Gå til innhold

Prøverør 2021


hjema

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Takk!!! Vi hadde også uttak fredag, håper de bare har ringt for å fortelle gode nyheter :) ❤️

Anonymkode: f56e0...81e

Håper det for din del ❤️ Jeg fikk ikke ut så mangen egg, planen var først å dyrke til blasto, men siden det var bare 1 av 5 så ville utvikle seg så det skulle ville de ikke vente så lenge, så fikk beskjed at det ble innsett mandagen heller hvis det overlevde til det. Det gjorde det heldigvis 🙌🏻 Ble gravid å er 5+2 i dag ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

DNX skrev (På 2.3.2021 den 20.35):

Hei, er det noen her som har erfaring med fryseforsøk på riksen? Er det slik at de alltid går for styrt syklus uavhengig av om mensen er regelmessig, fordi de da kan tilpasse dagen for innsett og unngå at det må avbrytes pga helg?

Noen som vet om det er større/mindre/lik sjanse for graviditet ved styrt vs. naturlig syklus?

Blir bare litt mange tanker her i disse prosessene. Jeg har liksom tenkt at de ulike offentlige sykehusene sikkert gjør ting ganske likt. Men det virker som at St. Olavs kjører naturlig syklus så lenge de kan, og i hovesak dyrker til blasto, mens Riksen kjører styrt syklus og i hovesak dyrker til 2/3-dagers? Det er sikkert mye mer nyansert enn det, i virkeligheten, men er det inntrykket jeg har fått gjennom å lese om fryseforsøk her og der. Og det hadde jo vært greit å vite litt mer om årsaken til valgene sykehusene tar😊 

Jeg er også i gang med frysforsøk på Riksen i styrt syklus. Har forsøkt en gang før som ble avbrutt da det utviklet seg en folikkel på tross av økning i Progynova-dosen. Gikk nå på 2x2 tabletter fra start, og ble økt til 2x3 på torsdag da jeg var på kontroll. Blir spennende å se om de klarer å styre det så mye nå at det ikke utvikler seg noe, hvis ikke kommer jeg til å spørre om det er mulig med naturlig syklus for å unngå den faktoren. Men de sa ingenting om det ved oppstart nå, rett på styrt syklus. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Jeg:) jeg startet med menopur idag:)  men er nå livredd for at der blir avbrutt siden det kanskje kommer ny nedstengning😔

Anonymkode: 35fc2...7d7

Jeg kjenner også på den frykten 🥺 Eller om å plutselig bli satt i karantene eller bli forkjølet osv... Alt er liksom så viktig nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellepelle skrev (4 timer siden):

Jeg er også i gang med frysforsøk på Riksen i styrt syklus. Har forsøkt en gang før som ble avbrutt da det utviklet seg en folikkel på tross av økning i Progynova-dosen. Gikk nå på 2x2 tabletter fra start, og ble økt til 2x3 på torsdag da jeg var på kontroll. Blir spennende å se om de klarer å styre det så mye nå at det ikke utvikler seg noe, hvis ikke kommer jeg til å spørre om det er mulig med naturlig syklus for å unngå den faktoren. Men de sa ingenting om det ved oppstart nå, rett på styrt syklus. 😊

Takk for svar! Håper de har lykkes med riktig dosering nå da! 😊 Vet du om det er et vanlig problem at man ikke klarer å hindre at folikler utvikler seg i styrt syklus? I så fall burde de vel oftere prøvd naturlig syklus fremfor å gå rett på styrt.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DNX skrev (2 timer siden):

Takk for svar! Håper de har lykkes med riktig dosering nå da! 😊 Vet du om det er et vanlig problem at man ikke klarer å hindre at folikler utvikler seg i styrt syklus? I så fall burde de vel oftere prøvd naturlig syklus fremfor å gå rett på styrt.. 

