Gå til innhold

Er så misunnelig på uføre at jeg vet ikke helt hvor jeg skal gjøre av meg.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hadde alt dette stemt, hadde selvfølgelig mange flere uføre som ønsker å jobbe, fått det.

Du har vært griseheldig, det er den fulle sannhet. Du innrømmer det selv også i siste avsnitt.

Anonymkode: 3fa4f...518

Du misforstår jo med vilje!

Jeg vet jeg har vært heldig, men mitt ønske er at flere arbeidsgivere forstår dette. Det er jo mange oppgaver som fint kan gjøres i løpet av uken/måneden, man ikke ha faste arbeidstider til alt av oppgaver.
 

Anonymkode: 2bd28...006

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du misforstår jo med vilje!

Jeg vet jeg har vært heldig, men mitt ønske er at flere arbeidsgivere forstår dette. Det er jo mange oppgaver som fint kan gjøres i løpet av uken/måneden, man ikke ha faste arbeidstider til alt av oppgaver.
 

Anonymkode: 2bd28...006

Og mitt ønske er at flere uføre tar ansvar for seg selv og inntekter i tillegg til trygden. Mye mas på arb.givere kunne vært unngått på den måten.

Anonymkode: 3fa4f...518

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Og mitt ønske er at flere uføre tar ansvar for seg selv og inntekter i tillegg til trygden. Mye mas på arb.givere kunne vært unngått på den måten.

Anonymkode: 3fa4f...518

Ditt usjarmerende syn på uføretrygdede skinner gjennom... 🤦🏻‍♀️
Jeg gir opp å snakke med deg. 

Anonymkode: 2bd28...006

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ditt usjarmerende syn på uføretrygdede skinner gjennom... 🤦🏻‍♀️
Jeg gir opp å snakke med deg. 

Anonymkode: 2bd28...006

Skal målet med en debatt være å sjarmere deg?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.11.2020 den 21.17):

Det hjelper ikke at du ønsker at det skal være annerledes. Det er det altså ikke. Selv NAV-leger som har sett 1000-vis av tilfeller sier dette.

https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/JoqPqb/den-sikreste-veien-mot-ufoerhet-er-aa-vise-at-du-ikke-fungerer-lege-bj

Men du vet vel bedre enn dette også.

Anonymkode: 3fa4f...518

Du kan jo prøve selv og gi tilbakemelding på hvor lett det var.. 

Anonymkode: e6ff7...15a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PetterKanin skrev (1 time siden):

Skal målet med en debatt være å sjarmere deg?

Nei, men det er ikke hyggelig å høre at vi uføretrygdede i jobb har fått jobb fordi en arb.giver "forbarmet seg over oss", eller at vi er til "bry" eller "maser på arb.giver". Mange av oss er jo like ressursterke og dyktige i jobben vår som det du og andre friske er. Vi har bare en helse/skade som gjør det umulig med faste arb.tider.


Der jeg jobbet før jeg ble syk hadde vi en vaktmester som var uføretrygdet. Vi sendte mail til han hver gang noe måtte fikses, noe skulle henges opp, var ødelagt osv. Han kom noen timer 1-2 dager i uken, men dagene varierte. Han utførte i alle fall jobben sin utmerket og det var gull verdt for både han og oss. Det var ikke nok jobb til en som ønsket å jobbe 100 %, men det var nok jobb til en som kunne jobbe litt. Helt gull! Jeg har kanskje vært heldig som kommer borti arb.givere som ikke er så fastlåst i arb.tider i de stillingene hvor det ikke er viktig, men dette er min 3. arb.plass hvor arb.giver tenker sånn.

Anonymkode: 2bd28...006

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Nei, men det er ikke hyggelig å høre at vi uføretrygdede i jobb har fått jobb fordi en arb.giver "forbarmet seg over oss", eller at vi er til "bry" eller "maser på arb.giver". Mange av oss er jo like ressursterke og dyktige i jobben vår som det du og andre friske er. Vi har bare en helse/skade som gjør det umulig med faste arb.tider.


Der jeg jobbet før jeg ble syk hadde vi en vaktmester som var uføretrygdet. Vi sendte mail til han hver gang noe måtte fikses, noe skulle henges opp, var ødelagt osv. Han kom noen timer 1-2 dager i uken, men dagene varierte. Han utførte i alle fall jobben sin utmerket og det var gull verdt for både han og oss. Det var ikke nok jobb til en som ønsket å jobbe 100 %, men det var nok jobb til en som kunne jobbe litt. Helt gull! Jeg har kanskje vært heldig som kommer borti arb.givere som ikke er så fastlåst i arb.tider i de stillingene hvor det ikke er viktig, men dette er min 3. arb.plass hvor arb.giver tenker sånn.

Anonymkode: 2bd28...006

Det finnes mange arbeidsgivere som tenker slik. Men på KG blir det til stadighet påstått at de ikke finnes.

Noen kan benytte seg av dette ser, andre kan gjøre noe på eget initiativ, og andre kan la være om det passer dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PetterKanin skrev (2 minutter siden):

Det finnes mange arbeidsgivere som tenker slik. Men på KG blir det til stadighet påstått at de ikke finnes.

Noen kan benytte seg av dette ser, andre kan gjøre noe på eget initiativ, og andre kan la være om det passer dem.

Jeg har svart en anonymbruker som har et ønske om at uføretrygdene holder seg unna arb.livet, og mine svar må ses i lys av det.

Enig med deg. Det er også mange uføretrygdene som ikke har restarbeidsevne (gjaldt meg i mange år), og de må få lov å holde seg unna arbeidslivet med god samvittighet. De har fulltidsjobb med sykdommen/plagene.
 

Anonymkode: 2bd28...006

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har svart en anonymbruker som har et ønske om at uføretrygdede holder seg unna arb.livet, og mine svar må ses i lys av det.

Enig med deg. Det er også mange uføretrygdene som ikke har restarbeidsevne (gjaldt meg i mange år), og de må få lov å holde seg unna arbeidslivet med god samvittighet. De har fulltidsjobb med sykdommen/plagene.
 

Anonymkode: 2bd28...006

Skrivefeil

Anonymkode: 2bd28...006

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ditt usjarmerende syn på uføretrygdede skinner gjennom... 🤦🏻‍♀️
Jeg gir opp å snakke med deg. 

Anonymkode: 2bd28...006

Det er altså usjarmerende å mene at trygdemottakere må ta mer ansvar for seg selv.

Jojo. Nå har jeg hørt dette også. At folk skal bruke selvstendigheten sin mer er altså uhørt.

Anonymkode: 3fa4f...518

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du kan jo prøve selv og gi tilbakemelding på hvor lett det var.. 

Anonymkode: e6ff7...15a

Det er ingen grunn for meg å prøve dette selv, når leger som har sett 1000-vis av tilfeller kan bevitne det.

Men du vet selvsagt bedre enn dem.

Anonymkode: 3fa4f...518

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har svart en anonymbruker som har et ønske om at uføretrygdene holder seg unna arb.livet, og mine svar må ses i lys av det.

Enig med deg. Det er også mange uføretrygdene som ikke har restarbeidsevne (gjaldt meg i mange år), og de må få lov å holde seg unna arbeidslivet med god samvittighet. De har fulltidsjobb med sykdommen/plagene.
 

Anonymkode: 2bd28...006

Nei, jeg har et ønske om at trygdede inkluderer seg selv i arb.livet i høyere grad.

Istedenfor å klage i åresvis om at ingen vil ansette dem.

Anonymkode: 3fa4f...518

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg har svart en anonymbruker som har et ønske om at uføretrygdene holder seg unna arb.livet, og mine svar må ses i lys av det.

Enig med deg. Det er også mange uføretrygdene som ikke har restarbeidsevne (gjaldt meg i mange år), og de må få lov å holde seg unna arbeidslivet med god samvittighet. De har fulltidsjobb med sykdommen/plagene.
 

Anonymkode: 2bd28...006

Hvor har brukeren skrevet dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Nei, jeg har et ønske om at trygdede inkluderer seg selv i arb.livet i høyere grad.

Istedenfor å klage i åresvis om at ingen vil ansette dem.

Anonymkode: 3fa4f...518

Da har du ordlagt deg veldig merkelig, det virket som du mente vi uføre var en belastning for arb.giver med alt "maset vårt" og at jeg hadde funnet en som "forbarmet seg over meg".


Jeg er enig med deg. De jobbene finnes, men man må ofte stå på selv for å finne dem.

Anonymkode: 2bd28...006

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

PetterKanin skrev (17 minutter siden):

Hvor har brukeren skrevet dette?

I flere innlegg. Men i siste innlegg skrev han noe annet, så da legger jeg saken død 👋

Anonymkode: 2bd28...006

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

I flere innlegg. Men i siste innlegg skrev han noe annet, så da legger jeg saken død 👋

Anonymkode: 2bd28...006

Nå må du seriøst ta deg sammen. Jeg sier at uføre må i større grad ta ansvaret for seg selv, om de vil gjøre noe inntektsbringende.

Istedet for å stange hodet i veggen og år etter år klage over at ingen vil ansette/forbarme seg over dem, bør de da engasjere seg i seg selv og rette energien mot dette.

Jeg har aldri sagt at jeg ønsker at de skal "holde seg unna arbeidslivet", snarere tvert i mot. Jeg vil at de skal søke til flere plattformer og løsninger.

 

 

Anonymkode: 3fa4f...518

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.11.2020 den 13.21):

Jeg også skulle ønsket at jeg bare fikk penger og kunne disponere tiden min helt selv. Sier ikke at de ikke fortjener den, men jeg skulle gjerne vært i samme situasjon. Du kan styre dagen din helt selv og må ikke møte fast hver dag. være litt sosial en dag, og hvile seg litt en annen dag. Vet om flere som kunne ønsket seg det. hvis man er ufør, så har man betalt ferie resten av livet. med dagens medisin teknologi kan man også leve et ganske smertefritt liv uten store plager. jeg er misunnelig på uføre i Norge.

Anonymkode: 99ed2...1fc

Skjønner litt hva du mener med det faktisk. Men du burde ikke misunne de, for de fleste er det av en grunn! 

Anonymkode: ead3b...5e4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nå må du seriøst ta deg sammen. Jeg sier at uføre må i større grad ta ansvaret for seg selv, om de vil gjøre noe inntektsbringende.

Istedet for å stange hodet i veggen og år etter år klage over at ingen vil ansette/forbarme seg over dem, bør de da engasjere seg i seg selv og rette energien mot dette.

Jeg har aldri sagt at jeg ønsker at de skal "holde seg unna arbeidslivet", snarere tvert i mot. Jeg vil at de skal søke til flere plattformer og løsninger.

 

 

Anonymkode: 3fa4f...518

Du har ordlagt deg med at vi maser på arb.giver, lemper det over på arb.giver, at min arb.giver har "forbarmet seg over meg" osv.

Å klage på at ingen vil ansette dem er noe helt annet og var ikke det jeg diskuterte.

Helt enig i at uføretrygdede som ønsker å jobbe må gjøre noe aktivt for det selv (det gjelder jo alle som vil ha seg en jobb) - men jeg håper også at flere arb.givere åpner for å ansette uføretygdede. Og at det blir en generell tankegang hos Ola og Kari Nordman på at uføretrygdene også fint kan få seg jobb, mot "ingen vil ansette en som ikke har vært i arb.livet på mange år". For jeg har motsatt erfaring.




 

Anonymkode: 2bd28...006

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...