Gå til innhold

Siams Sammensurium


Siam

Anbefalte innlegg

Saa koselig lesning! Merker at jeg begynner aa glede meg til aa bli mamma selv, selv om det er leeenge til! Artig aa lese om amming i aakeren, da! :ler:

Kos deg med verdens vakreste! :babysmokk:

:klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så koselig det høres ut med en liten prins! :-D Som Popelka så merker jeg og at jeg gleder meg enda mer når jeg leser om livet deres. Da sitter jeg her og ser det for meg. :)

Er dere mye slitne eller får dere hentet dere inn? Uansett høres det ut som at det er verdt "strevet" og nattmat! Det hjelper sikkert at dere får litt mindre besøk også, det er rart med det å ha det stille og fredelig rundt seg av og til. Så kan dere nyte at dere er en liten familie i deres eget nye hus og med deres egen lille sønn. :hjerte:

Stor klem fra meg :klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig lesning, Siam! Kan tenke meg du koser deg :) Godt at besøkene har avtatt litt da, så man får noe tid for seg selv. Det ble problemet hos oss, altfor mye besøk!

Jeg blir gjerne med og møter shy og prinsessen! Men det er helt greit og vente litt altså, greit og komme seg litt i orden. Og så bør jo shy nesten føde først :ler:

Kos deg videre med Oliver og mannen og ha en deilig helg!

Klem

Endret av April
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nala: Det er vel det som gjør det så bra! Stadig noe å glede seg til.

Popelka: Det er bare å glede seg!

Soul: Jeg er ikke så veldig trøtt og sliten, men det tror jeg er fordi jeg prøver å ha et lavt ambisjonsnivå på hvordan dagene skal se ut. Og at Oliver sover lenge på morgenen. Vi står gjerne ikke opp før 11-12-tiden, så jeg får hentet meg inn igjen da. I dag sto mannen opp med han i 11 tiden og lot meg sove en time til.

April: Vi koser oss. Det blir hyggelig å treffe dere!

I dag har vi hatt fullt program så både jeg og Oliver er slitne. Vi var først på shoppingsenteret og kjøpte masse nye klær til mannen og litt til meg. Jeg vil vente til jeg er i en størrelse jeg kan trives med før jeg kjøper altfor mye, men det kan være greit å føle seg litt vel alikevel. Kjøpte meg ny bukse, topp, skjorte og kjede. Pluss 3 ammetopper på H&M. Litt billigere der enn de jeg kjøpte på mammahuset.no fra Boob... :roll: Men jeg får nok brukt dem mye fremover. Jeg har planer om å amme et års tid.

Fikk unnagjort noen andre ærender også, bla kjøpt blomster og vin til 80-års presang til farmor. Dagen skal feires hos oss på søndag. Den delen av familien er så bitteliten at det er greiest om de kommer til oss. Så slipper vi å dra Oliver langt av gårde.

Da vi kom hjem fikk vi besøk av pappa og B, og B's søster og mann. Rett etter kom svigers på besøk.

Oliver har vært litt grinete siden vi kom hjem fra shopping, så han er nok sliten han også. Det har vært mye inntrykk og ut og inn av bil og frem og tilbake. Det er ikke bare, bare for en sånn liten kropp. Nå har han endelig sovnet, tror nesten han var litt overtrøtt her.

Må avslutte, vi har bestilt pizza, så nå skal vi kose oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at du/dere ikke er utslitte da! Glad på deres vegne at dere får sove lenge, det er bra.

Man hører så mye om hvor utrolig strevsom den første tiden er... Fint å høre at det ikke bare er slit og strev, men litt kos også. Er jo spent og lurer på hvordan fremtiden evt. blir. :) Men, det er vel forskjellig hvordan barna er og hvordan man opplever det kanskje (prøver å være forberedt på at jeg ikke kan være helt forberedt hvis du skjønner). ;)

Kos dere med pizza og hverandre!

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soul: Jeg tror nesten ikke det går an å forberede seg helt. Det blir sjeldent sånn man hadde tenkt, uten at det trenger å være noe negativt. Og det er vanskelig å sette seg inn i akkurat hvordan det er å få en liten en. At det er helt fantastisk har alle fortalt meg, men det er umulig å virkelig skjønne det før man er der selv. :hjerte:

I går var vi ute på hytta sammen med broren til mannen og den nye kjæresten hans. Det var veldig koselig. Den nye kjæresten til broren var veldig hyggelig og søt, håper det kan bli noe mer ut av det.

Det var fint vær og varmt og godt, så de andre var ute med båten og sto wakeboard og moret seg, mens jeg og Oliver var på hytta og koste oss. Slumret litt på sofaen og sånn.

