Gå til innhold

Utrolig dårlig malerjobb - helt fortvilet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest DEN NAKNE GARTNER

Følg råd du har fått og fiks det selv.

Høres ut som om du har litt for høy standard til "gjør det selv" oppussing. 

Hvorfor maler du ikke selv? Det bør du lære om du eier egen leilighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

TS her, Altså folkens, se her! Jeg blir bare mer og mer overrasket! Dette er ikke greit selvom det er gjort gratis.

5B6C5E80-2208-430F-B224-11E47FB724C5.jpeg

Anonymkode: 8c419...22e

Hjelp, nei det ser ikke bra ut. Selv med dyr tape og timesvis med maskering så er det alltid litt ujevnt til meg, men ikke sånn!

Anonymkode: 4c00b...30c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lama_Drama
AnonymBruker skrev (På 22.11.2020 den 22.34):

For en dramaqueen du er. 

Dette er da ikke en helt "jævlig"!

Anonymkode: 333ba...3f4

Jo, det ser ut som en unge har malt. 

Han kompisen skulle fått fikset dette, fy søren, man ødelegger ikke andres leilighet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Martine skrev (8 timer siden):

 

Hvis dere enda ikke har fått det inn, så tar jeg det med teskje nå. Dette er en kompis av ts IKKE fagmann. Han har ikke relevant utdanning eller erfaring. Han har ikke dette som jobb, dette er 100% frivillig. Han var snill, omtenksom og la virkelig en innsats  for ts GRATIS. Ts sammarbeidet ikke med han, han gjorde alt ALENE OG GRATIS.  Hadde jeg hatt en så snill venn som virkelig ville hjelpe og tilbydde seg så hadde jeg aldri latt han gå uten at han fikk noe igjen, enten om det er en flaske vin med noe god sjokolade eller litt penger for jobben. Jeg personlig hadde vært så takknemlig! Altså at noen er villige til å bruke sin tid for at jeg skal få det fint i mitt eget hjem, uten å forvente noe tilbake, sier litt om hvor god denne personen er.

Her ville det faktisk aldri falt meg inn å bli misfornøyd, jeg hadde vært evig takknemlig og glad 95% av jobben er jo gjort, de siste 5% er noe du fint klarer selv! Du har fått mange gode tips på hvordan du kan løse dette! 

For meg personlig ville det blitt feil å klaget når en venn har brukt mange timer av sin tid GRATIS, spesielt når det er slike småfeil som lett kan fikses selv og IKKE er dyrt å fikse. 

Hvis DU må ha det inn med teskje:

Dette er ikke et resultat alle er fornøyd med uansett om man får det gratis. Vi er mange som da heller ville hatt en umalt leilighet. Hvorfor vil du ikke godta at vi mener noe annet enn deg?

Dersom man ikke har tenkt å gjøre en god jobb så skal man ikke ta på seg jobben heller, mener jeg. Det er ikke vanskelig å male bra heller, så for at resultatet blir så dårlig som her så må man jo gi fullstendig faen. Man ødelegger faktisk andres eiendom når man holder på slik. Hadde du fått inn en megler før og etter malerjobben skal du ikke se bort ifra at megleren hadde sagt at et slikt lurvete resultat har gjort leiligheten mindre attraktiv for folk som hadde kommet på visning og derfor også mindre verdt. Spesielt om den ikke ligger i beste strøk i Oslo og selges alene på beliggenhet. Er det da greit? Selv om man fikk jobben gjort gratis?

Og jeg er oppriktig nysgjerrig: dere som mener at man ikke skal forvente noe som helst fordi at jobben er utført av en kompis, hvor ille kunne det vært før dere også hadde vært utakknemlige? Hvor går grensa?

Vi får bare være enige om å være uenig. Uansett hvor mange teskjeer du gir oss med årsaker til at DU ville vært takknemlig for en slik jobb, så vil jeg ikke endre mitt syn på saken. Basta bom.

Jeg mener at dersom man vet at man har 10tommeltotter så skal man ikke ta på seg jobb i andre folks bolig. Denne jobben er så dårlig utført at det er en vits.

Det er ikke alltid enkelt å rette opp dårlige malerjobber heller, for man får fort malingskanter der man avslutter og der man søler. Maling bygger utover, det blir et lag igjen der liksom. Er jobben dårlig utført må man i visse tilfeller sparkle før man maler om.

