Gå til innhold

Siams Sammensurium


Siam

Anbefalte innlegg

Så flinke dere her :) Skulle ønske jeg klarte det også, men desverre! Er jo bare å bestemme seg, men jeg finner alltid en grunn til å la være.. Hvis jeg klarer en godtrifri dag i uka, så er jeg flink! Flaut egentlig når man er 26 år...

Håper magen til Oliver blir bedre, det er kjedelig når det står på! Hjelper å få en godnatts søvn innimellom da..

Klemmer til dere begge fra oss to :klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:klem: April og Soul!!

Jeg lurer på om Oliver har hatt et par økedager/netter... I natt våknet han en stund hver time for å få mat. :sprettoy: Blir litt trøtt av det....

Nå har han endelig sovnet etter å ha vært våken siden klokka tre i ettermiddag. Han har vært trøtt som en strømpe og litt smågrinete hele tiden, men ville han sove? Aldri i livet! :roll:

Mannen var på konsert på torsdag kveld og overnattet i Oslo. Mamma var på besøk hos meg, så hun overnattet hos meg. Deilig å få litt hjelp med Oliver.

På fredag var jeg hos frisøren og fikk fikset litt på håret mitt. Det var veldig greit! Deilig å få fresha seg opp litt. Mamma kom innom med Oliver så han fikk mat midt på. Snille mamsen.

Tidligere på dagen i går var vi hos kiropraktor igjen. Oliver har blitt litt bedre, de største låsningene er borte, så jeg tror ikke det er noe vits å gå dit lenger. Jeg synes ikke han strever så fælt lenger heller. Og jeg tror fenikkelteen gjør at han ikke får så mye luft lenger.

Men jeg sover fremdeles like lite om natta fordi han skal ha mat så ofte... Men det er vel forhåpentligvis bare for en periode. Snart sover han vel litt lenger? Håper det.

Siden det er helg har vi kost oss. Det var vaffeldag i går, og i dag er det godteridag. Så får vi se om det fører til at all innsatsen tidligere i uka har vært bortkastet.

I morgen blir det uansett en lang tur på hele familien. Mannen skal også være med. Vi har store planer om å fortsette søndagstur-tradisjonen vi har hatt i det siste. Det er så deilig å komme seg litt ut sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jammen si dere er flinke ja! Det burde jo resultater, om ikke annet så er det sunt for kroppen. :) Og syns ikke du skal tenke altfor mye på helga, litt må man jo kose seg.

Så bra at Oliver er bedre! Selvom han vekker deg hele tiden...men det blir det vel kanskje mindre av med alderen antar jeg?

Håper dere får en fin søndagstur i morgen, det hørtes deilig og ikke minst hyggelig ut!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei sveis, Soul og nat26!!

De siste to nettene har Oliver sovet ganske bra. I går sov han fra halv tolv til halv fire, og i natt fra halv elleve til halv fem! Veldig flink liten sønn jeg har! :-D

Så det går nok litt opp og ned med den sovingen hans. Men så lenge jeg slipper å gå så altfor mange netter med dårlig søvn er det jo bra. Nå er jeg våken og uthvilt igjen.

På lørdag var knøttet mitt 6 uker! Tiden har gått kjempefort, men allikevel synes jeg at jeg har hatt Oliver hos meg i en evighet. Jeg kan nesten ikke huske hvordan det var å være gravid! (På slutten av graviditeten kunne jeg ikke huske hvordan det var å ikke være gravid.)

I morgen er det 6-ukers kontroll og jeg er så spent på hvor mye han veier og hvor lang han er nå. Han har begynt å bruke endel av klærne i str. 62 allerede, så om ikke lenge har han vokst meg ut av huset.

