Gå til innhold

Siams Sammensurium


Siam

Anbefalte innlegg

:klem: til søndagsengel?

Vi fikk oss en tur til byen i går, men klær fant jeg ikke! Må nok ned en del til før jeg gidder å kjøpe noen nye. Jeg kan heller ta en tur til H&M og se om jeg finner noe som ikke er så dyrt...

Men vi fikk kjøpt servietter og lys til dåpen, nye håndklær til badet, lyspærer, ny film til Oliver (han sparer på tegnefilmer, nemlig! :ler: ) og chili-blomst til meg.

Siden vi var litt sent ute på hjemturen ble det bussen, så det var egentlig litt juks. Men han hadde sovet siden vi dro og jeg var redd for at han plutselig skulle våkne og ville ha mat. Da er det dumt å være en halvtime hjemmefra.

I det store og det hele sov han veldig mye i går, og det resulterte i at han skulle ha mat i hele natt. Han våknet nesten hver time... :forvirret:

Nå ligger han ute i vogna si og sover, etter at vi har gått tur en times tid.

Jeg har til og med rukket å shine opp kjøkkenet også.

I morgen skal vi til Oslo, vi skal sitte på med mannen inn. Så skal vi vise frem Oliver på jobben. Jeg skal innom en del butikker før jeg skal innom en jentefest. Jeg skal ha med meg Oliver dit også, så jeg blir nok ikke så veldig lenge. Men det skal bli moro å hilse på jentene igjen.

Jeg begynner å bli litt lei av å gå hjemme med bare meg selv og Oliver, det blir deilig med litt avveksling.

I går møtte jeg forresten en av jentene fra barselgruppa, og vi avtalte at vi skulle møtes til uka og gå tur. Så nå har jeg litt selskap fremover. Det er litt kjedelig å gå tur alene hele tiden.

Om ikke så lenge får vel mannen kjøpt seg en bil så jeg kan få igjen min. Da kan Oliver og jeg dra på litt lengre turer enn bare rundt i nabolaget her og til byen. Det blir nok bra!

Endret av Siam
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Siam.

Tiden bare flyr avgårde, skjønner ikke hvordan Oliver har blitt 6 uker alt... Snuppa vår er blitt 4 mnd og det er vanskelig for meg og skjønne det.

Så bra at du trives i Moss, jeg har familie i Moss og var der fra søndag til onsdag, lurte nesten på å jeg skulle sende deg pm, men er litt feig sånn sett.... men kanskje neste gang jeg besøker Moss? (hvis jeg tør) Hvor er det du bor i Moss?

Blir spennende med dåp da :) Snuppa ble døpt forrige søndag og vi hadde en kjempefin dag.

Håper Oliver tar til seg en av smokkene, det kan hjelpe på med nattesøvnen, og at mageproblemene forvinner. Vi har merket stor forkjell på snuppa rundt 3 mnd, ikke at hun hadde mye problemer men nå er det så å si borte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cappo, det hadde vært kjempekoselig å treffe deg neste gang du er i Moss!

Jeg skjønner godt at du synes det er litt skummelt, for det synes jeg også. Litt rart å skulle treffe folk fra nettet... Men man får vel kankje ta noen sjanser innimellom?

Jeg sender deg en PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Hvordan var Osloturen i dag? Kan tenke meg det var stas da dere besøkte jobben! Og så skal Oliver på sin første fest i kveld (attpåtil med bare jenter :ler: )! Sikkert kjempekoselig å vise han fram! Ha en fin helg, Siam :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mrs. Potter: God helg til deg også! :klem:

Søndagsengel?: Turen ble ikke helt som forventet.... Men det var veldig stas å vise frem min store stolthet. Han fikk masse oppmerksomhet og stortrivdes i rampelyset. Har aldri sett en så blid gutt! :hjerter_rundt:

Popelka: Takk i like måte! :klem:

I kveld skulle jeg egentlig på jentefest med kollegaer og dro inn til Oslo sammen med mannen i dag tidlig.

Rundt lunchtider fikk jeg vondt i den ene puppen og en times tid etterpå kjente jeg at feberen kom snikende.

Så da ble det ikke noen shoppingdag på meg og Oliver, men rett til leiligheten vi disponerer i Oslo for å ta tempen, prøve å håndmelke så mye som mulig i dusjen og slappe av.

Jeg prøvde å ringe ammehjelpen i Oslo for å få råd, men jeg fikk ikke tak i noen av dem som sto på lista!! Jeg ringte legevakten og siden jeg hadde 38,5 i feber ville de at jeg skulle komme.

Etter litt venting kom jeg inn til en hyggelig lege som undersøkte meg og fastslo at jeg hadde inflamatorisk mastitt.

"Du bruker ikke ammeinnlegg i ull, vel", spurte hun. Og det gjør jeg, har jo hørt at de skal forhindre bakterier og holde brystet varmt, rett og slett forebygge brystbetennelse. Men der tok jeg og mange andre feil, i følge legen.

Jordmødrene anbefaler ull, men det er legene på legevakten som ser resultatene... Så nå anbefaler de ikke å bruke ullinnlegg.

Så nå som jeg har betennelse må jeg bruke oppsamlingskopper, og når det har gått over må jeg bruke papirinnlegg... Stikk i strid med det jeg har hørt tidligere.

Så da vet jeg det!

