Gå til innhold

Utrolig dårlig malerjobb - helt fortvilet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg synes det er litt rart å legge så mye vekt på dine psykiske lidelser, når det er snakk om male jobb. 

Psykisk lidelse og maling går liksom ikke hånd i hånd. Har psykiske lidelser selv, og har null problem med å male, selv om jeg ogås har vært innlagt flere ganger. 

Latskap eller uvitenhet eller ar du ikke har lyst til å gjøre jobben, er virkelig ikke det samme som å ha psykiske lidelser. 

Anonymkode: c988b...5e5

Som du selv skriver psykisk lidelse og maling går ikke hånd i hånd. Man kan fint ha psykiske lidelser og ikke ha ork, lyst eller peiling til å male, og det selv om andre kan ha det annerledes.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg synes det er litt rart å legge så mye vekt på dine psykiske lidelser, når det er snakk om male jobb. 

Psykisk lidelse og maling går liksom ikke hånd i hånd. Har psykiske lidelser selv, og har null problem med å male, selv om jeg ogås har vært innlagt flere ganger. 

Latskap eller uvitenhet eller ar du ikke har lyst til å gjøre jobben, er virkelig ikke det samme som å ha psykiske lidelser. 

Anonymkode: c988b...5e5

Nei men når du har en jobb hvor du har mye overtid og i tillegg jobber overtid i helgene, spesielt ved årsskiftet, så er det ikke akkurat så mye tid man har til overs. Tiden jeg har til overs går til å få samlet tankene mine, deale med personlige ting som skjer i livet, psykolog osv. jeg sliter med kronisk ensomhet som gjør At jeg må møte familie/venner i fritiden. Man er veldig utbrent når man jobber over 100% i tillegg har psykiske lidelser. Det burde du vite dersom du har en jobb som er 100% eller mer i tillegg har psykiske lidelser. Alle er forskjellige. Din diagnose trenger ikke nødvendigvis å være det samme som min. Hadde jeg vært lat hadde jeg ikke jobbet over 100%. For en unødvendig kommentar. Høres ikke helt ut som du kan noe om psykiske lidelser hvis du tror det kun finnes en diagnose som du relaterer deg til. Hvis du har psykiske lidelser slik du påstår så burde du ha basic kunnskap i at det kommer i flere type former. Du vet ingenting om hva som skjer i mitt liv.

Anonymkode: 8c419...22e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg synes det er litt rart å legge så mye vekt på dine psykiske lidelser, når det er snakk om male jobb. 

Psykisk lidelse og maling går liksom ikke hånd i hånd. Har psykiske lidelser selv, og har null problem med å male, selv om jeg ogås har vært innlagt flere ganger. 

Latskap eller uvitenhet eller ar du ikke har lyst til å gjøre jobben, er virkelig ikke det samme som å ha psykiske lidelser. 

Anonymkode: c988b...5e5

Enig i at det blir lagt veldig mye vekt på psykiske lidelser her, suicidalitet og utdanning og mer til.

Jeg er uføretrygdet grunnet psykiske lidelser, har vært innlagt på psyk. i tilsammen mer enn et år, over de siste ti årene, med suicidalitet som et av symptomene. Det er ikke derfor jeg ikke maler selv, men rett og slett fordi jeg ikke er noe god på det.

Blir litt offer-posisjon å dra inn det der.

Anonymkode: 848c9...3d9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roci skrev (31 minutter siden):

Hvorfor tilby seg å hjelpe hvis man ikke har planer om å gjøre jobben skikkelig? Kompisen til TS tilbød seg å gjøre jobben gratis og sa at han visste hva han gjorde. Hadde TS derimot bedt ham om å male gratis, hadde spørsmålet ditt vært relevant.

Litt enig, men hvis man ikke kan male skal man være ærlig og si fra om det. Dette så verre ut enn da jeg var 13 år og malte jenterommet mitt. Veggene ble litt urent malt, men listene og taket pluss gulvet gikk fri for søl. 

Anonymkode: f5693...f79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som har hørt om spoons-teorien her? At kronisk syke har begrenset med ressurser/ork og derfor ikke alltid kan prioritere alt. Kanskje bruker du opp alt på å jobbe og fungere i hverdagen, så er det ikke så mye igjen til slike prosjekter.

Helt idiotisk å si at "men jeg er også psyk og jobber mye og JEG hadde fint klart å male dette selv"🤦‍♀️

Anonymkode: b1ca9...d5d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roci skrev (50 minutter siden):

Hvorfor tilby seg å hjelpe hvis man ikke har planer om å gjøre jobben skikkelig? Kompisen til TS tilbød seg å gjøre jobben gratis og sa at han visste hva han gjorde. Hadde TS derimot bedt ham om å male gratis, hadde spørsmålet ditt vært relevant.

Jeg kan jo ikke svare på hvilket nivå TS sin malervenn har, men jeg synes vi skal ha forventninger som skalerer med hva det kostet å få gjort jobben. Men som jeg påpekte, så er det ikke en stor jobb å gå over å fjerne flekker og søl. Og er det områder som bør males på nytt, så får TS nå klok av skade enten leie inn en maler til 350,- i timen eller hva de tar, evt gjøre jobben selv..
Jeg ser i hvert fall ikke at TS skal forvente et proft resultat når det dreier seg om en vennetjeneste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Enig i at det blir lagt veldig mye vekt på psykiske lidelser her, suicidalitet og utdanning og mer til.

Jeg er uføretrygdet grunnet psykiske lidelser, har vært innlagt på psyk. i tilsammen mer enn et år, over de siste ti årene, med suicidalitet som et av symptomene. Det er ikke derfor jeg ikke maler selv, men rett og slett fordi jeg ikke er noe god på det.

Blir litt offer-posisjon å dra inn det der.

Anonymkode: 848c9...3d9

Ja du er uføretrygd, jeg jobber over 100% selvom jeg har psykiske lidelser. Skal jeg plutselig si, jeg har også psykiske lidelser men i motsetning til deg så jobber jeg? Eller f.eks si, hadde jeg vært uføretrygd og ikke må jobbe hadde jeg sikkert klart å male selv. Nei for vi alle er forskjellige. Jeg dømmer ikke deg fordi du er uføretrygd og du bør ikke dømme meg fordi jeg ikke har ork å gjøre noe etter å ha vært på jobb til 19-20 :) jeg maler ikke selv for jeg har ikke tid til å sette meg inn i det, ikke fordi jeg ikke har lyst eller er lat. Hadde jeg hatt tid og ikke jobbet 100% er det fullt mulig at jeg kunne gjort det selv og gjort en innsats i å lære meg det selvom jeg ikke har peiling. Jeg maler ikke selv fordi jeg har mine personlige ting å deale med etter jobb. Så jo jeg synes det er grunn nok. Det blir ekstremt feil å si, jeg har også psykiske lidelser men bla bla.... for alle med psykiske lidelser er forkjellige. 

Anonymkode: 8c419...22e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja du er uføretrygd, jeg jobber over 100% selvom jeg har psykiske lidelser. Skal jeg plutselig si, jeg har også psykiske lidelser men i motsetning til deg så jobber jeg? Eller f.eks si, hadde jeg vært uføretrygd og ikke må jobbe hadde jeg sikkert klart å male selv. Nei for vi alle er forskjellige. Jeg dømmer ikke deg fordi du er uføretrygd og du bør ikke dømme meg fordi jeg ikke har ork å gjøre noe etter å ha vært på jobb til 19-20 :) jeg maler ikke selv for jeg har ikke tid til å sette meg inn i det, ikke fordi jeg ikke har lyst eller er lat. Hadde jeg hatt tid og ikke jobbet 100% er det fullt mulig at jeg kunne gjort det selv og gjort en innsats i å lære meg det selvom jeg ikke har peiling. Jeg maler ikke selv fordi jeg har mine personlige ting å deale med etter jobb. Så jo jeg synes det er grunn nok. Det blir ekstremt feil å si, jeg har også psykiske lidelser men bla bla.... for alle med psykiske lidelser er forkjellige. 

Anonymkode: 8c419...22e

Tror nok poenget til både den du siterer og jeg, er at det at du lider av en eller annen psykisk lidelse, har tidvis lyst til å ta livet ditt, har ingenting å gjøre i en maler tråd. 

Du setter deg så voldsomt i en offer posisjon, og det e rikke bra. Du har ikke tid til å male selv, Jaok, men å dra inn flere innleggelser, selvmord osv, blir rett og slett dumt. Det gir bare mer til de som mener psykisk syke er giddalause og dyrker sin egen selvmedlidenhet. 

Anonymkode: c988b...5e5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

K.B. skrev (15 minutter siden):

Jeg kan jo ikke svare på hvilket nivå TS sin malervenn har, men jeg synes vi skal ha forventninger som skalerer med hva det kostet å få gjort jobben. Men som jeg påpekte, så er det ikke en stor jobb å gå over å fjerne flekker og søl. Og er det områder som bør males på nytt, så får TS nå klok av skade enten leie inn en maler til 350,- i timen eller hva de tar, evt gjøre jobben selv..
Jeg ser i hvert fall ikke at TS skal forvente et proft resultat når det dreier seg om en vennetjeneste.

Det finnes helt sikkert en mellomting mellom et proft resultat og noe som er så åpenbart slurvete som det resultatet TS sitter igjen med. Helt uavhengig av pris - hvis en kompis av meg hadde tilbydt seg å male for meg og hadde sagt at han kunne det, så hadde jeg forventet at han i det minste forsøkte å være litt nøye slik at det så pent ut. Hva er vitsen ellers, liksom? Nå foretrekker jeg å male selv, og jeg er langt i fra proff, men jeg er nøye og smører ikke maling utover brytere og listverk.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tusen takk for fine ord! Det trengte jeg å høre. Jeg er enig, jeg tok en prat med kompisen min og han var enig at han hadde gjort en utrolig slurvete jobb og at vanligvis bruker det å bli veldig bra. Han hadde forståelse for at jeg trenger pengene til å fikse. Han tilbød seg å prøve å fikse det men det tør jeg absolutt ikke å la han. Orker ikke å bruke så mye tid og krefter på det vil egentlig bare bli ferdig. Ja er det som er tungt for jeg har brukt litt lengre tid på utdanning fordi jeg har hatt diagnosen min, jeg har en diagnose som gjør meg suicidal og masse utfordringer i livet. Så det å klare høyere utdanning og i tillegg være suicidal var tungt.

Så var neste mål å få en jobb som jeg gjorde bra tross alt det jeg må leve med. Leiligheten har vært et mål for meg og jeg var utrolig stolt av meg selv at jeg klarte å få en jobb og å spare såpass og kjøpe akkurat den leiligheten jeg ville ha. Jeg ville flytte for meg selv og bli selvstendig. Det var på en måte den og jobben min som minnet meg på at jeg kan klare ting i livet hvis jeg vil og at en diagnose stopper ikke meg. Og når det man er mest stolt av i livet bortsett fra jobben min får et sånt resultat så ble det bare litt for mye. Jeg forstår at jeg muligens har reagert mye kraftigere og gått litt ned i kjelleren enn en vanlig person ville gjort da :) høres kanskje rart ut men..

Anonymkode: 8c419...22e

Det kommer veldig godt frem av denne tråden at veldig mange gir totalt faen i hvordan de har rundt seg. Du så sikkert også mye rart da du gikk på visninger før du kjøpte, men mindre du bare var på visninger i nybygg.

Jeg synes du har god grunn til å klage og være lei deg for dette. For meg betyr boligen min uendelig mye. Jeg tror du og jeg har litt samme syn på hvor viktig bolig er i livet, selv om det for meg er andre grunner til at det er så viktig.

Man tilbringer mye tid hjemme, ofte mer enn andre folk når man sliter med depresjon. Og det å ha det fint rundt seg gjør det en milliontedel mindre kjipt å ha det kjipt. Men det er fortsatt bedre enn ingenting. Og ingenting er bedre enn å ha det helt jævelig slik du har det rundt deg nå. Du gikk fra å ha det fint rundt deg til å få masse hodebry. Å lide av depresjon forsterker i tillegg slike skuffelser enormt.

Det er klart at du føler en sorg over dette, det hadde jeg også gjort. Boligen min er min baby.

Så får andre folk si at man overreagerer og er utakknemlig og hva enn annet de måtte mene. Men man har rett til å føle som man gjør og jeg håper du tar til deg og ser hvor mange som er enige i at dette ikke er godt nok. Det er ca 50/50 som mener at du har god grunn til å reagere. :)

Jeg synes det er fint at kompisen din tilslutt innrømmet at dette var fryktelig dårlig utført. Jeg takler ikke mennesker som lyver meg opp i trynet og som ikke kan innrømme feil. Skjønner godt at du ikke tør å slippe han til for å fikse dette, men det hjelper vel at han har innrømmet å ha gjort en feil mot deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roci skrev (4 minutter siden):

Det finnes helt sikkert en mellomting mellom et proft resultat og noe som er så åpenbart slurvete som det resultatet TS sitter igjen med. Helt uavhengig av pris - hvis en kompis av meg hadde tilbydt seg å male for meg og hadde sagt at han kunne det, så hadde jeg forventet at han i det minste forsøkte å være litt nøye slik at det så pent ut. Hva er vitsen ellers, liksom? Nå foretrekker jeg å male selv, og jeg er langt i fra proff, men jeg er nøye og smører ikke maling utover brytere og listverk.

Jeg skjønner og jeg er ikke uenig i det du skriver her, men når du ser på veggene og overgangene, så synes jeg ikke det ser så ille ut, det er mangelen på maskering og fjerning av flekker som er problemet og selv om det alltid lønner seg å maskere og beskytte flater du ikke vil ha maling på, så er det ikke en enorm jobb å fjerne flekker, samt touche opp litt her og der, som sagt jobben kostet jo TS 0,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg synes det er litt rart å legge så mye vekt på dine psykiske lidelser, når det er snakk om male jobb. 

Psykisk lidelse og maling går liksom ikke hånd i hånd. Har psykiske lidelser selv, og har null problem med å male, selv om jeg ogås har vært innlagt flere ganger. 

Latskap eller uvitenhet eller ar du ikke har lyst til å gjøre jobben, er virkelig ikke det samme som å ha psykiske lidelser. 

Anonymkode: c988b...5e5

Tror du at alle med psykiske lidelser er helt lik deg?

Har man det kjipt inni seg kan det hjelpe bittelitt å ha deg fint rundt seg, for veldig mange. Jeg har det også sånn.

Å ha et strøkent hjem kan gjøre at man har litt mindre å tenke på. Og alle monner drar når man har det kjipt og sliter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Enig i at det blir lagt veldig mye vekt på psykiske lidelser her, suicidalitet og utdanning og mer til.

Jeg er uføretrygdet grunnet psykiske lidelser, har vært innlagt på psyk. i tilsammen mer enn et år, over de siste ti årene, med suicidalitet som et av symptomene. Det er ikke derfor jeg ikke maler selv, men rett og slett fordi jeg ikke er noe god på det.

Blir litt offer-posisjon å dra inn det der.

Anonymkode: 848c9...3d9

TS forklarer situasjonen sin, hun setter seg ikke i offerrollen.

Folk her kaller henne lat, tiltaksløs, evneveik og what not. Ikke så rart at hun da prøver å forsvare seg. Jeg vil si det er meget relevant alle de tingene TS har fortalt. Det er mange her i tråden som har vært dirkete kjipe mot henne fordi de mener hun kan fikse dette selv.

Jeg mener også at hun kunne fikset dette selv, men så leser jeg hva hun skriver og skjønner godt at hun ikke gjør det. Hva jeg måtte mene er uansett revnende likegyldig.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

loveli skrev (6 minutter siden):

Det kommer veldig godt frem av denne tråden at veldig mange gir totalt faen i hvordan de har rundt seg. Du så sikkert også mye rart da du gikk på visninger før du kjøpte, men mindre du bare var på visninger i nybygg.

Jeg synes du har god grunn til å klage og være lei deg for dette. For meg betyr boligen min uendelig mye. Jeg tror du og jeg har litt samme syn på hvor viktig bolig er i livet, selv om det for meg er andre grunner til at det er så viktig.

Man tilbringer mye tid hjemme, ofte mer enn andre folk når man sliter med depresjon. Og det å ha det fint rundt seg gjør det en milliontedel mindre kjipt å ha det kjipt. Men det er fortsatt bedre enn ingenting. Og ingenting er bedre enn å ha det helt jævelig slik du har det rundt deg nå. Du gikk fra å ha det fint rundt deg til å få masse hodebry. Å lide av depresjon forsterker i tillegg slike skuffelser enormt.

Det er klart at du føler en sorg over dette, det hadde jeg også gjort. Boligen min er min baby.

Så får andre folk si at man overreagerer og er utakknemlig og hva enn annet de måtte mene. Men man har rett til å føle som man gjør og jeg håper du tar til deg og ser hvor mange som er enige i at dette ikke er godt nok. Det er ca 50/50 som mener at du har god grunn til å reagere. :)

Jeg synes det er fint at kompisen din tilslutt innrømmet at dette var fryktelig dårlig utført. Jeg takler ikke mennesker som lyver meg opp i trynet og som ikke kan innrømme feil. Skjønner godt at du ikke tør å slippe han til for å fikse dette, men det hjelper vel at han har innrømmet å ha gjort en feil mot deg.

TS her,det er Akkurat slik mine tanker rundt boligen min er :) akkurat nå er boligen min min baby. Jeg elsket den og for meg var den feilfri bortsett fra at jeg ville ha en annen farge. Det ble som du sier bare mer hodebry for meg å få et slikt resultat. Jeg er glad noen forstår at jeg reagerer såpass :) 

Anonymkode: 8c419...22e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Tror nok poenget til både den du siterer og jeg, er at det at du lider av en eller annen psykisk lidelse, har tidvis lyst til å ta livet ditt, har ingenting å gjøre i en maler tråd. 

Du setter deg så voldsomt i en offer posisjon, og det e rikke bra. Du har ikke tid til å male selv, Jaok, men å dra inn flere innleggelser, selvmord osv, blir rett og slett dumt. Det gir bare mer til de som mener psykisk syke er giddalause og dyrker sin egen selvmedlidenhet. 

Anonymkode: c988b...5e5

Hvordan kan det det når TS jobber over 100%?

Skulle man "tatt" noen med psykiske lidelser og dratt inn giddalaushet så hadde men jo heller snakket om den som er ufør her. Som mener at man skal sammenligne psykiske lidelser. Hvorfor jobber ikke den personen over 100% når TS klarer det liksom?

Nettopp. Det blir for dumt å holde på sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

loveli skrev (1 minutt siden):

TS forklarer situasjonen sin, hun setter seg ikke i offerrollen.

Folk her kaller henne lat, tiltaksløs, evneveik og what not. Ikke så rart at hun da prøver å forsvare seg. Jeg vil si det er meget relevant alle de tingene TS har fortalt. Det er mange her i tråden som har vært dirkete kjipe mot henne fordi de mener hun kan fikse dette selv.

Jeg mener også at hun kunne fikset dette selv, men så leser jeg hva hun skriver og skjønner godt at hun ikke gjør det. Hva jeg måtte mene er uansett revnende likegyldig.

 

Helt riktig, tusen takk. Jeg nevnte ikke noe om mine psykiske lidelser før mange skrev at jeg kan gjøre dette selv og ikke bør reagere som jeg gjør. Er derfor jeg prøvde å forklare min situasjon om hvorfor jeg ikke kan gjøre det selv. Og dermed kom det med at jeg jobber over 100%, i helgene og må deale med mine personlige ting. 

Anonymkode: 8c419...22e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

loveli skrev (1 minutt siden):

Hvordan kan det det når TS jobber over 100%?

Skulle man "tatt" noen med psykiske lidelser og dratt inn giddalaushet så hadde men jo heller snakket om den som er ufør her. Som mener at man skal sammenligne psykiske lidelser. Hvorfor jobber ikke den personen over 100% når TS klarer det liksom?

Nettopp. Det blir for dumt å holde på sånn.

Dette! Er flere ganger jeg vurderer å sykemelde meg men så står jeg opp av senga og sier til meg selv at jeg ikke skal gjøre det og prøver å gjøre en god jobb så arbeidsgiver er fornøyd. Betyr ikke at jeg ser ned på de som velger å sykemelde seg over en lengre periode eller er ufør. Har full forståelse for de som ikke klarer å jobbe.

Anonymkode: 8c419...22e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Helt riktig, tusen takk. Jeg nevnte ikke noe om mine psykiske lidelser før mange skrev at jeg kan gjøre dette selv og ikke bør reagere som jeg gjør. Er derfor jeg prøvde å forklare min situasjon om hvorfor jeg ikke kan gjøre det selv. Og dermed kom det med at jeg jobber over 100%, i helgene og må deale med mine personlige ting. 

Anonymkode: 8c419...22e

Bare drit i folk som ikke klarer å se at ting går begge veier. Skal man sammenligne folk må man sammenligne begge veier og da vil jeg si at personen som er ufør men som maler egen stuevegg kommer ekstremt tapende ut sammenlignet med deg som jobber mer enn 100% men som ikke maler egen stuevegg altså. Det er jo den uføre personen her som opprettholder fordommene mot uføre. Burde ikke personen heller bruke tid på jobb og noe samfunnsnyttig enn å male egen stuevegg? Hvis det er så enkelt å orke det så kunne man kanskje heller jobbet noen timer som maler da.

Vanligvis ville jeg ikke sammenlignet slik, men når den uføre personen gjør det så synes den vel at det er helt greit å gjøre.

Endret av loveli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Dette! Er flere ganger jeg vurderer å sykemelde meg men så står jeg opp av senga og sier til meg selv at jeg ikke skal gjøre det og prøver å gjøre en god jobb så arbeidsgiver er fornøyd. Betyr ikke at jeg ser ned på de som velger å sykemelde seg over en lengre periode eller er ufør. Har full forståelse for de som ikke klarer å jobbe.

Anonymkode: 8c419...22e

Lettere å se flisa i andres øye enn å se stokken i eget.

Endret av loveli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

loveli skrev (17 minutter siden):

Bare drit i folk som ikke klarer å se at ting går begge veier. Skal man sammenligne folk må man sammenligne begge veier og da vil jeg si at personen som er ufør men som maler egen stuevegg kommer ekstremt tapende ut sammenlignet med deg som jobber mer enn 100% men som ikke maler egen stuevegg altså. Det er jo den uføre personen her som opprettholder fordommene mot uføre. Burde ikke personen heller bruke tid på jobb og noe samfunnsnyttig enn å male egen stuevegg? Hvis det er så enkelt å orke det så kunne man kanskje heller jobbet noen timer som maler da.

Vanligvis ville jeg ikke sammenlignet slik, men når den uføre personen gjør det så synes den vel at det er helt greit å gjøre.

Lurte også på det samme. Om den uføre personen har ork til å male dette herverket hvis han/hun hadde hatt peiling så har vel denne personen også ork til å jobbe? Han/hun har vel peiling på et eller annet så hvorfor ikke jobbe?  Hvorfor i alle dager er personen ufør? Virker jo som personen egentlig er i stand til å jobbe men vil heller snylte på staten. Ville og vanligvis ikke sagt noe slikt men når man ikke klarer å se sine egne feil men skal påpeke andres så blir det sånn.

Endret av milani
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...