Gå til innhold

Mister så mye hår og det slutter ikke å falle av!!!😢😢


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 20.12.2020 den 15.12):

Stemmer i det med Nisim shampo og extract. Har brukt de to produktene sammen nå i et halvt år og har fått mer hår rundt hårfestet, som var der jeg så det begynte å bli tynnere. Men ser det er masse nye hår som stikker ut overalt. Masserer også hodebunnen noen minutter morgen og kveld, sittende med hodet mellom knærne. Det stimulerer tilveksten av hår ytterligere. 

 

K 33.

Anonymkode: e1daf...370

Jeg har også veldig tynt hår, er medfødt men nå er jeg 47 og det blir stadig tynnere.  Har hår til skuldrene men har det aldri løst fordi det er så pistrete. Så blir nok kjerringklipp på meg om et par år.  Jeg har ikke fett hår og vasker det ca 2 g i uken. Føler jeg mister mer hår samt at hårfargen (farger ettervekst hver 3 uke)  sklir fortere ut hvis jeg vasker det for ofte.  Vil Nisim shampo ha effekt hvis håret bare vaskes hver 3-4 dag tro??

Anonymkode: 798fa...0a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg har også veldig tynt hår, er medfødt men nå er jeg 47 og det blir stadig tynnere.  Har hår til skuldrene men har det aldri løst fordi det er så pistrete. Så blir nok kjerringklipp på meg om et par år.  Jeg har ikke fett hår og vasker det ca 2 g i uken. Føler jeg mister mer hår samt at hårfargen (farger ettervekst hver 3 uke)  sklir fortere ut hvis jeg vasker det for ofte.  Vil Nisim shampo ha effekt hvis håret bare vaskes hver 3-4 dag tro??

Anonymkode: 798fa...0a5

Det er vanskelig for meg å si. Sjampoen skal nøytralisere DHT i hodebunnen som er det som gjør at hårstråene blir tynnere og færre, og da er det kanskje nødvendig å bruke den så ofte som angitt for best effekt. Synes det er litt kjedelig å måtte vaske håret annenhver dag selv, men er redd det ikke vil fungere like bra om jeg ikke gjør det :)

12 Best Natural DHT Blockers (2020 Update) – DrFormulas Finnes flere ting som kan ha effekt, både mer naturlige midler og forskjellige preparater, men tror det er viktig å bruke det jevnlig uansett hva man prøver.

Anonymkode: e1daf...370

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også mistet MYE hår i år. Har alltid hatt tykt og fint hår, men halvparten er borte nå. Har vært så ille at jeg har våknet om natten og vært stresset, stått opp for å se på håret i speilet. Ble desperat etter å få stoppet det, så jeg har tatt alt av blodprøver og gått til hudlege. Blodprøvene viste lavt på en del vitaminer, men hudlegen trodde genetisk hårtap (i tillegg sa han i en bisetning at det så ut som at jeg hadde fått rosacea og...huff). Ikke høy i hatten etter det besøket hos legen. 

Har også prøvd det middelet man smører inn i hodebunnen, men jeg nekter å ha det i hodebunnen, følte håret ble helt fett av det.

I stedet startet jeg med påfyll av en del vitaminer, og fokuset gikk sakte men sikkert over på andre ting igjen. Begynte å trene og spise sunt. Sakte har håret begynt å komme tilbake, har masse småhår rundt hårfestet, og masse småhår som stikker opp over hele hodet. 

Var nettopp til frisøren og hun sa at nå ser det ut som veldig mye kommer tilbake igjen. 

Årsaken til at jeg mistet hår er jeg usikker på. Fastlegen mente enten vitaminmangel, sykdom (var innlagt på sykehus for sykdom i lungene tidligere i år), p-pille slutt eller generelt stress (evt en god blanding av det). Jeg vet heller ikke hvorfor det kom tilbake, og påstår ikke at det er vitaminer og trening som er kuren. Men poenget er at jeg fikk også beskjed om at det var genetisk hårtap for kvinner, men tydeligvis så var det feil altså.

Krysser fingrene for at håret kommer tilbake for deg og TS 😊

Anonymkode: 5de26...07f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.12.2020 den 14.49):

Jeg er kvinne. Og jeg har alltid hatt langt hår og alltid trivdes med det. Dette året har jeg klippet håret 3 ganger, og ganske godt på lengden, men det har ikke hjulpet noe :( Håret mitt nå er akkurat over skulderen og jeg klarer ikke å ha kort hår. Klarer det bare ikke.

Anonymkode: d8f62...886

Jeg tok alt. Mistet store mengder hår grunnet stress. (Tok masse blodprøver hos legen og alle var fine) Tok ikke lang tid før det vokste ut friskt hår igjen. Noe tynnere enn det var før, men det ble mye finere. Fikk til og med krøller! (Hadde slett hår før hårtapet) 

Anonymkode: fd8f3...a66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Bare hyggelig, kjære deg ❤️ Man må hjelpe hverandre der man kan, tenker jeg :) Ja, det skal være vannløselig og jeg tar en om dagen. Ville ikke bekymret meg for 425 mcg, men 10.000 mcg synes også jeg er i meste laget. Jeg hadde ikke vært komfortabel med å ta så høy dose. Men hvis du gir Biotin og Nisim shampooen en sjanse, så ser du om det hjelper, ingen av delene har en skyhøy pris heldigvis, så det er absolutt verdt å prøve det ut :) Husk å være konsekvent da, ta vitaminen daglig og vaske håret akkurat slik bruksanvisningen sier, og alltid shampooner to ganger og vaske godt i hodebunnen. Så krysser jeg fingrene og ønsker deg alt det beste ❤️ Skal fortsette å følge tråden, så håper jeg du oppdaterer meg/oss :)

Anonymkode: 0c8d0...7d6

Da skal jeg kjøpe Nisim shampo og Biotin. Tro meg at jeg er fast bestemt  når jeg bestemmer meg for noe. Som nevnt tidligere i tråden, så har jeg tatt Priorin kapsler hver dag i 6 mnd, ingen merkbar forskjell. Da prøver jeg Biotin også. 

Har faktisk ringt Nisim kundeservice i går. Snakket med ei dame som forklarte meg hver minste detalj. Og når jeg sa at hudlegen sa at jeg har genetisk håravfall så sa hun da syns jeg ihvertfall at du skal prøve Nisim shampo. Hun anbefalte meg også balsam, fordi håret blir trått av kun shampo. Så usikker på hva jeg gjør men...

Igjen, tusen så mye takk for dine gode råd, det varmer i hjertet å vite at det finnes gode mennesker her i verden. ❤️

Anonymkode: d8f62...886

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har også mistet MYE hår i år. Har alltid hatt tykt og fint hår, men halvparten er borte nå. Har vært så ille at jeg har våknet om natten og vært stresset, stått opp for å se på håret i speilet. Ble desperat etter å få stoppet det, så jeg har tatt alt av blodprøver og gått til hudlege. Blodprøvene viste lavt på en del vitaminer, men hudlegen trodde genetisk hårtap (i tillegg sa han i en bisetning at det så ut som at jeg hadde fått rosacea og...huff). Ikke høy i hatten etter det besøket hos legen. 

Har også prøvd det middelet man smører inn i hodebunnen, men jeg nekter å ha det i hodebunnen, følte håret ble helt fett av det.

I stedet startet jeg med påfyll av en del vitaminer, og fokuset gikk sakte men sikkert over på andre ting igjen. Begynte å trene og spise sunt. Sakte har håret begynt å komme tilbake, har masse småhår rundt hårfestet, og masse småhår som stikker opp over hele hodet. 

Var nettopp til frisøren og hun sa at nå ser det ut som veldig mye kommer tilbake igjen. 

Årsaken til at jeg mistet hår er jeg usikker på. Fastlegen mente enten vitaminmangel, sykdom (var innlagt på sykehus for sykdom i lungene tidligere i år), p-pille slutt eller generelt stress (evt en god blanding av det). Jeg vet heller ikke hvorfor det kom tilbake, og påstår ikke at det er vitaminer og trening som er kuren. Men poenget er at jeg fikk også beskjed om at det var genetisk hårtap for kvinner, men tydeligvis så var det feil altså.

Krysser fingrene for at håret kommer tilbake for deg og TS 😊

Anonymkode: 5de26...07f

Så godt å høre at det ordnet seg for deg❤️ Håper at det gjør det for meg også. 
Jeg begynte å miste hår i fjor på sensommeren, men trodde at det var noe som skulle gå over. Jeg har alltid stripet håret mitt, men aldri mer enn to ganger i håret. Var flink med kur og diverse. Før håravfallet startet så strevde vi med å kjøpe hus, vi leide og letet og letet i over to år. Vi kjøpte endelig drømmehuset og kunne slappe av. Etter et år startet håravfallet. Alle sa til meg at grunnen sikkert er at vi slet så mye med tanke på leting av hus, og når vi endelig kjøpte det, så sank roen seg. Men ettersom 6 mnd gikk så mistet jeg fortsatt hår. Og gikk til hudlege, og fikk den beskjeden jeg ikke var klar over. :( 

Håravfallet bare fortsatte.. Og i slutten av oktober så tenkte jeg å stripe håret mitt for det var så mørkt at jeg orket ikke mer. Sist jeg stripet meg var i januar i år. Spurte frisøren om det var trygt å stripe og det var det, hun så ikke noe bekymringsfullt. Spurte også om hun så noe rart i hodebunnen, flekker eller noe.. Hun sa nei, tvert imot, ser også at nye hår kommer. Men jeg klarte ikke å stole på det hun sa. Fordi jeg selv ser flekker i hodebunnen min, det er ikke bare flekker, men mer som at lyse hår vokser og ikke så tett. :( 

Jeg var fin på håret med nye striper i kanskje 4 uker, og nå er det ikke mye av striper igjen, det mørke kommer mer og mer fram og jeg blir så frustrert. Føler også at etter at jeg stripet det så har håret mitt blitt verre. Vanskelig å forklare. Jeg bare føler det. Det er som om det ikke er mitt hår, hvert hårstrå er så spesielt.

Beklager mitt lange svar og kanskje unødvendig informasjon men skulle bare ønske at jeg kunne finne en måte å slippe å tenke på håret, men jeg klarer ikke. Jeg trenger ikke å se meg i speilet, jeg føler meg tynn i håret, hodet er lett og jeg liker det ikke. Også blir håret fett på dag to og det gjør det heller ikke lett.

Har til og med ringt og sendt henvendelse til Aleris i Oslo, håravfall avdeling men jeg får aldri svar. Blir bare mer og mer frustrert.

 

TS

Anonymkode: d8f62...886

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Striper, eller bleking(?) sliter jo veldig på håret da. Uansett hvor mye du kurer. Hvor ofte klipper du deg? 

Anonymkode: 4309a...e91

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Striper, eller bleking(?) sliter jo veldig på håret da. Uansett hvor mye du kurer. Hvor ofte klipper du deg? 

Anonymkode: 4309a...e91

Det vet jeg, men som sagt ikke gjort det ofte. Klippet meg faktisk tre ganger dette året, januar, juli og oktober nå. Ca. 4cm alle tre gangene.

Anonymkode: d8f62...886

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da virker ikke slitt hår å være årsaken. Hvor gammel er du? Mange kvinner mister hår med alderen.

Anonymkode: 4309a...e91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Da skal jeg kjøpe Nisim shampo og Biotin. Tro meg at jeg er fast bestemt  når jeg bestemmer meg for noe. Som nevnt tidligere i tråden, så har jeg tatt Priorin kapsler hver dag i 6 mnd, ingen merkbar forskjell. Da prøver jeg Biotin også. 

Har faktisk ringt Nisim kundeservice i går. Snakket med ei dame som forklarte meg hver minste detalj. Og når jeg sa at hudlegen sa at jeg har genetisk håravfall så sa hun da syns jeg ihvertfall at du skal prøve Nisim shampo. Hun anbefalte meg også balsam, fordi håret blir trått av kun shampo. Så usikker på hva jeg gjør men...

Igjen, tusen så mye takk for dine gode råd, det varmer i hjertet å vite at det finnes gode mennesker her i verden. ❤️

Anonymkode: d8f62...886

❤️ Men du kan like gjerne bruke en annen rimeligere balsam tenker jeg da. Men det ser du selv :) 

Priorin inneholder også Biotin, men jeg er usikker på hvor mye? Jeg finner ikke ut av det. Kan være du trenger kraftigere tilskudd Biotin. Dessuten er den jeg linket til tidligere rimeligere enn Priorin, er ganske stor prisforskjell faktisk :) 

Anonymkode: 0c8d0...7d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.12.2020 den 10.00):

❤️ Men du kan like gjerne bruke en annen rimeligere balsam tenker jeg da. Men det ser du selv :) 

Priorin inneholder også Biotin, men jeg er usikker på hvor mye? Jeg finner ikke ut av det. Kan være du trenger kraftigere tilskudd Biotin. Dessuten er den jeg linket til tidligere rimeligere enn Priorin, er ganske stor prisforskjell faktisk :) 

Anonymkode: 0c8d0...7d6

Tenkte å oppdatere litt bare:) Håper det ikke oppfattes som mas.🧡

Vet at det er for tidlig å si eller mene noe. Men jeg har kjøpt Nisim shampo, den som er for normalt til tørt hår. Vasket håret med 2 shamponeringer i dag og det jeg kan si er at det har vært mindre hår i sluken, børsten og på gulvet, har vært litt hår men ikke i nærheten av hva det pleier å være. Lot håret lufttørke og brukte føner bare litt på slutten. Og håret føles mykt, utrolig mykt, som om jeg har hatt i kur. Men jeg har brukt bare shampo og ikke balsam, ingenting mer. Håret føles helt annerledes, det er utrolig. Det eneste jeg angrer litt på at jeg ikke begynte med shampoen før, da jeg hadde mer hår enn i dag. Men men..

 

TS

Anonymkode: d8f62...886

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Spiser du nok protein?

Anonymkode: 4309a...e91

Jeg regner med det. 

Ts

Anonymkode: d8f62...886

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 12/20/2020 at 3:23 PM, AnonymBruker said:

Klipp håret ofte, og ha det gjerne satt opp i dult når du er hjemme. Og bruk Nisim, som noen nevner. De har både sjampo, balsam og et slikt middel du kan ha i hodebunnen for å motvirke hårtap.

Anonymkode: 9da39...bd3

Jeg har lest at dette ikke er lurt i det hele tatt, da det skaper mer "trekk" i håret som er med på å slite ut hårsekkene. 

Anonymkode: 0a8b6...6cf

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.12.2020 den 14.27):

 Du kan jo heller Google frisyrer du kan ha selv om håret er tynt 😊

Anonymkode: c47a9...9a6

Ja, ser en del menn (ihvertfall før i tida) sparte langt hår på den ene siden og bak og gredde det over. Da ser det ut som man har sideskill på en måte. Funker det. :tommelopp:

Endret av te_groupies
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 27.12.2020 den 14.56):

Tenkte å oppdatere litt bare:) Håper det ikke oppfattes som mas.🧡

Vet at det er for tidlig å si eller mene noe. Men jeg har kjøpt Nisim shampo, den som er for normalt til tørt hår. Vasket håret med 2 shamponeringer i dag og det jeg kan si er at det har vært mindre hår i sluken, børsten og på gulvet, har vært litt hår men ikke i nærheten av hva det pleier å være. Lot håret lufttørke og brukte føner bare litt på slutten. Og håret føles mykt, utrolig mykt, som om jeg har hatt i kur. Men jeg har brukt bare shampo og ikke balsam, ingenting mer. Håret føles helt annerledes, det er utrolig. Det eneste jeg angrer litt på at jeg ikke begynte med shampoen før, da jeg hadde mer hår enn i dag. Men men..

 

TS

Anonymkode: d8f62...886

Så hyggelig lesning, absolutt ikke mas ❤️❤️

Du har brukt shampooen i 2 dager sammenhengende nå, eller? :) Hvis du har brukt sulfater før i shampoo (sodium laureth sulfate eller sodium lauryl sulfate, tror jeg traff sånn noenlunde på navnene), så kan det være det som gir ekstra mykhet nå siden Nisim er uten sulfater. Håret mitt blir helt klart mykere når jeg unngår sulfater :)

Anonymkode: 0c8d0...7d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Så hyggelig lesning, absolutt ikke mas ❤️❤️

Du har brukt shampooen i 2 dager sammenhengende nå, eller? :) Hvis du har brukt sulfater før i shampoo (sodium laureth sulfate eller sodium lauryl sulfate, tror jeg traff sånn noenlunde på navnene), så kan det være det som gir ekstra mykhet nå siden Nisim er uten sulfater. Håret mitt blir helt klart mykere når jeg unngår sulfater :)

Anonymkode: 0c8d0...7d6

Men den inneholder sodium chloride som er salter, det hat lignende effekt som sulfat. Videre har den silikon og parfyme. Det er vel heller ikke bra.

Anonymkode: 04d30...30f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Men den inneholder sodium chloride som er salter, det hat lignende effekt som sulfat. Videre har den silikon og parfyme. Det er vel heller ikke bra.

Anonymkode: 04d30...30f

Det er den shampooen som gjør at jeg mister minst hår, så bryr meg ikke mye om silikon eller parfyme. De aller fleste shampooer inneholder uansett dette. Bare å se på ingrediensene på random shampooflasker. Jeg har prøvd en sulfatfri, silikonfri OG parfymefri shampoo, men den hjalp ingenting på håravfallet, så det er ikke alltid at produkter "fri for ditt og datt" er løsningen gitt.

Anonymkode: 0c8d0...7d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker said:

Men den inneholder sodium chloride som er salter, det hat lignende effekt som sulfat. Videre har den silikon og parfyme. Det er vel heller ikke bra.

Anonymkode: 04d30...30f

Bra for hva? Her er hensikten å minske hårtap, og til det fungerer den helt utmerket bra.

Anonymkode: 0a8b6...6cf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...