Gå til innhold

Barnehagen baksnakker meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Av alle innlegg i denne tråden så er det brydd på taushetsplikten som er mest provoserende? Ikke holdningene til de ansatte i barnehagen? 
 

Min venninne sa at arbeidsmiljøet i barnehagen var horribelt, mye drittslenging i mellom ansatte, de hadde noe å si på alle foreldre i barnehagen. Hun sa at de eneste i barnehagen med hode holdninger var pedagogisk leder og styrer, men disse ble også baksnakket av fagarbeidere og assistenter. Hun sa også at assistentene ble sure hver gang pedleder hadde plantid, da sa de at hun satt på kontoret og slappet av. Mens de måtte ta «drittjobben». 

Anonymkode: 561f6...aa2

Og dette syntes hun du hadde nytte av p vite, du som har barnet ditt der og kanskje har vært fornøyd fram til nå? Hvorfor fortalte HiN det, om ikke p baksnakke de ansatte? Hvorfor er det så mye bedre? Er det ikke bare kjipt for deg å vite? 

Anonymkode: 729f5...4bb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Min venninne fortalte også at senvakten var den beste vakten, fordi det betydde at man kunne gå hjem kl. 16.20 og få betalt til 17.00. Tiden etter 15.45 hva veldig rolig med veldig få barn og tid til å rydde og ordne.  Det var selvfølgelig før jeg begynte å hente kl.16.45. Og det at jeg har overtalt to av mine venninner til å gjøre det samme har provosert de ansatte enda mer. Nå er det alltid 2-3 unger der frem til stengetid. 

Anonymkode: 561f6...aa2

Du virker som en ekstremt vanskelig mor, som får andre til å hente sent også, merkelig opplegg og merkelige venninner 

Anonymkode: 6f5b3...ecd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og dette syntes hun du hadde nytte av p vite, du som har barnet ditt der og kanskje har vært fornøyd fram til nå? Hvorfor fortalte HiN det, om ikke p baksnakke de ansatte? Hvorfor er det så mye bedre? Er det ikke bare kjipt for deg å vite? 

Anonymkode: 729f5...4bb

Ikke sant , veldig merkelig å lage en tråd som dette når venninnen baksnakker de ansatte, jobben hun har hatt osv

Anonymkode: 6f5b3...ecd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

For et merkelig system! I min barnehage titler styrer om vi går før stengetid, vi har åpent til kl 16.30 og da SKAL det være åpent til da, vi får ikke lov å låse døren før akkurat 16.30 for selv om barna er hentet, så kan det være at en foreldrer har glemt noe og da skal de kunne hente dette uten å måtte møte låst dør før barnehagen faktisk er stengt. Det skulle bare mangle spør du meg som jobber der! Vi har en gitt åpningstid, den skal foreldrene kunne bruke til siste minutt! Aldri i verden om vi hadde fått betalt for å ikke være tilstede, er det noen som kan gå tidligere pga avdeling er tom og en annen senvakt overta for å låse, så MÅ MAN AVSPASERE.

Disse barnehagene hvor folk kan gå som de vil så lenge det er tomt for barn, høres vanvittig useriøse ut!

Anonymkode: 01de7...6c2

Jeg synes også at dette høres merkelig ut, å få betalt for å ikke være i barnehagen. Minner meg om dårlig arbeidsmoral. Poenget med å få betalt er jo at du er på jobb og er tilgjengelig, enten det er for å vente på at siste barn blir hentet, eller for svare på telefon fra moren til Per som ringer for å fortelle at han ikke kommer i barnehagen dagen etter. Eller å plukke ut av oppvaskmaskinen for eksempel. Så slipper man å ta dette i morgenrushet når mange blir levert samtidig. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Victoriaida skrev:

Da er man sliten. Selv har jeg studert med 2 barn alene da jeg tok bachelorgraden min. Jeg hentet barna mine i 2 forskjellige bhg og kom hjem 17 ca. spiste mat, dusj, kveldsmat og så i seng. Da orker man ikke sette seg ned etter det igjen for å ta opp skolearbeid :P Det er best å gjøre på dagtid mest opplagt om de ter mulig. Snakker som student selv. 

Tatt to bacherlorgrader selv med småbarn og baby selv, med jobb ved siden av, og har hundrevis av timer bak meg med å studere etter at barna er lagt. Gikk fint det, og går sikkert fint for TS også.

Anonymkode: 5e9ad...f5a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars dere som legger dere opp i hva slags rutiner andre har med SINE barn, kunne ikke falt meg inn med mindre det var grov omsorgssvikt 🙈 Har selv en på 10 mnd som begynner i barnhage etter sommeren neste år, og må si jeg gruer meg når jeg leser denne tråden!? Makan. 
 

Om dette funker for dere ts, så er det bare supert 😃 Så heldig barnet ditt er som får tilbringe en kosemorgen med mamma! Håper vi får den muligheten innimellom når den tid kommer 👏🏼 
Ville også tatt en prat med bhg, for den baksnakkingen er uakseptabel! 

Anonymkode: f3a1c...fa4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tatt to bacherlorgrader selv med småbarn og baby selv, med jobb ved siden av, og har hundrevis av timer bak meg med å studere etter at barna er lagt. Gikk fint det, og går sikkert fint for TS også.

Anonymkode: 5e9ad...f5a

Vet du hva? Folk er forskjellige, og det som funker for deg, funker ikke nødvendigvis for alle.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig. 

Dyktige pedagoger og assistenter ter forsvinner pga sure ansatte OG foreldre som er sure, klager, skal ha tilrettelagt alt for sitt barn, og som leverer ved åpningstid og henter ved stengetid mens en selv har fri. Pååeker man at barnet er slitent og trenger være mer hjemme, får vi surt påpekt at vi får finne oss en ny jobb om vi ikke er fornøyde. 

Så da er det det vi gjør, da. Fordi vi ikke orker underbemanning, sure kolleger og sure foreldre. 

Så når man sitter igjen med kun sure ansatte i bhg og alle de dyktige forsvinner, kan man kanskje se litt på seg selv og sine handlinger/holdninger :)

Anonymkode: a6a81...3c1

Huffameg, stakkars. Ja finn deg ny jobb om du ikke takler det :) Sure ansatte fordi de må være på jobb til stenging? Stakkars de ansatte altså, NEI. 

Anonymkode: f3a1c...fa4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men så er det jo en pandemi på gang som fører til at vi ikke kan samarbeide på tvers av avdelinger og kohorter. Denne påmeldingen er jo pga vanskeligheter ifm covid-19, det er da selvfølgelig ikke sånn til vanlig når vi kan hjelpe hverandre på tvers av avdelingene våre..

Anonymkode: c0bb2...a9d

Det kom jo på ingen måte frem i det første innlegget ditt. 

Anonymkode: fade9...d11

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om de gjør? Helt fra de er 1.5 til 2 år legger de merke til når de første barna blir hentet, da går de gjerne selv bort i porten og sier mamma/pappa flere ganger. Og eldre barn selvfølgelig i enda større grad.

Anonymkode: 01de7...6c2

Det er ikke sånn alle steder. Det er din tolkning at de er triste fordi de blir hentet sent. Mange barn bryr seg ikke i det hele tatt, eller må dras hylende og skrikende ut av barnehagen. 

Anonymkode: fade9...d11

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kom jo på ingen måte frem i det første innlegget ditt. 

Anonymkode: fade9...d11

Oj, det beklager jeg. 

Anonymkode: c0bb2...a9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Av alle innlegg i denne tråden så er det brydd på taushetsplikten som er mest provoserende? Ikke holdningene til de ansatte i barnehagen? 
 

Min venninne sa at arbeidsmiljøet i barnehagen var horribelt, mye drittslenging i mellom ansatte, de hadde noe å si på alle foreldre i barnehagen. Hun sa at de eneste i barnehagen med hode holdninger var pedagogisk leder og styrer, men disse ble også baksnakket av fagarbeidere og assistenter. Hun sa også at assistentene ble sure hver gang pedleder hadde plantid, da sa de at hun satt på kontoret og slappet av. Mens de måtte ta «drittjobben». 

Anonymkode: 561f6...aa2

Helt enig! Det er jo ikke brudd på taushetsplikt når ansatte sitter med kaffekoppen og snakker dritt om foreldre til barna. Hva i alle dager?! Hadde det vært saker som omhandlet andre barn, så ja. Det er brudd på taushetsplikt. For noen nek 🙄

Har dessverre også ekstremt dårlig erfaring fra arbeid som ringevikar i bhg. Opplevde også ufaglærte og assistenter som klagde og snakket dritt om både foreldre og pedagogiske ledere. Uendelig glad jeg ikke jobber et slikt sted.

Anonymkode: e28e7...8fe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må være tull. "Venninnen" din har taushetsplikt og risikerer fengsel ved å fortelle dette til det? Tvilsomt.

Anonymkode: c62b9...157

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel ikke den yrkesgruppen jeg ville tatt meg mest nær av, no offence til dem 🤷‍♀️😄

Anonymkode: 6c195...d8a

Men å overlate det mest dyrebare du har til dem det gjør du?? LOL av deg

Anonymkode: 26c29...36e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor har jeg ikke barnets beste i tankene? Og hvordan vet du hva som er best for mitt barn? 
 

Mitt barn er blidere, spiser bedre og har mer energi av denne rutinen her. Tidligere når jeg jobbet måtte vi haste avgårde til barnehagen 07.15, han spiste frokost i barnehagen. Dette fungerte dårlig for han, fordi han spiser sjeldent godt svært tidlig om morgen. Så hentet vi kl. 15.45-16.00, etter jobb. Da var han utslitt, grinete og lei etter en lang dag i barnehagen og lite mat. Så kom vi hjem så var det dusj og middag, senga kl.19.00 fordi han måtte opp 06.00 for å rekke barnehagen neste dag. Han var alltid sur og grinete om morgen. Vi fikk 2 timer sammen på kvelden, som er altfor lite. 

Nå er han mye blidere, han spiser seg god og mett til frokost, vi koser oss. Og han våkner uthvilt og blid i 9-tiden, har en rolig morgen med lang frokost og hygge. 

 

 

 

 

 

 

Anonymkode: 561f6...aa2

Går fortsatt fint og levere sent men hvorfor hente 10 min før stengetid????  Det ekke kult alltid være sistemann er det seriøst så vansklig og forstå??? Det verste er jo at du ikke må men du velger å la han være sist hver dag 8-15 vil være perfekt for barna  i en perfekt verden. Aldri har barna i barnehagen vært mer glade enn rett etter gjennåpningen i våres når barnehagen var åpen fra 8-15.30. Bare glade barn null snørrete og slitne unger. Det var en perfekt tid for både barna og de ansatte. Barna er det mest dyrebare vi har hvorfor gjøre det vanskligre enn vi må for dem?? Bare fordi du kan ??? Blir så trist av sånne foreldre 

Anonymkode: 26c29...36e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, BeautyBox skrev:

Vet du hva? Folk er forskjellige, og det som funker for deg, funker ikke nødvendigvis for alle.

TS skriver i et svar til noen andre at hun gjerne sitter noen timer etter at barnet er lagt og studerer, men for all del!

Anonymkode: 5e9ad...f5a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og det gjør de helt sikkert. Men hun skrev jo: "Min venninne fortalte også at senvakten var den beste vakten, fordi det betydde at man kunne gå hjem kl. 16.20 og få betalt til 17.00"

Så enten er denne dama som jobbet som ringevikar fullstendig idiot og lyver til TS, eller så er det fakta og barnehagen virkelig ute å kjører.

Anonymkode: 01de7...6c2

Dette tror jeg i allefall ikke på, i de 20 årene jeg har arbeidet i barnehage har jeg ALDRI kunnet gå hjem 16.20. 

Anonymkode: 26c29...36e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nek.

Barner blir straffet jo, når mor skal ta seg en joggetur på trass fordi de ansatte i barnehagen ikke skal gi råd og anbefale mor å hente tidligere. 

Da setter man egen vilje og selvfølelse over barnets beste, som er å bli hentet så tidlig som mulig 

Anonymkode: a6a81...3c1

Har personalet i bhg gitt ts råd om å hente tidligere? 

Anonymkode: 90471...f0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Går fortsatt fint og levere sent men hvorfor hente 10 min før stengetid????  Det ekke kult alltid være sistemann er det seriøst så vansklig og forstå??? Det verste er jo at du ikke må men du velger å la han være sist hver dag 8-15 vil være perfekt for barna  i en perfekt verden. Aldri har barna i barnehagen vært mer glade enn rett etter gjennåpningen i våres når barnehagen var åpen fra 8-15.30. Bare glade barn null snørrete og slitne unger. Det var en perfekt tid for både barna og de ansatte. Barna er det mest dyrebare vi har hvorfor gjøre det vanskligre enn vi må for dem?? Bare fordi du kan ??? Blir så trist av sånne foreldre 

Anonymkode: 26c29...36e

Du virker veldig dømmende. Har du lest det ts skriver rett over for hvorfor de velger å gjøre det slik? Å bli levert sent og hentet sent er jo perfekt for ts sitt barn. 🙂

Anonymkode: 90471...f0f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette må være tull. "Venninnen" din har taushetsplikt og risikerer fengsel ved å fortelle dette til det? Tvilsomt.

Anonymkode: c62b9...157

På hvilken måte vil dette være brudd på taushetsplikt? 

Anonymkode: 90471...f0f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...