Gå til innhold

Solomamma prøver på et lite nurk💕


Perlemorskimmer

Anbefalte innlegg

Solo2020 skrev (35 minutter siden):

Jeg syns denne oversikten over hva som kan/skal skje på svangerskapskontroll er nyttig: https://www.helsenorge.no/gravid/svangerskapskontroller/#kontroll-1-uke-6-12

En ting som vanligvis skjer på første svangerskapskontroll er henvisning til ordinær ultralyd og å søke fødeplass. Men det har du kanskje gjort allerde? Hvis ikke er det vel litt sent å gjøre det i uke 14.

Jeg syns å huske å ha lest noe om at det er noen av blodprøvene som ikke bør tas senere enn uke 12, men klarte ikke finne noe om det nå, så da har jeg nok diktet det. 

Jeg skal på første svangerskapskontroll rett før påske (i uke 11). Veldig spent på det! 

Kjipt å høre at du er så kvalm! Håper det går over snart! 

Takk for det, håper jeg og❤️ Og flott med informasjon om diverse kontroller! Fødeplass har jeg fått allerede, og time til ordinær ultralyd🙂 

Hun fra legesenteret mente det var bedre å ta det senere, så da tok jeg timen da. Men det er kanskje ikke så stor forskjell. Regner med de hadde hadde sagt noe annet ellers i hvert fall. 
 

Spennende at du skal på svangerskapskontroll før påske da.  Oppdater gjerne om hvordan det gikk😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser jeg surret litt. Blir i uke 13 jeg har svangeskapskontroll da😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker litt på om jeg bør undersøke om fosteret har kromosomfeil osv. Hadde ikke hørt om NIPT- test før jeg så det på KG. Vet ikke hvor vanlig dette er jeg, eller hvor stor sjanse det er for at det kan være noe galt. Men jeg syns det er leit å eventuelt finne ut det i uke 19 hvert fall. 
Nå koster jo NIPT- test en del og må bestilles fra utlandet. Også må man få noen til å ta den. Så kanskje det holder med å ta en tidlig ultralyd privat for å sjekke nakkefold og sånn om noen uker. Hva tenker dere andre her, eller har gjort selv? 
 

Det er jo egentlig kommet en ny regel om at alle over 35 år skal få tilbud om NIPT- test fra det offentlige. Men det er ikke satt i gang enda. Pluss at alle gravide skal få tilbud om tidlig ultralyd. Men dette er heller ikke innført i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg ville tatt en tidlig ul privat hvertfall. Jeg tenker det samme som deg, at jeg vil vite tidligst mulig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mona95 skrev (På 15.3.2021 den 20.34):

Jeg tror jeg ville tatt en tidlig ul privat hvertfall. Jeg tenker det samme som deg, at jeg vil vite tidligst mulig. 

Ja jeg tror det blir til det🙂 Tenker jeg tar en ultralyd om ca to uker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Saschi skrev (8 timer siden):

Bestill en privat UL og hør med dem hva de mener når det kommer til NIPT-testen ;) 

Ja det var lurt! Det kan jeg jo gjøre😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok tidlig ultralyd i uke 13. Jeg har jobbet 6 år med psykisk utviklingshemmede og 4 år på sykehus, så for min del var det greit å gjøre det. Vet hvor mye det krever og at noen avvik ikke er forenelig med liv eller et normalt liv. 
Jeg er i uke 17 nå og har fortalt alle rundt meg om at jeg er gravid alene. Jeg har bare fått positive tilbakemeldinger etter at jeg ble gravid. Noen spør litt fordi de er nysgjerrig og det syns jeg bare er fint. Jeg vil skape mest mulig åpenhet for meg og mini sin skyld❤️ Det hele blir litt mer virkelig når du er i gang med svangerskaps kontroller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FrøkenNilsen skrev (1 time siden):

