AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #161 Del Skrevet 7. august 2023 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Bestemte meg for å slutte for et halvt år siden. Har gått utrolig greit. La på meg litt i begynnelsen, men trener, samt spiser lite karbohydrater, så de kiloene er nesten borte igjen Anonymkode: aae92...d3c Jeg spiser som en kar nå så håper virkelig jeg greier dette. For jeg ser allerede nå at jeg er på vei opp i vekt. Men jeg må bare spise godt nå for å holde fokus. Spiser og gråter om hverandre her og på natta drømmer jeg om snus Anonymkode: 66897...bed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest paxi Skrevet 7. august 2023 #162 Del Skrevet 7. august 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg spiser som en kar nå så håper virkelig jeg greier dette. For jeg ser allerede nå at jeg er på vei opp i vekt. Men jeg må bare spise godt nå for å holde fokus. Spiser og gråter om hverandre her og på natta drømmer jeg om snus Anonymkode: 66897...bed Det blir bedre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #163 Del Skrevet 8. august 2023 paxi skrev (På 6.8.2023 den 14.12): Uff. Høres ut som du bare må bite tennene sammen og gjøre det. Hva fikk deg til å begynne igjen etter 2 år? Og kunne du sagt litt om hva hypnose egentlig betyr i realiteten? Altså, hvordan gjøres det? Jeg fikk for meg det med vekten og det var vel en stor del av grunnen. Begynte med en snus hver kveld. Gikk hele dagen og gledet meg til å kjenne den følelsen den ene snusen gav meg. Hypnose har jeg prøvd flere ganger. Denne gangen ba han meg kaste den helt nye boksen når jeg kom. Da ble jeg bare irritert 😅deretter satt jeg i en stol med lukkede øyne og han gikk rundt i rommet og snakket om dører jeg skulle gjennom. Jeg klarte aldri og slappe av. Og han ble irritert fordi jeg ikke klarte det. Anonymkode: f14c0...7bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest paxi Skrevet 8. august 2023 #164 Del Skrevet 8. august 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg fikk for meg det med vekten og det var vel en stor del av grunnen. Begynte med en snus hver kveld. Gikk hele dagen og gledet meg til å kjenne den følelsen den ene snusen gav meg. Hypnose har jeg prøvd flere ganger. Denne gangen ba han meg kaste den helt nye boksen når jeg kom. Da ble jeg bare irritert 😅deretter satt jeg i en stol med lukkede øyne og han gikk rundt i rommet og snakket om dører jeg skulle gjennom. Jeg klarte aldri og slappe av. Og han ble irritert fordi jeg ikke klarte det. Anonymkode: f14c0...7bc Skjønner argumentet med vekta. Er vel en god del som bruker det sånn. Haha. Det høres ut som en spesiell situasjon. Har du fått noen effekt de andre gangene du har prøvd det? Er det sånn at man kan komme i en slags dvaletilstand eller er det bare en myte? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest paxi Skrevet 8. august 2023 #165 Del Skrevet 8. august 2023 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Jeg spiser som en kar nå så håper virkelig jeg greier dette. For jeg ser allerede nå at jeg er på vei opp i vekt. Men jeg må bare spise godt nå for å holde fokus. Spiser og gråter om hverandre her og på natta drømmer jeg om snus Anonymkode: 66897...bed Hvordan har det gått med deg i dag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest paxi Skrevet 8. august 2023 #166 Del Skrevet 8. august 2023 AnonymBruker skrev (På 6.8.2023 den 6.54): Ja, det er skremmende. Vil egentlig anbefale alle å ha en garminklokke, selv de billigste modellene har body battery funksjonen. Det er en norsk lege som heter Torkil Færø som har skrevet bok om dette (pulskuren), han har også vært gjest på mange podcaster. Han både snuste og drakk endel alkohol selv før, men har sluttet med snus, og drikker knapt alkohol lengre etter at han så med egne øyne på klokka hvor negativt det påvirker kroppen. Det er ikke helt samsvar mellom hvordan hodet og kroppen reagerer. Man kan føle seg veldig avslappet og rolig i hodet etter å ha lagt inn en pris, men for resten av kroppen er det en stor påkjenning. Anonymkode: 029c6...4e7 Sjekka opp stressnivå og det Færø har å si om det. Interessante greier. Ganske ekkelt å tenke på at kroppen reagerer så negativt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #167 Del Skrevet 8. august 2023 Jeg sluttet med snus for noen år siden. Det var et mareritt. Jeg gråt og var enda mer nevrotisk enn jeg pleier å være i flere uker. Men