Gå til innhold

Hvorfor er det stort sett kvinner som vil skilles?


gladogvanlig

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Fordi det alltid finnes noen med større penis

Anonymkode: 84a80...b36

Tror den grunnen er absolutt nederst på lista. Menn med stor penis opplever også å bli forlatt av koner og kjærester. 

Anonymkode: cd779...0a9

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Menn i samme situasjon der kvinner går... finner seg ofte en elskerinne og fortsetter som før... om det er smartest vet jeg ikke.. men mannfolk kan leve i sexløst liv i årevis og klage over det etterpå.. når det tilslutt vil ta slutt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Menn er mye mer stabile. Kvinner dras av hormoner og andre fiktive ting, og kan endre syn på mannen mange ganger om dagen. 

Menn tenker mer logisk. Mens kvinner kan tulle bort mye bra menn i livet deres med hormonell adferd. 

Anonymkode: ed738...2f6

Er kvinne men så enig med deg 😄 Kjente meg igjen 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ærlig innrømme at jeg syns det er lettere å gå ut av et forhold med å drite litt i det å la det dø ut enn å gå ut av det mens det forstatt er liv i det. Tror mange menn tenker som meg, og bare venter på at hun går lei. Det er jo egentig het hinsides at et forhold skal vare så lenge. Kvinner slutter jo ikke å kreve mer oppmerksomhet etterhvert som de blir eldre, men det blir jo veldig mye mindre ting med dem som er verdt å gi dem oppmerksomhet for, så det må jo egentlig gå til helvete. VI menn trives bedre med omgivelsene våre selv om de ikke er perfekte.

Anonymkode: 99fcd...7c3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Homofile menn lever i de mest stabile parforholdene. Så kommer heterofile par. Nederst på listen er lesbiske par.. -Kanskje det ikke alltid er mannen som er hovedproblemet?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ltfutt skrev (2 minutter siden):

Homofile menn lever i de mest stabile parforholdene. Så kommer heterofile par. Nederst på listen er lesbiske par.. -Kanskje det ikke alltid er mannen som er hovedproblemet?

Kanskje ikke, men å kvitte seg med han vil alltid være løsningen på problemet. Men la de bare holde på for det er ingenting som er så jævlig som et forlatt kvinnfolk. De kan bli ganske psyko skal jeg si deg.

Anonymkode: 99fcd...7c3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Kanskje ikke, men å kvitte seg med han vil alltid være løsningen på problemet. Men la de bare holde på for det er ingenting som er så jævlig som et forlatt kvinnfolk. De kan bli ganske psyko skal jeg si deg.

Anonymkode: 99fcd...7c3

Hell hath no fury like a woman scorned. 

Anonymkode: 432f0...691

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ltfutt skrev (12 minutter siden):

Homofile menn lever i de mest stabile parforholdene. Så kommer heterofile par. Nederst på listen er lesbiske par.. -Kanskje det ikke alltid er mannen som er hovedproblemet?

Du har rett her, men kvinner klarer seg oftere bedre som singel enn menn. 

Anonymkode: 2d7c6...a6d

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

men kvinner klarer seg oftere bedre som singel enn menn. 

Det er stor forskjell på å bli dumpa, og det å være dumperen... Hadde menn stått for mesteparten av dumpingen så hadde kanskje dette jevnet seg ut betydelig. 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Skal ærlig innrømme at jeg syns det er lettere å gå ut av et forhold med å drite litt i det å la det dø ut enn å gå ut av det mens det forstatt er liv i det. Tror mange menn tenker som meg, og bare venter på at hun går lei. Det er jo egentig het hinsides at et forhold skal vare så lenge. Kvinner slutter jo ikke å kreve mer oppmerksomhet etterhvert som de blir eldre, men det blir jo veldig mye mindre ting med dem som er verdt å gi dem oppmerksomhet for, så det må jo egentlig gå til helvete. VI menn trives bedre med omgivelsene våre selv om de ikke er perfekte.

Anonymkode: 99fcd...7c3

Wow. Tror også du snakker for de fleste menn. 

Syns det er urettferdig at vi kvinner blir lært opp til å tro at mr.right aldri vil forlate oss dersom han er forelsket. Menn blir fornøyde så lenge de har en dame, og de kan lett finne seg ny dame etter mange års ekteskap. Spiller ikke noe rolle hva ekskona har gjort for han og ungene i årevis. Iskaldt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi menn bare går enten hvis de har ny dame klar, eller når de er blitt attraktive nok med tanke på inntekt ol til å raskt finne seg ny dame.

Ellers blir de i forholdet og saboterer stille, og håper at kona skal gå og ta på seg skylda for bruddet. 

Anonymkode: 7b72d...7f5

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ltfutt skrev (1 time siden):

Homofile menn lever i de mest stabile parforholdene. Så kommer heterofile par. Nederst på listen er lesbiske par.. -Kanskje det ikke alltid er mannen som er hovedproblemet?

Hvor mange av de homofile ekteskapene er 100% monogame?

Det handler kanskje om at man har et ulikt utgangspunkt når man går inn i ekteskapet. 

(Av de homofile mennene jeg kjenner er det få som er helt monogame, eller som ikke kan se gjennom fingrene på "lett" utroskap).