Jeg tok tidlig ultralyd i uke 13. Jeg har jobbet 6 år med psykisk utviklingshemmede og 4 år på sykehus, så for min del var det greit å gjøre det. Vet hvor mye det krever og at noen avvik ikke er forenelig med liv eller et normalt liv. 
Jeg er i uke 17 nå og har fortalt alle rundt meg om at jeg er gravid alene. Jeg har bare fått positive tilbakemeldinger etter at jeg ble gravid. Noen spør litt fordi de er nysgjerrig og det syns jeg bare er fint. Jeg vil skape mest mulig åpenhet for meg og mini sin skyld❤️ Det hele blir litt mer virkelig når du er i gang med svangerskaps kontroller. 

Ja jeg er klar over det jeg og. Så det blir nok tidlig ultralyd. Og greit å sjekke at alt er bra fremdeles. Før jeg forteller det til folk. Har fremdeles ikke fortalt det til noen her. Men neste uke er jeg i uke 12. 
Godt å høre at du får så positive tilbakemeldinger❤️ Hva tenker du om sosiale medier og sånn? Kommer du til å være åpen om at du har fått barn med donor der? Jeg er selv litt usikker på om jeg kommer til å legge ut noe der. Ser for meg at om jeg for eksempel hadde lagt ut et nyfødbilde på Facebook, så hadde jo folk sikkert lurt på hvem som er faren.  Men tenker det er litt rart å skrive noe om donor og. Som å tagge meg og sædbanken liksom😂🙈 (Neida). Men det er jo jeg som er forelderen. Selv om jeg har planer om å være åpen om at jeg har brukt donor ellers altså. 
 

Glad den nye bioteknologiloven kom i fjor. Tenker det da er mere akseptert, og sikkert mange som får barn på denne måten. De sa jo det på klinikken jeg var på og, at de hadde veldig stor pågang av folk som ønsket barn med donor. Da blir det jo mer normalt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke helt bestemt meg, men tror jeg kommer til å legge det ut på facebook etterhvert. Tenker å skrive no sånn som «tenk å være så ønsket».❤️Jeg har vært åpen om hvordan mini ble til på mine 2 arbeidsplasser, med nær familie, venner og onkler og tanter. Dette kom ikke som et sjokk for de rundt meg, fordi de er vant til at jeg gjør ting på min egen måte. Bor også i en liten by så good news travels fast😄Har tenkt å legge ut litt mer på instagram(om jeg tør). Vil vise litt hvordan veien har vært med hormoner og negative tester. Nå er jeg en veldig åpen person om følelser og tanker, så det er nok ikke alle som syns det er like lett. 
Ei jeg kjenner som har mann delte et bilde der hun skrev at de hadde vært gift i 1 år og at den dagen de giftet seg var både fin og trist fordi de da hadde sitt andre negative ivf forsøk. Jeg får selv litt trøst av å se at det ikke er like enkelt for alle. Så blir det litt enklere for de rundt også som ikke tør å stille spørsmål.

Det blir spennende å se når det etterhvert kommer en statestikk over solomødre. 

Endret av FrøkenNilsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FrøkenNilsen skrev (6 timer siden):

Jeg har ikke helt bestemt meg, men tror jeg kommer til å legge det ut på facebook etterhvert. Tenker å skrive no sånn som «tenk å være så ønsket».❤️Jeg har vært åpen om hvordan mini ble til på mine 2 arbeidsplasser, med nær familie, venner og onkler og tanter. Dette kom ikke som et sjokk for de rundt meg, fordi de er vant til at jeg gjør ting på min egen måte. Bor også i en liten by så good news travels fast😄Har tenkt å legge ut litt mer på instagram(om jeg tør). Vil vise litt hvordan veien har vært med hormoner og negative tester. Nå er jeg en veldig åpen person om følelser og tanker, så det er nok ikke alle som syns det er like lett. 
Ei jeg kjenner som har mann delte et bilde der hun skrev at de hadde vært gift i 1 år og at den dagen de giftet seg var både fin og trist fordi de da hadde sitt andre negative ivf forsøk. Jeg får selv litt trøst av å se at det ikke er like enkelt for alle. Så blir det litt enklere for de rundt også som ikke tør å stille spørsmål.

