Gå til innhold

Hvorfor er det stort sett kvinner som vil skilles?


gladogvanlig

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Så hormoner er noe fiktivt, noe som ikke eksisterer? Tror ikke endokrinologer er enige med deg. 😂 

Anonymkode: 902ae...487

Jeg tror du skjønte hva hun mente. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Bullshit. 

Anonymkode: 0e100...6f3

Du imponerer ikke med din retorikk. La meg gjette - du er kvinne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

shash90 skrev (8 timer siden):

Vi kvinner er ikke opptatt av den størrelsen. Det er menn som er opptatt av det. 

Nja..... Ikke heeeeelt sant da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ltfutt skrev (7 timer siden):

Homofile menn lever i de mest stabile parforholdene. Så kommer heterofile par. Nederst på listen er lesbiske par.. -Kanskje det ikke alltid er mannen som er hovedproblemet?

Lesbiske par er ofte ikke lesbiske par, men bifile par der i hvert fall en av dem finner sin vei til en mann til slutt... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frk.jus skrev (21 timer siden):

Forskning viser at det stort sett - men selvsagt ikke alltid - er kvinner som rar initiativet til skilsmisse eller annet samlivsbrudd. Hvert tilfelle er jo unikt, så årsakene til det enkelte samlivsbruddet kan jo variere veldig, men hvorfor er det likevel slik at det alt i alt er så ulikt fordelt på kjønn hvem som «trekker seg»?

Du har nok rett  i at det er flest kvinner som tar initiativet til skilsmisse, men det er mye forskningen ikkje forteller.    

Det  er flest kvinner som  tar initiativet til skilsmisse, men er ikkje så overbevist om at deres valg alltid er vel igjennomtenkt   for barna.    Det har såvist ikkje manglet på overskrifter der det handler om barnefordelingsaker, og boikott av samværsrett  o.s.v.    Nå  har vi  eit  velfredsystem som ikkje er heilt kjønnsnøytralt i forhold til barnefordelingsak, og  som går på det  økonomiske.   Eit nytt lov-verk er under utredning som m.a. går på flytting etter samlivsbrudd hvor det er barn.     Mange fedre har nok opplevd at mor flytter etter samlivsbrudd, og tar med barna på flyttelasset, og her blir det nok etterkvart noen endringer.   

Ein høy andel kvinner født på 50/ 60 talet  har valgt å skille seg, har gjerne hatt  bare deltidsjobber / uføretrygd som opphører ved 67 år som etterhvert går  over på minstepensjon. 

 

https://www.tv2.no/a/11827955/

Endret av Skybe
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Du har rett her, men kvinner klarer seg oftere bedre som singel enn menn. 

Anonymkode: 2d7c6...a6d

Det er riktig. Her viser årsaken å være mer enn biologisk i følge forskning. Menn som er single blir sett på som tapere, og ser seg selv også slik. Kvinner som er single blir ikke oppfattet på samme måten. Ja, begge kjønn opplever samlivsbrudd som nederlag, men kvinnen får likevel enten et offer-stempel eller et helte-stempel. Det gjør så godt som aldri menn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mye gode ord her.

Jeg er sammen med en mann som er skilt. Han var nyseparert da jeg traff ham og vi har vært sammen i to år. 

I den perioden har vi ikke flyttet sammen, men vi bor i nærheten av hverandre. Det er nesten så vi bor sammen mtp. på hvor nære vi er hverandre og hvor mye vi ser hverandre. Men det er noen viktige forskjeller. F.eks. nå i juletiden - han inviterer til selskap med venner, og da er det han som inviterer. Jeg ankommer som gjest. Jeg er der kanskje litt tidlig, tar et glass vin, og hjelper med siste pynten. Men han rydder og vasker, lager maten, og holder kustus på barna. 

Akkurat denne biten har vært viktig for meg. Selv om vi traff hverandre like etter at det ble slutt med hans eks, skal ikke han gå rett fra en kvinne til en annen. Han skal drive husholdningen selv, ordne alt med barna selv, klare å være vert uten noen bistand.

