Gå til innhold

Barnehagen baksnakker meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

11 hours ago, Mrs Robinson said:

Finnes det en lov som sier noe om når man har lov/ikke lov til å jogge? 

Ja nei, jeg har aldri hørt noe om det før du sa at din mann sier man selvfølgelig ikke tar en joggetur før henting. Da lurer jeg så klart på når dere mener man kan gjøre det?

Dette er en svært merkelig tråd. 

Anonymkode: c2635...f1e

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

syns det er rart folk tror man kan gå hjem med engang siste barn er henta.

Anonymkode: 26c29...36e

Barnehagen har en åpningstid og foreldrene forholder seg til den. Det er ikke foreldrenes jobb og tilpasse åpningstider, det er styreren. Så slutt og legg dette på foreldrene. 

Anonymkode: b5f5e...acd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smiley99

Fy fader, ikke greit! Dette burde du ta opp med ledelsen. Har selv jobbet i barnehage og det er så mye drittslenging.
Ofte at jeg måtte si i fra, men det der skal du ikke finne deg i. For det har de faktisk ikke noe med, så lenge barnet ditt har det
bra og er fornøyd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skulle aldri tro denne tråden ville bli 12 sider lang 😅 Men ett par oppklaringer: 

- Min venninne var ansatt som ringevikar i barnehagen en liten periode. Det vil si at hun ikle er ansatt der nå, eller da hun fortalte meg dette. Hun har nå fått enn annen jobb. Hun jobbet der kun i påvente av fast jobb ett annet sted. 
 

- Flere nevner at mitt barn er siste mann og at det er stusslig. Det stemmer ikke, han trives med å være der når det er få tilstede, og han har alle lekeapparatene til sin disposisjon, samt de voksne som er igjen. Dessuten har to av mine venninner, også begynt å hente sent og levere sent, hovedsaklig pga at jeg gjør det. Så nå henter vi tre omtrent samtidig. Så min sønn er faktisk ikke alene nå. 
 

- Flere nevner at jeg skal jogge på kvelden. Det er ikke noe jeg ønsker fordi dette vil føre til at jeg og mannen får mindre tid med vårt barn og hverandre. Vi nyter tiden vi har sammen som familie hjemme på kvelden. Og det er mørkt og kaldt på kvelden, ikke hyggelig å jogge da i det hele tatt. Jeg får heller ikke sove om natten hvis jeg trener for sent. 
 

- Mange nevner misunnelse her, men hva har jeg som de ansatte eller noen å tråden her misunner? Jeg er ett helt vanlig menneske, riktignok privilegert i forhold til at jeg kan være fulltidsstudent uten jobb ved siden av, men det har sin pris, mannen må jobbe mye. Jeg skjønner bare ikke hvorfor det er noe som er grunn til misunnelse, alle kan studere i Norge og alle kan jogge
 

Anonymkode: 561f6...aa2

Du må for all del gjøre det som passer deg best👍 Men på meg virker det som du er trassig, og nå som du vet at de ansatte i barnehagen snakker om deg og det at du velger å hente sent, så har du fått dine venninner til å gjøre det samme😳 Du er i din fulle rett, men du kan ikke forvente at du er den mest «populære» moren i barnehagen😂😂😂 Barnet ditt vil heldigvis ikke lide under dette, det vil bli tatt godt vare på uansett❤️ Selvfølgelig snakker barnehageansatte om foreldrene til barna. På godt og på vondt... Det er mange flotte foreldre, men det er dessverre også foreldre som utnytter barnehagen maksimalt. Som ikke henter før stengetid, som kjører syke barn i barnehagen proppet med Paracet, som ikke ser at egne barn er slitne og som kjører barna i barnehagen når de selv har fri i romjulen osv. I disse tider er det dessverre mange slitne barnehageansatte. Som jobber underbemannet pga vikarer ikke er å oppdrive, og at de jobber overtid flere dager i uka. 
 

Jeg kritiserer ikke deg og måten du bruker barnehagen på, men at det snakkes om foreldre både i positiv og negativ retning, det er helt sikkert🤪

Anonymkode: 29206...742

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barnehagen har en åpningstid og foreldrene forholder seg til den. Det er ikke foreldrenes jobb og tilpasse åpningstider, det er styreren. Så slutt og legg dette på foreldrene. 

