Gå til innhold

Hva er galt med disse tøflene? Barnehagen ba meg kjøpe nye


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Alt for et godt samarbeid med barnehagen ikke sant? 🙄

 

Anonymkode: 403a5...b35

Men du synes det er heilt greitt at barnehagen blæs i å samarbeide med ts? 

Anonymkode: 61ef8...1fd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hei igjen! Da har jeg hentet i barnehagen og fikk samtidig snakket med den ansatte angående tøflene. Jeg er litt konfliktsituasjoner, så jeg spurte forsiktig om hva som er galt med disse tøflene. Hun sa at barnehagen vil at alle barna skal gå med tøfler i ull med hard såle, hun anbefalte tøfler fra ett merke som heter superfit eller hummel tøfler i ull. Hun sa at de tøflene han hadde på var i polyester og det var det verste stoffet som fantes, og kvaliteten var deretter. 

Men de tøflene er superfit eller hummel ull er dyre! Her snakker vi kanskje 500 kr for ett par tøfler! Synes det er litt i overkant mye. Jeg betalte mindre for vinterstøvel fra Viking, riktig nok på salg. Tøflene til sønnen min lå på plassen ham fortalte at han fikk beskjed om å gå uten. Jeg spurte den ansatte om det stemte, og det var sant(!), hun sa det var bedre uten dem fordi de er så dårlige å gå med. 

Jeg sa ingenting, men kjenner meg irritert og skuffet over barnehagen. Greit nok at de opp det med meg, men de må ikke be sønnen min gå uten tøfler og fortelle HAN (en 3 åring!) at tøflene som han var så stolt over er ubrukelige i barnehagen. 

På vei hjem sa sønnen min at han ikke fikk lov å bruke tøflene mer. 

 

Hva slags pedagogikk er dette? De kunne ha tatt en prat, sendt meg en epost/sms så kunne jeg har forberedt han på dette. Men å ikke gi han lov å bruke tøflene og si de er ubrukelig ikke riktig. 

 

 

Anonymkode: c79d4...71a

Dette er noko av det verste eg har lese i ein barnehage-tråd! Snobberi. Barnehagen kan godt komme med anbefaling om kva slags type kle og sko dei ønsker, men dei kan ikkje krevje at det skal vere eit visst merke eller ein viss type sko. Går ungane med ulltøfler om sommaren også? Det må da bli veldig varmt og ubehagelig? Stakkars barn som ikkje får lufta føtene! 

Glad det ikkje er "tøfle-tvang" her. Har aldri sett nokon som bruker tøfler eller innesko i barnehagen når eg tenker meg om. Kanskje vi slepp unna denne brannvern-regelen fordi det er fleire bygningar i barnehagen? 🤔

 

Anonymkode: 61ef8...1fd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine barn hadde nektet å gå med ulltøffler, de blir varme og går helst uten sokker. De har stort sett brukt myke skinntøffler, jentungen fikk nå myke joggesko for hun må ha gummisåle til utedoen. De syns det er er ubehagelig med stiv såle inne.

Anonymkode: 6c5fd...89c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i barnehage og det eneste vi påpeker når det gjelder barns tøfler så er det om vi ser at de begynne å bli for trange eller små. Modell, merke, kvalitet og lignende blander vi oss ikke inn i. Tenker det er foreldre som kjenner barna best og vet hvilke tøfler barnet trenger og foretrekker. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt merkelig av barnehagen å legge seg oppi hva slags tøfler barnet har på! Hadde du spurt om de anbefalte noe så er det en ting, men synes barnehagen bør unngå å legge føringer for hvilke merker de foretrekker.

Datteren min fikk velge seg ut tøfler på en handletur med onkelen sin, og valgte da de minst praktiske enhjørningstøflene. Hun var så stolt da hun kom i barnehagen med de ped.leder skjønte selvsagt det. Jeg hadde blitt ganske sjokka hvis hun hadde sagt at til ungen at hun ikke fikk lov til å bruke de.

Bortsett fra det så gikk mine stort sett i sokkelesten, og ville hvert fall ikke bruke tøfler med hard såle, det syns ikke jeg heller er behagelig å bruke inne. 

Anonymkode: 870ef...e9f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

På jobb, hvor jeg fortvekk står mange timer om dagen på et relativt hardt gulv, har vi kjempestort fokus på fottøyet. 

Hvorfor skal det være annerledes for barn? Godt fottøy er viktig!!

Anonymkode: 27f4f...58a

Nå står ikke de mange timer om dagen på hardt betonggulv. I barnehagen trenger man ikke bedre tøfler enn hva man trenger å bruke hjemme i din egen stue

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Nettopp. 

Man får ikke ryggproblemer av en dårlig polyestertights liksom, så det kan ikke sammenlignes.

Men man ser jo fra denne tråden at folk ikke er opplyste/de bryr seg ikke/de tror ikke på forskning, så hva kan man gjøre.

Folk får bare gjøre som de vil...

Anonymkode: 26b61...3b1

Nettopp!! Folk må få gjøre som de vil. Selvsagt. Barnehagen har virkelig ikke noe med å diktere tøffel-merker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, AnonymBruker said:

Nettopp. 

Man får ikke ryggproblemer av en dårlig polyestertights liksom, så det kan ikke sammenlignes.

Men man ser jo fra denne tråden at folk ikke er opplyste/de bryr seg ikke/de tror ikke på forskning, så hva kan man gjøre.

Folk får bare gjøre som de vil...

Anonymkode: 26b61...3b1

Du har ikke kommet med overbevisende dokumentasjon om at bruk av TØFLER er viktig inne - og attpåtil med hard såle. Du trenger ikke hevde at folk ikke bryr seg når du selv ikke greier å komme med overbevisende dokumentasjon. 

Det beste, enkleste og billigste er faktisk å la barna gå uten tøfler. 

Ville tatt dette opp med styrer, ts. Den type merkepress er fullstendig UHØRT! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så....dere vil sette barna bakovervendt til de er 6 år, men god fottøy, der skal du dritt i?  Disse er ok for å bruke hjemme inne mellom, men aldri ville jeg ha hatt disse på beina til mine når de var i barnehagen! De støtter ikke og er dårlig egnet til små føtter.  Dritt i det er mario på, det kunne jeg ha bryd meg mindre om. 

Anonymkode: 4c9dd...6e8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper ts står på krava og får seg en ryggrad. 

Og til dere som foreslår brukte tøfler på Finn, da er det mye bedre med antisklisokker! 

Anonymkode: 6d4bf...027

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingenting galt med tøflene. Barnehagen har ingen rett til å si at de ikke egner seg til bruk i barnehagen. Det er barnehagen det er noe galt med.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

At ull skal ha den egenskapen er greit nok, men det er ikke sånn det er i virkeligheten bestandig. Jeg kan ikke ha ulltøfler, jeg blir veldig klam. 

Anonymkode: c7346...698

Og du blir ikke klam I andre materialer? 

Anonymkode: 8b640...368

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

så....dere vil sette barna bakovervendt til de er 6 år, men god fottøy, der skal du dritt i?  Disse er ok for å bruke hjemme inne mellom, men aldri ville jeg ha hatt disse på beina til mine når de var i barnehagen! De støtter ikke og er dårlig egnet til små føtter.  Dritt i det er mario på, det kunne jeg ha bryd meg mindre om. 

Anonymkode: 4c9dd...6e8

Hi skriver jo at uteskoene er av kvalitet. Ingen av mine barn bruker tøfler hjemme, eller i barnehagen for den saks skyld. De går i sokkelesten - barfot er faktisk det beste for små ben uansett, hvis man skal se bort i fra tøfler til bruk ved en eventuel brann. Så det ble en merkelig sammenligning .. 
Å få «anbefalt» tøfler til 500kr av barnehagen er bare snobberi. Og egentlig ganske kvalmt. Så små barn står ikke på føttene i 6-7-8 timer, de ligger og de sitter i friklek, tegning, juleverksted etc. Dessuten har en 3 åring lært å gå for en stund siden også. Som hi skrev så er uteskoene av kvalitet når de er ute å løper, går tur og holder på. 

Anonymkode: e7d4f...9c3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk også beskjed om å kjøpe andre tøfler til min. Vel og merke ikke samme som du fikk. 
Jeg kjøpte de jeg fikk beskjed om pog barnet liker ikke å gå i dem i det hele tatt. 
 

Men jeg skal sjekke ut Superfit. Ser det er mye tilbud på de nå ned i 250,-

Anonymkode: 00759...2c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

så....dere vil sette barna bakovervendt til de er 6 år, men god fottøy, der skal du dritt i?  Disse er ok for å bruke hjemme inne mellom, men aldri ville jeg ha hatt disse på beina til mine når de var i barnehagen! De støtter ikke og er dårlig egnet til små føtter.  Dritt i det er mario på, det kunne jeg ha bryd meg mindre om. 

Anonymkode: 4c9dd...6e8

Dette. Aldri om jeg hadde satt beina mine i polyestertøfler, men barn kan tydeligvis det.

Anonymkode: 403a5...b35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

så....dere vil sette barna bakovervendt til de er 6 år, men god fottøy, der skal du dritt i?  Disse er ok for å bruke hjemme inne mellom, men aldri ville jeg ha hatt disse på beina til mine når de var i barnehagen! De støtter ikke og er dårlig egnet til små føtter.  Dritt i det er mario på, det kunne jeg ha bryd meg mindre om. 

Anonymkode: 4c9dd...6e8

Kva er forskjellen på golvet heime og i barnehagen da? 

Anonymkode: 61ef8...1fd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kva er forskjellen på golvet heime og i barnehagen da? 

Anonymkode: 61ef8...1fd

Mange barnehager har harde gulv. 


Hilsen en som har jobbet i barnehage.

Anonymkode: 403a5...b35

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.11.2020 den 13.35):

Min sønn på 3 år fikk disse tøflene https://www2.hm.com/no_no/productpage.0902425001.html?gclid=CjwKCAiAnvj9BRA4EiwAuUMDf0VwNlrCr7V0UnHKjT3VVb7ZTrCpwIo8uCqUbi7T14k5c-IhsCyrXBoCgZ0QAvD_BwE

 

I gave på lørdag. Han tok dem med seg i barnehagen på mandag, kjempestolt over å få super Mario tøfler. Men ved levering i dag tidlig fikk jeg beskjed av en ansatt i barnehagen om å kjøpe nye, ta med disse hjem, fordi de er upraktiske i barnehagen. Jeg skjønner ikke hva som er galt med disse? Kan noen andre her opplyse meg? 

Min sønn er veldig glad i dem, og jeg har litt trang økonomi. Jeg har ikke lyst til å bytte ut ting etter to dagers bruk i barnehagen. Og hva bruker dere andre som tøfler i barnehagen? Vår begynte i barnehagen nå i august, vi har bodd i utlandet frem til da. Så usikker på hva som gjelder.

Anonymkode: c79d4...71a

Drit i det. Jobber i barnehage. Tøfler er tøfler. Den eneste grunnen til å ha tøfler på inne er at når brannalarmen går så skal alle gå direkte ut. Det er mye lettere når man har noe på beina, da blir det mindre hyling og skriking på ungene. Bruk tøflene :) 

Anonymkode: dd97f...2b6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.11.2020 den 13.40):

Jeg får ikke opp bildet, om det er stoff under er det fordi om brannalarmen går skal barna rett ut uten å bytte sko. Da blir barnet våt og kald.

Anonymkode: 416c0...24b

Ja men de redder jo livet... Hilsen barnehageansatt.

Anonymkode: dd97f...2b6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klesfokuset til barn har faktisk gått litt over styr. Og jeg tror at man ofte blir litt enspora på de tingene man jobber med. (Det gjelder generelt, ikke bare alle de fine barnehageansatte der ute). Jeg blir litt svett selv når jeg får ekstremt detaljerte anvisninger fra barnehagen, og særlig på type klær jeg helt ærlig tenker at ikke er nødvendig. Hvis jeg er helt uenig sier jeg gjerne det, på en hyggelig måte selvsagt. Hvis jeg har tre ulike bukser i tynn bomull, tykk bomull og ull og de f.eks insisterer på fleece. 😖

Og jeg tenker også at både foreldre og barnehageansatte er livredde (sikkert pga klagende foreldre) for at barn skal kjenne det minste ubehag. Men det å fryse, være litt for varm, bli våt og lignende er vel ikke akkurat det verste som kan skje. Ville strengt talt vært trist og hatt en hel barndom uten å kjenne på de følelsene, og hvor deilig det er når det går over😄

Jeg er for så vidt ikke begeistret for polyester, men tøfler inne er heller ikke noen slager for meg. Og 500 kroner for et par barnehagetøfler hadde jeg virkelig ikke brukt pengene på.😛

Skulle ønske at folk ikke skammet seg sånn over økonomiske prioriteringer. Jeg skjønner at det sitter inne og bare si rett ut at ulltøfler til barnehagen prioriterer jeg ikke nå, men hvis flere gjorde det så ble det jo også mindre skambelagt. 😊

Anonymkode: d17a8...405

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...