F.eks. om man maler på lister, så vil man ofte se en kant der forrige maling er om man bare maler over. Malingssølet på bildene vi ser her er grove, og vil synes godt gjennom neste strøk (for de som bryr seg). Her må man i stor grad skrape vekk/sparkle alle lister.

Hvis man vil ha det ordentlig da...

Og dere som sier at 95%av jobber er gjort, det tar ca. 30minutter å male en hel stue dersom man vet hvordan man maler og man er nøye. Det er ikke fryktelig lang tid. Å måtte skru ned alle brytere og kontakter, skrape maling av lister uten å ødelegge treverket, pusse, sparkle, male nøyaktig osv tar lenger tid. Og det er også mye kjedeligere jobb. Så her er ÷50% av jobben gjort slik jeg ser det og TS har 150% jobb igjen å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ts her, Nå må du slutte å påpeke hele tiden at det var gratis. En ting er at det er gratis men når sluttproduktet blir mye værre en utganspunktet så er det ikke verdt å få gjort det gratis.

Jeg ville helt fra start bruke fagmann. Jeg har ventet et år og tenkt nøye over hvilken farge jeg ville ha. Jeg vet dette er min egen feil. Jeg sa flere ganger til kompisen min at det her er helt ny leilighet jeg vil at alt skal se fint ut og han sa at dette har han gjort mange ganger for venner og de har vært superfornøyde og sagt at det var som om en proff hadde gjort det. Ehh? Dette kunne niesen min på 10 år gjort. Samme sa en maler (fellesvenn av meg og kompisen min) som kom og så på dette, enten har han latt datteren sin male eller så har han vært full. Jeg kunne brukt maler vennen min som egentlig er veldig dyr, men han kompisen min insisterte virkelig på å male og mente jeg ville spare masse.

Kompisen min synes det ser kjempefint ut og man kun ser de små detaljene om man studerer nærme. Eneste jeg ville var å få en fin mørk farge på veggen istedet for å ha det hvitt men nå sitter jeg igjen med et stygt resultat. Det er sånn over hele leiligheten min, i tillegg har jeg funnet små søl på gulv, på dører, fingeravtrykk med maling på hvite dører og maling sølt over varmeovnene. Det ser virkelig ikke ut.

nå har kompisen min spurt om å låne 10 000 av meg. Han trenger virkelig pengene til og mener jeg har råd til å låne han det siden jeg nå har spart masse penger på å la han male  gratis istedet for å latt en maler male. Dette er penger jeg vet han ikke har mulighet å betale tilbake. Og jeg får jo selvsagt dårlig samvittighet også for å ikke låne han dem når han har malt. Jeg tror han har trengt de pengene og tatt på seg jobben med dette i bakhodet. Han sier han har brukt 8 timer av sin tid på hele maler arbeidet og at jeg kan unne han å låne de pengene. Ble sjokkert, tror ikke å male en 65 kvm leil tar 8 timer? Han har altså brukt 4 timer pr dag fordelt på 2 dager. Maler vennen min sa maskeringen i seg selv tar ca 5 timer med alle dører og vinduer jeg har pluss taket så her har kompisen min gitt egentlig faen. 
 

Du må huske at jeg aldri har malt før og har null peiling på dette, så dette er ikke noe jeg kommer til å klare selv. Spesielt ikke taket! Det er en ujevn strek over hele taket. Noen steder er det 2 cm mellomrom mellom tak og vegg noen steder har malingen til og med kommet på takdelen. jeg kommer nok til å bruke en maler for å fikse dette. Så det blir 10 000 kr til kompisen min + så betale en maler for å fikse dette da jet verken har tid eller peiling på dette. Så jo jeg har tapt på dette. Men ja jeg tar på meg at dette er min egen feil :( 

Anonymkode: 8c419...22e

Ok, du har blitt grovt utnyttet!

Her har kompisen din rasert leiligheten din bare fordi han trodde han skulle få enkle penger.

Det hele ble veldig mye verre nå. 

Jeg hadde aldri lånt han penger og jeg hadde faktisk vært ærlig med han og sagt at jeg ikke hadde penger å låne bort nå fordi jeg må bruke penger på å leie inn en maler. Spør han mer så sier du at din malerkompis kom innom og sa hva det ville koste å ferdigstille jobben. Det er den hyggelige måten å si det på.

Endret av loveli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

TS her, Altså folkens, se her! Jeg blir bare mer og mer overrasket! Dette er ikke greit selvom det er gjort gratis.

5B6C5E80-2208-430F-B224-11E47FB724C5.jpeg

Anonymkode: 8c419...22e

Hvor er dette!???? Her han han ikke brukt tape engang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ts her, Nå må du slutte å påpeke hele tiden at det var gratis. En ting er at det er gratis men når sluttproduktet blir mye værre en utganspunktet så er det ikke verdt å få gjort det gratis.

Jeg ville helt fra start bruke fagmann. Jeg har ventet et år og tenkt nøye over hvilken farge jeg ville ha. Jeg vet dette er min egen feil. Jeg sa flere ganger til kompisen min at det her er helt ny leilighet jeg vil at alt skal se fint ut og han sa at dette har han gjort mange ganger for venner og de har vært superfornøyde og sagt at det var som om en proff hadde gjort det. Ehh? Dette kunne niesen min på 10 år gjort. Samme sa en maler (fellesvenn av meg og kompisen min) som kom og så på dette, enten har han latt datteren sin male eller så har han vært full. Jeg kunne brukt maler vennen min som egentlig er veldig dyr, men han kompisen min insisterte virkelig på å male og mente jeg ville spare masse.

Kompisen min synes det ser kjempefint ut og man kun ser de små detaljene om man studerer nærme. Eneste jeg ville var å få en fin mørk farge på veggen istedet for å ha det hvitt men nå sitter jeg igjen med et stygt resultat. Det er sånn over hele leiligheten min, i tillegg har jeg funnet små søl på gulv, på dører, fingeravtrykk med maling på hvite dører og maling sølt over varmeovnene. Det ser virkelig ikke ut.

nå har kompisen min spurt om å låne 10 000 av meg. Han trenger virkelig pengene til og mener jeg har råd til å låne han det siden jeg nå har spart masse penger på å la han male  gratis istedet for å latt en maler male. Dette er penger jeg vet han ikke har mulighet å betale tilbake. Og jeg får jo selvsagt dårlig samvittighet også for å ikke låne han dem når han har malt. Jeg tror han har trengt de pengene og tatt på seg jobben med dette i bakhodet. Han sier han har brukt 8 timer av sin tid på hele maler arbeidet og at jeg kan unne han å låne de pengene. Ble sjokkert, tror ikke å male en 65 kvm leil tar 8 timer? Han har altså brukt 4 timer pr dag fordelt på 2 dager. Maler vennen min sa maskeringen i seg selv tar ca 5 timer med alle dører og vinduer jeg har pluss taket så her har kompisen min gitt egentlig faen. 
 

Du må huske at jeg aldri har malt før og har null peiling på dette, så dette er ikke noe jeg kommer til å klare selv. Spesielt ikke taket! Det er en ujevn strek over hele taket. Noen steder er det 2 cm mellomrom mellom tak og vegg noen steder har malingen til og med kommet på takdelen. jeg kommer nok til å bruke en maler for å fikse dette. Så det blir 10 000 kr til kompisen min + så betale en maler for å fikse dette da jet verken har tid eller peiling på dette. Så jo jeg har tapt på dette. Men ja jeg tar på meg at dette er min egen feil :( 

Anonymkode: 8c419...22e

Hvorfor skal du låne/gi han 10 000? Han har insistert på å gjøre denne jobben fordi han trodde han kunne guilte deg til å gi han penger, han har ikke brydd seg om at jobben skulle gjøres bra en gang. Han utnytter deg. Du skylder han ingenting, du er ikke ansvarlig for at han har dårlig økonomi. Du må slutte å si ja fordi andre trenger ting, du skal bare si ja om du har lyst og ønsker det selv. Og det ønsket skal ikke komme fra pliktfølelse eller dårlig samvittighet. Jeg ser jo at du ikke ønsker å gi han disse pengene, akkurat som du ikke ønsket å la han male i utgangspunktet.

Jeg vil forresten påpeke til resten her at det kan være vanskeligere å male en ny leilighet enn en gammel en. Listene er ofte limt på plass, lysbrytere er noen ganger klin umulig å få av, gipsen er noe billig drit som fremhever skjevheter, merker, maleretning osv. Listefritt betyr at hjørnet er avrundet med silikon, og det er faktisk vanskelig å få en helt rett strek mot taket. Hjørnene i et rom er også ofte silikonert. Jeg har alltid brukt dobbelt så lang tid på å maskere og male slike leiligheter enn gamle leiligheter hvor lister og brytere enkelt kan tas av. Man bør, om man ikke er veldig flink, sette bort maling av nye leiligheter. 

Anonymkode: db407...ab8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir overrasket over hvor mange som sier det er dårlig av kameraten at han ikke maskerte nøyere og ikke skrudde av brytere o.l.

Hvorfor i all verden kunne ikke TS ha preppet leiligheten før han kom ved å i det minste maskere selv???

Greit nok at han sa han skulle fikse, men ærlig talt! Hadde jeg fått venner til å hjelpe med å male, hadde jeg i det minste vasket vegger og tak om nødvendig, og maskert alt på forhånd slik at det bare var å gå i gang med pensel og rull.

At man mener at man ikke klarer å male selv er nå én ting... Men å sette på maskeringstape? Come on.

Den dårlige malejobben skyldes begge to.

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heheh.. man kan faktisk male selv. Det er ingen hokus pokus, bare man er litt nøye.. kompisen din er forøvrig helt idiot...

Anonymkode: 74dbb...838

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

 

Du må huske at jeg aldri har malt før og har null peiling på dette, så dette er ikke noe jeg kommer til å klare selv. Spesielt ikke taket! Det er en ujevn strek over hele taket. Noen steder er det 2 cm mellomrom mellom tak og vegg noen steder har malingen til og med kommet på takdelen. jeg kommer nok til å bruke en maler for å fikse dette. Så det blir 10 000 kr til kompisen min + så betale en maler for å fikse dette da jet verken har tid eller peiling på dette. Så jo jeg har tapt på dette. Men ja jeg tar på meg at dette er min egen feil :( 

Anonymkode: 8c419...22e

 

Greit nok at du ikke orker/vil gjøre jobben TS, det er ditt valg. Men du fremstår veldig hjelpesløs når du kommer med slike utsagn. Ingen er født som malere, det er en første gang man maler vegger hjemme for alle... De aller fleste gjør dette selv, de hyrer ikke malere. De finner da ut hvordan man gjør det og så prøver de selv. Kanskje får man hjelp første gang av noen som har gjort det før slik at man ikke må gjøre alt alene :)

Synes forøvrig det var slurvete gjort av vennen din, men synes også det er rart du ikke selv hjalp til med tape osv og ikke var til stede en gang...

Anonymkode: 1caf1...0c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så mer på bildene no og mp bare spørre? Han kompisen din.. er han ved sine fulle 5? Han kan ikke være helt go... 

Det hadde vært.mye bedre om han ikke gjorde noe som helst. Skjønner at du er fortvilet. Jesus christ...

Anonymkode: 74dbb...838

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

padawan skrev (12 timer siden):

Det går hvis man bruker dårlig tape.

Jeg kjøper Tesa tape på Maxbo...

RoH skrev (4 timer siden):

Maling kryper bak maskeringstape, malere som kan male maler kanter på frihånd for å unngå dette. 

 

Dette.

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

TS her, Altså folkens, se her! Jeg blir bare mer og mer overrasket! Dette er ikke greit selvom det er gjort gratis.

5B6C5E80-2208-430F-B224-11E47FB724C5.jpeg

Anonymkode: 8c419...22e

Det her var jo mye værre enn bildene du postet i startinnlegget ditt. Dette er jeg enig i at er slurvearbeid. 

Anonymkode: ba3c0...5f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sjekk sameiets nettsider for å få den korrekte fargekoden på den hvitmalingen som er brukt på henholdsvis tak og listverk i boligen. Hvitt er ikke bare hvitt, det finnes dusinvis av hvite fargetoner, og det blir bare verre om du kladder løs med feil hvitfarge!

Finner du ikke fargekodene på sameiets nettsider, kontakt styreleder og spør hvor du kan finne det. Men det står antageligvis oppført, det er mange som trenger den slags info ved malearbeider og oppussing eller flikking med liten malepensel der det har kommet flekker eller skruehull som er sparklet over osv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke finn på å gi dusten 10 000 kr? Han prøver jo å utnytte deg for penger! 
 

Det er helt tydelig at han har gitt fullstendig faen i din leilighet, han har bare hatt raske penger i bakhodet hele tiden. Jeg har aldri malt før heller, men klarte da å få et myyye bedre resultat enn det der. Sier meg enig med andre her i at jeg vil mye heller ha en umalt leilighet enn den du sitter med nå. 

Anonymkode: 770e2...caf

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guppy88 skrev (14 minutter siden):

Jeg blir overrasket over hvor mange som sier det er dårlig av kameraten at han ikke maskerte nøyere og ikke skrudde av brytere o.l.

Hvorfor i all verden kunne ikke TS ha preppet leiligheten før han kom ved å i det minste maskere selv???

Greit nok at han sa han skulle fikse, men ærlig talt! Hadde jeg fått venner til å hjelpe med å male, hadde jeg i det minste vasket vegger og tak om nødvendig, og maskert alt på forhånd slik at det bare var å gå i gang med pensel og rull.

At man mener at man ikke klarer å male selv er nå én ting... Men å sette på maskeringstape? Come on.

Den dårlige malejobben skyldes begge to.

 

Jeg synes at han kompisen skulle sagt hva han forventet av TS hvis han mente at det å maskere var noe drit og han ikke gadd å gjøre det.

TS ville sette bort jobben og vet derfor kanskje ikke hva som bør gjøres før man maler. Men det vet jo han som sier at har gjort det hundre ganger før.

Jeg mener også at man burde klare å male selv, men når man ikke gjør det da og ønsker å sette bort jobben, så skal man ikke bare godta hva som helst heller. Han kompisen her har bare gjort dette for å tjene lette penger, og jeg mener han har utnyttet TS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Dette.

det finnes flere typer maskeringstape. Generelt sett er den billigste dårlig og det er kort vei til at malingen "kryper" inn under kanten på tapen når man maler. Dette skjer ikke når man bruker maskeringstape av bedre kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (8 minutter siden):

Sjekk sameiets nettsider for å få den korrekte fargekoden på den hvitmalingen som er brukt på henholdsvis tak og listverk i boligen. Hvitt er ikke bare hvitt, det finnes dusinvis av hvite fargetoner, og det blir bare verre om du kladder løs med feil hvitfarge!

Finner du ikke fargekodene på sameiets nettsider, kontakt styreleder og spør hvor du kan finne det. Men det står antageligvis oppført, det er mange som trenger den slags info ved malearbeider og oppussing eller flikking med liten malepensel der det har kommet flekker eller skruehull som er sparklet over osv.

Det kan også være at det ikke spiller noen rolle.

La oss si at TS har valgt fargen Muskatnøtt på veggen. Den skal ikke ligge inntil eggehvit (gul), men til klassisk hvit. Det meste av listverk blir dessverre fortsatt levert eggegule. Altså må kanskje listverk males om fordi de må males i riktig kulør. :)

Jeg ser også på bildene fra TS at stiftehullene i listene ikke er fuget. Dette hadde jeg også fikset i samme slengen nå som alt må rettes opp. Og da må man også male listene minst et strøk uansett. :) Men da er det ikke BARE for å rette opp gammel feil og vil kanskje føles litt lettere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, ikke gi han penger! Si at du ikke har råd, for du må bruke fagmann for å fikse opp alt slurvearbeidet og kostnadsoverslaget på det er like høyt som selve malingsjobben. Om han krangler eller klager, så blokkerer du han! 

Dette er ikke en venn! Han er ute etter å utnytte deg, og du trenger han ikke i livet ditt! Helt urimelig å først tilby seg å gjøre en jobb gratis, gjøre det dritt dårlig, pg så presse ut en stor sum! 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

padawan skrev (8 minutter siden):

det finnes flere typer maskeringstape. Generelt sett er den billigste dårlig og det er kort vei til at malingen "kryper" inn under kanten på tapen når man maler. Dette skjer ikke når man bruker maskeringstape av bedre kvalitet.

Enig.

Og tror også mange glemmer å presse teipen inntil underlaget.

Bruker man god tape og presser den ned mens man legger den utover så skal det godt gjøres å få malingsflyt under. Det er også viktig å rengjøre godt før man taper. Tapen fester seg ikke oppå støv og fett.

Min opplevelse er at veldig mange slurver når de pusser opp, de gidder ikke gjøre noe hvis det tar for lang tid. Så da blir det dårlige utførte arbeider. Jeg skjønner ikke at folk orker å ha det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...