstridende informasjon og tiltak som ikke helt står i stil til hverandre. 

Derimot følger jeg de anbefalinger og påbud som gis. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinsiew skrev (1 minutt siden):

Jeg syns det er litt for mye motstridende informasjon og tiltak som ikke helt står i stil til hverandre. 

Derimot følger jeg de anbefalinger og påbud som gis. 

Jeg også følger alle anbefalinger og påbud. Men det nærmer seg et punkt det jeg snart ikke gidder det mer. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fremdeles tillit til myndighetene, og syns de har taklet dette bra. Men jeg ser at mange mennesker tror at de (myndighetene) kan trylle. 

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muskath skrev (Akkurat nå):

Jeg har fremdeles tillit til myndighetene, og syns de har taklet dette bra. Men jeg ser at mange mennesker tror at de (myndighetene) kan trylle. 

Nei de har vel mer vist at de kan rasere ett helt land

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, Bente1234 said:

Nei de har vel mer vist at de kan rasere ett helt land

Hallo? Rasere? Har du sett på hva som skjer i mange andre land? Folk i Norge må lære seg å tåle og ikke være så jævlig kravstore.

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muskath skrev (10 minutter siden):

Hallo? Rasere? Har du sett på hva som skjer i mange andre land? Folk i Norge må lære seg å tåle og ikke være så jævlig kravstore.

Eh, til tross for verre situasjoner i andre land, har du sett hvor mange flere per innbygger som er i mot tiltak og demonstrer der?

Folk i Norge finner seg faktisk i mye i forhold til andre land.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer vel litt ann på hva slags miljø du befinner deg i. Alle mine bekjente, venner og familie følger tiltakene uten å mene så mye om det, må man så må man.

Jeg har tillit til myndighetene, de vil like mye komme seg gjennom dette som befolkningen ellers. Det er nok litt prøving og feiling fra deres side også, det er jo ikke gitt at alt fungerer slik man håper pga veldig mange variabler, veien blir litt til mens man går og det har jeg forståelse for. Jeg er glad JEG ikke er den som skal styre og stelle med dette, for det er møkkete farvann å navigere i.

Jeg kjenner ingen i min omgangskrets som spekulerer i at myndighetene vil lage det j*veligst mulig for oss, og ikke skjønner jeg hva poenget med det skulle være heller. 

Endret av Hatsumomo
skriveleifer
  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukjent. skrev (1 time siden):

Jeg har vært skeptisk til svært mye siden starten av korona, men har vært i et mindretall. Regjeringen har blitt skrytt opp i skyene fordi Norge har «taklet pandemien så godt». Men nå sitter jeg med et inntrykk av at tilliten forsvinner. Befolkningen er fremdeles delt mtp hvor redde de er for viruset, men nå virker det å være en fellesnevner i begge leire at de vender seg mot regjeringen?

De som er bekymret for smitte er sinte for importsmitten, vinglete tiltak og altfor treg vaksinering.

De som mener det er for strenge regler har vel vært dritt lei lenge, og nå er begeret i ferd med å renne over. 

Eller tar jeg feil? Har dere fremdeles tillit til regjeringen og helsemyndighetene?

Det er svært synd at opposisjonen er så svak for øyeblikket. Jeg har vanskelig for å forstå at de ikke benytter enhver anledning på å slå hardt ned på alle feilene til regjeringen. 

Dette spørsmålet har jo et nokså enkelt svar: Sju av ti støtter tiltakene.

For kommunale tiltak kommer i tillegg at 28 prosent etterlyser strengere tiltak i sin kommune, mens 56 prosent støtter det nivået som er.

https://opinion.no/2021/01/lite-tiltakstrotthet-tross-nytt-koronaar/

Endret av MissLucy
glemte lenke ​​​​​​​​​​​​​​
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukjent. skrev (29 minutter siden):

Jeg også følger alle anbefalinger og påbud. Men det nærmer seg et punkt det jeg snart ikke gidder det mer. 

Me2, sånn er det her i gården også. Jeg nærmer meg en tålegrense snart. Jeg tror påsken blir avgjørende for mitt vedkommende. Dersom man fortsetter med tiltak etter dette tror jeg at jeg har gjort mitt.

Tutte skrev (12 minutter siden):

Eh, til tross for verre situasjoner i andre land, har du sett hvor mange flere per innbygger som er i mot tiltak og demonstrer der?

Folk i Norge finner seg faktisk i mye i forhold til andre land.

Ja, det er typisk norsk å svelge alt myndighetene sier rått. Altså, dette er ikke en oppmuntring til oppvigleri, men jeg etterspør litt mer eierskap til eget liv og egen hverdag. Man må kunne stille spørsmål ved tiltakene etter mitt syn. Det som er logisk følger jeg over en lav sko, mens jeg fra tid til annen tar lettere på absurde tiltak.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lenge hatt svekket tillitt til dem, men vaksinehåndteringen fikk det til å renne over. Nå har jeg null tillitt igjen. 

Kynisk som det høres ut, så har jeg ikke planer om å sette livet mitt på vent i ubestemmelig tid fordi noen blir smittet på gamlehjem.

Endret av The Kitten
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ukjent. skrev (45 minutter siden):

Det er svært synd at opposisjonen er så svak for øyeblikket. Jeg har vanskelig for å forstå at de ikke benytter enhver anledning på å slå hardt ned på alle feilene til regjeringen. 

Fordi man trenger bare kaste et blikk på statistikkene for å forstå at det er ekstremt lite rom for å forbedre situasjonen.

Enhver argumentasjon fra opposisjonen, vil kunne vinkles til »Hei, la oss drepe noen!!»

Bedre å la regjeringen gå repet ut, å åpne for tvilen i tilknytning til valget. Behøver ikke stå til ansvar for evt feil.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilliten min til regjeringen og helsedirektoratet har i hvert fall blitt redusert over tid. Når Oslo ble stengt ned uttalte Nakstad at det var en kortvarig nedstengning og flåset om at "alle klarer seg uten treningssenter i 3 uker". Dette ser jeg på som ren løgn. Er 100 % overbevist om at Nakstad var fullstendig klar over at det
1) ikke ville bli noen lettelser før jul
2) at smitten ville øke som en følge av jul og nyttårsfeiringen

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Bente1234 skrev (4 minutter siden):

Håper det kommer en ny undersøkelse snart for og se om det er stabilt 

Håper jeg også. Den jeg fant var fra april 2020.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bente1234 skrev (1 minutt siden):

Håper det kommer en ny undersøkelse snart for og se om det er stabilt 

Opinion har en måling som går daglig, som de kaller Norsk koronamonitor. De sier i artikkelen jeg lenket til over at tallene har vært svært stabile gjennom hele pandemien, men der en liten økning på 2 prosent som synes tiltakene er for strenge. Jeg vet ikke hvor ofte de publiserer nye tall. De skriver bare at det er "fortløpende".

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Kitten skrev (Akkurat nå):

 

Håper jeg også. Den jeg fant var fra april 2020.

den jeg refererer til er fra 8. januar.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissLucy skrev (Akkurat nå):

den jeg refererer til er fra 8. januar.

Gidder du linke?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har full tillit til dem. For meg holder det å se på situasjonen på sykehus og antall døde i andre land sammenlignet med her. Et eller annet gjør vi åpenbart riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...