Anonymkode: b5f5e...acd

Det er sant, men vår barnehage har hatt skjema for hva foreldre har behov for så har vi tilpasset vakter etter det, slik at vi bruker personalet bår det er flest folk. (Det er helt opp til foreldrene så lenge det er mellom 1630 og 17.) de må legge inn god margin så fe har rukket å komme seg ut innen den tid. Likevel opplever vi at sistemann på avdelingen som egentlig skulle ha igjen 4barn når nest siste har gått sitter igjen med 9 barn F.eks. Det er mye på småbarn.. når vi spør foreldre om de trenger å justere tiden de har meldt inn,  sier de at de trenger ikke det, men så skjer dette gang på gang.

beklager at dette ikke har noe med saken å gjøre, men jo foreldre er med å avgjøre åpningstid, og så lenge bemanningen er som den er har det mye å si hvor mange som er til stede av barna til en hver tid. Barnehagen er åpen lengre enn personalet er på jobb. 

Anonymkode: c0bb2...a9d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe de reagerer på, så skal de snakke med deg om det.

Det er mange forunderlige holdninger til foreldrerollen her på kg. Man skal ikke motta stønader fra NAV men bidra til samfunnet i form av å jobbe, men man skal ikke jobbe så mye at barnet er tilsvarende like lenge i barnehagen. Osv osv. 

Ser noen skriver du ikke har barnets beste i tankene. Du beskriver barnet som fornøyd og i fin utvikling. Synes du skal stole på egne vurderinger her, så lenge bhg ikke rapporterer noe annet til deg

Anonymkode: 1559d...ce9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er sant, men vår barnehage har hatt skjema for hva foreldre har behov for så har vi tilpasset vakter etter det, slik at vi bruker personalet bår det er flest folk. (Det er helt opp til foreldrene så lenge det er mellom 1630 og 17.) de må legge inn god margin så fe har rukket å komme seg ut innen den tid. Likevel opplever vi at sistemann på avdelingen som egentlig skulle ha igjen 4barn når nest siste har gått sitter igjen med 9 barn F.eks. Det er mye på småbarn.. når vi spør foreldre om de trenger å justere tiden de har meldt inn,  sier de at de trenger ikke det, men så skjer dette gang på gang.

beklager at dette ikke har noe med saken å gjøre, men jo foreldre er med å avgjøre åpningstid, og så lenge bemanningen er som den er har det mye å si hvor mange som er til stede av barna til en hver tid. Barnehagen er åpen lengre enn personalet er på jobb. 

Anonymkode: c0bb2...a9d

Herlighet så slitsomt, de har behov for litt fleksibilitet da. Glad de ikke driver sånn i vår barnehage!

Anonymkode: fade9...d11

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AdeleneMay

Dette skal du prøve å ikke bry deg om. Eventuelt prøv å snike inn en kommentar om at du og barnet setter pris på den lange morgenstunden sammen. Hvis venninna di er tøff nok, kan hun ta det opp med styrer eller direkte med dem som snakker om deg.

Jeg har selv jobba i barnehage i mange år tidligere. Og det der er dessverre en gjenganger. Ansatte som spekulerer og klager over foreldrenes livsstil. Feks. er det noen som reagerer på at foreldre, velger å sende ungen i bhg når de har fri fra jobb. Jeg synes det er tullete å henge seg opp i. Tenker at hvis foreldrene får bruke fridagen på trening, slappe av, husarbeid og andre ærend, så har de kanskje mer overskudd ellers når de er sammen med barna sine. Jeg har prøvd å si imot kollegaer som snakker sånn om foreldre. 

Syns du høres ut som ei bra mor og et godt forbilde, som klarer å kombinere tid med barnet ditt, samtidig som du prioriteter helse og utdanning.

Endret av AdeleneMay
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, got2go skrev:

Moro å lese sjalusien som oser gjennom i mange av svarene her inne!

Ts, ta en prat med styrer. Barnehageansatte har ingenting med å synse om hvordan du tilbringer dagen din. At du jogger er ihvertfall et sjalusimoment! Fortsett som før du, du vet hva som funker i din og batnets hverdag.

Men Ts har da vitterlig ingen ting med hva de ansatte skravler om på privaten? «Venninna mi sier Berit og Åse baksnakket meg! Kjeft på dem». Hva skal leder gjøre? Hvorfor skal leder gjøre noe(annet enn å aldri bruke venninna som vikar igjen). Hvordan lider Ts under denne   sladringen?

TS, du svarer aldri, hvorfor i all verden fortalte venninna di deg dette? Hun høres ikke rent lite sladrete ut selv. Du og hun får baksnakke dem tilbake (som du jo gjør her). Hvorfor bryr du deg egentlig? Du vet du kan hente, og jogge og gjøre som du vil. 

Anonymkode: 729f5...4bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herlighet så slitsomt, de har behov for litt fleksibilitet da. Glad de ikke driver sånn i vår barnehage!

Anonymkode: fade9...d11

Det er jo ganske fleksibelt. Hvis de vet de trenger 0730 - 16, så anbefaler vi å legge inn 07-1630 feks så det er tid. Men mange melder inn 09-15, kommer 08 og henter 1600.  Vi kan selvfølgelig ikke gå fra en som sitter igjen med 9 småbarn alene (hvorav flere ikke går selv). Da må vi bli igjen til flere barn er hentet. Men vi får ikke lov til å gå overtid heller (det er det ikke penger til), så vi må ta det på avspasering som vi sliter med å ta ut.

Anonymkode: c0bb2...a9d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ganske fleksibelt. Hvis de vet de trenger 0730 - 16, så anbefaler vi å legge inn 07-1630 feks så det er tid. Men mange melder inn 09-15, kommer 08 og henter 1600.  Vi kan selvfølgelig ikke gå fra en som sitter igjen med 9 småbarn alene (hvorav flere ikke går selv). Da må vi bli igjen til flere barn er hentet. Men vi får ikke lov til å gå overtid heller (det er det ikke penger til), så vi må ta det på avspasering som vi sliter med å ta ut.

Anonymkode: c0bb2...a9d

Men de valgte jo en barnehage med de åpningstidene som står på nettsiden til kommunen. Da antar vel de fleste at det er dette de kan forholde seg til, og så blir dette innskrenket. Vi leverer alt fra 7 til 09:30, og henter alt fra 14-16:45. Det kommer helt an på vår dag. 

Anonymkode: fade9...d11

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

En fireåring som sover til nitiden og vel så det? Jøss. Når legger barnet seg egentlig?

Anonymkode: 58a91...5fd

Min eldste sov gjerne til både 10 og 11 om hun hadde sjansen, enda hun la seg kl 19 i alle barnehageårene. De to minste her sover til 9 i helger, og blir vekket halv åtte i ukedagene. 1 og 3 år. De legger seg halv sju og sju. Skjønner ikke hva som er rart med det?

Anonymkode: 9537c...db2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså, jeg blir ikke provosert over at disse yrkesgruppene jobber mye og ser barna sine lite. Jeg forstår hvorfor, og forstår også hvorfor det må bli slik.

Det som provoserer meg er at det blir påpekt og snakket om av de ansatte. Når de snakker om dette, så er det kanskje fordi de ikke synes noe om det? Jeg tenker at de i barnehagen skal utvise høy takhøyde for hvordan familier organiserer sine dager. Vi kan vel ikke få det slik at de med utdanning og viktige jobber skal slutte å få barn?

Anonymkode: 7dd43...c0a

Man snakker om det fordi det er helt naturlig å snakke om hva som påvirker barna i barnehagen som vi har ansvaret for. 

Virker som mange foreldre mener at vi som ser barna i flere timer daglig enn dem selv ikke skal få ha meninger om hva som er best for barna.

Vel, news flash, mange foreldre er så egoistiske og opptatt av egen selvrealisering at de ikke evner å tenke på barnas beste. Dette blir det selvfølgelig prat om blant de ansatte som ser hvordan dette går ut over barna.

