Gå til innhold

Solomamma prøver på et lite nurk💕


Perlemorskimmer

Anbefalte innlegg

myMa skrev (44 minutter siden):

Så spennende da 😊 Mener jenta mi var 34cm rundt hodet og litt større en snittet ellers. Vil tro at en lue i str 0-3 passer de fleste nyfødte. Du har vel termin i slutten av oktober så om lua er for stor så får du jo bruk for den senere. 

Veldig spennende☺️ Okey, men da tenker jeg at jeg kjøper den om alt ser ok ut på ultralyden😊 Leste noe om at hvis babyen ble født med hode over 38 cm så mistenkte man vannhode. I såfall har jeg nok større bekymringer enn at luen ikke passer😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ååh, det blir så bra med ultralyd 🥰  Høres koselig ut å feire det med litt babyklærshopping!

Grattis med fin og høy hcg-måling :nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atticmess skrev (1 time siden):

Ååh, det blir så bra med ultralyd 🥰  Høres koselig ut å feire det med litt babyklærshopping!

Grattis med fin og høy hcg-måling :nordvesta:

Takk for det🤗💕 

Ja en liten lue syns jeg bør være innenfor da😄 Men herlighet så mange fine, søte babyklær som finnes. Nå som jeg har søkt etter graviditet osv, dukker det jo stadig opp nye nettbutikker med babyklær. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lue 0-3 mnd anbefales til nyfødt ja. Og så er det som oftest slik at den er litt stor som nyfødt, og ved 3 måneder begynner den og bli liten. Størrelser er generelt en vitenskap! ;) Men akkurat det med lue er ganske greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (10 timer siden):

Lue 0-3 mnd anbefales til nyfødt ja. Og så er det som oftest slik at den er litt stor som nyfødt, og ved 3 måneder begynner den og bli liten. Størrelser er generelt en vitenskap! ;) Men akkurat det med lue er ganske greit.

Så greit da☺️ Fint å vite. Skjønner at det blir mye forskjellig å skulle sette seg inn i her😛 Men da er i hvert fall luespørsmålet avklart😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært på ultralyd og alt så fint ut🥰 Jeg har en liten alien i magen, og er også lenger på vei enn antatt. 8 uker! Fikk høre hjertet slå også☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amatariel skrev (8 minutter siden):

Så herlig med vellykket UL! Gratulerer! :blomst:

Tusen takk🤗 Fint å kunne slappe av med litt færre bekymringer hehe. Så det var veldig godt å se☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perlemorskimmer skrev (7 timer siden):

Nå har jeg vært på ultralyd og alt så fint ut🥰 Jeg har en liten alien i magen, og er også lenger på vei enn antatt. 8 uker! Fikk høre hjertet slå også☺️

Så fantastisk. 🥰 Blir koselig å følge dagboken din videre. Nyt tiden og prøv å senke skuldrene 😊 Har du tenkt noe mer på å fortelle familien? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

myMa skrev (1 time siden):

Så fantastisk. 🥰 Blir koselig å følge dagboken din videre. Nyt tiden og prøv å senke skuldrene 😊 Har du tenkt noe mer på å fortelle familien? 

Skal prøve på det😊 Håper denne kvalmen forsvinner etter hvert😅 

 

Jeg tror jeg venter litt til med å fortelle familie😊 Kanskje et par uker til. Spent på hvordan det blir. Blir jo litt rart å skulle fortelle at jeg er gravid når jeg er singel og😛 Så de blir nok overrasket😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atticmess skrev (10 timer siden):

Hurra for vellykket UL 😁

Tusen takk for det🥰 Har en god følelse nå😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt dritt å være gravid og altså. Syns det må være lov å si. Livet er tross alt ikke bare et glansbilde for noen. Nå er jeg så kvalm at jeg har ligget over toalettskålen og brekt meg gjentatte ganger. 
 

Det var litt kleint da jeg var på ultralyden. Hadde blitt skikkelig reisesyk på veien dit, og følte meg passe elendig. Virket kanskje ikke kjempeglad for graviditeten akkurat da, og sa vel noe sånt som «det blir vel sikkert bra etter hvert...» Og legen kommenterte om jeg ikke hadde tenkt nøye igjennom valget på forhånd😅 Men joda jeg har jo det. Forklarte legen at jeg bare var i dårlig form da, og hun forstod heldigvis. Også hjalp det å se babyen da😊

 

Nå har jeg fått de giga- puppene og. Å ta på seg bh, gjør at nesten at jeg føler meg kvalt😅 Ja, her er det mye klaging på en gang😝 Føler jeg ser blek ut og. Vet ikke om det er normalt.

 
Har bestilt time til 12- ukers kontroll. Men siden legen hadde påskeferie da, blir det i uke 14. Noen som vet hva denne kontrollen går ut på? Fikk beskjed om å ta med urinprøve i hvert fall. Man må vel fulle ut helsekort for gravide. Ser det står at man må skrive vekt før graviditet. Men jeg har ikke veid meg på flere år. Er dette veldig viktig? 
 