Og det klarer han. Han er jo en oppegående og sprek mann, fra et møblert hjem. Men han klager over hvor sliten han blir, og jeg parerer med at dette er slik det er for de fleste kvinner, flere ganger i uken. 

De fleste voksne mennesker klarer det som blir krevet av dem. 

Anonymkode: 7cd0d...758

Er de fleste kvinner vertinner for flere middagsselskaper i uken?

Fru Grosserer Halvorsen, er det dem? 😂

Anonymkode: cdb0e...08e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

shash90 skrev (7 timer siden):

Wow. Tror også du snakker for de fleste menn. 

Syns det er urettferdig at vi kvinner blir lært opp til å tro at mr.right aldri vil forlate oss dersom han er forelsket. Menn blir fornøyde så lenge de har en dame, og de kan lett finne seg ny dame etter mange års ekteskap. Spiller ikke noe rolle hva ekskona har gjort for han og ungene i årevis. Iskaldt! 

Her har du rett, og feil. Menn kan IKKE finne seg ny dame like lett som kvinner. Det viser ALL statistikk. Men menn er mer villige til å ta til takke med damer som ikke oppfyller alle «ønsker». Kvinner er mer kresne på den fronten. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Fordi menn bare går enten hvis de har ny dame klar, eller når de er blitt attraktive nok med tanke på inntekt ol til å raskt finne seg ny dame.

Ellers blir de i forholdet og saboterer stille, og håper at kona skal gå og ta på seg skylda for bruddet. 

Anonymkode: 7b72d...7f5

Dette betviler jeg sterkt at du har noen holdepunkter for at er karakteristisk for menn. Men vis meg gjerne forskning som støtter påstandene dine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Egentlig vil jeg si de fleste i min nærmeste omkrets som har forlatt mennene sine er rett og slett fordi de er ekstremt bortskjemte, selv opptatte egoistiske kvinner som tok og tok og forventet alt av mannen, mest etter de fikk barn.  Ble mye mas det første 2 år og da drepte de alle følelser fra mannen slik den begynt å trekke mer og mer bort.  Onde sirkelen vet du. 

Heldigvis har jeg behandlet mannen min som en viktig partner, og her er han fortsatt etter 25 år :) .  Mange av dere som er på sitt andre, tredje eller fjerde mann, med like mange forskjellige barn, burde ha faktisk satt mer pris på mennene deres 😉

Anonymkode: 2e490...a69

Jeg tror du har observert noe av det jeg selv har reagert på i min ferd gjennom livet. Heldige mannen din! Og heldige du!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg tror menn kan være i et haltende forhold over tid, men drar når de har noen å dra til. 

Kvinner kan mistrives i forhold og bare få nok til slutt. Da er hun som regel jobbet seg igjenom en sorg og er ferdig. Mannen står igjen og skjønner kanskje ikke helt hva som skjedde. 

For begge scenariene er det jo mangel på kommunikasjon.

Dette er hva jeg tror, bare så det er sagt. 

Anonymkode: 23af1...0db

Nå er det flere kvinner som svinger seg fra den ene lianen til den andre, enn det er menn. Men skal gi deg det at kvinnene nok oftere bruker den neste lianen som et seksuelt springbrett for å kvitte seg med følelsene til han de har vært gift med. Det gjør det enklere å slå inn den siste spikeren. 

Anonymkode: cdb0e...08e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nå er det flere kvinner som svinger seg fra den ene lianen til den andre, enn det er menn. Men skal gi deg det at kvinnene nok oftere bruker den neste lianen som et seksuelt springbrett for å kvitte seg med følelsene til han de har vært gift med. Det gjør det enklere å slå inn den siste spikeren. 

Anonymkode: cdb0e...08e

De trenger ikke å ende opp med ham. Han kan gjerne være en vakker kjøttklump med stor kuk. Men man vil jo ikke leve med en sånn. Bare ha besøk etter at det er mørkt, og at han går før det har blitt lyst. 😄

Anonymkode: cdb0e...08e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

hahaha morsom du

Når du er i en tråd der det er snakk om at det stort sett er kvinner som går - hva har din "heldigvis" å gjøre her? 

Håper mannen din heldigvis har behandlet deg som en viktig partner også da - siden du fortsatt er der etter 25 år. Hadde han vært en som behandlet deg dårlig og som en mindreverdig partner så håper jeg du også hadde gått? Jeg klarer ikke helt å sette fingeren på det, men fikk en vond følelse i magen av det jeg siterte.

Det er heller ingen automatikk i 3-4-5 menn betyr barn med alle sammen... 

Anonymkode: cd779...0a9

Så du tenker at hvis man er gift, så kan man gå. Hva betyr ekteskap for deg egentlig? Det høres ut som om samboerskap kan passe bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Har man god relasjonskompetanse så har man større innsikt i når det er verdt å satse videre eller ikke. Man blir  ikke værende bare fordi ting er sånn midt på treet. Det er ikke en god relasjon bare fordi man blir værende. Kanskje klarer man å opprettholde en bedre relasjon ved å gå fra hverandre, noe som er spesielt viktig hvis barn er inne i bildet. 

Anonymkode: a975c...ef0

Jeg skjønner ikke din tilnærming til ekteskapet. Hvorvidt man vil «satse videre» er noe man bestemmer seg for når man gifter seg. Ikke underveis. Ekteskap er ikke en greie som man tar sånn ett år ad gangen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Å gifte seg betyr vel svært lite idag.

Anonymkode: a975c...ef0

For hvem? For deg? Det er stadig mange som kan norsk, og som vet hva «ekteskap» betyr. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ItchyBitchySpider skrev (43 minutter siden):

For meg var det vold, gjentatt utroskap,  økonomisk utroskap og fullstendig skjevdeling i husarbeidet. Hadde de oppført seg ordentlig, ville jeg ikke ha tatt ut skilsmisse. 

Det høres ut som om hans brudd på ekteskapet var mer enn alvorlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Fordi menn er mere avhengig av kvinner enn kvinner er av menn. Single kvinner gjør ofte karriere når de er single og barnløse. Mens menn gjør karriere når de har kone og barn hjemme. Single menn blir ofte alkoholikere også. 

Anonymkode: 2d7c6...a6d

Nettopp.

Derfor lever enslige menn og enkemenn også kortere enn menn som har koner i behold, mens gift/enke/enslig ikke har noe å si for kvinners levealder.

Kanskje vil det endre seg med fremtidige generasjoner ved at moderne menn yter mer, men da må endel flere foreldre skjerpe hvordan de oppdrar guttene sine.

Anonymkode: eba14...abd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

frk.jus skrev (45 minutter siden):

Lesbiske par er ofte ikke lesbiske par, men bifile par der i hvert fall en av dem finner sin vei til en mann til slutt... 

Det er heller motsatt, begynte med en mann og ender med dame. 
 

Men lurer på hvorfor jeg tror du selv er en mann...

Anonymkode: eba14...abd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det er heller motsatt, begynte med en mann og ender med dame. 
 

Men lurer på hvorfor jeg tror du selv er en mann...

Anonymkode: eba14...abd

Nei, det finnes selvsagt eksempler på det du skriver, men det er ikke typisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Nettopp.

Derfor lever enslige menn og enkemenn også kortere enn menn som har koner i behold, mens gift/enke/enslig ikke har noe å si for kvinners levealder.

Kanskje vil det endre seg med fremtidige generasjoner ved at moderne menn yter mer, men da må endel flere foreldre skjerpe hvordan de oppdrar guttene sine.

Anonymkode: eba14...abd

Så det er den innsikten du vil bidra med her? At det er foreldrene som oppdrar guttene feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...