AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #341 Del Skrevet 18. februar 2021 Dame1989 skrev (9 minutter siden): Hei alle sammen Jeg skal mest sannsynlig igang med ivf om noen måneder. Privat var det lite ventetid og utredning ble tatt i fjor. Er det vanlig å "kjøpe" en pakke med 3 runder? Det siste året har vært tøft som prøver. Hvordan gjør dere det med jobb og ivf? Jeg jobber i helsesektoren og må alltid være 100 % tilstedet på jobb. Lurer litt på hvordan det vil gå. Lite mulighet for tilrettelegging på jobb. Jeg jobber i helsevesenet. Permisjon med lønn. Sykemelding fra uttak til innsett. Setter sprøyter på toalettet. Ellers lever man så normalt man kan til positiv test. Anonymkode: f004b...ab9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dame1989 Skrevet 18. februar 2021 #342 Del Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg jobber i helsevesenet. Permisjon med lønn. Sykemelding fra uttak til innsett. Setter sprøyter på toalettet. Ellers lever man så normalt man kan til positiv test. Anonymkode: f004b...ab9 Når hadde du permisjon med lønn? Hvordan fikk du godkjent det? Det høres fornuftig ut med sykemelding fra uttak til innsett ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #343 Del Skrevet 18. februar 2021 Dame1989 skrev (2 minutter siden): Når hadde du permisjon med lønn? Hvordan fikk du godkjent det? Det høres fornuftig ut med sykemelding fra uttak til innsett ja Jeg har vært åpen med leder fra start. Sender inn søknad for de dagene det gjelder. Leder vet at timene kan komme litt på kort varsel. Har vært null problem. Anonymkode: f004b...ab9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 18. februar 2021 #344 Del Skrevet 18. februar 2021 Dame1989 skrev (3 minutter siden): Når hadde du permisjon med lønn? Hvordan fikk du godkjent det? Det høres fornuftig ut med sykemelding fra uttak til innsett ja Dersom du jobber i ia bedrift (kommune) så har du inntil 20 kalenderdager med permisjon med lønn. Brukes ved kontroller og andre legetimer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dame1989 Skrevet 18. februar 2021 #345 Del Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg har vært åpen med leder fra start. Sender inn søknad for de dagene det gjelder. Leder vet at timene kan komme litt på kort varsel. Har vært null problem. Anonymkode: f004b...ab9 Sjefen vet hva jeg går gjennom så kan høre med h*n. Slitsomt å måtte bytte vakter hele tiden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dame1989 Skrevet 18. februar 2021 #346 Del Skrevet 18. februar 2021 Neutral90 skrev (20 minutter siden): Dersom du jobber i ia bedrift (kommune) så har du inntil 20 kalenderdager med permisjon med lønn. Brukes ved kontroller og andre legetimer. Jobber statlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aishaaa Skrevet 18. februar 2021 #347 Del Skrevet 18. februar 2021 Dame1989 skrev (1 time siden): Hei alle sammen Jeg skal mest sannsynlig igang med ivf om noen måneder. Privat var det lite ventetid og utredning ble tatt i fjor. Er det vanlig å "kjøpe" en pakke med 3 runder? Det siste året har vært tøft som prøver. Hvordan gjør dere det med jobb og ivf? Jeg jobber i helsesektoren og må alltid være 100 % tilstedet på jobb. Lurer litt på hvordan det vil gå. Lite mulighet for tilrettelegging på jobb. Private klinikker kommer gjerne med en anbefaling til deg, altså om du bør gå for en 3-pakk eller et enkeltforsøk. Du får vel 3 forsøk for prisen av 2 ved de fleste private klinikker. Jeg personlig hadde nok uansett gått for en 3-pakk, hadde jeg vist det jeg vet nå - det er uheldigvis ikke så mange det klaffer hos på første forsøk. Og privat telles et forsøk uansett om du får innsett eller ikke, så jeg som hadde 0egg på sist uttak hadde da brukt et forsøk (i vertfall hos medicus og spiren).. men dette må dere diskutere med klinikken☺️ Jeg hadde nok følt mer stress over det hele om jeg kun hadde gått for et forsøk. Ifht jobb så har jeg også en jobb hvor det er vanskelig å tilrettelegge (jobber innenfor finansbransjen), i samråd med lege har jeg vært 100% sykmeldt i en uke fra uttaksdag. Fastlegen min er veldig forståelig ifht. Hele prosessen da hun selv har vært igjennom den, det er ikke bare fysisk man blir sliten, men psykisk også. Da kan det i noen tilfeller være helt greit med en 100% sykmelding, synes jeg ☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dame1989 Skrevet 18. februar 2021 #348 Del Skrevet 18. februar 2021 aishaaa skrev (7 minutter siden): Private klinikker kommer gjerne med en anbefaling til deg, altså om du bør gå for en 3-pakk eller et enkeltforsøk. Du får vel 3 forsøk