Neutral90 Skrevet 3. februar 2021 #241 Del Skrevet 3. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ok, ja jeg har bare brukt gonal-f og bemfola. hva gjør jeg med det som er igjen da? Skal det oppbevares i kjøleskap ? Anonymkode: 35fc2...7d7 Ehhh, nei jeg mener å huske det ikke var nødvendig. Når jeg tok menopur skulle jeg på jobbreise. Blandet hjemme og tok med meg hetteglass. Stod bare på kommoden der jeg var. Måtte spørre st Olavs, så går ut ifra at jeg gjorde som de sa var Ok å gjøre 😁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molly_ Skrevet 4. februar 2021 #242 Del Skrevet 4. februar 2021 (endret) AnonymBruker skrev (11 timer siden): Ok, ja jeg har bare brukt gonal-f og bemfola. hva gjør jeg med det som er igjen da? Skal det oppbevares i kjøleskap ? Anonymkode: 35fc2...7d7 Kan oppbevares i romtemperatur i mange dager(etter blandingen er gjort, før det så skal den i kjøleskap) , alt står godt forklart på arket som følger med, men det finnes også filmer en kan se på felleskatalogen.no. Så filmen første gang bare for å være helt sikker på å gjøre det rett Endret 4. februar 2021 av Molly_ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille fjasa Skrevet 6. februar 2021 #243 Del Skrevet 6. februar 2021 (endret) Hei! 🤗 Vi står nå i kø hos Riksen. Skal ta et forsøk privat mens vi venter. Har vært i kontakt med Medicus og Hausken, og sliter med å velge en av dem... Jeg liker egentlig godt Medicus, men leser mest om Hausken og at mange er fornøyd der. Leser ikke like mye om Medicus føler jeg.. Tilhører Oslo-området. Er det noen som vil dele sine erfaringer? Endret 6. februar 2021 av Lille fjasa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #244 Del Skrevet 6. februar 2021 Jeg har vært hos Medicus, fornøyd. Har lest at Hausken er flinkere på å prøve forskjellige ting. Anonymkode: f004b...ab9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #245 Del Skrevet 6. februar 2021 Jeg er nå dag 7 etter eggløsning. Ingen symptomer og finne 😞 Anonymkode: f004b...ab9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Littforironisk Skrevet 6. februar 2021 #246 Del Skrevet 6. februar 2021 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Jeg er nå dag 7 etter eggløsning. Ingen symptomer og finne 😞 Anonymkode: f004b...ab9 Må man ha symptomer? Jeg hadde innsett for 9 dager siden, tenkte å teste meg på onsdag (skal egentlig den 13). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #247 Del Skrevet 6. februar 2021 Littforironisk skrev (56 minutter siden): Må man ha symptomer? Jeg hadde innsett for 9 dager siden, tenkte å teste meg på onsdag (skal egentlig den 13). Vet ikke.. bare føler at man snart må kjenne noe om det ble. Jeg har testdag , blodprøve, den 15 . Anonymkode: f004b...ab9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Førstegangsprøvene Skrevet 6. februar 2021 #248 Del Skrevet 6. februar 2021 når kom mensen etter uttak hos dere, da det ble et avbrutt forsøk? Og er det noen private klinikker som setter i gang hormonstimulering på første mens etter uttak, eller må man også vente her ? 🤨 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #249 Del Skrevet 6. februar 2021 Lille fjasa skrev (4 timer siden): Hei! 🤗 Vi står nå i kø hos Riksen. Skal ta et forsøk privat mens vi venter. Har vært i kontakt med Medicus og Hausken, og sliter med å velge en av dem... Jeg liker egentlig godt Medicus, men leser mest om Hausken og at mange er fornøyd der. Leser ikke like mye om Medicus føler jeg.. Tilhører Oslo-området. Er det noen som vil dele sine erfaringer? Nettopp vært inne til forsamtale? Lov å spørre når dere får det mtp ventetid? 