Nei, det vet jeg egentlig ikke, men tror ikke det er et vanlig problem. De sa i alle fall sist at de ikke forventet at det ville skje neste gang (altså denne gangen). Progynova skal jo forhindre nettopp det. Men nå skal det sies at det virker som at kroppen min hele tiden forsøker å styre selv. Første gang vi hadde forsøk ble det avbrutt midt i hormonsprøytene fordi det hadde utviklet seg en stor follikel ganske raskt og ingen av de andre fulgte på (altså som i naturlig syklus). På andre forsøk måtte jeg øke og øke dosen hormoner før det var klart for egguttak, og likevel hadde det bare utviklet seg godt på den ene siden. Jeg vet ikke om dette har sammenheng, men får jo følelsen av det😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Ville faktisk forsøkt meg på å si at du syns forsøket ikke burde telle så du får et uttak til. Om du ikke fikk mange på frys da? 

Anonymkode: f004b...ab9

Takk for svar🤍 Jeg fikk fire på frys. Tenker å avtale en samtale med lege. Har behov for å snakke om det som skjedde, om legen jeg hadde og evt fremtidige innsett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Molly_ skrev (21 timer siden):

Oi, det var tragiske greier! Greit nok at det kan være vanskelig å komme til, men er det ikke vanlig å sjekke hvor de er med ultralyd før de setter det inn, når de har utfordringer som det bør de jo hvertfall sjekke. Har ikke opplevd det samme, men føler virkelig med deg. 

Takk🤍 Det tenker jeg også. Jeg hadde lyst til å be han avbryte hele innsettet fordi han var så usikker, så «tror jeg er i livmoren». Hele opplevelsen var rett og slett sjokkerende. Skal ta det opp med sykehuset. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (20 timer siden):

Støtter dette 100%

Dersom du klager og de krangler med argument at et embryo nr 2 ble sikkert satt inn i livmor, så ville jeg svart med at de sa at det skulle kasseres likevel. Dermed kan og bør det ikke telles som et forsøk! 

Jeg er enig og skal ta det opp med de. Håper jeg kan få med meg samboeren min på den samtalen. Føler vi står sterkere om vi er der begge to.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellepelle skrev (4 timer siden):

Nei, det vet jeg egentlig ikke, men tror ikke det er et vanlig problem. De sa i alle fall sist at de ikke forventet at det ville skje neste gang (altså denne gangen). Progynova skal jo forhindre nettopp det. Men nå skal det sies at det virker som at kroppen min hele tiden forsøker å styre selv. Første gang vi hadde forsøk ble det avbrutt midt i hormonsprøytene fordi det hadde utviklet seg en stor follikel ganske raskt og ingen av de andre fulgte på (altså som i naturlig syklus). På andre forsøk måtte jeg øke og øke dosen hormoner før det var klart for egguttak, og likevel hadde det bare utviklet seg godt på den ene siden. Jeg vet ikke om dette har sammenheng, men får jo følelsen av det😅

Siden du ikke har utviklet follikler ennå, tror jeg ikke du skal være redd for det til neste kontroll heller  :) dersom du hadde utviklet folikkel ville det vært tegn til det på ultralyd 1,mest sannsynlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rita90 skrev (50 minutter siden):

Jeg er enig og skal ta det opp med de. Håper jeg kan få med meg samboeren min på den samtalen. Føler vi står sterkere om vi er der begge to.  

Ikke at det er det samme, men når jeg fant ut underveis i uttaket mitt at jeg hadde satt ovitrelle feil, så fikk samboeren min komme inn til samtalen med sykepleieren etterpå. Porsgrunn skjønte jeg var for opprørt til å huske så mye, så håper virkelig de klarer å gjøre et unntak etter å ha feilet sånn som dette. 

Endret av Molly_
Sted
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rita90 skrev (1 time siden):

Jeg er enig og skal ta det opp med de. Håper jeg kan få med meg samboeren min på den samtalen. Føler vi står sterkere om vi er der begge to.  

Føler med deg! Og håper virkelig at de lar deg få ha med samboeren, og ikke minst at de legger seg flate.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (1 time siden):

Siden du ikke har utviklet follikler ennå, tror jeg ikke du skal være redd for det til neste kontroll heller  :) dersom du hadde utviklet folikkel ville det vært tegn til det på ultralyd 1,mest sannsynlig. 

Ja, det skulle man tro, men det var ikke tegn til det på første eller andre kontroll forrige gang heller. Først på tredje kontroll, da slimhinnen endelig var tykk nok, hadde den dukket opp🤔 Siden det også utviklet seg bare én follikel ved første stimulering har de begge gangene lurt på om det er en cyste, men avkreftet det etter ultralyd utenfor forsøk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellepelle skrev (1 minutt siden):

Ja, det skulle man tro, men det var ikke tegn til det på første eller andre kontroll forrige gang heller. Først på tredje kontroll, da slimhinnen endelig var tykk nok, hadde den dukket opp🤔 Siden det også utviklet seg bare én follikel ved første stimulering har de begge gangene lurt på om det er en cyste, men avkreftet det etter ultralyd utenfor forsøk. 

Å sier du det! 😮 så uventet, og superkjedelig, ikke minst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neutral90 skrev (30 minutter siden):

Å sier du det! 😮 så uventet, og superkjedelig, ikke minst. 

Ja, men nå har jeg trua. Ingen tegn til utvikling på torsdag, og økt dose nå gjennom helga🤞🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Molly_ skrev (1 time siden):

Ikke at det er det samme, men når jeg fant ut underveis i uttaket mitt at jeg hadde satt ovitrelle feil, så fikk samboeren min komme inn til samtalen med sykepleieren etterpå. Porsgrunn skjønte jeg var for opprørt til å huske så mye, så håper virkelig de klarer å gjøre et unntak etter å ha feilet sånn som dette. 

Huff, det var vel ikke en lett situasjon det heller kan jeg tenke meg. 
Godt å høre at samboeren din fikk bli med. Håper de gjør unntak for oss også. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rita90 skrev (36 minutter siden):

Huff, det var vel ikke en lett situasjon det heller kan jeg tenke meg. 
Godt å høre at samboeren din fikk bli med. Håper de gjør unntak for oss også. 

Nei det var det ikke, men det var helt min egen feil så det gjorde det lettere å takle. Orker nesten ikke se for meg hvordan jeg hadde følt det om det var sykehuset som hadde gitt feil dato eller gjort noe andre feil, så håper virkelig Riksen rydder opp etter seg! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ellepelle skrev (11 timer siden):

Ja, men nå har jeg trua. Ingen tegn til utvikling på torsdag, og økt dose nå gjennom helga🤞🤞

Hei! Dette har jeg ingen erfaring med - hvorfor er det et problem at det utvikler seg en follikkel i styrt syklus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marmorape skrev (13 timer siden):

Hei! Dette har jeg ingen erfaring med - hvorfor er det et problem at det utvikler seg en follikkel i styrt syklus?

Det vet jeg faktisk ikke! Har prøvd å Google, men finner ikke noe fornuftig svar. Så har bare slått meg til ro med at sånn er det 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marmorape skrev (På 8.3.2021 den 9.01):

Hei! Dette har jeg ingen erfaring med - hvorfor er det et problem at det utvikler seg en follikkel i styrt syklus?

 

Ellepelle skrev (10 timer siden):

Det vet jeg faktisk ikke! Har prøvd å Google, men finner ikke noe fornuftig svar. Så har bare slått meg til ro med at sånn er det 😅

Har ikke sjekket det, men jeg tipper det er fordi de vil være sikre på at kroppen ikke slipper et egg i tillegg til det som settes inn, så man ikke risikerer å bli gravid både naturlig og pga. innsett? 🤷‍♀️ Leste om ei dame som hadde fått toeggede tvillinger etter innsett av kun ett egg 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellepelle skrev (11 timer siden):

Det vet jeg faktisk ikke! Har prøvd å Google, men finner ikke noe fornuftig svar. Så har bare slått meg til ro med at sånn er det 😅

Hehe, skjønner. Man må vel noen ganger det i denne prosessen!

Lykke til med forsøket, forresten! 🤞

 

DNX skrev (15 minutter siden):

 

Har ikke sjekket det, men jeg tipper det er fordi de vil være sikre på at kroppen ikke slipper et egg i tillegg til det som settes inn, så man ikke risikerer å bli gravid både naturlig og pga. innsett? 🤷‍♀️ Leste om ei dame som hadde fått toeggede tvillinger etter innsett av kun ett egg 😅

Det høres jo fornuftig ut, men jeg tenkte at siden de noen ganger setter inn to embryo så var det rart at de var såå forsiktige med det. Man kan jo bare la være å ha sex de dagene også. Personlig hadde jeg mye heller tatt tvillinger enn avbrutte forsøk!

Endret av Marmorape
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...