Oliver var våken hele dagen i går, fra vi sto opp i 11-tiden og helt til kl. 19. Da var han så trøtt at han ikke fikk sove igjen, stakkars. Så det ble litt grining og sutring, men han sovnet til slutt og sov helt til han skulle ha mat i 22-22.30-tiden. Vi dro hjem, og la han. Han sov godt i natt, våknet vel bare en 2-3 ganger. Jeg går litt i surr selv, er ikke helt våken når jeg mater han.

Jeg tok meg et glass rødvin i går! :lol: Det var så godt, altså.

I dag har vi gått en lang tur med vogna. Rundt 2 timer, det var deilig det.

Oliver er så rolig og fin i vogna si, så det er veldig deilig.

Også har vi feiret 80-års dagen til farmor. Det var bare pappa og B, farmor, meg, mannen og Oliver. Vi er ikke flere... Stakkars farmor blir nok bare mer og mer surrete. Men hun satt tydelig pris på at vi hadde stelt i stand bursdag til henne.

Oliver har lagt på seg ganske mye, synes jeg. Han begynner å få gode og runde armer. Han er så søt, atte. Jeg har tenkt meg en tur på helsestasjonen denne uken for å veie han. Er spent på hvor mye han har lagt på seg.

Ellers lukter ikke navlen hans lenger, men han blør fremdeles litt fra den. Jeg vet ikke om blodet kommer innenfra eller fra kanten, det ser ut til at han har et gnagsår der. Kanskje det er bleia som gnager?

Han flasser masser en del også. Spesielt oppå føttene, han virker ikke noe tørr i huden ellers, så det er vel bare noe gammel hud som må av. Han vokser vel ut av sitt gode skinn... :ler:

I går var han 2 uker! Tiden har gått så fort, men allikevel synes jeg at vi har hatt han i en evighet.

Nå ligger han hos pappa'n sin og koser. Jeg vil heller sitte sammen med dem, enn å sitte her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han sov godt i natt, våknet vel bare en 2-3 ganger. Jeg går litt i surr selv, er ikke helt våken når jeg mater han.

Hihi, jeg skjønner hva du mener. Jeg har våknet mang en gang og funnet Lillesøster (nå 7 måneder) i senga ved siden av meg. "Oisann, har jeg henta deg altså??", tenker jeg bare da :ler: Ja ja, jeg velger å se på det som en god egenskap. At man er så rolig at man fint kan sove godt, selv om man har en glupsk baby hengende fast i puppen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei du sier noe, det er ikke lett å forestille seg hva som venter en! Og, det er vel kanskje sånn det skal være. Spennende er det i hvert fall. :)

Så fint å høre at alt er bra med dere og at Oliver vokser og gror. :smilbla: Tida flyr ja... Går sikkert enda fortere for dere som har en helt ny person å forholde dere til og bli kjent med. Høres så koselig ut. ;)

Håper du og familien får en kjempefin uke! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så koselig å lese om dagene deres! Gleder meg helt utrolig mye til det er vi som kan trille tur med nurket vårt! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen:)Gratulerer så mye med lille Oliver.Det er så sant som du sier,mye bedre å ha de på utsiden av magen ja.Kos dere masse :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hilsner og besøk, jenter!

I dag er første dag "alene hjemme". Mannen er tilbake på jobb etter fødselspermisjon. I går var mamma på besøk, så det teller ikke. Vi var veldig flinke i går og fikk vasket hele huset. :klappe:

I dag har jeg ikke så mange planer. Skal lage middag, prøver å finne ut hva jeg skal lage. Kanskje ta en runde på matforumet? Vi burde ha fisk i dag, jeg har torsk og laks i fryseren, det går nok an å finne på noe med det.

Oliver har sovet godt i natt. Vi la oss tidlig, for både jeg og mannen var trøtte. Oliver var ikke så trøtt... Men han sovnet allikevel ganske fort. Han våknet igjen i tolv-tiden, spiste og sovnet igjen. Så var han ikke våken får i halv fire tiden. Og det var jo bra. Han spiste og sovnet igjen. Så begynte han å våkne annenhver time for å få mat. Jeg føler meg allikevel ganske uthvilt.

Vi får ta en trilletur etterpå så vi får litt frisk luft, så kan vi heller ta en høneblund midt på dagen.

Det virker som om Oliver strever med noe ganske ofte. Han ligger og grynter og knirker, og ansiktet hans vrir seg. Kanskje han har litt vondt i magen? Det er sjeldent han skriker så det kan ikke være så fryktelig vondt, heller. Noen ganger er det akkurat som om han brekker seg og det høres ikke noe godt ut. Stakkars, jeg får så vondt av den lille kroppen.

Endret av Siam
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk en venninne på besøk i går, og det var hyggelig. Det blir ikke så ofte jeg får sett dem lenger.

I dag har vi gått en lang tur. Det har vært så deilig vær ute i dag. Vi gikk ned til skobutikken og kjøpte nye sko til meg, greit å ha noen sko som er gode å gå i, nå som vi skal gå så mye tur!