🤔 Anonymkode: be2d8...3f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #250 Del Skrevet 6. februar 2021 Ved negativt forsøk hos riksen, må man vente lenge til nytt forsøk? Er man inne liksom da eller må man plutselig vente et halvt år igjen? Anonymkode: f004b...ab9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saschi Skrevet 6. februar 2021 #251 Del Skrevet 6. februar 2021 (endret) Førstegangsprøvene skrev (2 timer siden): Er det noen private klinikker som setter i gang hormonstimulering på første mens etter uttak, eller må man også vente her ? 🤨 Medicus velger å sette deg på hormonstimulering etter første uttak men det varier fra klinikk til klinikk og pasient til pasient 😊 Endret 6. februar 2021 av Saschi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 6. februar 2021 #252 Del Skrevet 6. februar 2021 Førstegangsprøvene skrev (2 timer siden): når kom mensen etter uttak hos dere, da det ble et avbrutt forsøk? Og er det noen private klinikker som setter i gang hormonstimulering på første mens etter uttak, eller må man også vente her ? 🤨 Kom noen Lunde som forventet, altså ca 2 uker etter uttak. Tok du ovitrelle? I så fall er tiden etter uttak som en vanlig lutealfasen å regne. Jeg kjørte back to back uttak på st Olavs. Gikk greit det. Første uttak var dårlig, andre tilsynelatende bra. Ble totalfrys. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #253 Del Skrevet 6. februar 2021 9 hours ago, Lille fjasa said: Hei! 🤗 Vi står nå i kø hos Riksen. Skal ta et forsøk privat mens vi venter. Har vært i kontakt med Medicus og Hausken, og sliter med å velge en av dem... Jeg liker egentlig godt Medicus, men leser mest om Hausken og at mange er fornøyd der. Leser ikke like mye om Medicus føler jeg.. Tilhører Oslo-området. Er det noen som vil dele sine erfaringer? Har vært i kontakt med Medicus og Hausken vi også, valgte Medicus Men det var for utredning og hormonbehandling, prøvde ikke IVF. Jeg var meget fornøyd med grundug utredning, likte ikke at Hausken tar bare noen få hormonprøver (AMH og stoffskifte, det var alt!). Alle legetimer gikk meget bra, gynekologen var veldig dyktig, og vi hadde en god dialog. Men det var en ting vi ikke likte, og det var kommunikasjonen... (ikke med legen, men med de som jobber på resepsjonen). Selv om det gikk litt bedre etterhvert. De ansatte hadde blitt flinkere, og jeg overlot "tekniske spørsmål" (timebestilling, betaling osv.) til mannen. Jeg er også en type som ikke har masse spørsmål underveis, har helsefaglig bakgrunn i tillegg og kan lese mye selv. Men som sagt har vi bare prøvd "enkle" ting, IVF er jo mye mer krevende... Lykke til med valget! ❤️ Anonymkode: 7e686...dd1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Førstegangsprøvene Skrevet 6. februar 2021 #254 Del Skrevet 6. februar 2021 Neutral90 skrev (2 timer siden): Kom noen Lunde som forventet, altså ca 2 uker etter uttak. Tok du ovitrelle? I så fall er tiden etter uttak som en vanlig lutealfasen å regne. Jeg kjørte back to back uttak på st Olavs. Gikk greit det. Første uttak var dårlig, andre tilsynelatende bra. Ble totalfrys. Takk for svar. Tok ovitrelle ja 😊. I Porsgrunn ville de vente sa de 🙄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rita90 Skrevet 7. februar 2021 #255 Del Skrevet 7. februar 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Ved negativt forsøk hos riksen, må man vente lenge til nytt forsøk? Er man inne liksom da eller må man plutselig vente et halvt år igjen? Anonymkode: f004b...ab9 Jeg hadde et avbrutt forsøk i desember og har nettopp startet med ny stimulering med forventet uttak i uke 9. Ventetiden er den samme for nye pasienter og for de som har hatt behandling tidligere ble jeg fortalt av lege på riksen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aishaaa Skrevet 7. februar 2021 #256 Del Skrevet 7. februar 2021 Neutral90 skrev (17 timer siden): Kom noen Lunde som forventet, altså ca 2 uker etter uttak. Tok du ovitrelle? I så fall er