Her handler det ikke om at de ansatte vil hjem, man får ikke gå så lenge før tiden uansett når siste barn er hentet... alltid noe ekstra å gjøre etter henting.

Men vi ser veldig godt hvordan det påvirker barna som har lange dager.

Så jeg svarer ikke helt på HI, TS leverer jo sent. Men generelt på KG er det mange foreldre som burde levd livene sine litt annerledes. Barn har ikke godt av lange dager.

Ikke få barn hvis du ikke takler å sette deg selv i 2.rekke liksom. Å gi barna lange dager fordi man skal selvrealisering seg blir for dumt. Ikke få barn hvis du ikke vil være sammen med dem!

Hvor blir det av retten barnet har til et godt liv oppi all denne selvrealiseringen som dagens foreldre driver med??? Barnet har ikke bedt om å bli født, den avgjørelsen tok du som forelder. Da er det ditt ansvar å ta vare på barnet også, ikke sette bort den jobben til en underfinansiert institusjon med for få ansatte.

Anonymkode: e24e1...501

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men de valgte jo en barnehage med de åpningstidene som står på nettsiden til kommunen. Da antar vel de fleste at det er dette de kan forholde seg til, og så blir dette innskrenket. Vi leverer alt fra 7 til 09:30, og henter alt fra 14-16:45. Det kommer helt an på vår dag. 

Anonymkode: fade9...d11

Men så er det jo en pandemi på gang som fører til at vi ikke kan samarbeide på tvers av avdelinger og kohorter. Denne påmeldingen er jo pga vanskeligheter ifm covid-19, det er da selvfølgelig ikke sånn til vanlig når vi kan hjelpe hverandre på tvers av avdelingene våre..

Anonymkode: c0bb2...a9d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er meget fascinerende at ansatte i barnehagen forventer at barnet automatisk skal være hjemme når man har en fridag? Og legger seg borti det? Haha. 
Jeg har fullt kjør med jobb, familie og hus året rundt, de få fridagene jeg har skal NYTES. ALENE.

 

Anonymkode: d79cf...22f

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, got2go skrev:

Måten folk svarer ts på oser sjalusi. Bare det at de reagerer på at ts tar seg en joggetur før hun henter i barnehagen.

Ha ha ja for det er mye å være sjalu på, herlighet så lei jeg er set misunnelseskortet som dras oppe 

Anonymkode: 6f5b3...ecd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Skulle aldri tro denne tråden ville bli 12 sider lang 😅 Men ett par oppklaringer: 

- Min venninne var ansatt som ringevikar i barnehagen en liten periode. Det vil si at hun ikle er ansatt der nå, eller da hun fortalte meg dette. Hun har nå fått enn annen jobb. Hun jobbet der kun i påvente av fast jobb ett annet sted. 
 

- Flere nevner at mitt barn er siste mann og at det er stusslig. Det stemmer ikke, han trives med å være der når det er få tilstede, og han har alle lekeapparatene til sin disposisjon, samt de voksne som er igjen. Dessuten har to av mine venninner, også begynt å hente sent og levere sent, hovedsaklig pga at jeg gjør det. Så nå henter vi tre omtrent samtidig. Så min sønn er faktisk ikke alene nå. 
 

- Flere nevner at jeg skal jogge på kvelden. Det er ikke noe jeg ønsker fordi dette vil føre til at jeg og mannen får mindre tid med vårt barn og hverandre. Vi nyter tiden vi har sammen som familie hjemme på kvelden. Og det er mørkt og kaldt på kvelden, ikke hyggelig å jogge da i det hele tatt. Jeg får heller ikke sove om natten hvis jeg trener for sent. 
 

- Mange nevner misunnelse her, men hva har jeg som de ansatte eller noen å tråden her misunner? Jeg er ett helt vanlig menneske, riktignok privilegert i forhold til at jeg kan være fulltidsstudent uten jobb ved siden av, men det har sin pris, mannen må jobbe mye. Jeg skjønner bare ikke hvorfor det er noe som er grunn til misunnelse, alle kan studere i Norge og alle kan jogge
 

Anonymkode: 561f6...aa2

Men selv om hun ikke jobber der nå så har hun taushetsplikt

Anonymkode: 6f5b3...ecd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man snakker om det fordi det er helt naturlig å snakke om hva som påvirker barna i barnehagen som vi har ansvaret for. 