Pappa var innom en tur i går, han hadde ikke sett han på 2 1/2 uke, og han kjente han nesten ikke igjen. Han har blitt myyye større og er mye mer "interaktiv", han smiler og ler til nye ansikter og grimaser, han følger med ting som beveger seg (hvis han ikke er altfor sliten da) og han er nesten stødig i hodet. Han er så sterk, atte. *stolt-smily*

I dag hadde vi en dame som skal begynne å vaske hos oss. Å, det skal bli deilig. Det er melkeflekker på alle gulvene, og støvdottene ligger i hjørnene. Jeg rekker ikke å ta over... Eller blir det kanskje ikke prioritert? Jeg hadde kanskje rukket det om vi ikke hadde hatt internett? :sjenert:

Men det koster oss 400,- annenhver uke, og det er det bare så verdt. Hun kommer på fredag og jeg gleder meg til at hele huset er rent samtidig.

Nei, nå får jeg vel komme meg en tur ut. Det er deilig vær ute, og jeg må få gått en time eller to i dag hvis jeg skal får trimmet av meg helgen! Det ble en søt helg.

Vi fikk gått en fin tur i går, og det var deilig. Men det ble bare et par korte turer fredag og lørdag. I morgen er det veiedag! U-huuu!

*rive-meg-løs-fra-pc'en-og-gå-ut*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke:

Vaskedame høres supert ut...det fortjener du nå. :tommel:

Kjempebra at Oliver sover bedre innimellom sånn at du får hentet deg inn igjen. Må si han høres ut som en utrolig fin liten gutt, skjønner godt du er stolt! :-D

Har det virkelig gått 6 uker allerede? Utrolig som tiden flyr... plutselig stabber han rundt. ;)

Ha en finfin dag Siam! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaskedame høres veldig lurt ut når man er småbarnsmamma med stort hus. :Nikke: I alle fall hvis man ikke har en mann som elsker å vaske hus. :ler:

Oliver høres helt skjønn ut, og det sovemønsteret virker jo veldig akseptabelt. (Men hvordan jeg kommer til å reagere på lite søvn vet jeg jo ikke enda.) Uansett virker det som du koser deg skikkelig hjemme med den lille gutten din!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaskedame skulle jeg gjerne hatt:)Er Oliver 6 uker alt?Hvor blir det av tiden?Jeg satt og så bilder av Nicolai når han var noen timer gammel,kan liksom ikke huske at han har vært så liten,enda så er det "bare" 3 1/2 mnd siden.De vokser fort disse babyene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste nettene har Oliver slitt fælt med luft i magen igjen. Vet ikke hva det kan komme av. Stakkars lille gutten ligger og strever så fælt nedi senga si. Også er det ikke så mye jeg kan få gjort. Men ingen gråt, så det er kanskje værre for meg enn for han?

I går var vi på 6-ukers kontroll.

Han har gått opp fra 3660g til 5890g, og har vokst fra 52cm til 58,5cm. Hodeomkretsen har økt fra 35cm til 39cm. Sunn og frisk vekst i alle fall!

Han er stor, men ikke for stor i følge helsesøster.

Legen fant ikke noe galt med han heller, så alt er bare fryd og gammen. Snakket litt med legen om luftproblemene, men hun sa at det er bare sånn det er hos noen, og det vil gå over. Vi gjør nok det vi kan for at han skal bli bedre. Han er jo blid som en sol og vokser veldig bra, så det er nok ikke noe som plager han nevneverdig.

I går var det veiedag. Og jeg har gått ned 1,1 kilo siden forrige tirsdag. Det er jeg godt fornøyd med. Det er faktisk 600g mer enn budsjettert. Det ble jo litt av hvert i helgen, og det hadde vært deilig om jeg kan fortsette med litt helgekos uten at det ødelegger alt. Fårse.

Det ble laaang tur i går også, siden vi gikk frem og tilbake til helsestasjonen og en runde i byen. Kjøpte kjempsøte bamselys i lyseblått til dåpen, og bamsesjablong som jeg har tenkt å bruke til invitasjonene jeg skal lage. Bare jeg får ut fingeren... Det begynner vel å haste pittelitt. Men da må jeg nok ofre litt internett-tid. Kanskje i kveld?

