Gå til innhold

Er tilliten til myndighetene i ferd med å forsvinne?


Ukjent.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

The Kitten skrev (12 minutter siden):

Du driter bare deg selv ut nå.

Jeg liker at du redigerer svarene dine etter at jeg har svart deg. God stil. 

Nå fikk du også en kommentar fra en annen her (☝️) på at andel overvektige i UK og Norge er omtrent den samme. 

Du får finne en annen unnskyldning. 🙂

Endret av Guile
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turid truseløs skrev (11 minutter siden):

Nei, argumentet mitt er at med frislipp av viruset vil vi se et helsevesen med brukker rygg, knust økonomi og sårbare personer som må lide. Er ikke sånn at ved oppheving av tiltak så er vi tilbake til 2019

Og et samfunn med knust økonomi og sårbare personer som må lide pga tiltak.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guile skrev (2 minutter siden):

Jeg liker at du redigerer svarene dine etter at jeg har svart deg. God stil. 

Nå fikk du også en kommentar fra en annen her (☝️) på at andel overvektige i UK og Norge er omtrent den samme. 

Du får finne en annen unnskyldning. 🙂

Tenker du ikke kosthold og fysisk helsetilstand kan være en faktor? Du får si til FHI da at overvekt ikke er en risiko.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Kitten skrev (Akkurat nå):

Tenker du ikke kosthold og fysisk helsetilstand kan være en faktor? Du får si til FHI da at overvekt ikke er en risiko.

Jo, absolutt? Men du prøvde å vri det til at britene kanskje blir syke fordi de er så mye feitere enn oss, og det stemmer altså ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MissLucy skrev (1 minutt siden):

Den faktoren er lik her. Så for å bruke din egen debatteknikk: Hvor mange unge covid-døde tåler du?

Like mange som ville dødd av influensa fordi de har en underliggende sykdom.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
Cleo88 skrev (2 timer siden):

Når man bor alene kan man jo velge seg 1-3 nærkontakter som man holder over tid, så hva er problemet? Det er rom for å tenke selv når det gjelder disse anbefalingene... 

Ja da, det kan man. Men når det er anbefalt at man ikke bruker kollektiv transport, og dessuten bor så trangt at det ikke er mulig å overholde smittevernregelverket med tre gjester så er det ikke "bare å" holde seg med 1-3 nærkontakter.

Denne "hva er problemet" holdningen din er kvalm. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blondie65 skrev (1 minutt siden):

Ja da, det kan man. Men når det er anbefalt at man ikke bruker kollektiv transport, og dessuten bor så trangt at det ikke er mulig å overholde smittevernregelverket med tre gjester så er det ikke "bare å" holde seg med 1-3 nærkontakter.

Denne "hva er problemet" holdningen din er kvalm. 

Det er jo "bare" å kjøpe seg bil eller flytte til en større bolig. :ironi:

Den holdningen viser null forståelse eller medfølelse med dem som sliter med tiltakene. 

Endret av The Kitten
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
The Kitten skrev (1 minutt siden):

Den viser null forståelse eller medfølelse med dem som sliter med tiltakene. 

Intet nytt der altså. I mellomtiden gjør jeg daglige mentale øvelser for å unngå å havne dypt ned i depresjon fordi det er mørkt ute, venner er langt unna, kolleger er noe som kun finnes elektronisk og ikke har vi ET ENESTE LYSPUNKT å se frem til i overskuelig fremtid. Ikke får vi reise på de vanlige feriene våre, ikke kan vi helt ordentlig vite om vi kan planlegge en annen sort ferie, ingen aner når vaksineringen vil skyte nok fart til at det monner. Det er bare svart.

Men, regjeringen sier stadig at hvis vi bare er flink i to, oops tre, oooops hvis dere ikke er flinke nå blir det forbudt å gå ut - unntatt for polakker og industriherrer i småbygder - for ikke å snakke om elite sport - det er jo viktig kan du skjønne.

:spy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Kitten skrev (7 minutter siden):

Like mange som ville dødd av influensa fordi de har en underliggende sykdom.

Det er ikke så langt ifra det tallet yngre covid-døde vi har idag selv med strenge tiltak. Det skiller med noen titalls personer bare. Så da støtter du tiltakene antar jeg.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

The Kitten skrev (9 minutter siden):

Like mange som ville dødd av influensa fordi de har en underliggende sykdom.