jeg hadde så lyst, jeg var så lei av snusen og jeg hatet hvordan det ødela tennene mine og tannkjøttet, og hvor avhengig jeg var av å bruke det. Viljen var sterk så det var ikke noe problem å stå i det, og jeg kjente ingen lengsel etter snusen - men avhengigheten var som sagt der, så det var det som rev i meg skikkelig. Var snusfri i rundt 4 år før jeg begynte å røyke igjen. Det var en tåpelig greie. Begynte å snuse igjen for å stumpe røyken, og har snusa i ett år nå. Nå bryr jeg meg ikke lenger, driter i om tennene faller ut og om jeg har dårlig helse, så kommer ikke til å slutte med det første. Poenget mitt er at om viljen er der, så går det. Har du virkelig lyst til å kvitte deg med den, så får du det til. Veie fordeler og ulemper, og ulempene er klart størst. Hva bryr en seg om og hva er viktig for en. Anonymkode: c965c...df3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #168 Del Skrevet 8. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg sluttet med snus for noen år siden. Det var et mareritt. Jeg gråt og var enda mer nevrotisk enn jeg pleier å være i flere uker. Men jeg hadde så lyst, jeg var så lei av snusen og jeg hatet hvordan det ødela tennene mine og tannkjøttet, og hvor avhengig jeg var av å bruke det. Viljen var sterk så det var ikke noe problem å stå i det, og jeg kjente ingen lengsel etter snusen - men avhengigheten var som sagt der, så det var det som rev i meg skikkelig. Var snusfri i rundt 4 år før jeg begynte å røyke igjen. Det var en tåpelig greie. Begynte å snuse igjen for å stumpe røyken, og har snusa i ett år nå. Nå bryr jeg meg ikke lenger, driter i om tennene faller ut og om jeg har dårlig helse, så kommer ikke til å slutte med det første. Poenget mitt er at om viljen er der, så går det. Har du virkelig lyst til å kvitte deg med den, så får du det til. Veie fordeler og ulemper, og ulempene er klart størst. Hva bryr en seg om og hva er viktig for en. Anonymkode: c965c...df3 Det var litt av en historie! Men hvorfor driter du i helsa di nå?? Du har jo klart det før... Anonymkode: ef20b...3e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #169 Del Skrevet 8. august 2023 paxi skrev (8 timer siden): Skjønner argumentet med vekta. Er vel en god del som bruker det sånn. Haha. Det høres ut som en spesiell situasjon. Har du fått noen effekt de andre gangene du har prøvd det? Er det sånn at man kan komme i en slags dvaletilstand eller er det bare en myte? Jeg har ingen tro på at det funker. Hvor lett hadde ikke ting vært da? Da skulle jeg hypnotisert meg for mye🤣-begynne å jogge,slutte å spise snop osv. Nei sorry jeg tror ikke der virker. De andre gangene har det vært mye likt. Jeg lurer på hva de gjør på når jeg ligger der med lukkede øyne. Også er det grønne skoger og røde dører og puuuuuust inn og uuuuut Anonymkode: f14c0...7bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #170 Del Skrevet 10. august 2023 14,5 timer uten snus nå😬 Og det går bra. Føler meg kjempebra nå. Har brukt de siste dagene på å «ødelegge» snusvanene mine ved å ikke snuse når jeg har lyst, men heller vente en halvtime, og rett og slett gjort meg litt vant med å ikke snuse som før. På tirsdag morgen bestemte jeg meg for at jeg skulle ta min siste pris onsdag kl 19:00 (altså i går kveld). Fra tidligere vet jeg at de første 72 timene er verst. Med både forstoppelse og det ene og det andre😬 Bare 57-58 timer igjen nå, så er det verste over🙂 Anonymkode: 029c6...4e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #171 Del Skrevet 10. august 2023 Jeg sitter med en siste snus akkurat nå, etter den er det slutt! Har klart å slutte før i noen år, skal klare det igjen. Største motivasjonen er å slippe stresset med å føle at man trenger en snus heeele tiden, for å ha det ordentlig bra. Håper på et liv framover hvor jeg kan kjenne på følelsen av å ha det bra uten. Men har utrolig dårlig selvdisiplin, så blir spennende å se om det går veien… Anonymkode: af4a2...97b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #172 Del Skrevet 10. august 2023 Kvelden har gått overraskende lett. Gikk en tur med bikkja rett etter middag, fremfor åta den obligatoriske prisen med snus på sofaen etter middag. I morgen kl 7:00 er jeg halvveis i de 72 første timene som er verst. Jeg føler dette går rette veien🙂 Anonymkode: 029c6...4e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #173 Del Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Kvelden har gått overraskende lett. Gikk en tur med bikkja rett etter middag, fremfor åta den obligatoriske prisen med snus på sofaen etter middag. I morgen kl 7:00 er jeg halvveis i de 72 første timene som er verst. Jeg føler dette går rette veien🙂 Anonymkode: 029c6...4e7 Utrolig bra jobba, grattis! Håper du får en bra natt og at dagen blir grei. Nå er snart nikotinet helt ute av kroppen og greier Anonymkode: ef20b...3e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #174 Del Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg sitter med en siste snus akkurat nå, etter den er det slutt! Har klart å slutte før i noen år, skal klare det igjen. Største motivasjonen er å slippe stresset med å føle at man trenger en snus heeele tiden, for å ha det ordentlig bra. Håper på et liv framover hvor jeg kan kjenne på følelsen av å ha det bra uten. Men har utrolig dårlig selvdisiplin, så blir spennende å se om det går veien… Anonymkode: af4a2...97b Lykke til! Å slippe det stresset føles bra. Tenker aldri på snus mer. Anonymkode: ef20b...3e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #175 Del Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Lykke til! Å slippe det stresset føles bra. Tenker aldri på snus mer. Anonymkode: ef20b...3e1 Takk! Høres bra ut hvor lang tid tok det før du sluttet å tenke på snus? Dagen i dag har gått overraskende lett, men synes det er litt stusselig uten snus. Begynner å synes synd på meg selv som har slutta. Og det er en skummel tanke - gjør det lettere å gi opp! Men skal prøve å stå i det! Anonymkode: af4a2...97b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #176 Del Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (På 8.8.2023 den 22.34): Jeg har ingen tro på at det funker. Hvor lett hadde ikke ting vært da? Da skulle jeg hypnotisert meg for mye🤣-begynne å jogge,slutte å spise snop osv. Nei sorry jeg tror ikke der virker. De andre gangene har det vært mye likt. Jeg lurer på hva de gjør på når jeg ligger der med lukkede øyne. Også er det grønne skoger og røde dører og puuuuuust inn og uuuuut Anonymkode: f14c0...7bc Du er veldig bastant for noen som ikke har prøvd hypnose. Jeg klarte å slutte å røyke ved hjelp av hypnose. Hadde ALDRI klart det ellers. Jeg hadde røyka i over 20 år. Ca 25 sigaretter hver eneste dag.. Anonymkode: 5db3e...688 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #177 Del Skrevet 12. august 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Takk! Høres bra ut hvor lang tid tok det før du sluttet å tenke på snus? Dagen i dag har gått overraskende lett, men synes det er litt stusselig uten snus. Begynner å synes synd på meg selv som har slutta. Og det er en skummel tanke - gjør det lettere å gi opp! Men skal prøve å stå i det! Anonymkode: af4a2...97b Det tok tre uker før jeg tok meg i å komme på snus. Og det betydde jo at jeg glemte det først hehe. Etter fire uker var det som jeg ikke hadde snust. Tenkte ikke på det mer. Anonymkode: ef20b...3e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #178 Del Skrevet 12. august 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Du er veldig bastant for noen som ikke har prøvd hypnose. Jeg klarte å slutte å røyke ved hjelp av hypnose. Hadde ALDRI klart det ellers. Jeg hadde røyka i over 20 år. Ca 25 sigaretter hver eneste dag.. Anonymkode: 5db3e...688 Bra jobba! Hvordan var din opplevelse med hypnose, da? En eller flere ganger? Og hva skjedde? Anonymkode: ef20b...3e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple_Pixiedust Skrevet 12. august 2023 #179 Del Skrevet 12. august 2023 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det tok tre uker før jeg tok meg i å komme på snus. Og det betydde jo at jeg glemte det først hehe. Etter fire uker var det som jeg ikke hadde snust. Tenkte ikke på det mer. Anonymkode: ef20b...3e1 Folk er virkelig ulike. Jeg tenkte fortsatt på og savnet snus etter 9 mnd. Men jeg er en veldig avhengig person. Blir avhengig av alt mulig. Vil tro det handler om den genetiske disposisjonen for å utvikle avhengighet. Noen blir bare mer avhengig og sliter mer med å slutte enn andre. Endret 12. august 2023 av Purple_Pixiedust Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest paxi Skrevet 16. august 2023 #180 Del Skrevet 16. august 2023 I dag er det 6 uker siden jeg sluttet med snus. Humøret har stabilisert seg og ting kjennes greit. Hvordan har det gått med dere som sluttet for en uke eller to siden?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå