Gå til innhold

Hva er galt med disse tøflene? Barnehagen ba meg kjøpe nye


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Druid skrev (1 time siden):

Jeg har fortsatt traumer av de der: kalde å ta på, svette etter bruk og luktet vondt. 

Hun grpt da jeg ville kaste dem (pga utslitt), og jeg dro byen rundt fir å fonne like dom erstatning. Hun har hatt vadmel, skinn, Crocs og vanlige (som ts hadde) hjemme, har aldri vært i bruk. På skolen brukte hun tennissko.

Anonymkode: ceb07...244

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

atropos skrev (16 minutter siden):

Oi, for en snobbete holdning fra barnehagen. Akkurat som om hummel eller superfit er det eneste som duger🙄. Er det en pedagog som sa dette her, eller er det en assistent? Jeg ville tatt denne holdningen opp med foreldrerepresentanten på avdelingen din. Slik holdning hører ingen plass hjemme. (Hvis du vil bøye deg for kravet har de superfit tøfler til 270kr på jollyroom akkurat nå) 

Det var en "fagarbeider" men jeg har ingen planer om å kjøpe ulltøfler, hovedsakelig fordi mitt barn blir svett og klam på føttene av dette. Så det er helt uaktuelt.

Anonymkode: c79d4...71a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Hei igjen! Da har jeg hentet i barnehagen og fikk samtidig snakket med den ansatte angående tøflene. Jeg er litt konfliktsituasjoner, så jeg spurte forsiktig om hva som er galt med disse tøflene. Hun sa at barnehagen vil at alle barna skal gå med tøfler i ull med hard såle, hun anbefalte tøfler fra ett merke som heter superfit eller hummel tøfler i ull. Hun sa at de tøflene han hadde på var i polyester og det var det verste stoffet som fantes, og kvaliteten var deretter. 

Men de tøflene er superfit eller hummel ull er dyre! Her snakker vi kanskje 500 kr for ett par tøfler! Synes det er litt i overkant mye. Jeg betalte mindre for vinterstøvel fra Viking, riktig nok på salg. Tøflene til sønnen min lå på plassen ham fortalte at han fikk beskjed om å gå uten. Jeg spurte den ansatte om det stemte, og det var sant(!), hun sa det var bedre uten dem fordi de er så dårlige å gå med. 

Anonymkode: c79d4...71a

Si fra i morgen at dette ikke er noe barnehagen bestemmer, og at de ikke skal be barnet ta av tøflene igjen.

Anonymkode: 22dd7...197

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Si fra i morgen at dette ikke er noe barnehagen bestemmer, og at de ikke skal be barnet ta av tøflene igjen.

Anonymkode: 22dd7...197

Alt for et godt samarbeid med barnehagen ikke sant? 🙄

 

Anonymkode: 403a5...b35

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er flere her som burde lese seg opp på hva godt fottøy er ser jeg.

Seriøst. Det er BARNA deres det er snakk om. Når godt fottøy er viktig for voksne så sier det seg selv at det også er viktig for føtter i utvikling.

At barnet ikke bruker tøflene hele dagen er ikke et godt argument. Å ha på seg feil fottøy flere timer om dagen er ikke bra.

Anonymkode: 26b61...3b1

Men dette blir jo som å gå i sokker og ikke som å gå i sko. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til alle dere som er hysteriske fordi «barnefotens utvikling krever stive såler» dere tar helt feil og burde lese dere opp før dere ødelegger beina til barna deres. Det beste for barnefoten er å gå barbeint, og nest best er myke fottøy. Å stå ute i søla med mykt fottøy når brannalarmen går har ikke tatt livet av noen. 

ts- ja polyester er noe svineri, det skader miljøet, lager mikroplaststøv og blir elektrisk og klamt og svett og stinker og er brennbart. Men uansett superteit at Bhg sa dette og til og med ramset opp merker og lagde oppstyr for gutten, det er ikke verdens undergang at et barn har dårlig kvalitetsfottøy en sesong. Til neste gang- Det finnes massevis av tøfler i ull både billig og dyrt, og ull puster og er temperaturregulerende. Naturlig flammehemmende osv. hvis du har råd til reima og viking så er vel ikke et tøffelpar det som velter økonomien? Google it.

Anonymkode: 3de4b...6c8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker said:

Alt for et godt samarbeid med barnehagen ikke sant? 🙄

 

Anonymkode: 403a5...b35

Man trenger ikke blakke seg for urimelige krav, og det er det greit å si fra om. Hvem vet hva de kommer med senere.

