Gå til innhold

Siams Sammensurium


Siam

Anbefalte innlegg

Det maa vaere noe rart med vaskedamer for tiden, for vaskedamen til noen venner av oss forsvant ogsaa plutselig! Skrev en lapp om at hun ikke kom tilbake! :overrasket: Men de var heller ikke saa fornoyde med henne, saa da var jo saken grei...naa har de faatt en polsk dame som er supereffektiv, hyggelig (og billigere...).

Ha en fin dag!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Søndagsengel?: helsestasjonen satt sammen gruppen etter hvor vi bodde. Så vi bor like ved hverandre. De gjør det sikkert sånn hos deg også.

Det høres bra ut! Håper de gjør det sånn her også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oliver pleier å ligge naken på stellemadrassen på badegulvet mens jeg dusjer. I dag hørte jeg plutselig noen misfornøyde grynt, og da jeg kikket ut lå han på magen!!

Jeg snudde han tilbake på ryggen igjen og jammen snudde han seg ikke en gang til!!

Nå er jeg jammen stolt!!! Lille gutten min som bare er 11 1/2 uke! :grine2:

:ler: Hi hi, jeg ser også for meg FBI i hælene på vaskedama! Stakkars.

Vel, vel, neste gang tror jeg nok vi velger en polsk dame, den forrige vaskedamen vi hadde var polsk og hun var utrolig flink. Desverre fikk vi henne ikke med på flyttelasset.

Hun vi hadde nå var norsk. Lurer fælt på hvorfor hun plutselig sluttet. Håper ikke det er vår skyld, da.

Vi har vært en liten tur ute i det fine været, og nå ligger han ute i vogna si og sover. Jeg har fått ryddet og ordnet litt. Lagt sammen to maskiner med klær, satt på ny maskin, skiftet på senga, støvsugd gangen og pakket inn julegave til mannen som vi hentet på postkontoret i stad.

Så nå var det vel tid for en pause?

I morgen drar vi på hytta på fjellet og blir der til søndag. Det skal bli deilig, masse frisk luft, bøker og kanskje litt rødvin? Ahhhhh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for hyggelige hilsner!!

Det har vært en deilig hyttetur selv om været har vært heller dårlig. Vi fikk gått en times tur på fredag og et par timer på lørdag. På lørdag var det faktisk sol akkurat de timene vi var ute, så vi fikk litt sol i fjeset. :-D

Ellers ble det masse ukebladlesing, kryssordløsing, kosing med Oliver, god mat og et par glass rødvin. Akkurat sånn som det skal være på hyttetur.

I morgen skal vi møte barselgruppa på helsestasjonen, det blir fint. Bare litt dumt at det begynner kl halv ti! Grytidlig spør du meg, da har vi vanligvis såvidt stått opp.... :roll:

Jeg fikk forresten en glad-melding i går! Halvsøsteren min, som var min forlover, ble fridd til. Hun sa selvfølgelig ja, og det blir bryllup til neste år. Jeg gleder meg til å følge med på planleggingen! :)

Kanskje jeg får vervet et nytt medlem til KG? :kghjerte:

Endret av Siam
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Siam! Virker som dere hadde en topp hyttetur! Apropos tur - det er så deilig å gå tur, synes jeg! Det er noe vi gjør altfor lite av i Skottland. Selv om vi har en flott natur der også....vi har mer tur-kultur i Norge tror jeg. Går alltid masse tur når jeg er i gamlelandet!

Kos dere på barselgruppe!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:blomst: Popelka!

Litt om Oliver: han har fått så mye bedre styring på hendene sine i det siste. Han dytter til figurene på babygymmen, suger på hendene sine og gnir seg i øynene når han er trøtt.

Han har ikke likt å ligge i armene våre på lenge, det har vært for kjedelig å bare se på oss, han har bare villet henge over skulderen å følge med. Men nå er ikke det bra nok lenger. Nå vil han se fremover, han må få med seg alt som skjer. Han vil aller helst sitte mest mulig, men jeg er skeptisk til å la han få sitte på fanget for mye, ryggen hans er ikke så veldig sterk enda.

Det er tydelig at han vokser og utvikler seg, og det er jo veldig moro.

I går var han 13 uker, så han begynner å bli stor gutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker det må være herlig å se at han utvikler seg. Tiden går jo så fort :overrasket: Er helt utrolig hva som skjer bare på et år. Menneskekroppen og sinnet er helt fantastisk. Bare etter et par vakter på fødeavdelingen får jeg ny energi. Det er helt utrolig å se på alle disse nye menneskene som kommer til verden. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenk at Oliver er 13 uker alt :overrasket:

Synes ikke det er lenge siden han ble født jeg. Tiden flyr jammen.

Og så flink som han er. Nå kommer han til å oppdage babygymmen på nytt, og den kommer til å bli kjempespennende. Tenker at det ikke er lenge før han vil putte lekene på den i munnen. Og så flink til å snu seg på magen da :hjerte:

Høres ut som om dere har hatt en skikkelig fin hyttetur.

Håper mandagen blir fin.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FOR en flink liten tass han er, vesle Oliver!! :hjerter_rundt:

Er helt enig med Monja..synes heller ikke det er SÅÅ lenge siden han ble født!Tiden går bare så altfor fort synes jeg! Skjønner ikke hvor dagene blir av!!! :overrasket: Denne helga har bare forsvunnet rett og slett!!

Herlig hyttetur..jeg er veldig lei meg for at sommerhuset vårt ligger så innmari langt unna...for jeg ELSKER å være "på hytta" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var vi oppe grytidlig for å komme oss på barselgruppe. Vi var 8 jenter med 8 babyer. 6 gutter og 2 jenter. Det var en presentasjonsrunde og litt snakk om søvn. Det blir hyggelig å bli bedre kjent med alle sammen.

Etter barselgruppemøtet gikk Oliver og jeg en runde i byen, vi kjøpte lammekoteletter til middag, og gikk innom et par butikker og kikket på julepynt og så etter julegaver. Det ble ikke noe innkjøp i dag.

Jeg blir bare mer og mer forelsket i det lille krapylet mitt! Han er så nydelig atte. I dag hadde han nesten latterkrampe da vi satt og pludret på sofaen. Han lager så mange søte lyder. Det kommer stadig vekk nye.

I dag er det Halloween og jeg har glemt å kjøpe inn godteri!!! Det ringer på døra uten stans og vi har ikke noenting i huset... Nå har jeg sluttet å åpne døra. Litt teit å gi bort litt for gammel frukt, som er det eneste vi har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for hilsen i dagboka Siam. :klem:

Høres koselig ut med barselgruppe, sikkert fint å møte noen i samme situasjon? Synd det var litt tidlig for dere da, kan ikke være lett å stresse ut døra med en liten baby (ser jeg for meg i hvert fall). Det må være flott å se lillegutten sin vokse og lære nye ting! Kan jo ikke helt sette meg inn i følelsen, men det virker veldig fint. Det er så koselig å lese om dere. :)

Ha en fin uke Siam! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen... så flink gutt du har... det er veldig morsomt å følge med på disse små nå, det skjer nesten noe hver dag føler jeg... veldig morro!!! De vokser jo så veldig også! Pernille er allerede i str. 62, tenk det! Det er som andre sier; hver periode har sin sjarm, og man må bare passe på å nyte hvert stadie!

Håper ellers at alt er bra med deg og dine! Ha en fin uke!

stor kos shy :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink Oliver er da :klappe: Det er like gøy med hver nye ting som skjer synes jeg! Nå venter vi bare på at Victoria skal sitte selv. Hun klarer litt, men ikke så lenge av gangen!

Merkelig den der vaskedamen da!! Håper dere finner ei flink ny ei da. Dere er hvertfall heldige som har det :)

Kos deg!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...