Gå til innhold

Hva er galt med disse tøflene? Barnehagen ba meg kjøpe nye


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skalperud skrev (2 timer siden):

Tipper de blir veldig fort våte, og heller ikkje god for beina. Hadde gått for gode sandaler 

Våte? De skal jo gå inne med de

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Har ikke orka å lese alle svara. Vil tippe at det ikke er stoff og pusteevne det går på, men kanskje at de blir for glatte eller at foten "sklir ut til siden" dersom barnet f.eks klatrer opp på noe og løper med dem innendørs? 

Anonymkode: 38c46...71f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.11.2020 den 21.21):

Wow. Jeg ble helt satt ut her, jeg .. Er det sant? Det er seriøst noe av det frekkeste jeg har hørt på lenge. 
 

I barnehagen til sønnen min så flyr halvparten rundt i bare sokkelesten, min sønn inkludert. Jeg hadde blitt skikkelig grinete om jeg fikk beskjed om å kjøpe tøfler til 500kr 😅

Anonymkode: e7d4f...9c3

Shit, leste denne nå. Ja det var ikke særlig ok av dem å anbefale dette så konkret, og dyre merker attpåtil. Å begrunne det med at foten f.eks sklir inni tøffelen og kan føre til vridninger eller lignende hadde vært mer innsfor. Så kunne de forklart at harde såler er bedre, og at de gjerne anbefaler tøfler i ull fordi dem puster. Men de burde isfall ha spesifisert det på en klesliste at det er en anbefaling. Å ikke bøande seg inn noe mer med mindre de ser at tøflene er ubehagelige for barnet, eller at barnet klager over ubehag.

Anonymkode: 38c46...71f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skalperud skrev (På 26.11.2020 den 22.16):

Tipper de blir veldig fort våte, og heller ikkje god for beina. Hadde gått for gode sandaler 

Les hi en gang til du, det er nemlig snakk om tøfler...

Anonymkode: d3e42...388

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 26.11.2020 den 10.25):

Håper ts står på krava og får seg en ryggrad. 

Og til dere som foreslår brukte tøfler på Finn, da er det mye bedre med antisklisokker! 

Anonymkode: 6d4bf...027

 Antiskli sokker er visst rene giften her på kg. De dottene under foten er av en type material som gjør at man blir kald på foten (uansett hvor varme og gode sko man har) 🙄

 

Utrolig snobberi fra den barnehagen. Her har jeg sendt i sånne myke skli såler i "gull" fra kappahl som man har utenfor sokken. Myke, tynne såler som gjør at man ikke sklir. Sikkert helt feil materiale, men ingen har sagt noe på det. Stå på krava, ts, ikke gidd å kjøp slike tøfler, de må lære seg at det er bare tøfler, ikke vintersko de skal opp på galdhøpiggen med. 

Anonymkode: 6b2a9...714

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Les hi en gang til du, det er nemlig snakk om tøfler...

Anonymkode: d3e42...388

Ja, det vet jeg.. men det blir jo ofte vått på gulvet i garderoben osv. Greit med noe som ikke trekker inn vann da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.11.2020 den 13.35):

Min sønn på 3 år fikk disse tøflene https://www2.hm.com/no_no/productpage.0902425001.html?gclid=CjwKCAiAnvj9BRA4EiwAuUMDf0VwNlrCr7V0UnHKjT3VVb7ZTrCpwIo8uCqUbi7T14k5c-IhsCyrXBoCgZ0QAvD_BwE

 

I gave på lørdag. Han tok dem med seg i barnehagen på mandag, kjempestolt over å få super Mario tøfler. Men ved levering i dag tidlig fikk jeg beskjed av en ansatt i barnehagen om å kjøpe nye, ta med disse hjem, fordi de er upraktiske i barnehagen. Jeg skjønner ikke hva som er galt med disse? Kan noen andre her opplyse meg? 

Min sønn er veldig glad i dem, og jeg har litt trang økonomi. Jeg har ikke lyst til å bytte ut ting etter to dagers bruk i barnehagen. Og hva bruker dere andre som tøfler i barnehagen? Vår begynte i barnehagen nå i august, vi har bodd i utlandet frem til da. Så usikker på hva som gjelder.

Anonymkode: c79d4...71a

Du kan finne rimelige tøfler på finn.no f.eks er det mange som bruker sandaler som tøfler. Superfit sine har veldig god støtte og ergonomi og er ok i pris.
superfit sandaler

Anonymkode: a5bfd...20a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.11.2020 den 13.58):

På jobb, hvor jeg fortvekk står mange timer om dagen på et relativt hardt gulv, har vi kjempestort fokus på fottøyet. 

Hvorfor skal det være annerledes for barn? Godt fottøy er viktig!!

Anonymkode: 27f4f...58a

Fordi at ungene ikke står hele dagen. 

De trenger noe mykt og fleksibelt som de kan krype rundt i. Inne! 

Sånne strømper med skinnsåle, ala turnsokker er genialt om ikke gulvet er steinkaldt. 

Ser overhode ikke noe problem med dem som TS henviste til. 

Utendørs trengs selvfølgelig skikkelige sko, med god støtte. Demping osv. 

 

Anonymkode: 9633a...117

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med dem som sier at tøflene ikke er egnet. Barnas føtter vokser, de trenger godt fottøy både inne og ute. Min har alltid brukt sandaler som innesko. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være at er ikke sitter godt på foten? Jeg har ikke sett akkurat den der tøffelen før, men det hender barna har tøfler som vrir seg av foten under løping og lek, noe som kan føre til ekstra knall og fall. Da velger vi å ikke bruke den tøffelen iom at det påvirker sikkerheten til barnet. 
det er veldig sjelden snobberi som er grunnen til at barnehager ikke ønsker visse typer bekledning. De burde helt klart gitt deg en grunn til at de ikke ville bruke disse tøflene, men når de ikke gjorde det, synes jeg du har et ansvar å spørre om hvorfor..

Anonymkode: 6d3a5...447

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...