tiden etter uttak som en vanlig lutealfasen å regne. Jeg kjørte back to back uttak på st Olavs. Gikk greit det. Første uttak var dårlig, andre tilsynelatende bra. Ble totalfrys. Jeg hadde uttak i Januar, 0 egg (st.olavs). Satte ovitrelle til fastsatt tid, og hadde time for uttak kl 0915, 12:30 ble jeg hentet inn for uttak. Da hadde jeg hatt eggløsning (men det var i utgangspunktet bare 5 potensielle egg på sist UL). Jeg begynte rett på ny stimulering etter dette, altså rett på neste mens. På første UL igår (etter 3 satte sprøyter) fant de en stor cyste på venstre eggstokk. Fikk heldigvis fjernet den... ligger an til 4 egg etter 3 dager på sprøyter. hvordan ble utfallet ditt på runde 1 og 2? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 7. februar 2021 #257 Del Skrevet 7. februar 2021 aishaaa skrev (1 time siden): Jeg hadde uttak i Januar, 0 egg (st.olavs). Satte ovitrelle til fastsatt tid, og hadde time for uttak kl 0915, 12:30 ble jeg hentet inn for uttak. Da hadde jeg hatt eggløsning (men det var i utgangspunktet bare 5 potensielle egg på sist UL). Jeg begynte rett på ny stimulering etter dette, altså rett på neste mens. På første UL igår (etter 3 satte sprøyter) fant de en stor cyste på venstre eggstokk. Fikk heldigvis fjernet den... ligger an til 4 egg etter 3 dager på sprøyter. hvordan ble utfallet ditt på runde 1 og 2? Er du seriøs? Måtte du sitte 3 timer og vente? Herre jemini så uprofesjonelt. Hvordan løste du det med smertestillende? Runde 1 ga 12 ut, 1 blasto. Runde 2 ga 15 ut, 6 blasto. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aishaaa Skrevet 7. februar 2021 #258 Del Skrevet 7. februar 2021 Neutral90 skrev (26 minutter siden): Er du seriøs? Måtte du sitte 3 timer og vente? Herre jemini så uprofesjonelt. Hvordan løste du det med smertestillende? Runde 1 ga 12 ut, 1 blasto. Runde 2 ga 15 ut, 6 blasto. Ja, det stemmer.. ventet i godt over 3 timer, ble vel 3,5 fra jeg hadde time til uttak sånn ca. Tok jo premedikasjon kl 08:15, som da skulle være en time før egguttak.. så du kan vel tenke deg at egguttaket kl 12:30 var nokså smertefullt. Tok jo ut 5 eggposer, hvorav alle var tomme. «Oi, det kan hende du har hatt eggløsning» sa de mens jeg lå på uttak.. St.olavs er hittil det værste jeg har vært med på. Vi har sendt henvendelse til Spiren i Trondheim nå, tror nok vi avslutter reisen på St.Olavs. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 7. februar 2021 #259 Del Skrevet 7. februar 2021 aishaaa skrev (11 minutter siden): Ja, det stemmer.. ventet i godt over 3 timer, ble vel 3,5 fra jeg hadde time til uttak sånn ca. Tok jo premedikasjon kl 08:15, som da skulle være en time før egguttak.. så du kan vel tenke deg at egguttaket kl 12:30 var nokså smertefullt. Tok jo ut 5 eggposer, hvorav alle var tomme. «Oi, det kan hende du har hatt eggløsning» sa de mens jeg lå på uttak.. St.olavs er hittil det værste jeg har vært med på. Vi har sendt henvendelse til Spiren i Trondheim nå, tror nok vi avslutter reisen på St.Olavs. Men hva skjedde da? Glemte de av dere eller hva? Kommuniserte de underveis slik at dere visste det var ventetid? Hårreisende behandling, det er jo helt krise. Det er ikke alltid vi heller har vært helt fornøyd med st Olavs, men det er jo bare småtteri i forhold til dette 😏 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #260 Del Skrevet 7. februar 2021 Rita90 skrev (2 timer siden): Jeg hadde et avbrutt forsøk i desember og har nettopp startet med ny stimulering med forventet uttak i uke 9. Ventetiden er den samme for nye pasienter og for de som har hatt behandling tidligere ble jeg fortalt av lege på riksen. Å.. jaja... bare å være tolmodig altså. Eller håpe at den lille prikken i magen vil feste seg . Anonymkode: f004b...ab9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå