Gå til innhold

Hvorfor er det stort sett kvinner som vil skilles?


gladogvanlig

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

3 hours ago, AnonymBruker said:

PGA HUSARBEID!! Kan ikke rope dette høyt nok.. 

Anonymkode: 221d7...4fb

Hvis dette er problemet i forholdet - da er dama blitt sammen med en guttunge og inntatt mor rollen istedenfor kjæresterollen. Ja har enda til gode å oppleve et forhold hvor det viser seg  det at mannen er slabbedask kommer overraskende på alle andre enn kvinnen som er sammen med karen. Stort sett (i 2020) så er det snakk om damen selv foretok et valg og overså 100s av varselsignaler.

Anonymkode: 3dd57...6b2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Visste dere at.. Gifte menn i snitt lever lengre enn ugifte menn, mens gifte kvinner i snitt lever kortere enn ugifte.. Lurer på hvorfor... Not! 

Har sett denne påstanden utallige ganger nå, og det stemmer jo ikke at single kvinner lever lengre enn gifte..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

frk.jus skrev (7 timer siden):

Er du gift? Står det i så fall noe sted i ditt ekteskapsløfte at dere lover å elske hverandre «så lenge dere er lykkelige» eller står det noe med «til døden skiller dere ad»?

Nei er ikke gift og kommer heller aldri til å gifte meg. Jeg hadde uansett gift eller ei, aldri vært i et forhold uten å være lykkelig. Det unner jeg ingen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Normale, sunne menn holder seg til en og samme partner. Det er lavstatus å få flere barn med ulike partnere. 

NORMATIVE menn holder seg til en og samme partner. Normale og sunne menn harver over alle som sprer beina sine.

Lavstatus har med normer i ett samfunn å gjøre, ikke hva som er biologisk normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Druid skrev (1 minutt siden):

NORMATIVE menn holder seg til en og samme partner. Normale og sunne menn harver over alle som sprer beina sine.

Lavstatus har med normer i ett samfunn å gjøre, ikke hva som er biologisk normalt.

Rent biologisk for mennesket er det vel en grunn til at man går for monogami/seriemonogami eller i det minste holder seg til ei elskerinne/en elsker av ganga. 

Det har ikke vært særlig gunstig for mennesket å spre barn utover mange partnere. Ei heller å spre sykdommer.

Men biologien er altså en delårsak til monogami/seriemonogami, ikke bare kultur. 

Det er rett og slett upraktisk å ha barn med mange forskjellige. 

Anonymkode: e757a...3a3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har vi vert trofaste i snart 50 år,  men  sanneleg har  også vi  stått overfor mange prøvelser i ekteskapet med  syke barn, foreldre, svigerforeldre, og råket av  selvmord, og ulykker i familien.      Eg stiller meg ofte undrende til om lista for å skilles legges altfor lavt,   og mange gjir opp altfor tidleg.       Kanskje har mange ein lavere tærskel for å takle motgang,  en tidligere.     Kanskje har det samanheng med at genrasjoner som har levd før oss har måtte kjempe seg igjennom både  kriger  og pandemier som vi er minnet om.         Forsvarsjefen var  interjuet på NRK hvor han ga oss ein påminnelse om at pandemien har noen paraleller med krigen bortsatt ifra at nå er fienden usynleg.   Vi har også fått ein påminnelse om at  neste pandemi har ingen sett, og kan bli enda verre.     Vi har hatt eit godt og velutvikla velferdssystem i Norge som fanger opp folk som kommer i vanskeligheter, men slik var det ikkje før.   

Ein gammel mann som opplevde både forrige pandemi, og 2 verdenskrig  hevdet at kanskje må ein ny krig til for at folk må skal  endre holdninger, og lære seg igjenn å snakke saman å samarbeide.   Raskatasrofen på Gjerdrum, mog pandemien  viser at den beste medisin når katastrofen er eit faktum er samhold og omtanke for hverandre.               

Endret av Skybe
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Rent biologisk for mennesket er det vel en grunn til at man går for monogami/seriemonogami eller i det minste holder seg til ei elskerinne/en elsker av ganga. 

Det har ikke vært særlig gunstig for mennesket å spre barn utover mange partnere. Ei heller å spre sykdommer.

Men biologien er altså en delårsak til monogami/seriemonogami, ikke bare kultur. 

Det er rett og slett upraktisk å ha barn med mange forskjellige. 

Anonymkode: e757a...3a3

Nei, det er ingen biologisk gevinst med monogami og seriemonogami. Det er en ren samfunnsmessig gevinst.

Vi har lært at jo flere vi er, jo mer kan vi få til, og det krever individuelle offer. Det har vi begrensede evner til å takle, hvilket er grunnen til at vi takler klimakrisen så dårlig.

Alt knyttet til regulering av menneskers seksualitet er ren samfunnsutviklende konstruksjon. Det er mye derfor det er så mye regler og lover og tabuer rundt sex.

Hvis du på noe tidspunkt trenger å bli fortalt hva du skal gjøre, er det ikke knyttet til biologien din.

Endret av Druid
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

frk.jus skrev (På 29.12.2020 den 14.27):

Forskning viser at det stort sett - men selvsagt ikke alltid - er kvinner som rar initiativet til skilsmisse eller annet samlivsbrudd. Hvert tilfelle er jo unikt, så årsakene til det enkelte samlivsbruddet kan jo variere veldig, men hvorfor er det likevel slik at det alt i alt er så ulikt fordelt på kjønn hvem som «trekker seg»?

Fordi mange kvinner lever i en drøm.

Anonymkode: e9497...72a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pga Gresset er alltid grønnere mentaliteten, bruk og kast samfunnet

Anonymkode: 5a751...a48

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det ligger litt i genene våre. Kvinner har i løpet av tusenvis av år fostret opp barn. Våre emosjonelle antenner knyttet til relasjoner er derfor mer fintunet enn menns. Harmoni i våre relasjoner betyr så mye mer for vår generelle trivsel, og hvis vi ikke har det godt i forholdet vårt, så blir vi ulykkelige.

Menn lar seg ikke påvirke like mye av sånn type negativitet i relasjonene sine. De er ikke like følsomme på den måten. De kan holde ut mye lengre i et dårlig forhold enn kvinner og de er i stand til å ignorere problemer (mens kvinner føler på dem hele tiden).

Kvinner har et større behov for å bli verdsatt, sett, hørt, anerkjent, få omsorg og trygghet. Menn har et større behov for å leve ut egne ambisjoner, være fri, seg selv, gjøre egne ting. Ikke bli kvalt eller dominert.

Derfor sier menn at kvinner er krevende mens kvinner kaller menn for egoister.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Fordi det stort sett er mannen som ødelegger forholdet.

Anonymkode: 2f535...a1f

Hvor har du det fra? Hvis mannen var den som ikke var interessert i å fortsette forholdet skulle man jo tro det var flere menn som tar ut skilsmisse? Men slik er det jo ikke. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mysticgirl skrev (3 timer siden):

Nei er ikke gift og kommer heller aldri til å gifte meg. Jeg hadde uansett gift eller ei, aldri vært i et forhold uten å være lykkelig. Det unner jeg ingen.

Da kan det se ut til at samboerforhold er tingen for deg. Da står bakdøra alltid åpen. 
 

Ønsker deg godt nytt år og mye deilig dirty sex!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skybe skrev (2 timer siden):

Nå har vi vert trofaste i snart 50 år,  men  sanneleg har  også vi  stått overfor mange prøvelser i ekteskapet med  syke barn, foreldre, svigerforeldre, og råket selvmord, og ulykker i familien.      Eg stiller meg ofte undrende til om lista for å skilles legges altfor lavt,   og mange gjir opp altfor tidleg.       Kanskje har mange ein lav tærskel for å takle motgang,  en folk flest hadde tidligere.     Kanskje har det samanheng med at genrasjoner som har levd før oss har måtte kjempe seg igjennom krigsårene, og ein annen kvardag en senere genrasjoner.       Forsvarsjefen var nyleg interjuet på NRK hvor han ga oss ein påminnelse om at pandemien har noen paraleller med krigen, men bortsatt ifra at nå er fienden usynleg.   Vi har også fått ein påminnelse om at  neste pandemi har ingen sett, og kan bli enda verre.     Vi har hatt eit godt og velutvikla velferdssystem i Norge som fanger opp folk som kommer i vanskeligheter, men slik var dey ikkje før.   

Ein gammel mann som opplevde både forrige pandemi, og andre verdenskrig  hevdet at kanskje må ein ny krig til for at folk må begynne å endre holdninger, og lære seg å samarbeide.   Raskatasrofen på Gjerdrum viser at den beste medisin når katastrofen er eit faktum er samhold og omtanke for hverandre som gjelder.           

Amen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg opplever i hvert fall at kvinner ofte går rundt og irriterer seg over sin mann, det kan være alt fra smått til stort, men poenget er at hun ikke kommuniserer dette til han. Plutselig har hun gått og irritert seg over lengre tid, kanskje har hun kommet med noen hint, men han blir likevel ofte overrasket når hun da endelig har bestemt seg for at skilsmisse er eneste utvei, fordi han ikke har innsett hvor nær hun er å avslutte. Når han får beskjed om dette, er det enten for seint fordi hun har bestemt seg og forberedt seg lenge, eller han begynner plutselig å ta tak i ting hun har irritert seg over og gjør en endring for å beholde henne. Min erfaring er altså at kvinner lar tankene godgjøre seg over tid, mens de ser an situasjonen. Dette gjøres i stillhet, hun kommuniserer ikke til han at hun har begynt å tenke at skilsmisse er løsningen. Han er uviten og kan ikke lese signalene hun sender ut, han har ofte ikke peiling hva hun tenker, og aner fred og ingen fare. Før plutselig... BANG! «Du roter, du rydder ikke, du hjelper ikke til, du er lat, du lytter ikke til meg, du tar meg for gitt, du ser meg ikke, forstår ikke (bryr deg ikke om) hva jeg trenger, du er egoistisk, alt for komfortabel...» osv. 

Anonymkode: 7db15...68c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet.

Fordi det er så lett for kvinner å bytte mann, å få seg en ny. Derfor søker de alltid etter noen som er bedre.

Så enkelt er det.

Anonymkode: d12c6...0fd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hvis dette er problemet i forholdet - da er dama blitt sammen med en guttunge og inntatt mor rollen istedenfor kjæresterollen. Ja har enda til gode å oppleve et forhold hvor det viser seg  det at mannen er slabbedask kommer overraskende på alle andre enn kvinnen som er sammen med karen. Stort sett (i 2020) så er det snakk om damen selv foretok et valg og overså 100s av varselsignaler.

Anonymkode: 3dd57...6b2

Ofte er nok begge litt slapp på husarbeid idet de blir

 

Skybe skrev (3 timer siden):

Nå har vi vert trofaste i snart 50 år,  men  sanneleg har  også vi  stått overfor mange prøvelser i ekteskapet med  syke barn, foreldre, svigerforeldre, og råket selvmord, og ulykker i familien.      Eg stiller meg ofte undrende til om lista for å skilles legges altfor lavt,   og mange gjir opp altfor tidleg.       Kanskje har mange ein lav tærskel for å takle motgang,  en folk flest hadde tidligere.     Kanskje har det samanheng med at genrasjoner som har levd før oss har måtte kjempe seg igjennom krigsårene, og ein annen kvardag en senere genrasjoner.       Forsvarsjefen var nyleg interjuet på NRK hvor han ga oss ein påminnelse om at pandemien har noen paraleller med krigen, men bortsatt ifra at nå er fienden usynleg.   Vi har også fått ein påminnelse om at  neste pandemi har ingen sett, og kan bli enda verre.     Vi har hatt eit godt og velutvikla velferdssystem i Norge som fanger opp folk som kommer i vanskeligheter, men slik var dey ikkje før.  

Ein gammel mann som opplevde både forrige pandemi, og andre verdenskrig  hevdet at kanskje må ein ny krig til for at folk må begynne å endre holdninger, og lære seg å samarbeide.   Raskatasrofen på Gjerdrum viser at den beste medisin når katastrofen er eit faktum er samhold og omtanke for hverandre som gjelder.           

Det var mye bra i generasjonene før. Jeg har selv foreldre og besteforeldre i lange, og såvidt jeg vet, lykkelige ekteskap. 

Men selv om det ikke var så mange skilsmisser før, var det en god del hemmelige elskerinner og dobbeltliv (tom med barn, alkoholisme, vold mm. Mye fasaderytteri. Det kosta for mye å gå, så man gjemte seg heller. Jeg har jobba på sykehjem, og det er litt av noen historier om hva folk på din alder og eldre har drevet med og driver med. For folk gikk også sammen om hemmeligheter. En av heltene fra krigens dager hadde to familier. Det var ofte sett mellom fingrene på, så lenge man var mann og mektig. 

Anonymkode: 7b72d...7f5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...