Det blir spennende å se når det etterhvert kommer en statestikk over solomødre. 

Det hørtes fint ut😊 Jeg pleier ikke å dele så mye personlig på sosiale medier, men syns det er tøft med de som gjør det! 
 

Ja det blir spennende. Så de hadde egne fødselsforberedende kurs for mødre som hadde brukt donor. Men nå var det blitt gjort om til onlinekurs på grunn av korona da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg tatt en ny ultralyd privat. Er nå i uke 12+4. Lille nurket hadde armen i været som om den vinket til meg🥰 Måtte le, og da ble bildet uskarpt😝 
Alt så heldigvis flott ut, puh😅 Nakkefold og nesebein var helt normalt, den hadde to hjernehalvdeler takk og lov, to armer, to bein, og urinblære. 
Hjertet banket fint. 
 

Jeg spurte om det var mulig å se kjønn, men det var vanskelig sånn den lå. Så hun ristet på magen min mange ganger med ultralydapparatet for å forsøke å få den til å snu seg. Etter en stund skjedde det, og det kunne se ut som en gutt💙 Uten at det er veldig sikkert enda. Så det blir spennende å følge med videre. 
 

Lettet og glad over at alt så fint ut☺️ 
God påske fra meg🐣💛🌼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, så herlig, og vinkingen da 🥰🥰 For en lettelse å få vite at alt ser normalt ut! Blir spennende når du får bekreftet kjønnet da 😁 En liten gutt hadde jo vært flott 😍

Nyt påska videre 😁

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Åhhh så kjekt å høre, jeg smilte for meg selv da jeg leste det med ta babyen hadde armene i været 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært på første svangerskapskontroll, og alt så fint ut. Fikk beskjed om å ta kontakt med helsestasjonen og har fått time der i juni. Ordinær ultralyd er i slutten av mai. Det blir da i uke 20. Gleder meg til den😊 

Har nå fortalt om graviditeten til den nærmeste familie, og de ble glade (og overrasket). Søsken gleder seg og vil gjerne sitte barnevakt☺️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du har fått time for OUL! Det blir spennende for deg, det er da får sett babyen din skikkelig og kanskje det blir vinking fra babyen😏 Ohh kjenner jeg gleder meg på dine vegne 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Saschi skrev (2 timer siden):

Så bra at du har fått time for OUL! Det blir spennende for deg, det er da får sett babyen din skikkelig og kanskje det blir vinking fra babyen😏 Ohh kjenner jeg gleder meg på dine vegne 🙈

Så hyggelig å høre💕 Blir spennende å se hva mini- baby driver med neste gang😄 Syns ultralyd er ganske festlig. Så stor forskjell på bildene fra første ultralyden til den andre, selv om det bare var fem uker i mellom. Den vokser jo kjempefort der inne☺️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, så hyggelig å ha delt nyheten med familie 🥰 Og kjekt at alt så bra ut på første kontrollen 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atticmess skrev (5 timer siden):

Ååh, så hyggelig å ha delt nyheten med familie 🥰 Og kjekt at alt så bra ut på første kontrollen 😁

Ja jeg er veldig glad for det altså🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg endelig delt nyheten med alle, til og med på facebook. Har bare fått positiv respons. Jeg er nå 20 uker på vei og har funnet ut at det er ei lita frøken som gjemmer seg i magen min💗 Det er så godt å være åpen om dette for min del. Bor i en liten by, så det ble litt rart når folk kjørte forbi meg flere ganger for å se om jeg virkelig har mage.  Da er det bedre for meg å fortelle akkurat hvordan det er😊 Så får folk evt bare mene det de vil, det er heldigvis mitt liv som jeg bestemmer over💪🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...