for prisen av 2 ved de fleste private klinikker. Jeg personlig hadde nok uansett gått for en 3-pakk, hadde jeg vist det jeg vet nå - det er uheldigvis ikke så mange det klaffer hos på første forsøk. Og privat telles et forsøk uansett om du får innsett eller ikke, så jeg som hadde 0egg på sist uttak hadde da brukt et forsøk (i vertfall hos medicus og spiren).. men dette må dere diskutere med klinikken☺️ Jeg hadde nok følt mer stress over det hele om jeg kun hadde gått for et forsøk. Ifht jobb så har jeg også en jobb hvor det er vanskelig å tilrettelegge (jobber innenfor finansbransjen), i samråd med lege har jeg vært 100% sykmeldt i en uke fra uttaksdag. Fastlegen min er veldig forståelig ifht. Hele prosessen da hun selv har vært igjennom den, det er ikke bare fysisk man blir sliten, men psykisk også. Da kan det i noen tilfeller være helt greit med en 100% sykmelding, synes jeg ☺️ Blir nok en 3 pakk på meg Det høres veldig fornuftig ut. Sykemelding fra uttak til innsett og evt et par dager til. Så man slipper å tenke så mye på om stress og høyt arbeidstempo vil ødelegge sjansene. Jeg skal spørre gyn på mandag. Var til gyn i dag cd 11 i naturlig syklus og det viste kun mange små egg og tynn slimhinne. Derfor ny sjekk på mandag cd 15. Jeg har mulig pcos fikk jeg høre i dag. Får alltid utslag på el test (og har symptomer i dpo land) men nå får jeg sjekket om jeg virkelig får el i naturlig syklus. Ved Letrozol får jeg iallefall stort egg og fin slimhinne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Billiegirl Skrevet 18. februar 2021 #349 Del Skrevet 18. februar 2021 aishaaa skrev (14 timer siden): Du vet nok mye mer etter UL, da kan det hende du får dato for uttak også😊 spennende ja, men bare prøv å vær forberedt på at det kan komme noen nedturer - det var vel egentlig ikke jeg, så første førsøk som ble avbrutt var utrolig tøft.. Ja, jeg har hatt kort protokoll😊 Takk skal du ha , prøver å forberede meg så godt jeg kan. Det er vanskelig å styre følelsene, ene dagen er alt helt topp, neste er man engstelig og litt redd fot alt 😅 Ultralyd i morgen, det blir ihvertfall spennende 😇 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Billiegirl Skrevet 18. februar 2021 #350 Del Skrevet 18. februar 2021 emkj11 skrev (På 9.1.2021 den 12.12): Så fint med ny gruppe! Jeg skal på egginnsett på mandag! Aller første sjanse Første IVF runde endte med total frys etter uttak i starten av november. Rakk ikke innsett igjen før nå etter jul. Ble overstimulert og fikk derfor ikke lov å sette inn med en gang. Har 4 stk 5-dagers på frys. Hååååper en av de sitter ❤️ Spent på hvordan jeg takleren nedtur nå etter innsett, hvis det ikke går.. Hvordan gikk det ? 😍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aishaaa Skrevet 18. februar 2021 #351 Del Skrevet 18. februar 2021 Billiegirl skrev (48 minutter siden): Takk skal du ha , prøver å forberede meg så godt jeg kan. Det er vanskelig å styre følelsene, ene dagen er alt helt topp, neste er man engstelig og litt redd fot alt 😅 Ultralyd i morgen, det blir ihvertfall spennende 😇 Jeg vet det 😅 I morgen er det ene (eller flere🤞🏼) av eggene våre 4 dager, og vi har enda ikke hørt noe fra St.Olavs - som betyr at vertfall ett egg kanskje kan nå blasto. Usikker på om jeg bare skal ligge i senga i hele morgen, for jeg fungerer virkelig ikke nå😅 lykke til på UL❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marmorape Skrevet 19. februar 2021 #352 Del Skrevet 19. februar 2021 Marmorape skrev (18 timer siden): Da har vi blitt henvist til OUS. Hvor lang tid tar det før vi kan regne med å høre noe, og når bør jeg evt begynne å purre? Er det sånn at ventetiden begynner å løpe nå, og vi får beskjed relativt raskt om når vi skal inn, eller kan det plutselig ta månedsvis før vi hører noe? Vi er ferdig utredet hos privatklinikk. Vi tenker å ta minst ett forsøk privat før vi kommer inn hos OUS, og prøver to sykluser til nå på gamlemåten før vi setter i gang med det 💉💊🧫 Har enda ikke fått behandlingsplan fra privat klinikk så er spent på det. Krysser fingre for dere som er i gang med behandling, spennende å følge med på! 💪 Innlegget mitt ble borte i mengden, noen som kan svare på det med henvisning? 