Gå til innhold

Hvorfor er det stort sett kvinner som vil skilles?


gladogvanlig

Anbefalte innlegg

Mysticgirl skrev (3 timer siden):

Var det bedre om vi ble fordi vi var avhengige av mannen, bet det i oss og bare fortsatte selv om vi ikke var lykkelige, fordi mannen skaffet mat på bordet.?

Er det ikke bedre at vi nå har muligheten og friheten til å velge selv hva som gjør oss lykkelige, hva som skal til for at man skal ha et fint samliv på begges premisser?

Mannen kan fint velge å gå han også :) 

Å, ikke misforstå. Jeg hverken har noe problem med skilsmisse eller kvinners ønske om å realisere seg selv. 

Jeg har ett lite problem med en viss type kvinner som har veldig dominerende meninger om hvordan ett samliv skal være, for dette har de lært fra romantiske komedier og ukeblader, og blir skuffet over at mennene de knytter seg til, ikke tar like stort ansvar for å realisere det de har i hodet sitt.

Og jeg har ett lite problem med aksepten for dette nye begrepet «bli sett» eller «bli verdsatt», fordi det for øyeblikket i de fleste tilfeller er synonymt med «gi meg rett»

De samme som klager på at mennene ikke ser dem, er ofte de samme som ikke ser mennene sine.

Samliv er kontaktsport. Det handler lite om menn og kvinner og mer om forpliktende samarbeid, og pragmatiske forhandlinger.

Som regel når man trekker fram kvinne vs mann som argument rundt et problem, er det uløselige problem. Da blir den som kan la problemet ligge og se videre på det man kan gjøre noe med, den mest konstruktive deltageren i diskusjonen. Ellers får man finne seg en atypisk mann eller kvinne.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Visste dere at.. Gifte menn i snitt lever lengre enn ugifte menn, mens gifte kvinner i snitt lever kortere enn ugifte.. Lurer på hvorfor... Not! 

Anonymkode: 221d7...4fb

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det er ikke få menn som har fått en 'overraskelse' den dagen sier hun vil skilles og flytter ut. Da har hun gjennom flere år, etter mannens oppfatning, mast og kommet med tomme trusler. Dette har mannen lukket ørene for, og dermed får han denne 'overraskelsen'.

Har jobbet hele mitt arbeidsliv innen mannsdominerte yrker og hørt min andel av 'kjerringa bare maser', 'på jobb og slapper av fra kjerringa' osv osv. Og magen mennene har opparbeidet seg med årene, det er 'tak over godt utstyr' når de ikke tar tak i helsen sin. De fyrer hverandre opp og gjør det normalt at kona 'bare maser'.

De har ikke gått like høylytt i dørene den dagen kona forlot de for å si det sånn.

Anonymkode: 01cae...a8d

Hvis jeg gifter meg tar jeg ingen lærdom fra sånne merkelige tilnærminger til ekteskapet. Hvorfor du giftet deg lurer jeg på - var det ikke bedre å være samboer, siden din innstilling var at forholdet ikke var ment å vare lovet utbhvisbdu ble misfornøyd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

 

 

 

 

 

Ja, det tror jeg også. Hvis ikke er det utrolig sterke Phyllis Schlafly-vibber her. 

Anonymkode: 35b5c...9dc

Ditt bidrag til en debatt andre formodentlig finner interessant er altså dette - lett hersketeknikk sammenblandet med en elitistisk referanse som anslagsvis 2% av brukerne av kvinneguiden forstår. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanuki skrev (11 timer siden):

Fordi alt for mange menn er late og utakknemlige. 

Hva mener du, og hva bygger du det på? Og er det grunn nok til å oppløse ekteskapet at man opplever ektefellen som lat og utakknemlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Man går fra hverandre når man ikke lenger elsker hverandre, likestilte eller ei. 

Anonymkode: 7b72d...7f5

Hva skjedde med plikten til å elske hverandre? Er du gift? Har du lest ekteskapsløftet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Grunnen til at mange kvinner går er fordi de kan (sosialt akseptert) og har økonomi til det idag. Kvinner er ikke annerledes enn før. De har bare flere muligheter.

Anonymkode: 20588...7f3

Kan det stemme? Man forlater vel ikke ekteskapet fordi man kan? Man forlater vel ekteskapet fordi det er en eller flere grunner til å gjøre det - så sant man kan? Hvorfor gifter disse kvinnene seg hvis de ikke ser på det som en forpliktelse som varer livet ut? Hvorfor foretrekker de ikke samboerforhold, som er mer sluskete i kantene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mysticgirl skrev (10 timer siden):

Var det bedre om vi ble fordi vi var avhengige av mannen, bet det i oss og bare fortsatte selv om vi ikke var lykkelige, fordi mannen skaffet mat på bordet.?

Er det ikke bedre at vi nå har muligheten og friheten til å velge selv hva som gjør oss lykkelige, hva som skal til for at man skal ha et fint samliv på begges premisser?

