Gå til innhold

Utrolig dårlig malerjobb - helt fortvilet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fatter ikke at så mange her inne synes dette ser greit ut. Jeg forstår ts’s fortvilelse veldig godt, for i mine øyne ser det virkelig ikke ut! Det er grisete og slurvete malt. Helt utrolig at «maleren» synes det er greit å gå fra en så dårlig utført tjeneste. 
 

 

Anonymkode: dcc37...98e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han vil åpenbart ha sex med deg, derfor tilbydde han seg å gjøre det og la ikke sjelen sin i det fordi han tenkte at han fikk deg til sengs bare ved å male. En ekte kompis hadde gjort jobben ordentlig. 

Anonymkode: f7e56...baa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Nei, det så på ingen måte "greit" ut. 

Anbefaler å prøve plastskraper og/eller å legge plastdelene i bløt i vann før man tyr til løsemidler. 

Anonymkode: 375e0...f74

Hva mener du er grei standard for noe som kostet TS 0,- ? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

K.B. skrev (1 time siden):

Hva mener du er grei standard for noe som kostet TS 0,- ? 

Hva mener du er en grei standard?

Hvor dårlig er ok?

Jeg synes ikke dette er innafor. Hvis man ikke gjør jobben ordentlig så gjør man ikke jobben, enkelt og greit.

Jeg hadde helst hatt en umalt leilighet enn en dårlig malt leilighet gjort gratis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

loveli skrev (11 minutter siden):

Hva mener du er en grei standard?

Hvor dårlig er ok?

Jeg synes ikke dette er innafor. Hvis man ikke gjør jobben ordentlig så gjør man ikke jobben, enkelt og greit.

Jeg hadde helst hatt en umalt leilighet enn en dårlig malt leilighet gjort gratis. 

TS kunne jo kanskje bidratt med å maskere da...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

K.B. skrev (22 minutter siden):

TS kunne jo kanskje bidratt med å maskere da...

Det kunne jo han som malte ha bedt TS om. Ikke male som om han har 4 i promille og gi faen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 22.11.2020 den 22.32):

PS: På listene ser det ut til at kompisen din har tapet men så har malingen gått igjennom tapen. Det er fort gjort, og jeg har til dags dato selv aldri klart å male uten at det der skjer. 🤦‍♀️ 

Hvordan er det mulig? Jeg har aldri opplevd at malingen har gått gjennom tapen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jabx skrev (6 minutter siden):

Hvordan er det mulig? Jeg har aldri opplevd at malingen har gått gjennom tapen.

Det går hvis man bruker dårlig tape.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg fatter ikke at så mange her inne synes dette ser greit ut. Jeg forstår ts’s fortvilelse veldig godt, for i mine øyne ser det virkelig ikke ut! Det er grisete og slurvete malt. Helt utrolig at «maleren» synes det er greit å gå fra en så dårlig utført tjeneste. 
 

 

Anonymkode: dcc37...98e

 

padawan skrev (3 timer siden):

Så han tok ikke av dekselet av lysbryterne før han malte. skikkelig kvalitetshåndverk. 

Hvis dere enda ikke har fått det inn, så tar jeg det med teskje nå. Dette er en kompis av ts IKKE fagmann. Han har ikke relevant utdanning eller erfaring. Han har ikke dette som jobb, dette er 100% frivillig. Han var snill, omtenksom og la virkelig en innsats  for ts GRATIS. Ts sammarbeidet ikke med han, han gjorde alt ALENE OG GRATIS.  Hadde jeg hatt en så snill venn som virkelig ville hjelpe og tilbydde seg så hadde jeg aldri latt han gå uten at han fikk noe igjen, enten om det er en flaske vin med noe god sjokolade eller litt penger for jobben. Jeg personlig hadde vært så takknemlig! Altså at noen er villige til å bruke sin tid for at jeg skal få det fint i mitt eget hjem, uten å forvente noe tilbake, sier litt om hvor god denne personen er.

Her ville det faktisk aldri falt meg inn å bli misfornøyd, jeg hadde vært evig takknemlig og glad 95% av jobben er jo gjort, de siste 5% er noe du fint klarer selv! Du har fått mange gode tips på hvordan du kan løse dette! 

For meg personlig ville det blitt feil å klaget når en venn har brukt mange timer av sin tid GRATIS, spesielt når det er slike småfeil som lett kan fikses selv og IKKE er dyrt å fikse. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Martine skrev (4 timer siden):

 

Hvis dere enda ikke har fått det inn, så tar jeg det med teskje nå. Dette er en kompis av ts IKKE fagmann. Han har ikke relevant utdanning eller erfaring. Han har ikke dette som jobb, dette er 100% frivillig. Han var snill, omtenksom og la virkelig en innsats  for ts GRATIS. Ts sammarbeidet ikke med han, han gjorde alt ALENE OG GRATIS.  Hadde jeg hatt en så snill venn som virkelig ville hjelpe og tilbydde seg så hadde jeg aldri latt han gå uten at han fikk noe igjen, enten om det er en flaske vin med noe god sjokolade eller litt penger for jobben. Jeg personlig hadde vært så takknemlig! Altså at noen er villige til å bruke sin tid for at jeg skal få det fint i mitt eget hjem, uten å forvente noe tilbake, sier litt om hvor god denne personen er.

Her ville det faktisk aldri falt meg inn å bli misfornøyd, jeg hadde vært evig takknemlig og glad 95% av jobben er jo gjort, de siste 5% er noe du fint klarer selv! Du har fått mange gode tips på hvordan du kan løse dette! 

For meg personlig ville det blitt feil å klaget når en venn har brukt mange timer av sin tid GRATIS, spesielt når det er slike småfeil som lett kan fikses selv og IKKE er dyrt å fikse. 

Ts her, Nå må du slutte å påpeke hele tiden at det var gratis. En ting er at det er gratis men når sluttproduktet blir mye værre en utganspunktet så er det ikke verdt å få gjort det gratis.

Jeg ville helt fra start bruke fagmann. Jeg har ventet et år og tenkt nøye over hvilken farge jeg ville ha. Jeg vet dette er min egen feil. Jeg sa flere ganger til kompisen min at det her er helt ny leilighet jeg vil at alt skal se fint ut og han sa at dette har han gjort mange ganger for venner og de har vært superfornøyde og sagt at det var som om en proff hadde gjort det. Ehh? Dette kunne niesen min på 10 år gjort. Samme sa en maler (fellesvenn av meg og kompisen min) som kom og så på dette, enten har han latt datteren sin male eller så har han vært full. Jeg kunne brukt maler vennen min som egentlig er veldig dyr, men han kompisen min insisterte virkelig på å male og mente jeg ville spare masse.

Kompisen min synes det ser kjempefint ut og man kun ser de små detaljene om man studerer nærme. Eneste jeg ville var å få en fin mørk farge på veggen istedet for å ha det hvitt men nå sitter jeg igjen med et stygt resultat. Det er sånn over hele leiligheten min, i tillegg har jeg funnet små søl på gulv, på dører, fingeravtrykk med maling på hvite dører og maling sølt over varmeovnene. Det ser virkelig ikke ut.

nå har kompisen min spurt om å låne 10 000 av meg. Han trenger virkelig pengene til og mener jeg har råd til å låne han det siden jeg nå har spart masse penger på å la han male  gratis istedet for å latt en maler male. Dette er penger jeg vet han ikke har mulighet å betale tilbake. Og jeg får jo selvsagt dårlig samvittighet også for å ikke låne han dem når han har malt. Jeg tror han har trengt de pengene og tatt på seg jobben med dette i bakhodet. Han sier han har brukt 8 timer av sin tid på hele maler arbeidet og at jeg kan unne han å låne de pengene. Ble sjokkert, tror ikke å male en 65 kvm leil tar 8 timer? Han har altså brukt 4 timer pr dag fordelt på 2 dager. Maler vennen min sa maskeringen i seg selv tar ca 5 timer med alle dører og vinduer jeg har pluss taket så her har kompisen min gitt egentlig faen. 
 

Du må huske at jeg aldri har malt før og har null peiling på dette, så dette er ikke noe jeg kommer til å klare selv. Spesielt ikke taket! Det er en ujevn strek over hele taket. Noen steder er det 2 cm mellomrom mellom tak og vegg noen steder har malingen til og med kommet på takdelen. jeg kommer nok til å bruke en maler for å fikse dette. Så det blir 10 000 kr til kompisen min + så betale en maler for å fikse dette da jet verken har tid eller peiling på dette. Så jo jeg har tapt på dette. Men ja jeg tar på meg at dette er min egen feil :( 

Anonymkode: 8c419...22e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var ikke pent, og tar deg nok noen timer å ordne opp i. Gi kompisen din 3-4000, noe mer er ikke denne jobben verdt. Og ta med deg denne regelen fremover: Ikke bruk venner på slike oppgaver, bruk enten fagfolk eller gjør det selv. Og enda viktigere: Aldri lån bort penger til venner.

Anonymkode: 9fa94...cbf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

milani skrev (Akkurat nå):

Jeg får bare se meg tapt med de 10 000 til kompisen min 

I all verden, hvorfor skal du gi en såpass stor sum til denne vennen?

Anonymkode: 9fa94...cbf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.11.2020 den 22.45):

Dere som har svart i denne tråden, pleier dere virkelig å få så dårlig resultat når dere maler selv?? Da anbefaler jeg i så fall å bruke litt mer energi på maskeringsjobben neste gang.

Jeg er ikke proff maler, men har gjort alt av malerjobb hjemme selv. Både vegger og lister. Har aldri hatt problem med at det ser slik ut når jeg fjerner maskeringsteipen. Unntak: da jeg kjøpte maskeringsteip på europris. Anbefales ikke.

Ts, jeg føler med deg, det er kjipt. Hyggelig at vennen din ville hjelpe deg, men han burde aldri tatt på seg den jobben. At du nå må gå over og male lister i en nesten ny leilighet er bare forbaska unødvendig.

Anonymkode: d418f...283

Maling kryper bak maskeringstape, malere som kan male maler kanter på frihånd for å unngå dette. 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her, Altså folkens, se her! Jeg blir bare mer og mer overrasket! Dette er ikke greit selvom det er gjort gratis.

5B6C5E80-2208-430F-B224-11E47FB724C5.jpeg

Anonymkode: 8c419...22e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

I all verden, hvorfor skal du gi en såpass stor sum til denne vennen?

Anonymkode: 9fa94...cbf

Jeg er enig, skulle ønske jeg var litt ner hardere på dette men siden jeg fort får dårlig samvittighet så klarer jeg ikke si nei når han har brukt tid på å prøve hjelpe meg og jeg vet han sliter økonomisk. Er slik jet utgangspunktet kom i denne situasjonen og. Jeg klarte til slutt ikke si nei siden han ville så gjerne hjelpe. Jeg tror virkelig ikke han gjorde dette med vilje men at han har tenkt at dette genuint ser bra ut i hans øyne. Tror jeg bare låner han halvparten. 

Anonymkode: 8c419...22e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei! Denne leiligheten må nok bare brennes, da den er totalskadd av maling! Eller... kanskje du rett og slett kan fikse problemet selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg er enig, skulle ønske jeg var litt ner hardere på dette men siden jeg fort får dårlig samvittighet så klarer jeg ikke si nei når han har brukt tid på å prøve hjelpe meg og jeg vet han sliter økonomisk. Er slik jet utgangspunktet kom i denne situasjonen og. Jeg klarte til slutt ikke si nei siden han ville så gjerne hjelpe. Jeg tror virkelig ikke han gjorde dette med vilje men at han har tenkt at dette genuint ser bra ut i hans øyne. Tror jeg bare låner han halvparten. 

Anonymkode: 8c419...22e

Tror ikke jeg ville lånt noe. Snakk først med noen som kan overta jobben, sett det ut på mitt anbud og si at du ser deg nødt til å gjøre det. (Til dere som mener hun kan male selv, ikke alle har helse til det)

Har ikke malt så mange tak og vegger og lister, men resultatet har blitt bra. Sist ga jeg oppdraget til en maler. Han sa at taket var et problem siden det var ujevnt malt fra før. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Martine skrev (6 timer siden):

Hvis dere enda ikke har fått det inn, så tar jeg det med teskje nå. Dette er en kompis av ts IKKE fagmann. Han har ikke relevant utdanning eller erfaring.

det fikk jeg med meg men det er like fult ut dårlig arbeide. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...