Anonymkode: 22dd7...197

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Kan du gi eksempler på godt fottøy? Helst til en grei pris for de med stram økonomi? 

Anonymkode: de440...74b

Sparkjøp har noen I ull, tror det bare koster 100 kr

Anonymkode: 8b640...368

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være at de er vanskelig å ta av og på for barnet selv? (Har ikke lest hele tråden, så ikke skyt meg).

 

Endret av Lija
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det var en "fagarbeider" men jeg har ingen planer om å kjøpe ulltøfler, hovedsakelig fordi mitt barn blir svett og klam på føttene av dette. Så det er helt uaktuelt.

Anonymkode: c79d4...71a

Ull har jo akkurat den egenskapen at det ikke blir klamt, fordi fuktighet ikke trekker inn i stoffet.  Alt av syntetisk materiale blir vått og klamt. 

 

Anonymkode: 8b640...368

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Tøflene er ikke laget av et egnet stoff. Det stoffet der puster ikke og barnet blir klam på bena.

Tøflene er ikke bra å gå i for bein i utvikling. Barnet kan utvikle skjevheter i foten og ankelen av å gå med slikt dårlig fottøy.

Dålige bein kan gi dårlig hofte. Dårlig hofte dårlig rygg. Dårlig rygg dårlig nakke. Dårlig nakke gir hodepine.

Hvorfor bryr ikke folk seg mer om godt fottøy???

Anonymkode: 26b61...3b1

Her har jeg ett barn som var ekstremt plattfot, og det beste som var er å gå barbeint/sokkelesten. Så vi har hele veien hatt skinntøfle i barnehagen. Det er mye bedre for foten at barnet går i sokkelesten i 8 timer enn i feks sandaler.

Disse tøflene har vel ikke noe annet enn kanskje 1 cm såle i mykt stoff, så jeg tviler på at de kan på noen måte skade barnet sånn du forklarer her. 

Anonymkode: c7346...698

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ull har jo akkurat den egenskapen at det ikke blir klamt, fordi fuktighet ikke trekker inn i stoffet.  Alt av syntetisk materiale blir vått og klamt. 

 

Anonymkode: 8b640...368

At ull skal ha den egenskapen er greit nok, men det er ikke sånn det er i virkeligheten bestandig. Jeg kan ikke ha ulltøfler, jeg blir veldig klam. 

Anonymkode: c7346...698

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

På jobb, hvor jeg fortvekk står mange timer om dagen på et relativt hardt gulv, har vi kjempestort fokus på fottøyet. 

Hvorfor skal det være annerledes for barn? Godt fottøy er viktig!!

Anonymkode: 27f4f...58a

Har du noen gang sett et barn stå mange timer i barnehagen? 

De sitter, krabber, går, hopper, ligger og er stort sett aldri i stående/gående over lengre tid uten at de bytter stilling inne i barnehagen. Det er mye bedre for de å gå barbeint og kan ikke sammenlignes med voksne som er i jobb og som står i flere timer hver dag. Du hadde også ville hatt mykere fottøy hvis du skulle gått fra stående til liggende og over i krabbing før du satte deg og lekte med Lego på gulvet. 

Her har mitt barn vært veldig plattfot som liten og vi fikk anbefalt å gå uten sko så mye som mulig, og de anbefalte ikke tøfler med hard såle. Vi fikk spesiallagde såler til han begynte på barneskolen, gikk til fysioterapeut og var hos kontroll på sykehuset flere ganger, så er ikke sånn at jeg goolga meg fram til anbefalingene... 

Anonymkode: c7346...698

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Enig med deg. Man kan Kjøpe så mye joggedresser, strømpebukser og pologenser man bare vil hos billigkjedene, men fottøy og utetøy skal være av en viss kvalitet og skal ikke kjøpes på HM.

Anonymkode: 0b6ba...b66

Nettopp. 

Man får ikke ryggproblemer av en dårlig polyestertights liksom, så det kan ikke sammenlignes.

Men man ser jo fra denne tråden at folk ikke er opplyste/de bryr seg ikke/de tror ikke på forskning, så hva kan man gjøre.

Folk får bare gjøre som de vil...

Anonymkode: 26b61...3b1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nettopp. 

Man får ikke ryggproblemer av en dårlig polyestertights liksom, så det kan ikke sammenlignes.

Men man ser jo fra denne tråden at folk ikke er opplyste/de bryr seg ikke/de tror ikke på forskning, så hva kan man gjøre.

Folk får bare gjøre som de vil...

Anonymkode: 26b61...3b1

Dette. Polyester er dritt uansett, når skal folk forstå det🙄

Anonymkode: 403a5...b35

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det var en "fagarbeider" men jeg har ingen planer om å kjøpe ulltøfler, hovedsakelig fordi mitt barn blir svett og klam på føttene av dette. Så det er helt uaktuelt.

Anonymkode: c79d4...71a

Men fôret polyester vil den ikke svette og bli klam av??

Anonymkode: 26b61...3b1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hei igjen! Da har jeg hentet i barnehagen og fikk samtidig snakket med den ansatte angående tøflene. Jeg er litt konfliktsituasjoner, så jeg spurte forsiktig om hva som er galt med disse tøflene. Hun sa at barnehagen vil at alle barna skal gå med tøfler i ull med hard såle, hun anbefalte tøfler fra ett merke som heter superfit eller hummel tøfler i ull. Hun sa at de tøflene han hadde på var i polyester og det var det verste stoffet som fantes, og kvaliteten var deretter. 

Men de tøflene er superfit eller hummel ull er dyre! Her snakker vi kanskje 500 kr for ett par tøfler! Synes det er litt i overkant mye. Jeg betalte mindre for vinterstøvel fra Viking, riktig nok på salg. Tøflene til sønnen min lå på plassen ham fortalte at han fikk beskjed om å gå uten. Jeg spurte den ansatte om det stemte, og det var sant(!), hun sa det var bedre uten dem fordi de er så dårlige å gå med. 

Jeg sa ingenting, men kjenner meg irritert og skuffet over barnehagen. Greit nok at de opp det med meg, men de må ikke be sønnen min gå uten tøfler og fortelle HAN (en 3 åring!) at tøflene som han var så stolt over er ubrukelige i barnehagen. 

På vei hjem sa sønnen min at han ikke fikk lov å bruke tøflene mer. 

 

Hva slags pedagogikk er dette? De kunne ha tatt en prat, sendt meg en epost/sms så kunne jeg har forberedt han på dette. Men å ikke gi han lov å bruke tøflene og si de er ubrukelig ikke riktig. 

 

 

Anonymkode: c79d4...71a

Wow. Jeg ble helt satt ut her, jeg .. Er det sant? Det er seriøst noe av det frekkeste jeg har hørt på lenge. 
 

I barnehagen til sønnen min så flyr halvparten rundt i bare sokkelesten, min sønn inkludert. Jeg hadde blitt skikkelig grinete om jeg fikk beskjed om å kjøpe tøfler til 500kr 😅

Anonymkode: e7d4f...9c3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Tøflene er ikke laget av et egnet stoff. Det stoffet der puster ikke og barnet blir klam på bena.

Tøflene er ikke bra å gå i for bein i utvikling. Barnet kan utvikle skjevheter i foten og ankelen av å gå med slikt dårlig fottøy.

Dålige bein kan gi dårlig hofte. Dårlig hofte dårlig rygg. Dårlig rygg dårlig nakke. Dårlig nakke gir hodepine.

Hvorfor bryr ikke folk seg mer om godt fottøy???

Anonymkode: 26b61...3b1

For noe tull!!! Et lite barn som har på seg de tøflene der i lek skaper ikke de problemene der du overdriver sykt. De leker, sitter å spiser,krabber rundt.. er ikke snakk om 1 tung voksen som skal gå rundt en hel dag.

Og går man hjemme,går de fleste barn og voksne sokkelessen,som blir det samme som disse tøflene.

Hadde bare tatt med meg tøflene tilbake i bhg, de kan ikke bestemme hva slags tøfler barna går med. Hadde det vært vannlekkasje i skoene ute hadde jeg skjønt det,eller hvis de var så glatte under at han faller. 

Anonymkode: 5055c...f31

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg hadde ledd de ansatte i trynet og mint de på at de ikke er barnets foreldre. De bestemmer ikke hva mitt barn bruker eller ikke, det er det jeg og mannen min som gjør. 

Anonymkode: 561b8...9bf

Dette. Makan til snobbete barnehagetante ( ja jeg vet det ikke heter det, men dette var jaggu ei tante og det var ikke ment positivt)

Anonymkode: a2ef8...150

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...