Ellers har jeg bestilt noen ting på nett for å fortelle om graviditeten til familien. Blir noe de må åpne opp. Så det blir litt morsomt tror jeg. Tenker å invitere dem på besøk, også gi dem hver sin overraskelse😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Perlemorskimmer skrev (8 minutter siden):

Har bestilt time til 12- ukers kontroll. Men siden legen hadde påskeferie da, blir det i uke 14. Noen som vet hva denne kontrollen går ut på? Fikk beskjed om å ta med urinprøve i hvert fall. Man må vel fulle ut helsekort for gravide. Ser det står at man må skrive vekt før graviditet. Men jeg har ikke veid meg på flere år. Er dette veldig viktig? 

Man fyller ut helsekortet denne timen her ja,  snakker om en del ting man kanskje har vært igjennom for (for min del skal man skrive opp antall aborter man har bak seg o.l). Men som førstegangs så er det veldig grei skuring. Vil tro det blir litt prat om dette at du er alene :) Blodtrykk og sånt tas vel også, urinprøven sjekkes ja. Før i tiden veide man seg på legekontoret, men nå holder det at man har veid seg hjemme og bare opplyser om vekten. Den må ned på helsekortet ja. Mors kropp er vesentlig i graviditeten, den skal følges med på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (4 minutter siden):

Man fyller ut helsekortet denne timen her ja,  snakker om en del ting man kanskje har vært igjennom for (for min del skal man skrive opp antall aborter man har bak seg o.l). Men som førstegangs så er det veldig grei skuring. Vil tro det blir litt prat om dette at du er alene :) Blodtrykk og sånt tas vel også, urinprøven sjekkes ja. Før i tiden veide man seg på legekontoret, men nå holder det at man har veid seg hjemme og bare opplyser om vekten. Den må ned på helsekortet ja. Mors kropp er vesentlig i graviditeten, den skal følges med på. 

Takk for tilbakemeldingen😊 Så jeg bør kjøpe meg en vekt? Litt dumt at jeg ikke gjorde dette på forhånd da. Regner med jeg har lagt på meg i løpet av disse ukene. Aner ikke hvor mye😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perlemorskimmer skrev (3 minutter siden):

Takk for tilbakemeldingen😊 Så jeg bør kjøpe meg en vekt? Litt dumt at jeg ikke gjorde dette på forhånd da. Regner med jeg har lagt på meg i løpet av disse ukene. Aner ikke hvor mye😅 

Nei du kan veie deg hos legen. Bare mange som vegrer seg for å veie seg foran andre, derfor foretrekkes det ofte å gjøre dette hjemme. Men når du ikke har en vekt så ville jeg absolutt bare gjort det hos legen. Man har klær på altså, bare av med sko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Amatariel skrev (3 minutter siden):

Nei du kan veie deg hos legen. Bare mange som vegrer seg for å veie seg foran andre, derfor foretrekkes det ofte å gjøre dette hjemme. Men når du ikke har en vekt så ville jeg absolutt bare gjort det hos legen. Man har klær på altså, bare av med sko.

Ok, men det er fint😊 Har egentlig ikke så lyst på vekt. Tror ikke det er så sunt å fokusere for mye på det sånn generelt. Men forstår at det er viktig å følge opp kroppen i graviditeten altså. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder vekt, så ble jeg fortalt at vekten før graviditet gjaldt mer de var på grensene til overvekt eller undervekt. Ikke bekymre deg så mye for det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saschi skrev (14 minutter siden):

Når det gjelder vekt, så ble jeg fortalt at vekten før graviditet gjaldt mer de var på grensene til overvekt eller undervekt. Ikke bekymre deg så mye for det ;)

Åja det var godt å høre😊 Er jo normalvektig. Har heller ikke lagt på meg så mye at jeg har behov for nye klær enda heller. Selv om klærne har blitt trangere. Da satser jeg på at det går greit😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns denne oversikten over hva som kan/skal skje på svangerskapskontroll er nyttig: https://www.helsenorge.no/gravid/svangerskapskontroller/#kontroll-1-uke-6-12

En ting som vanligvis skjer på første svangerskapskontroll er henvisning til ordinær ultralyd og å søke fødeplass. Men det har du kanskje gjort allerde? Hvis ikke er det vel litt sent å gjøre det i uke 14.

Jeg syns å huske å ha lest noe om at det er noen av blodprøvene som ikke bør tas senere enn uke 12, men klarte ikke finne noe om det nå, så da har jeg nok diktet det. 

Jeg skal på første svangerskapskontroll rett før påske (i uke 11). Veldig spent på det! 

Kjipt å høre at du er så kvalm! Håper det går over snart! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...