Svigermor var en tur her tidligere i dag, og vi dro til babyutstyrsbutikken for å se på vinterpose til Oliver. Jeg bestemte meg for en Oldenwaller Holly til 1799,- og jammen tror du ikke vi fikk den av henne? Snilling! :hoppe: Så nå kan vinteren bare komme.

Fikk kjøpt ny lue til han også. Og noen smokker med en annen fasong. Han er ikke så glad i de han har, så jeg får prøve en annen type. Hvis ikke det går så gir jeg opp hele smokkeprosjektet. Det er vel ikke så farlig om han ikke vil ha smokk. Jeg vil bare ikke at han skal begynne å suge på tommelen i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, endelig en god natt! Han sov faktisk nesten 4 timer en gang i natt! :klappe:

Så nå er jeg litt mer uthvilt, kanskje jeg klarer å stoppe forkjølelsen som lurer nedi halsen. Det hadde vært veldig fint, altså. Det aller beste hadde vært om ikke Oliver blir smittet. Stakkars liten kan ikke blir forkjølet enda.

I dag har vi bestilt tur til Tenerife!! Vi drar 5. mars så det er en god stund til. Vi skal hit. Egentlig hater jeg syden-turer, men akkurat nå tror jeg det passer best. Uansett skal det bli godt med litt sol og varme. Jeg tror nok vi skal klare å kose oss.

I dag har mannen hatt fri fra jobben, så vi har tatt inn båten og ellers bare tuslet rundt i byen. Jeg har fått kjøpt inn det jeg trenger til dåpsinvitasjonene, så nå er det bare å sette i gang. De bør bli sendt ganske kjapt, det er ikke så lenge til dåpen.

I morgen får vi besøk av en venninne, datteren hennes og nesten-typen hennes. Vi skal lage litt mat og kose oss. Jeg har tenkt å ta meg noen glass rødvin. Håper vi får opphold så vi kan vise frem det fine området vi har flyttet til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så koselig å lese om dagene din med Oliver! Sitter og smiler når jeg leser. ;) Høres ut som dere har det fint på tross av lite søvn og noe luftproblemer. Håper i hvert fall det. :klem:

Håper du får en fin helg og at du hygger deg i morgen med rødvin og besøk. :)

(Syns det hørtes deilig ut med sydentur jeg. :sjarmor: Må vel bli litt andre turer enn før nå ja).

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for koselig besøk, Soul. Alltid koselig når du stikker innom!

(Syns det hørtes deilig ut med sydentur jeg.  :sjarmor:  Må vel bli litt andre turer enn før nå ja).

:vinke:

Jeg er egentlig en sånn "backpacker" jente, men det blir nok ikke så lett noen år fremover nå. Det er nok enklest å dra på litt mer organiserte turer, sikkert best for Oliver også.

Nå er jeg litt stolt av meg selv for nå har jeg laget omtrent halvparten av invitasjonene til dåpen. Jeg synes faktisk at de ble veldig fine, jeg. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åj så ikke at du hadde flyttet inn hit... tittet litt i graviditetsboken men ingen oppdatering så jeg prøvde her.. og jammen meg var du ikke her gitt :) kanskje jeg også burde flytte dagboken hit? Er jo ikke gravid lenger... :roll:

Håper Oliver blir bedre snart :) Våkenetter er ikke noe gøy, snuppa vår sov gjennom hele natten frem til hun ble 3 mnd så ble det stopp..... våkner nå kl 3 på natten og forlanger pupp. Men hun sovner igjne med en gang da... phuu

Hvordan er det å bo i Moss da? Håper dere har kommet dere i orden og trives :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for fine kortet av Oliver :hjerter:

Vi reiser til Gran Canaria 4. mars vi da, synd vi ikke er på samme øy ;) Så kunne vi jo ha treffes!

Så flott at vekta går nedover, men så er du jammen meg flink også! Håper dere hadde en fin kveld i går. :)

Når er dåpen forresten?

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Cappo: Du er velkommen hit også!

Vi trives veldig godt her. Selv om vi ikke har blitt kjent med så mange "innfødte" enda, men det kommer nok så fort barselgruppa er i gang. Enn så lenge har jeg ikke hatt tid til så veldig mye sosial omgang heller... Oliver tar det aller meste av tiden min.

Mrs.Potter: Takk for det! Håper du har hatt en fin helg også. :klem:

April: Ja, ja. Vi får vinke til hverandre fra hver vår øy. Det skal bli deilig med en tur i alle fall.

Dåpen skal være 23. oktober, så vi har ikke så veldig god tid.

Vi hadde besøk fra lørdag til søndag. Veldig koselig, men litt slitsomt også. På lørdag gikk vi tur, på kvelden lagde vi kjempegod mat. Tok meg et glass rødvin. Nam. Men jeg klarer ikke å drikke mer enn ett... Så da kan jeg amme allikevel.

Ble fort trøtt og gikk og la meg i 12-tiden. :Gjesp:

Søndag gikk med til en liten tur, og boller og kakao hos oss før de dro hjem. På kvelden satt vi bare og slappet av med en film.

I dag har vi gått en tur på nesten 1 1/2 time, handlet og skal lage middag til mannen kommer hjem. Det er i alle fall planen. Om Oliver tillater er en annen sak. Nå ligger han på fanget mitt og er riktig så stille.

De siste dagene synes jeg Oliver har lagt på seg ganske mye. Han har tydeligvis stoppet å vokse i lengden for nå begynner han å legge seg ut i bredden. Han har fått en valk på håndleddet og lårene er skikkelig runde og gode. Vi oppdaget en liten mage her i går også... :hjerter: Han er så god, atte.

Jeg har kjøpt enda en størrelse større i bleier, de han har nå strammer rundt lårene.

Nei, nå lå han ikke så stille lenger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Siam! Koselig aa lese her inne som vanlig! Og den sydenturen hoeres herlig ut! Har aldri vaert paa tradisjonell sydenferie, men jeg kan tenke meg at det er midt i blinken naar man har smaabarn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Popelka: :vinke: Koselig med besøk.

Hva skjedde i natt? Han sov fra klokka tolv til klokka fem! Så holdt han meg våken en times tid før han sov helt til klokka ni! Så lenge har han ikke sovet før. Det var deilig, det!

I dag har vi tenkt oss en tur til byen. Jeg skal kjøpe servietter til dåpen, og kanskje se om jeg finner meg noen klær? Eller sko? Jeg er litt midt i mellom på størrelser nå, de gamle vinter/høst klærne mine er litt for små enda. Jeg trenger noen nye gensere. Og så er det deilig å freshe seg opp litt.

Veiedag i går, og jeg har gått ned 700g til. Så da er 1.8 kilo borte. Jeg ligger godt foran skjema, så helgene kan ikke ha ødelagt alt. Strategien kommer derfor til å bli beholdt. Nå har jeg 5.6 kilo igjen til mål. Det bør jeg klare før jul!

Prøvde en del av de gamle buksene mine, og det begynner å nærme seg for et par av dem. Kanskje jeg kan begynne å bruke dem neste uke? Spennende!

I går fikk vi endelig resten av møblene vi hadde bestilt. Så nå har det blitt sååå fint hos oss. Den nye sofaen var bare så kul! Knall rød, med store rosa og oransje puter i. Sikkelig blikkfang! Også så deilig den er å ligge og kose med Oliver i! Det er en sofa det er klin umulig å sitte ordentlig i. Man må bare slange seg utover.

De nye stolene gjorde seg også veldig fint inne i hjørnet. Endelig ser stua skikkelig bebodd ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan tenke meg det var deilig å få mye søvn i natt :) Får håpe det fortsetter sånn, da! Og jeg håper virkelig jeg følger i dine fotspor når det gjelder vektnedgang etter graviditeten! Målet er liksom å se litt ok ut til sommeren...

Gratulerer med nye møbler! hørtes ut som et stilig fargevalg! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...