Gå til innhold

Er så misunnelig på uføre at jeg vet ikke helt hvor jeg skal gjøre av meg.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Frosendiva skrev (17 minutter siden):

Jeg har 2 barn de får kun gave av meg.   De får 6 gaver pluss en liten gave  fra nissen. ( tradisjon  fra da min far levde  har videreført den. ) de er takknemlig å lykkelig for alt. Nå får de veldig gjennomtenkte  gaver fra meg sånn  halvparten  nyttig og gøy gaver. Pluss jukestrømper

Interessant.

Fortell nå hva dette har med tråden å gjøre?

Anonymkode: 3fa4f...518

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

At en lege har sett noen tilfeller gjør det jo ikke til fakta. 

Og det er jo de som er uføre som vet best hvor "lett" det er å få ufør, og når 99% sier det har vært veldig vanskelig, tatt flere år med behandling og diverse opplegg så er jo det DET som er fakta 

Anonymkode: e6ff7...15a

Slutt å prøv. 1000-vis av tilfeller er ikke "noen tilfeller". NAV-leger sier også dette.

De du snakker om forveksler tidsbruk med vanskelig. Alle som en som søker ufør kommer dit en dag. Hver eneste en av de. Så vanskelig er det.

Anonymkode: 3fa4f...518

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frosendiva
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Interessant.

Fortell nå hva dette har med tråden å gjøre?

Anonymkode: 3fa4f...518

Feill tråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Nei det har jeg ikke gjort, men han har psykopatiske trekk og løy om at han hadde schizofreni. Jeg vet han gikk på DPS i mange år før han fikk lurt seg til å bli ufør. Han gidder ikke å jobbe og har skrytt av hvordan han lurte alle behandlerne på DPS! Men han er jo psykopat, så han er jo kanskje faktisk passe syk når jeg tenker meg om 🤨 Men jeg syns uansett ikke han har rett på den trygden.

Anonymkode: ead3b...5e4

En psykopat skal man bare være glad ikke er i arb.livet.

Anonymkode: 2bd28...006

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Nei det har jeg ikke gjort, men han har psykopatiske trekk og løy om at han hadde schizofreni. Jeg vet han gikk på DPS i mange år før han fikk lurt seg til å bli ufør. Han gidder ikke å jobbe og har skrytt av hvordan han lurte alle behandlerne på DPS! Men han er jo psykopat, så han er jo kanskje faktisk passe syk når jeg tenker meg om 🤨 Men jeg syns uansett ikke han har rett på den trygden.

Anonymkode: ead3b...5e4

Hvordan er det mulig å lyve på seg schizofreni? Det må jo være den vanskeligste diagnosen å simulere. Og hvis han faktisk er psykopat, så er det bedre at han ikke er i jobb der det er mennesker.

 

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Lettvint løsning, altså. Om en da bestemmer seg for å urettmessig gå for ufør, er det like greit. Siden en ikke da egner seg i arbeidslivet uansett.

Anonymkode: 3fa4f...518

"Lettvinn" løsning. Årene på AAP var ikke akkurat en dans på roser. Var skikkelig fælt, faktisk.

Anonymkode: 2bd28...006

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

"Lettvinn" løsning. Årene på AAP var ikke akkurat en dans på roser. Var skikkelig fælt, faktisk.

Anonymkode: 2bd28...006

For de som snylter er det nok vesentlig lettere. Dette tror jeg du egentlig forstår.

Anonymkode: 3fa4f...518

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uatskillelig skrev (2 minutter siden):

Hvordan er det mulig å lyve på seg schizofreni? Det må jo være den vanskeligste diagnosen å simulere. Og hvis han faktisk er psykopat, så er det bedre at han ikke er i jobb der det er mennesker.

 

Tviler sterkt på at han har lurt noen som helst. Psykopater/narcissister har det med å avsløre seg selv. Behandleren gjorde oss nok alle en tjeneste ved å holde vedkommende utenfor arb.livet 😉

Anonymkode: 2bd28...006

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

En ny bytter.

Anonymkode: 3fa4f...518

Ferdig med å håne nå,eller blir hverdagen din bedre av å rakke ned på andre?

Anonymkode: eb55d...92c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ferdig med å håne nå,eller blir hverdagen din bedre av å rakke ned på andre?

Anonymkode: eb55d...92c

Hva er hånet her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uatskillelig skrev (16 minutter siden):

Hvordan er det mulig å lyve på seg schizofreni? Det må jo være den vanskeligste diagnosen å simulere. Og hvis han faktisk er psykopat, så er det bedre at han ikke er i jobb der det er mennesker.

 

Jeg vet ikke nøyaktig hvordan han har gjort dette, men det jeg vet er at han har faket at han hørte stemmer og «så» forskjellige ting som ikke var der. Han gjorde dette i flere år før han fikk uføretrygden så det tok jo sin tid. Jeg vet ikke alle detaljer rundt men det er nok mer han har måtte gjort enn å bare si han hører stemmer og ser syner.

Anonymkode: ead3b...5e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PetterKanin skrev (5 minutter siden):

Hva er hånet her?

Nei si det du🤦🏼‍♀️

Anonymkode: eb55d...92c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg vet ikke nøyaktig hvordan han har gjort dette, men det jeg vet er at han har faket at han hørte stemmer og «så» forskjellige ting som ikke var der. Han gjorde dette i flere år før han fikk uføretrygden så det tok jo sin tid. Jeg vet ikke alle detaljer rundt men det er nok mer han har måtte gjort enn å bare si han hører stemmer og ser syner.

Anonymkode: ead3b...5e4

Nettopp! Du vet ikke alle detaljer

Anonymkode: eb55d...92c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Tviler sterkt på at han har lurt noen som helst. Psykopater/narcissister har det med å avsløre seg selv. Behandleren gjorde oss nok alle en tjeneste ved å holde vedkommende utenfor arb.livet 😉

Anonymkode: 2bd28...006

Ja, han er blitt en fæl person i grunn. Jeg kjenner han fra barndommen av. Han har alltid vært veldig spesiell kan man si. 

Anonymkode: ead3b...5e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

For de som snylter er det nok vesentlig lettere. Dette tror jeg du egentlig forstår.

Anonymkode: 3fa4f...518

Ja, de slipper jo å slite med kroppen.

MEN - de blir jo like stigmatisert, mister like mange venner (sikkert flere enn oss reelle syke...), må forsvare seg like mye mot NAV som ikke tror på deg (i tillegg overbevise leger som ikke tror på deg siden du faker), må slite like mye med at NAV ut av det blå nekter deg AAP så du må på sosialen og tigge, må dra hit og dit til uendelig, gørrkjedelige ofte smertefulle legeutredninger, mange behandlinger og arbeidstiltak.

Men noen liker kanskje skammen som følger med det å være på AAP eller uføretrygd ...

Anonymkode: 2bd28...006

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nettopp! Du vet ikke alle detaljer

Anonymkode: eb55d...92c

Nei det gjør jeg ikke men han har jo løyet for behandlerne og fått uføretrygd på urettmessig grunnlag. Men ingen vil vel ha en psykopat i arbeidslivet uansett. 

Anonymkode: ead3b...5e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, de slipper jo å slite med kroppen.

MEN - de blir jo like stigmatisert, mister like mange venner (sikkert flere enn oss reelle syke...), må forsvare seg like mye mot NAV som ikke tror på deg (i tillegg overbevise leger som ikke tror på deg siden du faker), må slite like mye med at NAV ut av det blå nekter deg AAP så du må på sosialen og tigge, må dra hit og dit til uendelig, gørrkjedelige ofte smertefulle legeutredninger, mange behandlinger og arbeidstiltak.

Men noen liker kanskje skammen som følger med det å være på AAP eller uføretrygd ...

Anonymkode: 2bd28...006

Langt fra alle skammer seg over å leve på uføretrygd. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

... For ikke å snakke om dårligere økonomi. Men det nytter visst ikke å argumentere for, siden noen synes vi på uføretrygd lever fett 😅

Anonymkode: 2bd28...006

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei det gjør jeg ikke men han har jo løyet for behandlerne og fått uføretrygd på urettmessig grunnlag. Men ingen vil vel ha en psykopat i arbeidslivet uansett. 

Anonymkode: ead3b...5e4

Det er jo det pyskopter gjør. De lyver om alt, så lenge det gagner dem.

Anonymkode: 2bd28...006

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...