Gå til innhold

Hva er galt med disse tøflene? Barnehagen ba meg kjøpe nye


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min sønn på 3 år fikk disse tøflene https://www2.hm.com/no_no/productpage.0902425001.html?gclid=CjwKCAiAnvj9BRA4EiwAuUMDf0VwNlrCr7V0UnHKjT3VVb7ZTrCpwIo8uCqUbi7T14k5c-IhsCyrXBoCgZ0QAvD_BwE

 

I gave på lørdag. Han tok dem med seg i barnehagen på mandag, kjempestolt over å få super Mario tøfler. Men ved levering i dag tidlig fikk jeg beskjed av en ansatt i barnehagen om å kjøpe nye, ta med disse hjem, fordi de er upraktiske i barnehagen. Jeg skjønner ikke hva som er galt med disse? Kan noen andre her opplyse meg? 

Min sønn er veldig glad i dem, og jeg har litt trang økonomi. Jeg har ikke lyst til å bytte ut ting etter to dagers bruk i barnehagen. Og hva bruker dere andre som tøfler i barnehagen? Vår begynte i barnehagen nå i august, vi har bodd i utlandet frem til da. Så usikker på hva som gjelder.

Anonymkode: c79d4...71a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spør hva de mener med at de er upaktiske. Mulig at det er fordi det er myke såler på bunnen som trekker til seg vann etc ved søl.

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så merkelig sagt av barnehagen? Jeg ser ikke én ting som kan være upraktisk med dem? De ser ut til å være lette å ta av og på selv, og da fatter jeg ikke hva problemet deres er. 

Det der ville jeg ignorert, rett og slett. Om de klager igjen, ville jeg bedt om en nøye utredning av nøyaktig hva det er de mener. 

Anonymkode: bae84...d06

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vel ikke noe galt med de tøflene? jeg kunne fint tatt disse på guttungen i barnehagen:) 

Anonymkode: efa85...e34

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ikke opp bildet, om det er stoff under er det fordi om brannalarmen går skal barna rett ut uten å bytte sko. Da blir barnet våt og kald.

Anonymkode: 416c0...24b

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett denne på en annen gutt i vår barnehage. Siden han bruker dem, antar jeg at barnehagen ikke har noe imot de tøflene. 
 

Jeg skjønner heller ikke problemet.

Anonymkode: 34944...107

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I vår barnehage går flesteparten av barna i bare sokkelesten, så merkelig om det er at sålene er av tøy de reagerer på. De blir ikke mindre våte av å gå i bare sokkene, liksom. 

Anonymkode: bae84...d06

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg får ikke opp bildet, om det er stoff under er det fordi om brannalarmen går skal barna rett ut uten å bytte sko. Da blir barnet våt og kald.

Anonymkode: 416c0...24b

Nå er det jo sånn at mange barn går i bare sokkelesten inne også. Så det er et dårlig argument. 

Anonymkode: 26e0b...5eb

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville spurt og forklart at tøflene er mer enn bra nok. Har de samme selv og skjønner virkelig ikke hva som er feil med dem. I vår bruker alle barna forskjellige tøfler. Alt fra hard såle til myke pusetøffler. 

Anonymkode: ba64e...ffb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøflene er ikke laget av et egnet stoff. Det stoffet der puster ikke og barnet blir klam på bena.

Tøflene er ikke bra å gå i for bein i utvikling. Barnet kan utvikle skjevheter i foten og ankelen av å gå med slikt dårlig fottøy.

Dålige bein kan gi dårlig hofte. Dårlig hofte dårlig rygg. Dårlig rygg dårlig nakke. Dårlig nakke gir hodepine.

Hvorfor bryr ikke folk seg mer om godt fottøy???

Anonymkode: 26b61...3b1

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Min sønn på 3 år fikk disse tøflene https://www2.hm.com/no_no/productpage.0902425001.html?gclid=CjwKCAiAnvj9BRA4EiwAuUMDf0VwNlrCr7V0UnHKjT3VVb7ZTrCpwIo8uCqUbi7T14k5c-IhsCyrXBoCgZ0QAvD_BwE

 

I gave på lørdag. Han tok dem med seg i barnehagen på mandag, kjempestolt over å få super Mario tøfler. Men ved levering i dag tidlig fikk jeg beskjed av en ansatt i barnehagen om å kjøpe nye, ta med disse hjem, fordi de er upraktiske i barnehagen. Jeg skjønner ikke hva som er galt med disse? Kan noen andre her opplyse meg? 

Min sønn er veldig glad i dem, og jeg har litt trang økonomi. Jeg har ikke lyst til å bytte ut ting etter to dagers bruk i barnehagen. Og hva bruker dere andre som tøfler i barnehagen? Vår begynte i barnehagen nå i august, vi har bodd i utlandet frem til da. Så usikker på hva som gjelder.

Anonymkode: c79d4...71a

Vi har OK økonomi, og jeg har nok vært over snittet nøye på kvalitet og slikt.

Disse er det ingenting jeg kan se skal være upraktisk....med mindre de er VELDIG glatte under, men det kan løses med å ta på antisklimiddel beregnet til ull. 

De er lette å ta av/på - er hele i tåa....hva er problemet? Spør om begrunnelse på mail. 

Om den ikke er veldig voldsomt god leverer du dem som vanlig. 

Ulltøfler av dyr sort er ikke særlig annerledes, altså. 

Anonymkode: eabf2...b4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tøflene er ikke laget av et egnet stoff. Det stoffet der puster ikke og barnet blir klam på bena.

Tøflene er ikke bra å gå i for bein i utvikling. Barnet kan utvikle skjevheter i foten og ankelen av å gå med slikt dårlig fottøy.

Dålige bein kan gi dårlig hofte. Dårlig hofte dårlig rygg. Dårlig rygg dårlig nakke. Dårlig nakke gir hodepine.

Hvorfor bryr ikke folk seg mer om godt fottøy???

Anonymkode: 26b61...3b1

Kan du gi eksempler på godt fottøy? Helst til en grei pris for de med stram økonomi? 

Anonymkode: de440...74b

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tøflene er ikke laget av et egnet stoff. Det stoffet der puster ikke og barnet blir klam på bena.

Tøflene er ikke bra å gå i for bein i utvikling. Barnet kan utvikle skjevheter i foten og ankelen av å gå med slikt dårlig fottøy.

Dålige bein kan gi dårlig hofte. Dårlig hofte dårlig rygg. Dårlig rygg dårlig nakke. Dårlig nakke gir hodepine.

Hvorfor bryr ikke folk seg mer om godt fottøy???

Anonymkode: 26b61...3b1

:P Barnet går ikke i tøflene sine dagen lang. Det er ikke snakk om høye hæler her. 

Anonymkode: eabf2...b4d

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snobberi og maktmisbruk. De tøflene kan umulig gjøre noen skade på små føtter. De er så myke at det blir omtrent som å gå uten tøfler. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tøflene er ikke laget av et egnet stoff. Det stoffet der puster ikke og barnet blir klam på bena.

Tøflene er ikke bra å gå i for bein i utvikling. Barnet kan utvikle skjevheter i foten og ankelen av å gå med slikt dårlig fottøy.

Dålige bein kan gi dårlig hofte. Dårlig hofte dårlig rygg. Dårlig rygg dårlig nakke. Dårlig nakke gir hodepine.

Hvorfor bryr ikke folk seg mer om godt fottøy???

Anonymkode: 26b61...3b1

Det er velour i polyester, vanskelig å se om det puster eller ikke, men jeg ville blitt veldig overasket om det ikke gjorde det. I praksis er det en skumavstivet sokk med sklibeskyttelsr.

Jeg tipper problemet er at den ikke er tett under og at barnehagen har dårlig design i forhold til ute og inneområde som krever tøfler med såle

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

youcancallmejune skrev (Akkurat nå):

Snobberi og maktmisbruk. De tøflene kan umulig gjøre noen skade på små føtter. De er så myke at det blir omtrent som å gå uten tøfler. 

Det er flere her som burde lese seg opp på hva godt fottøy er ser jeg.

Seriøst. Det er BARNA deres det er snakk om. Når godt fottøy er viktig for voksne så sier det seg selv at det også er viktig for føtter i utvikling.

At barnet ikke bruker tøflene hele dagen er ikke et godt argument. Å ha på seg feil fottøy flere timer om dagen er ikke bra.

Anonymkode: 26b61...3b1

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøflene er ikke lagd av egnet stoff, og selvom barn går i sokkelesten i enkelte barnehager så er ikke dette gjeldende for alle. Barnehager har forskjellige regler.

Anonymkode: 403a5...b35

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På jobb, hvor jeg fortvekk står mange timer om dagen på et relativt hardt gulv, har vi kjempestort fokus på fottøyet. 

Hvorfor skal det være annerledes for barn? Godt fottøy er viktig!!

Anonymkode: 27f4f...58a

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...