Så i kveld blir det ikke fest på meg, men sofasitting med pumping og amming hjulpet av nesespray, så håper jeg at det blir bedre til i morgen. Hvis ikke blir det antibiotika på meg. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så kjedelig! :tristbla: Håper det blir bedre til i morgen! Da lærte jeg i allefall at jeg ikke skal bruke ammeinnlegg av ull. Det var nemlig det som var planen... Håper du får en nogenlunde fin kveld likevel :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda så kjedelig at du har fått brystbetennelse, har hørt at det er vondt. :troest: Håper du blir bedre fort og slipper antibiotika.

Ønsker deg en best mulig helg likevel, Siam. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte innom en tur for å se hvordan det går med dere!

Synd med betennelsen da. :( Skal skrive meg bak øret det med ull-innleggene, for det trodde jeg også man skulle bruke (en eller annen gang skal jo jeg også amme... håper jeg ;) )

Håper det er bedre nå at dere får en flott helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Au au, brystbetennelse er vondt. Hadde det et par ganger jeg og og ble skikkelig dårlig. Men du, min jordmor sa det samme som legen din ang. ullinnlegg. Brukte ull utenpå papirinnleggene om det var kaldt ute jeg. Ellers brukte jeg dem ikke.

Samle på tegnefilmer ja. Det gjør Torstein og. Han er medlem i Disneys klassiker klubb han. Synes de filmene er så flotte jeg - både for store og små.

Håper du får en god lørdag!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, brystbetennelse er vondt!! Nå synes jeg synd på deg :klem: Håper det går fort over og at du er bedre i dag.. Synd turen til Oslo ikke ble som du hadde håpet på!

Ha en god helg og god bedring! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for alle sympatimeldingene. Det er ikke noe godt, nei... Men det er mye, mye bedre i dag. Feberen har gått ned til 37,6 så det er ikke så ille. Puppen er litt mindre øm også.

Oliver har gjort en formidabel innsats, han har spist og spist. I tillegg har jeg pumpet også, så jeg gjør så godt jeg kan for å bli kvitt det. Jeg har tatt det helt med ro i dag, og det tror jeg at jeg skal gjøre i morgen også.

Jeg har droppet antibiotikaen siden jeg føler meg bedre, det er jo bra å kunne slippe det siden det går over i melka.

Nei, nå er det natta-tid for den lille familien. Oliver har nesten ikke sovet i dag, og klarer ikke å roe seg. Kanskje han sovner i sin egen seng? Det er lov å håpe... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du er bedre nå.Har sluttet å bruke ammeinnlegg i ull jeg.Nå er det kun engangsinnlegg som gjelder.Fikk også beskjed om at man kunne få bakterier/sopp.

Ha en fin søndag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei Siam.. her er jeg... har vært borte p.g.a flytting, men nå er jeg tilbake....

Dagene flyr med liten prinsesse og masse esker som skal pakkes ut, men det vet vel du alt om! Kiipt at du har hatt brystbetennelse, det høres så vondt ut. Jeg har heldigvis sluppet unna foreløpig.

Når blir det dåp da? (kan hende du har skrevet det tidligere, men jeg har ikke hatt tid til å oppdatere meg...)

Vi skal døpe første søndag i advendt, 27 november. Gleder meg til det.

Håper vi kan få til ett treff etter hvert, nå roer det seg nok litt for meg, når vi nå har kommet litt mer i orden, så da kan vi vel få det til?

Ønsker deg og lille Oliver en flott uke!

Kos shy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Siam!

Jeg er innom og oppdaterer meg på deg og Oliver.

Fint å lese at brystbetennelsen ser ut til å ha blitt bedre.

Håper dere fortsetter å ha det fint!

:klem: , Cielo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soul: Tusen takk! De siste to nettene har han sovet som en stein. Han har bare våknet en gang i løpet av natten og sovet helt til klokka 11. Så nå er jeg veldig opplagt.

nat26: Det er i alle fall best å ikke ha ull nærmes kroppen. Men det kan sikkert være greit å ta et ull-innlegg utenpå papirinnlegget når man skal være ute. Jeg har i alle fall tenkt å gjøre det.

shy: Der var du jo! Jeg kan tenke meg at dere har hatt det hektisk! Det er skikkelig pes å flytte, og ekstra pes når man har et lite knøtt å ta seg av samtidig. Jeg er imponert! Ikke rart om du er sliten nå.

Dere skal ha dåpen på min bursdag! Vi skal ha dåp 23. oktober.

Snart får jeg forhåpentligvis bilen min tilbake, mannen skal kjøpe seg sin egen, så da er jeg mer flyttbar og kan få til et treff når du er klar.

Cielo: Brystbetennelsen gikk over uten antibiotika, og det er jeg glad for. Nå vet jeg at jeg må iverksette et strengt amming- og pumperegime hvis jeg får symptomene igjen.

I går hadde vi mange på besøk, svigersene, broren til mannen, pappa og B, og halvsøsteren min som bor i Nederland og mannen. Veldig koselig å se sistnevnte igjen, det blir altfor sjelden vi sees, vi har det så koselig sammen så det er synd. Vi må prøve å være flinkere til å holde kontakten.

I dag har mamma vært på besøk igjen. Koselig det, lenge siden sist. Nesten 2 uker, og Oliver har blitt mye større siden sist hun så han. Han vokser fort. Han har sovet i nesten hele dag, så det var jo litt kjedelig for henne, da. Men når han var våken var han veldig blid. Vi fikk tatt noen veldig fine smile-bilder.

I morgen har mannen fri og skal ha fri resten av uken. Gleder meg til å se han litt, og til å kose oss sammen. Deilig å få litt selskap også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...