Mannen kan fint velge å gå han også :) 

Er du gift? Står det i så fall noe sted i ditt ekteskapsløfte at dere lover å elske hverandre «så lenge dere er lykkelige» eller står det noe med «til døden skiller dere ad»?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Menn er bare pragmatiske til de får bedre muligheter, feks har begynt å tjene gode penger og får sjans på flere damer. Da hjelper det ikke å ha vært sammen lenge eller at kona la til rette for karrieren. I gamle dager skaffa de seg elskerinner, nå går de. 

Anonymkode: 7b72d...7f5

Hvor har du dette fra? Det er jo stikk i strid med forskningen. Kvinner går - menn blir. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Visste dere at.. Gifte menn i snitt lever lengre enn ugifte menn, mens gifte kvinner i snitt lever kortere enn ugifte.. Lurer på hvorfor... Not! 

Anonymkode: 221d7...4fb

Forklaringen må være at menn er mer avhengig av stabile forhold enn det kvinner er. Men det er jo dette som er hele utgangspunktet for debatten - hvorfor går kvinner, mens menn blir?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frk.jus skrev (7 minutter siden):

Hva skjedde med plikten til å elske hverandre? Er du gift? Har du lest ekteskapsløftet?

Jeg blei skilt for tre år sia. Det var min eksmann som gikk, med beskjed om at han hadde vurdert å gå lenge (til meg sa han at vi skulle få baby så snart han fikk ny jobb). Vi har begge ny kjæreste. Jeg har bibelsitat om kjærligheta i vinduet på soverommet mitt, jeg tror fortsatt på de samme tingene. Men da ikke med min eks. Det toget har kjørt. 

Anonymkode: 7b72d...7f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frk.jus skrev (6 minutter siden):

Hvor har du dette fra? Det er jo stikk i strid med forskningen. Kvinner går - menn blir. 

Ressurssterke menn går og får kull nummer to, de andre blir. 

Anonymkode: 7b72d...7f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

PGA HUSARBEID!! Kan ikke rope dette høyt nok.. 

Anonymkode: 221d7...4fb

Før du drar frem megafonen din bør du kanskje sjekke om forholdet til husarbeid er nevnt  ekteskapsløftet. Men du er ikke helt på jordet - jeg får i blant inntrykk av at venninnene mine giftet seg for å få noen til å ta seg av deler av husarbeidet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg blei skilt for tre år sia. Det var min eksmann som gikk, med beskjed om at han hadde vurdert å gå lenge (til meg sa han at vi skulle få baby så snart han fikk ny jobb). Vi har begge ny kjæreste. Jeg har bibelsitat om kjærligheta i vinduet på soverommet mitt, jeg tror fortsatt på de samme tingene. Men da ikke med min eks. Det toget har kjørt. 

Anonymkode: 7b72d...7f5

Hvis dere nå begge er lykkelige høres det ut som en happy ending! Heier på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ressurssterke menn går og får kull nummer to, de andre blir. 

Anonymkode: 7b72d...7f5

Hva med ressurssvake menn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 12/29/2020 at 8:03 PM, AnonymBruker said:

Homser er vel mest opptatt av sex. Ikke så veldig innholdsrikt eller krevende forhold mellom homser, med andre ord. Lesber er opptatt av kvalitet på relasjonen, å bli gjensidig forstått og skape noe av verdi. Dette stiller endel krav til mellommenneskelig forståelse og empati. Jo mer man trenger og vil ha ut av en relasjon, jo større er fallhøyden, fordi man ikke er villig til å inngå kompromisser på noe så viktig som livskvalitet.

 

Hvilken av gruppene hører du til /har erfaring med?

Anonymkode: 3dd57...6b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frk.jus skrev (3 minutter siden):

Hva med ressurssvake menn?

De får sjeldnere kull nr én. 

Anonymkode: 7b72d...7f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psykopatiske menn får ofte flere kull. Narsissister likeså. Kaller ikke personlighetsforstyrra folk for "ressurssterke"...

Akkurat som narsissistiske og borderline kvinner oftere får flere kull enn normaltfungerende kvinner.

Normale, sunne menn holder seg til en og samme partner. Det er lavstatus å få flere barn med ulike partnere. 

Anonymkode: a975c...ef0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Psykopatiske menn får ofte flere kull. Narsissister likeså. Kaller ikke personlighetsforstyrra folk for "ressurssterke"...

Akkurat som narsissistiske og borderline kvinner oftere får flere kull enn normaltfungerende kvinner.

Normale, sunne menn holder seg til en og samme partner. Det er lavstatus å få flere barn med ulike partnere. 

Anonymkode: a975c...ef0

Ressurssterke i denne sammenhengen betyr  god inntekt.

Det er naturlig nok ingen statistisk oversikt over andelen flerkullsfedre med ubehandla personlighetsforstyrrelser.

Anonymkode: 7b72d...7f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...