Gå til innhold

Barnehagen baksnakker meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Etter å ha lest denne tråden opp og ned, sitter jeg igjen med en ekkel følelse over barnehagepersonale som har så høye tanker om seg selv. Hvem er dere til å bedømme hva som er riktig livsstil for forelderen eller familien? 

Anonymkode: 96a93...d11

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke sånn alle steder. Det er din tolkning at de er triste fordi de blir hentet sent. Mange barn bryr seg ikke i det hele tatt, eller må dras hylende og skrikende ut av barnehagen. 

Anonymkode: fade9...d11

aldri på 20 år sett en unge som har vært alene i barnehagen bli dratt hylende og skrikende ut av barnehagen fordi de ikke vil hjem.

Anonymkode: 26c29...36e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten å ha lest alle svar: 

Du har fult lov å bruke hele barnehagens åpningstid, du betaler for plassen, og de ansatte er på jobb. 
Med det sagt: nå i corona-tiden er det veldig manko på personalet. Hos oss har vi derfor bedt foreldre om å spille litt på lag: levere så sent de kan, hente så tidlig som mulig. Dette er ikke for at vi ikke vil ha barn i barnehagen, men for vi ofte står en voksen på 15 barn, hvor halvparten har foreldre hjemme. Det sier seg selv, barna som er igjen får ikke dekket alle sine behov. Men om du mener dette er beste løsning for ditt barn, kjør på. 
 

Forresten, venninnen din har taushetsplikt, som hun har brutt. 

Anonymkode: e1d73...cc9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel ikke den yrkesgruppen jeg ville tatt meg mest nær av, no offence til dem 🤷‍♀️😄

Anonymkode: 6c195...d8a

Tuller du? De tar på det kjæreste vi eier. Har du/skal du ha barna dine hjemme da? Ingen leverer vel ikke barna sine til tapere. 

Anonymkode: c62b9...157

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan man ha taushetsplikt i en personalgruppe? Det er taushetsplikt ovenfor barn og barnas situasjon, men interne konflikter blant personalet? Det nekter jeg å tro er taushetsbelagt

Anonymkode: 96a93...d11

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På hvilken måte vil dette være brudd på taushetsplikt? 

Anonymkode: 90471...f0f

Skjønner du ikke det? 

Anonymkode: 6f5b3...ecd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner du ikke det? 

Anonymkode: 6f5b3...ecd

Nei?

Anonymkode: 90471...f0f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uten å ha lest alle svar: 

Du har fult lov å bruke hele barnehagens åpningstid, du betaler for plassen, og de ansatte er på jobb. 
Med det sagt: nå i corona-tiden er det veldig manko på personalet. Hos oss har vi derfor bedt foreldre om å spille litt på lag: levere så sent de kan, hente så tidlig som mulig. Dette er ikke for at vi ikke vil ha barn i barnehagen, men for vi ofte står en voksen på 15 barn, hvor halvparten har foreldre hjemme. Det sier seg selv, barna som er igjen får ikke dekket alle sine behov. Men om du mener dette er beste løsning for ditt barn, kjør på. 
 

Forresten, venninnen din har taushetsplikt, som hun har brutt. 

Anonymkode: e1d73...cc9

Hvis det "ofte" er slik at dere er 1 voksen på 15 barn, så drives det ikke forsvarlig, og dere må stenge. 

Anonymkode: 90471...f0f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Uten å ha lest alle svar: 

Du har fult lov å bruke hele barnehagens åpningstid, du betaler for plassen, og de ansatte er på jobb. 
Med det sagt: nå i corona-tiden er det veldig manko på personalet. Hos oss har vi derfor bedt foreldre om å spille litt på lag: levere så sent de kan, hente så tidlig som mulig. Dette er ikke for at vi ikke vil ha barn i barnehagen, men for vi ofte står en voksen på 15 barn, hvor halvparten har foreldre hjemme. Det sier seg selv, barna som er igjen får ikke dekket alle sine behov. Men om du mener dette er beste løsning for ditt barn, kjør på. 
 

Forresten, venninnen din har taushetsplikt, som hun har brutt. 

Anonymkode: e1d73...cc9

Litt OT, men jeg ser dette med taushetsplikten hevdes gjennom hele tråden og synes det høres meget rart ut. Har barnehageansatte taushetsplikt vedrørende det de ansatte snakker om, overfor de det snakkes om? Det har jeg aldri hørt om. Jeg vet at dere selvfølgelig har taushetsplikt vedrørende de enkelte barna, og at ingen barn eller deres situasjon skal navngis eller utbroderes om overfor andre foreldre/ barn. Men dette gjelder da ikke eget barn?

For å sette det i kontekst: jeg jobber som lege, og har naturligvis taushetsplikt i all pasientkontakt. Jeg har imidlertid ikke taushetsplikt når det gjelder interne personalkonflikter eller hvordan pasientene omtales av det øvrige personalet under kaffepausen eller lignende. Eksempelvis; vi har en svært krevende mor i vår praksis, som kommer med barnet sitt og presenterer de merkeligste problemstillinger relativt ofte. Dette snakker vi selvfølgelig om i personalgruppen. Hvis jeg rent hypotetisk kjente denne moren godt og jeg sluttet i jobben og orienterte henne om denne sladringen som foregikk blant personalet OM HENNE - det ville jo ikke vært brudd på min taushetsplikt! Den handler om noe helt annet! 
Jeg skjønner som flere her virkelig ikke hva dere snakker om, og vil gjerne se en kildehenvisning hvor denne merkelige «taushetsplikten» er nedfelt. 

Anonymkode: b46aa...6e6

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Litt OT, men jeg ser dette med taushetsplikten hevdes gjennom hele tråden og synes det høres meget rart ut. Har barnehageansatte taushetsplikt vedrørende det de ansatte snakker om, overfor de det snakkes om? Det har jeg aldri hørt om. Jeg vet at dere selvfølgelig har taushetsplikt vedrørende de enkelte barna, og at ingen barn eller deres situasjon skal navngis eller utbroderes om overfor andre foreldre/ barn. Men dette gjelder da ikke eget barn?

For å sette det i kontekst: jeg jobber som lege, og har naturligvis taushetsplikt i all pasientkontakt. Jeg har imidlertid ikke taushetsplikt når det gjelder interne personalkonflikter eller hvordan pasientene omtales av det øvrige personalet under kaffepausen eller lignende. Eksempelvis; vi har en svært krevende mor i vår praksis, som kommer med barnet sitt og presenterer de merkeligste problemstillinger relativt ofte. Dette snakker vi selvfølgelig om i personalgruppen. Hvis jeg rent hypotetisk kjente denne moren godt og jeg sluttet i jobben og orienterte henne om denne sladringen som foregikk blant personalet OM HENNE - det ville jo ikke vært brudd på min taushetsplikt! Den handler om noe helt annet! 
Jeg skjønner som flere her virkelig ikke hva dere snakker om, og vil gjerne se en kildehenvisning hvor denne merkelige «taushetsplikten» er nedfelt. 

Anonymkode: b46aa...6e6

Enig. Forstår ikke hva folk mener med at venninnen har brutt taushetsplikten? Informasjonen hun har delt med ts gjelder jo ts og ts stt barn! Eller mener folk at venninnen har taushetsplikt som beskytter den som baksnakker? Synes folk bør vise til lovhjemmel.

Anonymkode: 90471...f0f

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Enig. Forstår ikke hva folk mener med at venninnen har brutt taushetsplikten? Informasjonen hun har delt med ts gjelder jo ts og ts stt barn! Eller mener folk at venninnen har taushetsplikt som beskytter den som baksnakker? Synes folk bør vise til lovhjemmel.

Anonymkode: 90471...f0f

korrektur: ts "sst" barn skal være ts sitt barn 🙂

Anonymkode: 90471...f0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo - du betaler for barnehageplassen og du benytter den slik det passer deg. De ansatte kan ta seg en bolle og gjøre jobben sin!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Går fortsatt fint og levere sent men hvorfor hente 10 min før stengetid????  Det ekke kult alltid være sistemann er det seriøst så vansklig og forstå??? Det verste er jo at du ikke må men du velger å la han være sist hver dag 8-15 vil være perfekt for barna  i en perfekt verden. Aldri har barna i barnehagen vært mer glade enn rett etter gjennåpningen i våres når barnehagen var åpen fra 8-15.30. Bare glade barn null snørrete og slitne unger. Det var en perfekt tid for både barna og de ansatte. Barna er det mest dyrebare vi har hvorfor gjøre det vanskligre enn vi må for dem?? Bare fordi du kan ??? Blir så trist av sånne foreldre 

Anonymkode: 26c29...36e

Leste du i det hele tatt innlegget du siterte?