Det er ikke så veldig mange. Spørs litt hva du regner som ung, da. Men slipp løs koronaviruset, så går nok dødsfallene over disse influensatallene rimelig kjapt. 

Jeg er så lei disse sammenlikningene med influensa. 

20210112_233817.thumb.jpg.2bccec9cdacdf1d32623768ba3f7e3f7.jpg

https://www.fhi.no/globalassets/bilder/vaksine/vaksinedagene-2019---presentasjoner/15.15-tonnessen-influensa-hos-ung-og-gammel260919-.pdf

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blondie65 skrev (2 minutter siden):

Intet nytt der altså. I mellomtiden gjør jeg daglige mentale øvelser for å unngå å havne dypt ned i depresjon fordi det er mørkt ute, venner er langt unna, kolleger er noe som kun finnes elektronisk og ikke har vi ET ENESTE LYSPUNKT å se frem til i overskuelig fremtid. Ikke får vi reise på de vanlige feriene våre, ikke kan vi helt ordentlig vite om vi kan planlegge en annen sort ferie, ingen aner når vaksineringen vil skyte nok fart til at det monner. Det er bare svart.

Men, regjeringen sier stadig at hvis vi bare er flink i to, oops tre, oooops hvis dere ikke er flinke nå blir det forbudt å gå ut - unntatt for polakker og industriherrer i småbygder - for ikke å snakke om elite sport - det er jo viktig kan du skjønne.

:spy:

For å si det sånn anbefalingen om å ikke besøke folk har jeg gitt blanke i.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fakta? skrev (34 minutter siden):

Fordi vi har tiltakene som som holder koronasmittede nede kan norske sykehus gi mye bedre hjelp til andre pasientgrupper enn andre land. Det er du som har sett deg blind på korona, ikke myndighetene og helsevesenet.

Kan du da forklare meg hvorfor det er sykehjemspasienter som har blitt prioritert først til vaksinering, og ikke aldersgruppen som faktisk utgjør størst andel av innleggelser for Covid-19?

Mange sykehjemspasienter har blitt behandlet og dødd av dette viruset på sykehjem, og mange av de er dessuten så svake og syke fra før at de ikke vil tåle å ligge i respirator.

Dette lurer jeg virkelig på. Forstår at dette er gruppen som tåler viruset aller dårligst. Men siden argumentet hele veien vært redsel for mangel på sykehusplasser, hvorfor benyttet de ikke muligheten til å gjøre noe med det nå først med vaksinen?

Endret av Tutte
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

MissLucy skrev (1 minutt siden):

Det er ikke så langt ifra det tallet yngre covid-døde vi har idag selv med strenge tiltak. Det skiller med noen titalls personer bare. Så da støtter du tiltakene antar jeg.

Jeg støtter tiltak. Ikke de nåværende. 

Hvor vanskelig kan det være å få kontroll på importsmitten?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paramount
Ukjent. skrev (8 timer siden):

Regjeringen har blitt skrytt opp i skyene fordi Norge har «taklet pandemien så godt».

Sjølskryt skal en lytte til, det kommer fra hjertet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tutte skrev (Akkurat nå):

Kan du da forklare meg hvorfor det er sykehjemspasienter som har blitt prioritert først til vaksinering, og ikke aldersgruppen som faktisk utgjør størst andel av innleggelser for Covid-19?

Mange sykehjemspasienter har blitt behandlet og dødd av dette viruset på sykehjem, og mange av de er dessuten så svake og syke fra før at de ikke vil tåle å ligge i respirator.

Dette lurer jeg virkelig på. Forstår at dette er gruppen som tåler viruset aller dårligst. Men siden argumentet hele veien vært redsel for mangel på sykehusplasser, hvorfor benyttet de ikke muligheten til å gjøre noe med det nå med vaksinen?

Det er et veldig godt spørsmål. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Kitten skrev (Akkurat nå):

Jeg støtter tiltak. Ikke de nåværende. 

Hvor vanskelig kan det være å få kontroll på importsmitten?

Men du godtar jo bare et svært lavt antall covid-dødsfall blant yngre iflg ditt eget utsagn lenger oppe. Hvordan skal vi klare å holde oss under din lave toleransegrense uten tiltak?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...