shy Skrevet 16. oktober 2005 #141 Del Skrevet 16. oktober 2005 Hei Siam vennen.... lenge siden jeg har skrevet her nå.... beklager!! Har ikke vært mye innom her i det siste, blir likssom ikke prioritert, men jeg må jo innom og lese om deg og Oliver, og det har jeg gjort selvom jeg ikke har lagt igjen så mange spor i det siste! Skal se om jeg klarer å skjerpe meg litt!! Det høres ut som morgen rutinene din er nokså like som mine (våre). Vi sover også til ni halv ti... det vil si, vi våkner nok før det, men Pernille får komme oppi sengen til meg, også ammer jeg litt liggende, og koser litt med henne. Det er en veldig god stund synes jeg. Så gjør vi som dere, går på badet, skifter, vasker og kler på begge to..... og så er det frokost... og så gjerne en tur. Gruer meg til snøen kommer, for det spørs om jeg gidder å gå så mye ut da, som jeg gjør nå. Nå er det jo vakkert ute for tiden, og det er skikkelig deilig å gå tur... men det forandrer seg jo... Høres ut som du steller bra for Oliver i allefall, og at du koser deg og nyter tiden sammen med han, og det er viktig... har hørt en million ganger fra andre mødre at denne tiden går så fort.. så vi får vel høre på de med erfaring og nyte det nå!!! Ønsker deg en fin uke!! kos shy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 16. oktober 2005 #142 Del Skrevet 16. oktober 2005 Så fin, ny avatar du har fått deg da...! .. ville bare si at jeg synes det er så hyggelig når du legger igjen koselige hilsener i dagboken min, og at jeg får dårlig samvittighet siden jeg er så dårlig til å legge igjen spor etter meg i din.. Håper du har hatt en fin helg, og at dere har en fin uke foran dere.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 17. oktober 2005 Forfatter #143 Del Skrevet 17. oktober 2005 Lille Ballerina: Jeg kan tenke meg at søsteren din var glad da du kom inn! Det hørtes ut som om hun hadde det bittelitt slitsomt akkurat da... Mrs.Potter: Håper du hadde en fin helg også. April: Popelka: Siam er det gamle navnet på Thailand. Og siden Sør-Øst Asia er mitt favorittsted, etter flere korte og lange turerer dit, ble det det nicket. Jeg har ikke vært der på flere år nå, men jeg brenner etter å reise tilbake. Men akkurat nå er det Oliver livet dreier seg rundt, så de lange reisene kan vi vente litt med. shy: Hyggelig å se deg, jeg skjønner godt at du ikke har like mye tid som før. Det har ikke jeg heller, så jeg har mange jeg gjerne skulle ha besøkt og skrevet litt hos oftere. Men sånn er det bare. Ingen "harde følelser"! Salamandra: Se over... Helgen gikk superfort! Rakk nesten ikke å legge merke til at den var der en gang. Lørdag var vi i Gamlebyen i Fredrikstad og spiste lunch med svigermor, og trillet litt rundt. Søndag gikk vi en lang tur i Albyskogen i det fantastiske været. Jammen er det ikke fint her, er så glad for at vi flyttet hit. Vi kunne ikke hatt det bedre. Kort vei til skogen og kort vei til byen. Oliver sov lite i går, og på kvelden var han så overtrøtt at han var umulig å legge. Han skrek og skrek, stakkars. Heldigvis sovnet han til slutt, og han har mer eller mindre sovet siden da. Bare avbrutt av spising og skifting. Stakkars lille. Egentlig skulle jeg ha vært på vei til byen for å handle inn og fikse en del ting til dåpen, men jeg skulle bare vente til han våknet så han skulle fått mat og ny bleie før vi dro. Men så har han ikke våknet enda... Vel, vel. I mellomtiden har jo jeg fått kost meg litt med å lese aviser og bok. Det blir ikke så altfor mye tid til det sånn midt på dagen vanligvis. Tror jeg har det meste under kontroll til dåpen (bare jeg kommer meg avgårde...). Vi har heldigvis nok service og bestikk etter at mannen arvet fra farfaren sin. Kaker skal besteforeldrene bake, bortsett fra marsipankake som jeg skal bestille (bare jeg kommer meg avgårde... ), snitter er bestilt, og bordpynting er sånn nogenlunde bestemt. Det blir nok bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 18. oktober 2005 #144 Del Skrevet 18. oktober 2005 Aha! Ja, visste jo at det var det gamle navnet paa Thailand...min farmor var faktisk forolovet med utenriksministeren i det landet foer hun traff min farfar! Har du byttet avatar? Veldig soet er han fortsatt uansett! Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 18. oktober 2005 Forfatter #145 Del Skrevet 18. oktober 2005 Jeg kan ikke se noen ny avatar!! Men jeg prøvde å bytte for noen dager siden, men bildet ble ikke i riktig størrelse, så jeg fikk ikke fullført. Nå er jeg veldig spent på hvilken avatar dere kan se! Jeg ser fremdeles Oliver i hvit body med armene opp. Fikk jeg lagt inn et smilebilde allikevel? Hvorfor ser ikke jeg det da? Jeg husker at April opplevde noe sånt med sin avatar. Merkelig. I dag har det vært tykk tåke i hele dag, og jeg har vært tiltaksløs. Har vært en tur i byen og fikk vært i banken og kjøpt silkebånd til dåpskjolen. Men det er stort sett det jeg fikk gjort. Det ble ingen tur i dag. Det fristet ikke å gå ut mer i den kalde tåka. Jeg må en tur til byen i morgen også siden jeg må innom et renseri og se om de kan få dåpskjolen noe finere. Det er nemlig noen flekker på den som sikkert er nærmere 30 år gamle, og de så jeg ikke får i dag!! Hvis de ikke får den noe bedre bruker vi bare den kjolen som mamma har laget. Ikke noen krise. Men det er jo morsomt å kunne bruken den kjolen som pappa'n hans hadde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moonchild Skrevet 18. oktober 2005 #146 Del Skrevet 18. oktober 2005 Jeg ser i alle fall bilde av en strålende blid liten gutt som smiler til kameraet. Hadde samme problem med at jeg ikke så hvilken avatar jeg hadde. Det var visst fordi jeg ikke hadde slettet "temporary files&cookies" eller noe sånt. Fikk mannen til å fikseordne. Jeg skjønner godt at det ikke frister å gå ut når været er grått. Tror det kommer til å bli tungt å komme seg på tur hver dag i vinter. Men det er jo viktig å prøve! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 18. oktober 2005 Forfatter #147 Del Skrevet 18. oktober 2005 Takk for hjelpen, Moonchild! Da ser jeg den nye avataren. Jeg tror det blir vanskeligere å komme seg ut til vinteren, ja. Men det er viktig å gjøre det, og så fort man har kommet seg ut er det jo så deilig. Det værste er å komme seg over dørstokken. Mannen og jeg tok en sjefsavgjørelse over middagen i dag. Jeg skal til legen på fredag, til en forsinket 6-ukers kontroll. Og vi fant ut at jeg ikke skulle sette inn spiral, men heller bare se hva som skjer. Vi vil ha tette barn, så får vi se hvor tette de blir. Ammingen kan nok forhindre at jeg blir gravid med en gang, men det er ikke 100% sikkert. Det som skjer, det skjer. Jeg har enda ikke fått igjen mensen etter fødselen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille Ballerina Skrevet 18. oktober 2005 #148 Del Skrevet 18. oktober 2005 Sønnen din er så nydelig Heldig du er Skal dere prøve å få en til? Så spennende Kanskje dette blir "gravditetsdagbok" snart :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 19. oktober 2005 #149 Del Skrevet 19. oktober 2005 Jeg ser også bilde av en nydelig, blid gutt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 19. oktober 2005 Forfatter #150 Del Skrevet 19. oktober 2005 Sønnen din er så nydelig Heldig du er Skal dere prøve å få en til? Så spennende Kanskje dette blir "gravditetsdagbok" snart :-D ← Vi skal i alle fall ikke bruke noen prevensjon. Siden jeg fullammer, også om natten og enda ikke har fått igjen mensen, skal det noe til for at jeg blir gravid. Og det er sikkert like greit at jeg ikke blir gravid med en gang. Men snart... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 19. oktober 2005 #151 Del Skrevet 19. oktober 2005 Oi, det blir spennende her inne fremover!! Artig at dere vil ha en til nesten med en gang - det maa jo bety at det er goey aa ha barn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille Ballerina Skrevet 19. oktober 2005 #152 Del Skrevet 19. oktober 2005 Flere før deg har prøvd amming som prevensjon, og det har elegant feilet Før du vet ordet av det er du kanskje mamma igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cappocino Skrevet 19. oktober 2005 #153 Del Skrevet 19. oktober 2005 Innom og snikleser.... 0 prevensjon... hehe det gjør vi også Skal ha to tette så er det bare å se hvor tette de blir... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 20. oktober 2005 Forfatter #154 Del Skrevet 20. oktober 2005 Popelka; det er gøy med baby!! Lille Ballerina: ja, det hadde jo ikke akkurat vært noen katastrofe... cappo: Så gøy at dere også kjører samme strategi. Førstemann!! Egentlig tror jeg nok kroppen min ville likt om jeg ikke ble gravid med en gang. Sikkert greit å komme til seg selv igjen først. Også har jeg lyst på et par glass rødvin til før det blir ny totalavholdsperiode. Møkkavær i dag, kaldt og yr. Men ut gikk vi. Fikk gått en og en halv time, og det er jeg rimelig fornøyd med. Men vi har ikke fått gått så mye denne uka, så det skulle bare mangle. Det var forresten veiedag igjen på tirsdag, og jeg hadde ikke gått ned et gram! Men dagen etter klarte jeg ikke å dy meg, jeg gikk på vekta, og da var 900 gram forsvunnet. Og i dag veide jeg enda mindre... Jeg må slutte å veie meg hver dag, det er jo ikke noe vits! Men det er moro når det går den rette veien. Mamma og jeg har en konkurranse på gang, (eller jeg vet egentlig ikke om hun er klar over det, men jeg ser konkurranser overalt) og hun leder!! Så nå må det skjerpings til. Vaskedamen har akkurat vært her, så nå er det så rent og pent her. Deilig å ha det ferdig til dåpen. I kveld skal vi ha dåpssamtale i kirken og svigermor kommer for å sitte barnevakt. Det blir første gang jeg forlater huset uten Oliver, vi skal bare være borte litt over en time så det går sikkert bra. Oliver har sovet så bra i det siste. Han har stort sett bare våknet i 4-tiden før han våkner i 8 tiden, men i natt var det annenhver time. Han hadde vel en "økenatt", for han har ikke mast etter mat mer enn vanlig i dag. Vi var forresten på helsestasjonen i går, han veier nå 6905 g, og er 64 cm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 20. oktober 2005 #155 Del Skrevet 20. oktober 2005 Hei snuppa! Så dere satser på to tette? Morsomt.. Vi gjør egentlig ikke det, men samtidig er det ingen prevensjon her heller. Vi går ikke inn for at det skal skje, men skjer det, så skjer det!! Nå er vel ikke hopp av i svingen verdens sikreste prevensjon akkurat.. Jeg kunne godt tenkt meg litt voksentid først og Victoria kan ikke ha barnevakt riktig ennå siden hun ikke vil ta flaske og jeg ammer jo masse både dag og natt.. Er alt klart til søndag og dåp? Blir dere mange? Håper dere får en veldig fin dag i allefall, blir spennende.. Jeg var jo så rørt hele dagen jeg da! Ha en fin kveld! Klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 21. oktober 2005 Forfatter #156 Del Skrevet 21. oktober 2005 April: Om alt er klart til dåpen? Tja... Alt er planlagt så nå er det bare å gjennomføre. Vi har masse å gjøre i morgen. Håper det går greit, men det gjør det sikkert. Det er bare familie som kommer, så det går bra uansett. Vi har tatt enkleste utvei, vi har bestilt snitter, og alle besteforeldrene har bakt kaker. I dag har jeg vært hos legen, på en forsinket 6-ukers kontroll. Alt sto bra til, men det regnet jeg med. Jeg satt ikke inn noen spiral... Legen så litt rart på meg da jeg sa at vi hadde bestemt oss for å ikke bruke noe prevensjon siden vi ville ha to tette. Hun advarte meg mot bekkenløsning siden det er lett å få det når man får tette. Men jeg hadde ikke antydning til det denne gangen. Og ikke vet vi om de blir så tette heller. Legen sa at de som kom etter 6 uker gjerne hadde veldig tynn slimhinne, mens det ikke så ut til at jeg hadde det. Derfor kunne det hende at mensen ikke var altfor langt unna... Men hun mente også at så lenge jeg ammet på natten var ammingen et rimelig godt prevensjonsmiddel. Så vi får se. Vi var en tur hos svigersene i kveld. Mannen og broren fikk endel ting etter farfaren sin. Vi fikk f.eks sølvtøy til 10 personer!! Og fine duker som farmoren deres har brodert. Og en del bøker og litt annet stæsj. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mrs. Potter Skrevet 21. oktober 2005 #157 Del Skrevet 21. oktober 2005 Spennende med to tette da! Ha en god helg,Siam! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soul Skrevet 22. oktober 2005 #158 Del Skrevet 22. oktober 2005 Så bra at alt stod bra til på 6-ukerskontrollen da, amming som prevensjon hørtes jo spennende ut. Håper dere koser dere i helga! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 22. oktober 2005 Forfatter #159 Del Skrevet 22. oktober 2005 Tusen takk for hilsner Mrs.Potter og Soul. Nå er alt klart til dåpen i morgen. Bordet er dekket og jeg synes det ble kjempefint. Jeg gleder meg, jeg. Det blir koselig å samle familien og få vist frem den vakre sønnen vår til alle! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mrs. Potter Skrevet 22. oktober 2005 #160 Del Skrevet 22. oktober 2005 Lykke til i morgen! Håper dere får en kjempefin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå