Gå til innhold

Barnehagen baksnakker meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, Mrs Robinson skrev:

Hvis du ikke evner å lese det jeg skriver, kan jeg dessverre ikke hjelpe deg 

Hvem er det som ikke evner å lese hva hvem skriver? 

For å si det sånn. Jeg har til stadighet å gjøre med både folk i oppvekstyrker og foreldre, knyttet til det samme barnet. Det er aldri to forskjellige diskusjoner når det til stadighet er enten på den ene eller den andre siden at det svikter, for poenget er at en av dem ikke klarer å se hva barnet har behov for. Det har ikke noe å gjøre med at de ikke burde jobbe i barnehage, isåfall har det like mye å gjøre med at noen ikke burde være foreldre. Det er fullstendig to-veis. 

Du vil ha det til å være to forskjellige diskusjoner, men det er det ikke. Enkelt og greit 

Endret av BeautyBox
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Humle Brumle skrev:

Jesus Christ, jeg har egentlig begynt å grue meg litt til å bli forelder en gang i fremtiden etter jeg begynte å lese foreldretråder på kvinneguiden. Foreldre er helt ekstremt dømmende. Jeg blir skremt😱😱

Neida, det gjelder bare enkelte. De er en egen rase, i hovedsak kvinner, som mener og synser noe voldsomt. Det er umulig å forstå seg på dem. Jeg har stort sett bare møtt laidbacke allrighte foreldre (og barnehageansatte). 

Anonymkode: fd10d...dd7

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det ville være det naturlige å gjøre for de fleste foreldre. Men ts ønsker tydeligvis å kunne sove lenge, ta ting i sitt tempo og gjøre som hun ønsker. Alle har ikke barnets beste i tankene. 

Anonymkode: 50ab5...ba5

Jeg tenker TS og barnet har det veldig fint hjemme sammen. Det er ikke én måte å gjøre alt på. Om noen mener noe annet enn deg så betyr ikke det at du har rett. 

Anonymkode: d707c...ec0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God underholdningsverdi i å se hvilket engasjement en slik tråd greier å skape. Syns det høres ut som at du har god kontroll på hva som er best for barnet ditt og deg selv, ts. Selvfølgelig skal du da bare fortsette sånn. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en fin start på dagen for barnet og deg.  På slutten av dagen i bhg er det ofte roligere og personalet har færre barn, så å rydde litt med barn til stede er ikke noe problem og en får tid med barna som er igjen. Og vil ikke tro at han er den eneste igjen på den tiden. Men vil vel ikke tro du jogger hverdag, så dette ordner seg.  

Anonymkode: 24f07...23a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres fantastisk ut, viktig at du tar vare på deg selv. Det gjør at du føler deg bra, som igjen gjør at du klarer å.være oppegående mor med mer energi og overskudd til barnet ditt. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kan man ikke ta en joggetur? Spent på begrunnelsen. 

Anonymkode: fd10d...dd7

Hvorfor? 

Det handler ikke om joggeturen i seg selv. Jeg ville ment akkurat det samme om det var snakk om daglig handlerunde, frisørtime, hjem for å støvsuge eller what fuckings ever. At det skjer innimellom fordi det er noe ekstraordinært, gjør selvfølgelig heller ingenting for barnet. 

En barnehagehverdag er slitsomt for barn. 6-7 timer er i utgangspunktet ikke mye for et barn, men når det er snakk om at foreldre gjentatte ganger ikke henter et barn før 5-10 minutter før stengetid, er det IKKE for barnets del. Alle vennene er dratt hjem, de er slitne, barnet savner foreldrene sine, og spesielt i denne årstiden er det tungt, mørkt og trist å føle at det er natta mens man fortsatt må være igjen i barnehagen. Når klokka nærmer seg 17 nærmer det seg leggetid, og dette er tid barna fortjener å være hjemme og slappe av med foreldrene sine, spise en rolig middag og ha en fin, rolig kveld før det er natta. Når foreldrene jobber sent stiller det seg selvfølgelig annerledes, da handler det om behov, ikke lyst. 

Ts gjør akkurat hva hun føler for, men ikke kom her og si at det er for barnets del det blir hentet rett før stengetid. Det er for mors del.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du kan jo spørre 4 åringen om han syns det er kult alltid være sistemann i barnehagen hvor artig det er å være 30-45 min alene med de voksne. Sikkert skikkelig stas for han

Anonymkode: 26c29...36e

Han er har ikke noe imot å være sistemann, han får da en voksen for seg selv og liker en til en kontakt. De siste 2-3 ukene har han bært sammen med 2 kompiser, jeg kjenner mødrene deres, de er hjemmeværende. Disse har også begynt å levere sent og hente sent. 

Anonymkode: 561f6...aa2

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at din venninne kan ha misforstått denne «baksnakkingen»? Det er ikke alltid lett å skjønne sammenhengen mår man kommer inn som vikar. Kanskje har de snakket sammen fordi de opplever at barnet har vanskelig for å komme inn i lek el, og diskuterer en ev bedre løsning? (Vi ser ofte i «min» barnehage at barn som leveres så sent ofte kan ha vanskeligheter med å komme inn i leken.) kanskje de har vanskeligheter med å få ettermiddagen til å gå opp iom at de allerede har vikar de dagene og de helst ikke skal gå sistevakter. (Det er barnehagens problem da, ikke ditt.) 

Baksnakking skal uansett ikke forekomme, og brudd på taushetsplikten skal ikke forekomme så her bør noe taes tak i! 

Anonymkode: c0bb2...a9d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mrs Robinson skrev:

Hvorfor? 

Det handler ikke om joggeturen i seg selv. Jeg ville ment akkurat det samme om det var snakk om daglig handlerunde, frisørtime, hjem for å støvsuge eller what fuckings ever. At det skjer innimellom fordi det er noe ekstraordinært, gjør selvfølgelig heller ingenting for barnet. 

En barnehagehverdag er slitsomt for barn. 6-7 timer er i utgangspunktet ikke mye for et barn, men når det er snakk om at foreldre gjentatte ganger ikke henter et barn før 5-10 minutter før stengetid, er det IKKE for barnets del. Alle vennene er dratt hjem, de er slitne, barnet savner foreldrene sine, og spesielt i denne årstiden er det tungt, mørkt og trist å føle at det er natta mens man fortsatt må være igjen i barnehagen. Når klokka nærmer seg 17 nærmer det seg leggetid, og dette er tid barna fortjener å være hjemme og slappe av med foreldrene sine, spise en rolig middag og ha en fin, rolig kveld før det er natta. Når foreldrene jobber sent stiller det seg selvfølgelig annerledes, da handler det om behov, ikke lyst. 

Ts gjør akkurat hva hun føler for, men ikke kom her og si at det er for barnets del det blir hentet rett før stengetid. Det er for mors del.

Du snakker jo som om dette er en universell sannhet som gjelder alle barn og alle familier og den fasiten har du ikke. Du vet ikke hvorvidt dette er en løsning som som passer denne familien og dette barnet eller ei. Det er nettopp dette som er problemet, du mener noe, om en situasjon og mennesker du ikke kjenner. Om du så har jobbet 20 år i barnehage forandrer ikke på dette. 

Anonymkode: fd10d...dd7

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at din venninne kan ha misforstått denne «baksnakkingen»? Det er ikke alltid lett å skjønne sammenhengen mår man kommer inn som vikar. Kanskje har de snakket sammen fordi de opplever at barnet har vanskelig for å komme inn i lek el, og diskuterer en ev bedre løsning? (Vi ser ofte i «min» barnehage at barn som leveres så sent ofte kan ha vanskeligheter med å komme inn i leken.) kanskje de har vanskeligheter med å få ettermiddagen til å gå opp iom at de allerede har vikar de dagene og de helst ikke skal gå sistevakter. (Det er barnehagens problem da, ikke ditt.) 

Baksnakking skal uansett ikke forekomme, og brudd på taushetsplikten skal ikke forekomme så her bør noe taes tak i! 

Anonymkode: c0bb2...a9d

Og en ting til...  jeg har meget vanskelig for å tro på at man har en policy å gå hjem med en gang sistemann er hentet i disse tider. Det er alltid mer enn nok å gjøre uansett tenker jeg. 

Anonymkode: c0bb2...a9d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke den yrkesgruppen jeg ville tatt meg mest nær av, no offence til dem 🤷‍♀️😄

Anonymkode: 6c195...d8a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig smålig og lite profesjonelt ut av de ansatte. Hadde gitt fullstendig f og jogget som vanlig etter endt undervisningsdag. 😊

Anonymkode: 55980...ed5

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Høres veldig smålig og lite profesjonelt ut av de ansatte. Hadde gitt fullstendig f og jogget som vanlig etter endt undervisningsdag. 😊

Anonymkode: 55980...ed5

Kjempevoksent å oppføre seg som en trassen 3 åring for å vise de fæle bhgansatte at du driter i hva du sier. Uten å ense et sekund at det faktisk er barnet som blir straffet.

Vi har et foreldrepar som nekter å sende med ulltøy til barnet sitt, fordi barnehagen/andre foreldre har rotet bort/tatt med feil tøy hjem i fjor, slik det aktuelle foreldreparet mistet ulltøyet sitt. Så nå må barnet fryse i halvslitt fleecetøy istedet. For foreldrene skal jo straffe OSS 🙄

Anonymkode: a6a81...3c1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kjempevoksent å oppføre seg som en trassen 3 åring for å vise de fæle bhgansatte at du driter i hva du sier. Uten å ense et sekund at det faktisk er barnet som blir straffet.

Vi har et foreldrepar som nekter å sende med ulltøy til barnet sitt, fordi barnehagen/andre foreldre har rotet bort/tatt med feil tøy hjem i fjor, slik det aktuelle foreldreparet mistet ulltøyet sitt. Så nå må barnet fryse i halvslitt fleecetøy istedet. For foreldrene skal jo straffe OSS 🙄

Anonymkode: a6a81...3c1

Du mener oppriktig dette er sammenlignbart? Vet du at dette barnet lider på noen måte (straffet...) over at mor tar seg en joggetur før henting? 

Anonymkode: fd10d...dd7

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du mener oppriktig dette er sammenlignbart? Vet du at dette barnet lider på noen måte (straffet...) over at mor tar seg en joggetur før henting? 

Anonymkode: fd10d...dd7

Jeg har jobbet i barnehage i mange år. Ingen barn trives med å være sist. Det er trist nok å være sist fordi mamma og pappa må jobbe, men å være sist fordi mamma må lage middag og jogge er bare egoistisk

Anonymkode: a6a81...3c1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel ikke den yrkesgruppen jeg ville tatt meg mest nær av, no offence til dem 🤷‍♀️😄

Anonymkode: 6c195...d8a

Ville foretrukket barnehagepersonalet over din "yrkesgruppe" any day 😊

Anonymkode: c0c0f...4cb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har jobbet i barnehage i mange år. Ingen barn trives med å være sist. Det er trist nok å være sist fordi mamma og pappa må jobbe, men å være sist fordi mamma må lage middag og jogge er bare egoistisk

Anonymkode: a6a81...3c1

Hun er fulltidsstudent, hun JOBBER. Hun tar seg bare en joggetur mellom jobbingen og hentingen, før hun jobber igjen på kvelden. Hva vet du om hun har muligheter til å jogge på kvelden når barnet er lagt, om hun f.eks er alene med barnet?

Anonymkode: a2d49...b03

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting galt med rutinen der OM du fks kan hente tidlig iallfall en dag i uken,barn liker å rope seee der kommer mammaen/ pappaen din xxx- og barn liker å vise oss frem til sine venner osv. Det er veldig trist for barnet om det alltid er sistemann som blir hentet. Og en annen ting- barn starter leken med engang de kommer i bhg, de finner sine venner for dagen. Forstår at dere liker å sove lenge men, det går ant at du levere tidlig, tar en morgenøkt , studerer litt, henter gutten før middags laging så kan dere lage den sammen! Jeg jobber i bhg, og det er trist å se at de samme barna kommer sist inn i leken og står igjen helt til slutt! 

Anonymkode: 26979...020

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er i nesten lik situasjon. Jeg har - pga corona digitale forelesninger, noen forelesninger starter senere. Da lar jeg barnet mitt sove ut (til 9) og leverer i 10draget. Én av de ansatte skal alltid kommentere at datteren min sover for lenge, huk mener normal tid å våkne er 7. Jeg er uenig, og syns det er behagelig for alle parter at vi har døgnrytme som passer alle. Hun er 2,5 år og legger seg 19-20tiden. 

Syns du skal heve deg over det, de er sikkert bare bitre for at du tilsynelatende lever et enklere liv enn dem. De er misunnelige... Du er super som studerer og er mamma samtidig. Det er en investering for fremtiden til deg og sønnen din. Og de får betalt ut en arbeidsdag, de skal bare være glade for at de noen dager kan gå før tiden! Det er sjeldent at noen får betalt fullt ut, men får gå tidligere. Ikke ha dårlig samvittighet

Anonymkode: 96a93...d11

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...