Anonymkode: c2635...f1e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forstår deg. Men hadde jeg blitt informert om dette, hadde jeg ikke hatt samvittighet til å la barnet mitt være sistemann som ble hentet. Ja, det er ikke ditt problem at deres policy er å gå hjem når sistemann er hentet, men jeg ville ikke vært grunnen til det, hver dag. Du kan jo bare hente 15-20min tidligere? Jeg har også hjemmeundervisning nå, men nå har jeg skolebarn da.. Men greit å bevare rutiner også😊

Jeg var hjemmeværende en stund når barnet mitt gikk i barnehagen, og her likte de at jeg leverte barnet tidlig, slik at jeg ikke kom midt i noe de holdt på meg. Også hentet jeg når andre hentet, mellom 15-16, slik at barnet mitt ikke satt alene.

Anonymkode: c62e4...7a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.11.2020 den 21.36, AnonymBruker skrev:

Du kan jo spørre 4 åringen om han syns det er kult alltid være sistemann i barnehagen hvor artig det er å være 30-45 min alene med de voksne. Sikkert skikkelig stas for han

Anonymkode: 26c29...36e

Hvordan vet du at han alltid er alene med en voksen så lenge?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.11.2020 den 21.24, AnonymBruker skrev:

En fireåring som sover til nitiden og vel så det? Jøss. Når legger barnet seg egentlig?

Anonymkode: 58a91...5fd

Min 2-åring sover fra 19 til 09.30 😅 fullt mulig det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette må være tull. "Venninnen" din har taushetsplikt og risikerer fengsel ved å fortelle dette til det? Tvilsomt.

Anonymkode: c62b9...157

Går taushetsplikten innunder drittslenging om foreldre? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en far som var mye dårlig og derfor hjemmeværende da jeg var liten.
Ble stort sett levert sent i barnehagen.

Hadde kosestund med pappa hver dag, hvor vi spiste god frokost og så på barne-TV før jeg ble levert. Elsket det!!

Pappa har dårlig samvittighet overfor meg og brodern fordi han var mye dårlig, men jeg har et superbra forhold til han i dag, nettopp fordi han tilbrakte så mye tid med oss! 
De morningene er noe jeg husker best fra min barndom :) Tror barnet ditt vil sette stor pris på denne tiden når han blir voksen.
Det er dette jeg husker, ikke tiden i barnehagen. 

Anonymkode: 201eb...ea3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Uten å ha lest alle svar: 

Du har fult lov å bruke hele barnehagens åpningstid, du betaler for plassen, og de ansatte er på jobb. 
Med det sagt: nå i corona-tiden er det veldig manko på personalet. Hos oss har vi derfor bedt foreldre om å spille litt på lag: levere så sent de kan, hente så tidlig som mulig. Dette er ikke for at vi ikke vil ha barn i barnehagen, men for vi ofte står en voksen på 15 barn, hvor halvparten har foreldre hjemme. Det sier seg selv, barna som er igjen får ikke dekket alle sine behov. Men om du mener dette er beste løsning for ditt barn, kjør på. 
 

Forresten, venninnen din har taushetsplikt, som hun har brutt. 

Anonymkode: e1d73...cc9

Nå er foreldre gjerne hjemme på dagtid fordi de jobber for tiden da. Flere enn meg jobber sikkert lengre dager på hjemmekontoret enn til vanlig.

Anonymkode: 4afc6...916

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du er rå. 

Drømmer om å kunne leve sånn. NYT det mens barnet enda går i barnehagen. Du sier at det funker gull for dere, og da burde ikke meningene til sure barnehagetanter ha noen som helst betydning. 

Lykke til med studiet. 

Anonymkode: d8e78...452

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...