Gå til innhold

Barnehagen baksnakker meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

flygefisk1 skrev (På 25.11.2020 den 3.28):

Virker veldig slik, hvorfor i alle dager skal du ellers prøve å motarbeide, en ellers super løsning og person? 
Ta å gå litt inn i deg selv, før du kommenterer. Du fremstår både sjalu og presiøs.

Nei jeg bryr meg virkelig ikke, sjalu på hva? Når man drar sjalusikortet er man tom for argumenter 

Anonymkode: 6f5b3...ecd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 25.11.2020 den 11.12):

Det er utrolig spesielt at ansatte i barnehagen skal be foreldre hente før stengetid fordi de har mye jobb som gjenstår. Det et jo ingen andre yrker man kan gjøre tilsvarende i. Da må jo de ansatte kreve at barnehagen setter bemanningen opp etter hvilke behov der er. Og dette behovet vil jo kunne endre seg med tiden. 
 

Jeg mistenker at det handler om at de ansatte ikke ønsker å være på jobb til 17.00. Forståelig det, det hadde jeg også hatet. Derfor jobber jeg ikke en slik plass.

Helt supert at TS tar seg tid til å jogge og mosjonere! 

Anonymkode: e28e7...8fe

Ikke ønsker, ? Rart å skrive , de jeg kjenner i barnehager må være der til stengetid uansett 

Anonymkode: 6f5b3...ecd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.11.2020 den 7.16):

Jobber ikke i bhg, men kjenner noen som gjør det. Dette er en bhg der det er en del høyt utdannede foreldre, samt ordinære og sikkert litt "lavt utdannede". Jeg vet de ansatte snakker.

Det jeg har fått høre,er om foreldre som leverer i bhg og de ansatte vet at foreldrene er hjemme. Siden dette snakkes om, må det jo være noe som de går rundt å legger merke til. De yrkesgruppene som er verst, er visst lærere! De liker ikke å "være sammen" med barna sine. Etterfulgt av advokater, leger....

De med lavere utdanning ser ut til å være mest sammen med barna.

Jeg synes det er ganske drøye teorier de trekker opp. Dette er også ansatte som har lang fartstid i bhg..... 

 

Anonymkode: 7dd43...c0a

Og hva i huleste vet de ansatte i barnehagen om hva barna gjør med foreldrene sine på fritiden? For noen kjerringer. Sure, bitre, grinete tanter som er misunnelig på folk med ordentlige jobber.

Anonymkode: f34b7...47e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo bare latterlig av de som jobber i barnehagen. Absolutt ingenting å bry seg om. Å går det inn på deg så bytt barnehage da vel 😊

Anonymkode: 3c69a...4d9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De får bare klage og snakke så mye dem vil.

Dem har søkt om å jobbe i en barnehage, så dem viste veldig godt hva dem meldte seg inn på.

De har fått den arbeidstiden de skal være, så kan de jammen holde det også!

Om jeg så må jobbe overtid så bryr jeg meg ikke, jeg får betalt for det.

Lev livet og kos deg, og la dem klage!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og hva i huleste vet de ansatte i barnehagen om hva barna gjør med foreldrene sine på fritiden? For noen kjerringer. Sure, bitre, grinete tanter som er misunnelig på folk med ordentlige jobber.

Anonymkode: f34b7...47e

what?? 😳😳 det må være noe av det frekkeste jeg har lest på kvinneguiden. og det skal mye til.

Anonymkode: 18dc8...3f5

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 21.11.2020 den 11.06):

Skulle aldri tro denne tråden ville bli 12 sider lang 😅 Men ett par oppklaringer: 

- Min venninne var ansatt som ringevikar i barnehagen en liten periode. Det vil si at hun ikle er ansatt der nå, eller da hun fortalte meg dette. Hun har nå fått enn annen jobb. Hun jobbet der kun i påvente av fast jobb ett annet sted. 
 

- Flere nevner at mitt barn er siste mann og at det er stusslig. Det stemmer ikke, han trives med å være der når det er få tilstede, og han har alle lekeapparatene til sin disposisjon, samt de voksne som er igjen. Dessuten har to av mine venninner, også begynt å hente sent og levere sent, hovedsaklig pga at jeg gjør det. Så nå henter vi tre omtrent samtidig. Så min sønn er faktisk ikke alene nå. 
 

- Flere nevner at jeg skal jogge på kvelden. Det er ikke noe jeg ønsker fordi dette vil føre til at jeg og mannen får mindre tid med vårt barn og hverandre. Vi nyter tiden vi har sammen som familie hjemme på kvelden. Og det er mørkt og kaldt på kvelden, ikke hyggelig å jogge da i det hele tatt. Jeg får heller ikke sove om natten hvis jeg trener for sent. 
 

- Mange nevner misunnelse her, men hva har jeg som de ansatte eller noen å tråden her misunner? Jeg er ett helt vanlig menneske, riktignok privilegert i forhold til at jeg kan være fulltidsstudent uten jobb ved siden av, men det har sin pris, mannen må jobbe mye. Jeg skjønner bare ikke hvorfor det er noe som er grunn til misunnelse, alle kan studere i Norge og alle kan jogge
 

Anonymkode: 561f6...aa2

Jeg synes deres valg høres helt fantastiske ut, selv hadde jeg en jobb som startet syv, måtte faktisk søke om å levere tidligere, ingen av mine barn har vært eller er noen morgenfugler. De kunne fint sove til både ni og ti om de hadde muligheten, la seg ikke spes sent heller, eller det var nok kanskje litt for sent i andres øyne.
Da yngste startet i barnehage jobbet jeg 10-16, vi fikk en helt annen hverdag da morgenstresset ble borte. Og det finnes faktisk b-mennesker blant barn også.

Så fortsett som du gjør du, ikke mange barn som får luksusen å kunne kose seg med mamma og rolig morgen med frokost og kvalitetstid. 
 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.11.2020 den 21.44):

Sånn blir det på kvinnedominerte arbeidsplasser med lav kompetanse.

Anonymkode: a2f02...a3f

ÆRLIG TALT! "...med lav kompetanse"?. I bhg. hvor jeg jobber er det 2 av 22 som ikke har utdanning. 10 har bachelorgrad med tilleggsutdanning. 2 har dobbel bachelorgrad. Resten har fagbrev og minst halvparten av de med fagbrev har tilleggsutdanning i form av pedagogikk, barn i utfordring o.a. 

Anonymkode: 0cf02...a92

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig (jeg skrev forrige innlegg): Om dere har kvalitetstid på morgenen OG barnet glir fint inn i leken i bhg. når du leverer, så har ingen noe med hvorfor du leverer når du gjør. Tenker du børvta dette opp med styrer, men legge det frem på en litt annerledes måte; "har fått høre av andre foreldre at jeg blir baksnakket.... osv.". På denne måten slipper du å "oute" venninna di (om ikke hun har gitt deg løyve til det da, vel å merke), samt  at der er mange avdelinger og det ikke vil vere mulig for styrer å prøve å finne ut hvem av foreldrene som har sagt det. 

Anonymkode: 0cf02...a92

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Og hva i huleste vet de ansatte i barnehagen om hva barna gjør med foreldrene sine på fritiden? For noen kjerringer. Sure, bitre, grinete tanter som er misunnelig på folk med ordentlige jobber.

Anonymkode: f34b7...47e

For en omtale av ansatte 

Anonymkode: 6f5b3...ecd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er fremdeles liv i denne tråden. Neste gang jeg jogger vurderer jeg å vinke smilende til de ansatte i det jeg jogger forbi 😅😆

 

Nå  er vi foresten to mødre som jogger sammen 3 ganger i uka. Så barnet mitt har noen å være med.  

Anonymkode: 561f6...aa2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ser det er fremdeles liv i denne tråden. Neste gang jeg jogger vurderer jeg å vinke smilende til de ansatte i det jeg jogger forbi 😅😆

 

Nå  er vi foresten to mødre som jogger sammen 3 ganger i uka. Så barnet mitt har noen å være med.  

Anonymkode: 561f6...aa2

Det virker som det er uviktig for deg å ha et godt samarbeid med barnehagen. 
Her er det virkelig ikke bare barnehagen som oppfører seg respektløst..

Anonymkode: c0bb2...a9d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det virker som det er uviktig for deg å ha et godt samarbeid med barnehagen. 
Her er det virkelig ikke bare barnehagen som oppfører seg respektløst..

Anonymkode: c0bb2...a9d

Hadde det vært meg som jobbet der, så hadde jeg vinket og glist tilbake, og vist barnet ditt; der jogger mammaen din, vink masse! :) 

Anonymkode: 01de7...6c2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Hadde det vært meg som jobbet der, så hadde jeg vinket og glist tilbake, og vist barnet ditt; der jogger mammaen din, vink masse! :) 

Anonymkode: 01de7...6c2

Det hadde vært veldig koselig. Min unge pleier alltid å vinke til meg hvis han ser meg. 

Anonymkode: 561f6...aa2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hadde det vært meg som jobbet der, så hadde jeg vinket og glist tilbake, og vist barnet ditt; der jogger mammaen din, vink masse! :) 

Anonymkode: 01de7...6c2

Herlighet , det finnes masse barn som blir lei seg om de ser foreldrene og ikke blir hentet

Anonymkode: 6f5b3...ecd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Og hva i huleste vet de ansatte i barnehagen om hva barna gjør med foreldrene sine på fritiden? For noen kjerringer. Sure, bitre, grinete tanter som er misunnelig på folk med ordentlige jobber.

Anonymkode: f34b7...47e

Skam deg! Er det rart at barnehagene mister viktig kompetanse, pedagoger som ikke orker mer drit? 😡 

Anonymkode: ec7eb...ee7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 20.11.2020 den 21.31):

Om man har fri, men allikevel velger å ha barnet en full dag i barnehagen, så synes jeg det er merkelig, ja. 

Anonymkode: 50ab5...ba5

Hun har ikke fri.

Barnet har kort tid i bh. 

Les innlegg #1 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Herlighet , det finnes masse barn som blir lei seg om de ser foreldrene og ikke blir hentet

Anonymkode: 6f5b3...ecd

Og mange som ikke blir det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Victoriaida skrev (På 20.11.2020 den 22.01):

Da er man sliten. Selv har jeg studert med 2 barn alene da jeg tok bachelorgraden min. Jeg hentet barna mine i 2 forskjellige bhg og kom hjem 17 ca. spiste mat, dusj, kveldsmat og så i seng. Da orker man ikke sette seg ned etter det igjen for å ta opp skolearbeid :P Det er best å gjøre på dagtid mest opplagt om de ter mulig. Snakker som student selv. 

Du skjønner vel at folk er forskjellige? Da jeg studerte, studerte jeg til langt på natt. Sto opp, leverte unger, la meg igjen. Hentet i 14-tida og lagde middag og var sammen de til leggetid før jeg begynte igjen.

Anonymkode: 475a2...241

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

jeg/vi ser barnet ditt mellom 8 og 9 timer hver dag hvor timer blir det igjen for deg? i våken tilstand da vel og merke:)   en vanlig arbeidsdag i barnehagen er 7 timer. Det er tøft for barn og være på i nonstopp i 8-9 timer i barnehagen det er fult kjør fra de kommer til de går. 

 

Anonymkode: 26c29...36e

Hvis barnehagen syns dette er så problematisk så får dere stramme inn på åpningstidene. Så må alle bransjer korte ned arbeidstiden. Unnskyld oss at vi må jobbe, selv om vi velger å få barn. 

Anonymkode: d7fee...ceb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...