Gå til innhold

Hvorfor er det stort sett kvinner som vil skilles?


gladogvanlig

Anbefalte innlegg

Forskning viser at det stort sett - men selvsagt ikke alltid - er kvinner som rar initiativet til skilsmisse eller annet samlivsbrudd. Hvert tilfelle er jo unikt, så årsakene til det enkelte samlivsbruddet kan jo variere veldig, men hvorfor er det likevel slik at det alt i alt er så ulikt fordelt på kjønn hvem som «trekker seg»?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror menn i større grad prøver å ignorere problemer. Rett og slett leve med at ting ikke er så bra.

Spør man om slik på KG blir svarer stort sett at det er fordi menn er slemme og kvinner er ofre. Og det er stort sett varianter av det du kommer til å få her.

Anonymkode: 02ec7...1aa

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

frk.jus skrev (2 minutter siden):

Forskning viser at det stort sett - men selvsagt ikke alltid - er kvinner som rar initiativet til skilsmisse eller annet samlivsbrudd. Hvert tilfelle er jo unikt, så årsakene til det enkelte samlivsbruddet kan jo variere veldig, men hvorfor er det likevel slik at det alt i alt er så ulikt fordelt på kjønn hvem som «trekker seg»?

Fordi kvinner krever å bli sett og verdsatt, mens menn er fornøyd med å bare få sex og ellers være i fred med sine ting.

Anonymkode: f9fd4...2b2

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner går fra og menn går til, er det noe som heter. Mange menn venter til det står en annen klar 

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Menn er mer tafatte og orker ikke. Er min erfaring.

Jeg som kvinne nektet derimot å leve i et dårlig forhold, satte et ultimatum, og da var vi enige i at skilsmisse ble eneste løsning.

Anonymkode: b8052...b14

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo starte med å lese denne tråden

 

og se hva slags kvinnesyn og ytringer flere menn i tråden har til tema.

Det er høyst reelt, da fordeling av arbeidsoppgaver i hjemmet er en av de største bidragsyterne til at kvinner skiller seg. 

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner er lykkeligere uten menn. Menn er mer avhengig av kvinner for å leve et godt og friskt liv. 
 

Menn uten samboer/kone dør tidligere da de ikke drar til legen ved sykdom blant annet.

Anonymkode: 01cae...a8d

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666

I mitt miljø (og egen erfaring) er det stort sett utelukkende menn som går. 

Jeg leser påstander i denne tråden, men ser ingen statistikker.

https://www.nettavisen.no/livsstil/derfor-forlater-kvinner-mannen-sin/s/12-95-3423906638
I artikkelen over peles det på én undersøkelse som sier det er kvinnen som går to av tre ganger, men den gir liten beskrivelse av grunnlagsdata. 
Morsomt om andre har bedre statistikk.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alterego666 skrev (3 minutter siden):

I mitt miljø (og egen erfaring) er det stort sett utelukkende menn som går. 

Jeg leser påstander i denne tråden, men ser ingen statistikker.

https://www.nettavisen.no/livsstil/derfor-forlater-kvinner-mannen-sin/s/12-95-3423906638
I artikkelen over peles det på én undersøkelse som sier det er kvinnen som går to av tre ganger, men den gir liten beskrivelse av grunnlagsdata. 
Morsomt om andre har bedre statistikk.

 

Tenker litt høyt nå, og er helt sikkert på bærtur meen... Kommer kanskje an på mannen?
Min teori er at ressurssterke(og kjekke) menn forlater dama og klarer lett å finne en yngre dame. Mens menn som ikke er så fullt ressurssterk (gjerne lite attraktiv eller gjennomsnitt kjekk) nøyer seg med dama og ikke aner at dama ikke føler seg sett/hørt i forholdet. Siste nevnte blir ofte forlatt, og der er det mest kvinner som forlater forholdet. 
 

Nei, har ikke statistikk på det og nei, mener ikke alle er sånn. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi menn er konfliktskye, de vil ikke innse problemer, eller de vil bare rømme bort fra det. De er jo fornøyde bare de får sex og mat, satt litt på spissen da 😂

Vi kvinner er mer komplekse, vi trenger å bli sett, få komplimenter, bli begjært på riktig måte osv..

Når vi ikke får det, når menn ikke vil snakke om problemer, men bare feie det under teppet og tro at alt er bra, må det bare gå galt . Så når man ha fått nok og går, så sitter han der som et spørsmålstegn.. hva skjedde nå, liksom?

Snakker om mine egne erfaringer med menn nå altså, i fall noen tar seg nær av dette.

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Menn er mye mer stabile. Kvinner dras av hormoner og andre fiktive ting, og kan endre syn på mannen mange ganger om dagen. 

Menn tenker mer logisk. Mens kvinner kan tulle bort mye bra menn i livet deres med hormonell adferd. 

Anonymkode: ed738...2f6

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg har opplevd at mannen er utro, blir oppdaget, og blir sjokkert når kona ber om skilsmisse, skjønner ikke hvorfor det ble skilsmisse, flytter inn med elskerinnen, og nekter å snakke med ex-kona, for hun er så slem som skilte seg... 

Anonymkode: d326e...924

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Menn er mye mer stabile. Kvinner dras av hormoner og andre fiktive ting, og kan endre syn på mannen mange ganger om dagen. 

Menn tenker mer logisk. Mens kvinner kan tulle bort mye bra menn i livet deres med hormonell adferd. 

Anonymkode: ed738...2f6

Så hormoner er noe fiktivt, noe som ikke eksisterer? Tror ikke endokrinologer er enige med deg. 😂 

Anonymkode: 902ae...487

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Menn er mye mer stabile. Kvinner dras av hormoner og andre fiktive ting, og kan endre syn på mannen mange ganger om dagen. 

Menn tenker mer logisk. Mens kvinner kan tulle bort mye bra menn i livet deres med hormonell adferd. 

Anonymkode: ed738...2f6

Bullshit. 

Anonymkode: 0e100...6f3

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Bullshit. 

Anonymkode: 0e100...6f3

Ja, det er rett før man kommer med 1800-tallets teori om «hysteria» her inne, skjønner jeg,

Anonymkode: 902ae...487

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fordi det alltid finnes noen med større penis

Anonymkode: 84a80...b36

Vi kvinner er ikke opptatt av den størrelsen. Det er menn som er opptatt av det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...