Gå til innhold

Solomamma prøver på et lite nurk💕


Perlemorskimmer

Anbefalte innlegg

Hadde litt brun utflod i går kveld, og har mistet flere av graviditetssymptomene. Ikke noe mer blod eller utflod i dag, men har ikke en veldig god følelse. Kvalmen, hodepinen, ryggsmertene og slappheten er borte. Vurderte fysioterapi for bare noen dager siden pga smertene. Hadde jo vært et fint tegn om jeg ikke var bekymret for spontanabort nå da. 
 

Har en legetime senere i dag, så skal høre med legen. Men det det er som om jeg ikke vet om jeg orker å prøve igjen om dette ikke gikk riktige veien. Så mye usikkerhet, stress og bekymringer. Nå ble jeg gravid på andre forsøk, men det føltes som en evighet. Også er det den lange ventetiden for å se om spiren holder seg og utvikler seg normalt. Har ikke veldig lyst til å gjennomgå abort akkurat, selv om jeg vet at det er vanlig. Sjansen øker jo eldre man er og. Vet det er vanlig med blødninger uten at det er noe galt og, så får se da. All respekt til de som holder ut med dette babyprosjektet over flere år altså. Må være en påkjenning. Har heldigvis ikke fortalt om dette til noen enda. 
 

Noen andre som har opplevd lignende, og at det gikk bra? Som at symptomer har forsvunnet tidlig? Er i uke 6 nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ringte klinikken jeg. Er normalt med litt uvanlig utflod, så lenge det ikke blør mer. Og det gjør det ikke heldigvis. Så det trenger ikke å være noe, eller noen grunn til bekymring. Får bare krysse fingrene og håpe på det beste da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for deg ❤️ Når det kommer til symptomer så tror jeg det er veldig individuelt, jeg var kjempedårlig og tenkte at det var bra. Viste seg at jeg hadde gått 3 uker uten at det var liv. Så at symptomene er borte trenger ikke nødvendigvis å bety noe som helst ❤️

 

Håper spiren din sitter ❤️ Det er virkelig en emosjonell Berg og dalbane dette her, forhåpentligvis er det verdt det til slutt ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fioritura skrev (19 minutter siden):

Krysser fingrene for deg ❤️ Når det kommer til symptomer så tror jeg det er veldig individuelt, jeg var kjempedårlig og tenkte at det var bra. Viste seg at jeg hadde gått 3 uker uten at det var liv. Så at symptomene er borte trenger ikke nødvendigvis å bety noe som helst ❤️

 

Håper spiren din sitter ❤️ Det er virkelig en emosjonell Berg og dalbane dette her, forhåpentligvis er det verdt det til slutt ❤️

Tusen takk❤️ ja jeg merker dette😅 Følte meg i utgangspunktet klar for å takle det meste, men nå blir jeg litt mer usikker her🙈  

 

Leit å høre om opplevelsen din. Ja det er denne usikkerheten man må gå rundt å bære på da, også aner man ikke hva som egentlig foregår inne der. Selv om jeg vet at både blødninger og spontanabort er vanlig, så er det noe annet å oppleve det selv. Men jeg håper på det ja, og får bare se hvordan det går videre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært hos legen og føler meg tusen kg lettere heldigvis😅 Han gratulerte meg med graviditeten, og det er den første gratulasjonen jeg har fått i virkeligheten☺️ Nå føles det enda mere ekte. Han sa også at små blødninger er helt normalt i begynnelsen, og at han ikke trodde det var noe galt. Tok en hcg test for sikkerhetsskyld. Også sa han at det bare var å komme når som helst for en prat om jeg ønsket det. 
Så jeg føler meg godt ivaretatt. Og bittelitt hysterisk som tok litt av med denne lille blødningen😝 Har googlet spontanabort opp og ned🙈 Men da legger jeg det vekk for nå. I midten av neste uke er det tidlig ultralyd, så det er ikke så lenge igjen til nå☺️ Får prøve å nyte at jeg føler meg i bedre form, enn så lenge hehe😊 

 

Fikk også positiv reaksjon på at jeg hadde valgt å bli gravid alene med donor. Vi hadde en liten prat om valget. Men han mente det var tøft av meg, og at jeg ville klare dette helt fint. Og en mann kunne jeg finne meg senere. Så det var også veldig fint☺️ Så nå er jeg glad og ved godt mot hehe. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror vi ligger likt i løype nesten. Jeg er akkurat som deg, vært lille tegn som jeg tror er tegn på SA, gjør at jeg blir kjempeurolig og begynner å tenke mørke tanker, dette går ikke veien, nå kommer snart SA, det gikk ikke denne gangen, orker jeg dette? Orker jeg å begynne med IVF hvis dette ikke går? Kjenner meg igjen i det du skriver, det skal ikke være lett men når du ser babyen og hører hjertelyden, så glemmer du noen av de mørke tankene ❤️ (Det har jeg blitt fortalt iallfall 🙃

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Saschi skrev (37 minutter siden):

Jeg tror vi ligger likt i løype nesten. Jeg er akkurat som deg, vært lille tegn som jeg tror er tegn på SA, gjør at jeg blir kjempeurolig og begynner å tenke mørke tanker, dette går ikke veien, nå kommer snart SA, det gikk ikke denne gangen, orker jeg dette? Orker jeg å begynne med IVF hvis dette ikke går? Kjenner meg igjen i det du skriver, det skal ikke være lett men når du ser babyen og hører hjertelyden, så glemmer du noen av de mørke tankene ❤️ (Det har jeg blitt fortalt iallfall 🙃

 

Det er godt å høre at jeg ikke er den eneste i hvert fall. Legen sa også at det var helt vanlig med bekymringer, spesielt første gang man er gravid.

Ja jeg håper på det, og at det gjelder oss begge☺️❤️ Merker jeg er veldig spent på den ultralyden nå altså. Når skal du ta ultralyd?😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perlemorskimmer skrev (4 minutter siden):

Det er godt å høre at jeg ikke er den eneste i hvert fall. Legen sa også at det var helt vanlig med bekymringer, spesielt første gang man er gravid.

Ja jeg håper på det, og at det gjelder oss begge☺️❤️ Merker jeg er veldig spent på den ultralyden nå altså. Når skal du ta ultralyd?😊

Har TUL 1 Mars, er da 7 + 2 :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig med positiv tilbakemelding fra legen da 😊 Høres ut som en snill og god lege! Herlig at han forsikrer deg om at du bare kan ringe om det er noe, må være litt ekstra deilig når man går igjennom dette uten en partner. Nå gleder jeg meg veldig til oppdateringene videre og etter TUL 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saschi skrev (8 minutter siden):

Har TUL 1 Mars, er da 7 + 2 :) 

Så spennende da! Da har du noen dager før meg. Ønsker deg masse lykke til❤️ Gøy at vi er ca like langt på vei da☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perlemorskimmer skrev (2 minutter siden):

Så spennende da! Da har du noen dager før meg. Ønsker deg masse lykke til❤️ Gøy at vi er ca like langt på vei da☺️

Ja, gleder meg til å følge med videre her inne 😄 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atticmess skrev (7 minutter siden):

Herlig med positiv tilbakemelding fra legen da 😊 Høres ut som en snill og god lege! Herlig at han forsikrer deg om at du bare kan ringe om det er noe, må være litt ekstra deilig når man går igjennom dette uten en partner. Nå gleder jeg meg veldig til oppdateringene videre og etter TUL 😁

Ja det var veldig godt å bli møtt sånn☺️ Og fint å ha noen å prate med, siden jeg ikke har fortalt om dette til noen jeg kjenner enda😊 Men det er hyggelig å høre☺️ Skal absolutt oppdatere videre! Syns det er fint å få ut litt tanker her også 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at du ble beroliget hos legen :hug:
Det er tungt å være mye bekymret ja, men alt i alt så er det "mammalivet" :lol: Fra når av er man alltid bekymret, i større og mindre grad selvsagt.

I alle fall ikke ta sorger på forskudd ang. hva man skal gjøre dersom man mister. Det er forhåpentligvis ikke noe du trenger å ta stilling til. Men jeg kan love at når man virkelig ønsker noe, så gjør man mye for det. Jeg har opplevd 4 aborter, men er her igjen som prøver. Vet at den vonde prøvetiden blir et lite blaff når man først får det man ønsker seg ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amatariel skrev (37 minutter siden):

Så godt at du ble beroliget hos legen :hug:
Det er tungt å være mye bekymret ja, men alt i alt så er det "mammalivet" :lol: Fra når av er man alltid bekymret, i større og mindre grad selvsagt.

I alle fall ikke ta sorger på forskudd ang. hva man skal gjøre dersom man mister. Det er forhåpentligvis ikke noe du trenger å ta stilling til. Men jeg kan love at når man virkelig ønsker noe, så gjør man mye for det. Jeg har opplevd 4 aborter, men er her igjen som prøver. Vet at den vonde prøvetiden blir et lite blaff når man først får det man ønsker seg ❤️

Ja du har kanskje rett i det. Må si jeg ble litt overrasket over meg selv, og alle disse bekymringene som strømmet på. Hadde sett for meg at jeg skulle være litt mere calm😝 Godt ikke legen så på meg som en hysterisk førstegangs gravid i hvert fall. Det er jo ingen som kan alt fra før heller da. Mye man skal sette seg inn i av nye ting her. 
 

Nei det er vel sant. Hadde nok bare et litt tungt øyeblikk akkurat der, da jeg begynte å tenke på spontanabort. Syns du er skikkelig tøff som fortsetter å prøve, og håper virkelig at det snart klaffer og går riktig vei for deg!❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei perlemorskimmer! Så spennende å følge dagboken din, og gratulerer med lille spire i magen❤️ Forstår så godt at du er bekymret, det tror jeg er veldig vanlig. Så må man bare prøve å ikke la det ødelegge for gleden. Sjansen for at det går riktige veien er jo stor☺️ 

Jeg prøver også å bli gravid nå med partneren min (vi er to kvinner), så vi har satt i gang prosessen med donor hos privatklinikk. Har du lyst til å dele litt om din opplevelse rundt valg av donor, hva du la vekt på, og om du fikk påvirke valget? Klinikken vår har samarbeid med Cryos, og jeg syns det er så ufattelig vanskelig å ta et valg. Nå er det jo legen som tar det endelige valget tilslutt, men jeg håper at vi skal få komme med ønsker, eller bli hørt i våre ønsker.

Ønsker deg all lykke til! Gleder meg til å følge deg videre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kaffelarsen skrev (På 23.2.2021 den 12.55):

Hei perlemorskimmer! Så spennende å følge dagboken din, og gratulerer med lille spire i magen❤️ Forstår så godt at du er bekymret, det tror jeg er veldig vanlig. Så må man bare prøve å ikke la det ødelegge for gleden. Sjansen for at det går riktige veien er jo stor☺️ 

Jeg prøver også å bli gravid nå med partneren min (vi er to kvinner), så vi har satt i gang prosessen med donor hos privatklinikk. Har du lyst til å dele litt om din opplevelse rundt valg av donor, hva du la vekt på, og om du fikk påvirke valget? Klinikken vår har samarbeid med Cryos, og jeg syns det er så ufattelig vanskelig å ta et valg. Nå er det jo legen som tar det endelige valget tilslutt, men jeg håper at vi skal få komme med ønsker, eller bli hørt i våre ønsker.

Ønsker deg all lykke til! Gleder meg til å følge deg videre. 

Heisann☺️ Så hyggelig at du stakk innom her. Og tusen takk for det💕 

Ja jeg vet, så jeg forsøker å tenke det nå altså. Får øve meg på å ha litt mere is i magen🙃
Så spennende at dere er i gang med denne prosessen da!☺️ 
Jeg kan godt fortelle litt om valget og prosessen. Jeg kunne velge tre donorer, også ble det legens avgjørelse å ta ut i fra de. Men jeg også syntes det var mange momenter som skulle vurderes. Jeg valgte å legge størst vekt på utdanning og personlighet, fremfor et utseende som lignet mest mulig på meg, eller de som ble beskrevet som «kjekke» osv. 
Men utelot de i motsatt ende av skalaen da. Noen av de har jo barn selv, og de skriver hvordan egne barn er og ser ut. Der kan man jo få en liten pekepinn. Så også på familie, og valgte bort de som hadde døde foreldre, eller hvor de hadde fått kreft eller andre alvorlige sykdommer.   
 

Føler jeg høres kynisk ut nå, og følte meg litt sånn da også. Men skole og utdanning er faktisk veldig viktig, og en del detter jo ut. Da kan det fort føre til problemer med å få seg jobb videre. Og personlighet, helse og livsstil er jo også viktige momenter. Så også på hva slags mål de hadde for livet sitt, og ønsker. Hva de hadde satt størst og minst pris på tidligere, mm. Det forteller jo en del om en person. Hvis en hadde høydepunkt som partytur på Ibiza, så matcher ikke det meg.   Men nå vet man jo heller ikke alderen på donoren da😝 Så det er ikke så lett det med denne vurderingen.

 

Men jeg ønsker dere masse lykke til med valget og prosessen i hvert fall!💜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åherregud! Gratulerer så masse! ❤️❤️

Jeg var helt sikker på at jeg var oppdatert på alle dagbøkene her, men så har jeg greid å blinkse på mange allikevel og ikke fått lest siden 6. Februar! 🙈 Du er jo blitt graviiiid! 🎉😄 

Og ser du fant ut av det på IKM, som var dagen før min EL som jeg visst har blitt gravid på, så du er vel ca 2 uker foran meg du da 😊🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niny skrev (2 timer siden):

Åherregud! Gratulerer så masse! ❤️❤️

Jeg var helt sikker på at jeg var oppdatert på alle dagbøkene her, men så har jeg greid å blinkse på mange allikevel og ikke fått lest siden 6. Februar! 🙈 Du er jo blitt graviiiid! 🎉😄 

Og ser du fant ut av det på IKM, som var dagen før min EL som jeg visst har blitt gravid på, så du er vel ca 2 uker foran meg du da 😊🥰

Hei du!😄 Så koselig å høre fra deg🥰 Tusen takk for det☺️ Og gratulerer så mye til deg også!💕 Spennende tid dette😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det bare et par dager igjen til ultralyd. Kvalmen har kommet tilbake, og jeg blir større😅 Føttene hovner opp når jeg går tur, og jeg har fått små åreknuter på lårene😳 
 

Jeg er 7 uker på vei i morgen. Så en skikkelig søt lue på nett i dag, i alpakkaull. Lurer på om jeg skal kjøpe den etter ultralyden. Men er det noen her som har greie på babystørrelser? Den minste størrelsen var 0-3 mnd (36-38 cm). Neste var 3-6 mnd. Har nyfødte ca like stort hode eller hvordan er det? Litt kjedelig om jeg kjøper den minste størrelsen, også får jeg en baby med mye større hode, sånn at den ikke passer😛 

 

Ellers fikk jeg melding fra legen om at HCG prøven jeg tok var høy, noe som var et godt tegn🙂 Så det virker lovende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende da 😊 Mener jenta mi var 34cm rundt hodet og litt større en snittet ellers. Vil tro at en lue i str 0-3 passer de fleste nyfødte. Du har vel termin i slutten av oktober så om lua er for stor så får du jo bruk for den senere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...