Vi var ute i 2 timer og Oliver som så søtt i vogna si hele veien. Han liker tydeligvis å trille.

Nå ligger han og sover igjen, jeg har tatt meg en høneblund jeg også. Men det er jo typisk at telefonen ringer akkurat når jeg har sovnet... :frustrert:

Mannen er på møte i dag, så han kommer ikke hjem før i kveld. Men dagene går så fort at jeg merker knapt at han er borte!

I går bestilte jeg dåp. Vi skal døpe han 23. oktober og vi kommer bare til å ha den nærmeste familien. Det blir allikevel 17-18 mennesker.

Jeg kommer til å gjøre det så enkelt og uhøytidelig som mulig. Regner med at jeg bestiller snitter og at besteforeldrene stiller med en kake hver, i tillegg til at jeg bestiller en. Det viktigste er at vi får samlet familien.

Gleder meg til å arrangere det.

Jeg holder på å bestille takkekort til alle gavene vi fikk i forbindelse med Olivers fødsel. Vi kan ikke være like treige nå som vi var til bryllupet... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei snuppa!

Kan tenke meg du koser deg ja! Det er jo så koselig med sin egen lille baby.. Forguder den veslejenta vår jeg. Gleder meg til å se Oliver! Bare å sende meg mer bilder altså :)

Du skal bestille takkekort du også?! Som du vet gjorde jeg også det og synes det er koselig jeg.

Så moro og planlegge dåp! Synes det ikke er lenge siden selv jeg og så er det plutselig over.. Er jo to og en halv uke siden alt og alle takkekortene er skrevet! Tiden flyr..

Mulig vi skal til Svinesund en dag når mannen har ferie og jeg har så lyst til å spørre om vi kan få komme innom på en lynvisit og se lille Oliver.. :sjenert: Bare hvis det passer for deg og du orker det!

Ha en god natt, vennen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte bare rose deg for den nusselige avataren din.. Så søt!! :hjerter_rundt:

Veldig fint navn også, Fabian het faktisk Oliver en god stund da jeg gikk gravid med han, men så fant vi (jeg.. :sjenert: ) ut at det passet å dårlig med etternavnet hans som begynner på R og da ble det så tungvindt å si, men det er et fryktelig fint navn. :tommel:

Det der med grynting og knirking og grimaser og sånn, jeg tror de bare er sånn disse klæss nye bebisene jeg, tror nødvendigvis ikke at de har vondt noe sted.

Men det vurderer du jo såklart best selv.. ;)

Koselig at du koser deg med barseltiden, det er en veldig spesiell tid.. :Nikke:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

April: Det hadde vært kjempekoselig om dere hadde kommet innom en tur! Bare si ifra litt tidlig på dagen (eller dagen før) så jeg kan være presentabel... :ler:

Det blir koselig å hilse på mannen også.

Salamandra: Tusen takk!

Det høres ikke ut som om han har det så veldig vondt heller, når han holder på, det er mer som om han sliter med noe. Han spenner hele kroppen og blir helt rød i ansiktet. Det er som om han trykker noe voldsomt, og det er sikkert helt normalt. Han holder bare på så lenge, synes jeg.

Ikke så lett å være uerfaren spebarnsmor... :sjenert:

Soul: I natt har vi sovet ganske godt alle tre. Oliver sov faktisk nesten 4 timer i strekk! Deilig for mamma og pappa.

I dag er det et forferdelig vær!! Det regner fra alle kanter. Og vi som hadde tenkt å gå til helsestasjonen for å veie Oliver. Det utgår med høye kneløft. Tenker vi tar det en annen dag. I dag blir det innedag.

Oliver har ikke noe lyst til å ligge alene eller sove i dag, så jeg bærer han i bæreselen. Han trives ganske godt oppi der, men jeg er litt usikker på hvor lenge en så liten baby kan være der. Jeg tar ingen sjanser og lar han ikke sitte for lenge.

Lillegutt ligner mer og mer på pappa'n sin for hver dag som går. Han er så søt, atte. Men han har min munn og mitt rare øre. Det sier i alle fall alle.

Nå ser det ut til at gullet mitt holder på å sovne, jeg får legge han i vogna si i stedet... :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så han har arvet ditt "rare øre"? Det første farfaren min (visstnok) sa da han besøkte meg på sykehuset da jeg var nyfødt, var at jeg hadde arvet hans "rare øre"! Så nå er jeg spent på om spiren i magen min også har et sånt :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei snuppa,

Så fint å høre at du har det bra og at Oliver er en eksemplarisk baby! Du får nyte tiden, den går jo så fort! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

April: Det hadde vært kjempekoselig om dere hadde kommet innom en tur! Bare si ifra litt tidlig på dagen (eller dagen før)  så jeg kan være presentabel...  :ler:

Det blir koselig å hilse på mannen også.[

:hoppe: Skal si i fra jeg! Det blir koselig å sees igjen.. :) Kos deg med lille skatten din!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...