Anonymkode: 7cd0d...758

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig vil jeg si de fleste i min nærmeste omkrets som har forlatt mennene sine er rett og slett fordi de er ekstremt bortskjemte, selv opptatte egoistiske kvinner som tok og tok og forventet alt av mannen, mest etter de fikk barn.  Ble mye mas det første 2 år og da drepte de alle følelser fra mannen slik den begynt å trekke mer og mer bort.  Onde sirkelen vet du. 

Heldigvis har jeg behandlet mannen min som en viktig partner, og her er han fortsatt etter 25 år :) .  Mange av dere som er på sitt andre, tredje eller fjerde mann, med like mange forskjellige barn, burde ha faktisk satt mer pris på mennene deres 😉

Anonymkode: 2e490...a69

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde denne samtalen med en kompis som er skilt. Jeg sa at det for meg virket som om mange menn, selv i situasjonene der de ønsket å skilles, ikke vil være "the bad Guy", og lot forholdet dø ut til hun dro. At de var litt feige, rett og slett.

Han sa at det er nok tilfelle for noen, men noen ganger handler det også om å la henne være den som drar. I hans ekteskap hadde (eks)kona mye temperament, og dersom han forlot henne ville det bli et helvete, både økonomisk og med barnefordeling. Det ble fortsatt mye støy etter at hun dro, men de landet på 50/50 med barna. Hadde han dratt hadde hun nok ikke gått med på det. 

Så det kan handle litt om å la henne ha kontroll og en følelse av "makt", for det kan være knusende for en kvinne å bli forlatt, selv om hun selv ikke er lykkelig i ekteskapet. Da blir det en slag mot egoet, på toppen av det hele.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Homser er vel mest opptatt av sex. Ikke så veldig innholdsrikt eller krevende forhold mellom homser, med andre ord. Lesber er opptatt av kvalitet på relasjonen, å bli gjensidig forstått og skape noe av verdi. Dette stiller endel krav til mellommenneskelig forståelse og empati. Jo mer man trenger og vil ha ut av en relasjon, jo større er fallhøyden, fordi man ikke er villig til å inngå kompromisser på noe så viktig som livskvalitet.

For mange menn handler det kun om sex - ikke sex. Slank og pen - feit og ikke så pen. Komfortabelt hjemmeliv - krangling og misnøye. De har ikke nyansene i seg, de har ikke empatien, de mangler nysgjerrighet, de mangler kompetanse til å bygge virkelig gode relasjoner.

Husk at mange menn aldri når den sosiale og emosjonelle modenheten som de fleste kvinner oppnår. Ikke rart kvinner opplever forhold til menn som skuffende og meningsløst. 

Anonymkode: a975c...ef0

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

De har ikke nyansene i seg, de har ikke empatien, de mangler nysgjerrighet, de mangler kompetanse til å bygge virkelig gode relasjoner.

Mens kvinner bygger så gode relasjoner at de til slutt går fra hverandre?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jessic_a skrev (2 timer siden):

Er kvinne men så enig med deg 😄 Kjente meg igjen 

Så du er en kvinne med fiktive hormoner? 🤣

Anonymkode: a8739...d0a

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror menn kan være i et haltende forhold over tid, men drar når de har noen å dra til. 

Kvinner kan mistrives i forhold og bare få nok til slutt. Da er hun som regel jobbet seg igjenom en sorg og er ferdig. Mannen står igjen og skjønner kanskje ikke helt hva som skjedde. 

For begge scenariene er det jo mangel på kommunikasjon.

Dette er hva jeg tror, bare så det er sagt. 

Anonymkode: 23af1...0db

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ltfutt skrev (27 minutter siden):

Mens kvinner bygger så gode relasjoner at de til slutt går fra hverandre?

Det er nok mye lettere for heterofile å finne den rette partneren. Siden heterofile er omtrent 90 % av befolkningen. Kvinner er veldig opptatt av å finne den rette, de har en mye lengre liste enn menn over hva som er den perfekte partneren. I tillegg har lesbiske færre å velge i. Dette er nok vanskelig. Det er jo også sånn at den ene dumper mens den andre egentlig ikke vil at det skal bli slutt. Jeg har også hørt at de fleste kvinner som er ufrivillig single er lesbiske. 

Anonymkode: 2d7c6...a6d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Heldigvis har jeg behandlet mannen min som en viktig partner, og her er han fortsatt etter 25 år :) .  Mange av dere som er på sitt andre, tredje eller fjerde mann, med like mange forskjellige barn, burde ha faktisk satt mer pris på mennene deres 😉

Anonymkode: 2e490...a69

hahaha morsom du

Når du er i en tråd der det er snakk om at det stort sett er kvinner som går - hva har din "heldigvis" å gjøre her? 

Håper mannen din heldigvis har behandlet deg som en viktig partner også da - siden du fortsatt er der etter 25 år. Hadde han vært en som behandlet deg dårlig og som en mindreverdig partner så håper jeg du også hadde gått? Jeg klarer ikke helt å sette fingeren på det, men fikk en vond følelse i magen av det jeg siterte.

Det er heller ingen automatikk i 3-4-5 menn betyr barn med alle sammen... 

Anonymkode: cd779...0a9

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...