Virker som mange foreldre mener at vi som ser barna i flere timer daglig enn dem selv ikke skal få ha meninger om hva som er best for barna.

Vel, news flash, mange foreldre er så egoistiske og opptatt av egen selvrealisering at de ikke evner å tenke på barnas beste. Dette blir det selvfølgelig prat om blant de ansatte som ser hvordan dette går ut over barna.

Her handler det ikke om at de ansatte vil hjem, man får ikke gå så lenge før tiden uansett når siste barn er hentet... alltid noe ekstra å gjøre etter henting.

Men vi ser veldig godt hvordan det påvirker barna som har lange dager.

Så jeg svarer ikke helt på HI, TS leverer jo sent. Men generelt på KG er det mange foreldre som burde levd livene sine litt annerledes. Barn har ikke godt av lange dager.

Ikke få barn hvis du ikke takler å sette deg selv i 2.rekke liksom. Å gi barna lange dager fordi man skal selvrealisering seg blir for dumt. Ikke få barn hvis du ikke vil være sammen med dem!

Hvor blir det av retten barnet har til et godt liv oppi all denne selvrealiseringen som dagens foreldre driver med??? Barnet har ikke bedt om å bli født, den avgjørelsen tok du som forelder. Da er det ditt ansvar å ta vare på barnet også, ikke sette bort den jobben til en underfinansiert institusjon med for få ansatte.

Anonymkode: e24e1...501

Men hvis dere har BARNETS beste i tankene: hvorfor baksnakker dere foreldrene da? Hvis barnet lider under måten foreldrene prioriterer på så må dere kalle inn foreldrene til møte og ta det opp. 
 

Hva hjelper det barnet, når «ringevikar Berit» og «fagarbeider Tine» sitter og snakker om hvor teit mora er i kaffepausen? På hvilken måte hjelper det barnet? På hvilken måte forbedrer det hverdagen til barnet i barnehagen eller hjemme? 
 

Man setter ikke barnet bort i barnehagen, man har barnet der fordi man selv er på jobb, studier, skole whatever! Selv mødre som ikke jobber anbefales å sende barnet i barnehage fordi det er en sosialiseringsarena, læringsarena og en viktig del av læringsprosessen. 
 

Og jeg «makser» ikke tiden i barnehagen, mitt barn er der 6 timer hver dag, toppen 7. 

Anonymkode: 561f6...aa2

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet i barnehage i over 10 år og har dermed hatt ørten foreldre innom på avdelingen i løpet av disse årene. Jeg har aldri opplevd at foreldre forteller meg at de jogger eller har gjort ditt og datt før de henter. Når de henter snakker vi om barnets dag i  barnehagen, noe annet ville vært unaturlig, det er jo barnet de er der for å hente, man er jo ikke interessert i forelderens dag.

Det har derimot vært noen tilfeller hvor foreldre har fortalt at de nå skal på hytten og måtte pakke bilen (fredagen) og derfor henter nå osv. Men aldri har noen kommet og sagt, "sorry jeg er litt sen, jeg måtte bare trene eller jogge", som om det skulle være av interesse for noen? 

Anonymkode: 01de7...6c2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker said:

Haha! «Jeg kritiserer deg ikke, jeg bare skriver et innlegg gjennomsyret av passiv aggresjon og fordekt kritikk og krydrer det med ekstra mange emojies for så å påpeke at det ikke er kritikk».

Denne tråden seiler opp som en ny storfavoritt, det er virkelig noe av det rareste jeg har lest her inne og kronen på verket må være brukeren som spurte MANNEN SIN om det er greit å jogge før henting i barnehagen for så å poste svaret her, som om det har noen allmenn interesse😂

Anonymkode: b46aa...6e6

Haha 👏👏 enig! Jeg lo godt når jeg så den brukeren poste svaret sitt. Det er ikke lov å jogge før henting i barnehagen må vite!! 

Anonymkode: 0af96...6c0

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...