🙂 @Dame1989 Vi har samme «dilemma», altså om vi skal være optimistiske og satse på ett forsøk i første omgang, eller om vi skal helgardere og gå for en pakke på tre. Da har vi jo i beste/verste fall sløst bort ganske mye penger, men samtidig så blir det billigere hvis vi trenger flere enn to forsøk. Men nå er vi henvist til offentlig også, så kanskje vi uansett kommer inn der før vi rekker å bruke tre forsøk... Vanskelig valg, synes jeg! Gynekologen sier at hun har stor tro på at det skal gå for oss med IVF, men at statistisk sett så trenger de fleste mer enn ett forsøk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Førstegangsprøvene Skrevet 19. februar 2021 #353 Del Skrevet 19. februar 2021 Hei. Hvordan er det med mensen for dere som har hatt avbrutt forsøk? Jeg fikk mens 12dager etter uttak. Jeg lurer på når dere fikk mens igjen måneden etterpå? Har hørt noen har kommet senere. Er det noen som har opplevd at det har kommet tidligere? Kroppen min hadde vanlig mens sist, og virker som den kan begynne å stabilisere seg nå. 🙃 Nesten så jeg tror El er på vei tidligere enn antatt. Seff glemte jeg å ta test i dag tidlig 🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yasmin19 Skrevet 19. februar 2021 #354 Del Skrevet 19. februar 2021 Marmorape skrev (3 timer siden): Innlegget mitt ble borte i mengden, noen som kan svare på det med henvisning? 🙂 @Dame1989 Vi har samme «dilemma», altså om vi skal være optimistiske og satse på ett forsøk i første omgang, eller om vi skal helgardere og gå for en pakke på tre. Da har vi jo i beste/verste fall sløst bort ganske mye penger, men samtidig så blir det billigere hvis vi trenger flere enn to forsøk. Men nå er vi henvist til offentlig også, så kanskje vi uansett kommer inn der før vi rekker å bruke tre forsøk... Vanskelig valg, synes jeg! Gynekologen sier at hun har stor tro på at det skal gå for oss med IVF, men at statistisk sett så trenger de fleste mer enn ett forsøk. Jeg ble henvist i august, i gang med forsøk i februar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marmorape Skrevet 19. februar 2021 #355 Del Skrevet 19. februar 2021 Yasmin19 skrev (1 time siden): Jeg ble henvist i august, i gang med forsøk i februar. Takk for svar. Hvor lang tid tok det fra henvisningen ble sendt til du først hørte fra dem? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #356 Del Skrevet 19. februar 2021 Hvis dere har penger til det kjøp 3 forsøk! Da stresser man ikke så med at man bare har ett forsøk. Anonymkode: c9990...930 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Billiegirl Skrevet 19. februar 2021 #357 Del Skrevet 19. februar 2021 aishaaa skrev (17 timer siden): Jeg vet det 😅 I morgen er det ene (eller flere🤞🏼) av eggene våre 4 dager, og vi har enda ikke hørt noe fra St.Olavs - som betyr at vertfall ett egg kanskje kan nå blasto. Usikker på om jeg bare skal ligge i senga i hele morgen, for jeg fungerer virkelig ikke nå😅 lykke til på UL❤️ Ååå det forstår jeg veldig godt ! Venter de til dag 5 med å sette det ? De mååå jo ringe deg i morgen. Håper du ikke bor så langt unna? Det gikk veldig fint med meg på ultralyd så jeg skal ha uttak tirsdag og insett på fredag. Trodde det var litt slik som med deg at de ringer (?) når eggene er klare ? J Åå dette er bare så spennende for alle sammen ! Håper du forteller hvordan det går 😍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjema Skrevet 19. februar 2021 Forfatter #358 Del Skrevet 19. februar 2021 Marmorape skrev (2 timer siden): Takk for svar. Hvor lang tid tok det fra henvisningen ble sendt til du først hørte fra dem? I fikk sendt henvisning til OUS før jul, fikk time i februar, hørte vel om den etter 3 uker, de ligger litt bakpå med å vurdere henvisningene. Jeg skal ringe inn mens i april, så oppstart blir mai eller juni, men tror ventelistene bare blir lengre nå.... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Førstegangsprøvene Skrevet 19. februar 2021 #359 Del Skrevet 19. februar 2021 hjema skrev (24 minutter siden): I fikk sendt henvisning til OUS før jul, fikk time i februar, hørte vel om den etter 3 uker, de ligger litt bakpå med å vurdere henvisningene. Jeg skal ringe inn mens i april, så oppstart blir mai eller juni, men tror ventelistene bare blir lengre nå.... Fikk du så lang venteliste. Har du satt deg på ringeliste? Det kan være veldig lurt 😃 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjema Skrevet 19. februar 2021 Forfatter #360 Del Skrevet 19. februar 2021 Førstegangsprøvene skrev (1 time siden): Fikk du så lang venteliste. Har du satt deg på ringeliste? Det kan være veldig lurt 😃 Funker ikke med ringeliste når de må kartlegge menstruasjonen. Timen settes opp ut fra den og hvor jeg er i syklusen og når vi får ivf må jo planlegges ut fra det og kan ikke tas når som helst. Men jeg skal ringe inn på mens i mars også tenkte jeg, så håper det sånn sett kan bli fremskyndet 1 mnd. Vi kom inn på kort varsel på første timen pga at vi sto på ringeliste. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå