Gå til innhold

Barnehagen baksnakker meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det ville være det naturlige å gjøre for de fleste foreldre. Men ts ønsker tydeligvis å kunne sove lenge, ta ting i sitt tempo og gjøre som hun ønsker. Alle har ikke barnets beste i tankene. 

Anonymkode: 50ab5...ba5

Hvorfor har jeg ikke barnets beste i tankene? Og hvordan vet du hva som er best for mitt barn? 
 

Mitt barn er blidere, spiser bedre og har mer energi av denne rutinen her. Tidligere når jeg jobbet måtte vi haste avgårde til barnehagen 07.15, han spiste frokost i barnehagen. Dette fungerte dårlig for han, fordi han spiser sjeldent godt svært tidlig om morgen. Så hentet vi kl. 15.45-16.00, etter jobb. Da var han utslitt, grinete og lei etter en lang dag i barnehagen og lite mat. Så kom vi hjem så var det dusj og middag, senga kl.19.00 fordi han måtte opp 06.00 for å rekke barnehagen neste dag. Han var alltid sur og grinete om morgen. Vi fikk 2 timer sammen på kvelden, som er altfor lite. 

Nå er han mye blidere, han spiser seg god og mett til frokost, vi koser oss. Og han våkner uthvilt og blid i 9-tiden, har en rolig morgen med lang frokost og hygge. 

 

 

 

 

 

 

Anonymkode: 561f6...aa2

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Trine bb skrev:

Alle foreldre gjør ikke det, nei. Selvfølgelig er det noen som ikke kan være gode foreldre. Nå snakker jeg Ikke om det. Slutt å vri dette til noe annet enn hva det er .dette handler om kvinner som må være slemme og tråkke på mødre som ikke gjør ting akkurat som dem 

Nei, dette handler om voksne mennesker som ser og ønsker barnas beste. 

Når du legger til grunn at alle foreldre vet og gjør barnas beste, så sier du faktisk at alle foreldre er gode foreldre, jo.

Slutt å gjør dette til en kvinnegreie, du ødelegger både for deg selv og resten av oss. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mer kvalitetstid kunne dere hatt om du ikke priotererte jogging. Synes det er litt merkelig å la sitt eget barn sitte igjen som eneste barn til stengetid, når man har mulighet til å hente tidligere. 

Anonymkode: 50ab5...ba5

Why? Det siste barnet får ekstra mye oppmerksomhet fra ansatte, og lider da ingen nød. Det har jeg opplevd i praksis, har hatt sikkelig kvalitetstid med de siste barna. Da er det rolig og stille, og ungene kan leke med hva de vil. Det høres ut som Ts er alenemor, studerer, og er innestengt i huset med studier hele dagen. Da tror jeg den joggeturen er ganske viktig for den fysiske og psykiske helsa til Ts.

Og man må faktisk ha god egenomsorg for å være en god forelder. Jeg synes Ts høres ut som en veldig god mor, og barnehageansatte må skjerpe seg! Slutte å baksnakke, fordi man vil ha kortere arbeidsdag. Har man senvakt For eksempel fra 9:30-17:00 JA, da har man faktisk jobb fra 9:30-17:00! Barnet har det bra, og det er det eneste som betyr noe! 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

syns det er rart folk tror man kan gå hjem med engang siste barn er henta.

Anonymkode: 26c29...36e

Då er det opp til ledelsen å legga til rette for at folk får betalt for å rydde opp og ordna ting etter 16:30. Arbeider sjølv i barnehage og synest det er ein drittting at vi skal måtte arbeida gratis om barn blir henta 16:25. Difor har vi faktisk endelig fått inn ryddetid på 15.min (som er betalt). Har man seinvakt så arbeider man til den er over, og klager ikkje over foreldre som bruker eit frivillig velferdstolbod som dei også betalar for.

Foreldre er og kundar, det er mange som gløymer det. Vi skal faktisk gi ein service til folk i ulike situasjonar, der barns beste såklart går først. Ser den at det alltid er dumt å bli henta sist, det er eit godt argument.

Anonymkode: b0666...215

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mrs Robinson skrev:

Nei, dette handler om voksne mennesker som ser og ønsker barnas beste. 

Når du legger til grunn at alle foreldre vet og gjør barnas beste, så sier du faktisk at alle foreldre er gode foreldre, jo.

Slutt å gjør dette til en kvinnegreie, du ødelegger både for deg selv og resten av oss. 

Spar meg. Når folk her skriver at Ts burde levere tidligere , hente tidligere , ikke jogge , hun tenker ikke på barnets beste og hun virker helt blåst. Jo, det er en kvinne greie. foreldrene kjenner sitt barn best JO. Unntakene er de som ikke skulle hatt barn , men denne tråden handler ikke om det. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, BeautyBox skrev:

Det er IKKE whataboutism. Hadde du visst hvorfor jeg skriver dette hadde du nok valgt å ikke si noe mer. Det er minst like mye whataboutism å skrive det du skriver enn det jeg svarer deg, for det er først og fremst du som påstår at den ene ofte er dårligere til å se det enkelte barnets behov enn den andre. Og det er IKKE sant. 

Jeg svarer jo faktisk på et innlegg som påstår at foreldre kjenner barna og gjør det som er best for barna. Jeg svarer at man IKKE kan ta utgangspunkt i dette. Og du svarer at barnehagen ikke alltid vet barnas beste heller..

Dette har jo NADA med mitt argument å gjøre. Hva du har opplevd eller mener om barnehagepersonell du har møtt er i bunn og grunn fullstendig uinteressant.

Skriv gjerne hvor jeg har sagt at jeg mener bhgansatte er bedre til å vurdere barnas beste enn foreldrene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Trine bb skrev:

Spar meg. Når folk her skriver at Ts burde levere tidligere , hente tidligere , ikke jogge , hun tenker ikke på barnets beste og hun virker helt blåst. Jo, det er en kvinne greie. foreldrene kjenner sitt barn best JO. Unntakene er de som ikke skulle hatt barn , men denne tråden handler ikke om det. 

Ikke alle foreldre vet sitt eget barns beste, og ikke alle i oppvekstyrker vet sitt eget barns beste. Det går begge veier.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Trine bb skrev:

Spar meg. Når folk her skriver at Ts burde levere tidligere , hente tidligere , ikke jogge , hun tenker ikke på barnets beste og hun virker helt blåst. Jo, det er en kvinne greie. foreldrene kjenner sitt barn best JO. Unntakene er de som ikke skulle hatt barn , men denne tråden handler ikke om det. 

Kjenner du kjønnene til alle som svarer her inne? 

Spurte for øvrig mannen min (om det skulle være av interesse), som sa at man selvfølgelig ikke tar en joggetur før man henter barn i bhg/skole.

De to siste setningene dine er ganske selvmotsigende, sånn for øvrig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind

For fuck sake. 

Ungen er glad, lykkelig og trives med denne rutinen. 

At de ansatte baksnakker mor for noe som funker for henne og barnet er uakseptabelt. 

Hadde tatt det opp med styret om å be dem holde kjeft og gjøre jobben sin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Mrs Robinson skrev:

Jeg svarer jo faktisk på et innlegg som påstår at foreldre kjenner barna og gjør det som er best for barna. Jeg svarer at man IKKE kan ta utgangspunkt i dette. Og du svarer at barnehagen ikke alltid vet barnas beste heller..

Dette har jo NADA med mitt argument å gjøre. Hva du har opplevd eller mener om barnehagepersonell du har møtt er i bunn og grunn fullstendig uinteressant.

Skriv gjerne hvor jeg har sagt at jeg mener bhgansatte er bedre til å vurdere barnas beste enn foreldrene.

Ok, så gikk jeg glipp av hva du faktisk svarte på. Men jeg skjønner ikke hvordan du kan mene at det ikke er like relevant å nevne at det går begge veier også. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mrs Robinson skrev:

Kjenner du kjønnene til alle som svarer her inne? 

Spurte for øvrig mannen min (om det skulle være av interesse), som sa at man selvfølgelig ikke tar en joggetur før man henter barn i bhg/skole.

De to siste setningene dine er ganske selvmotsigende, sånn for øvrig.

Hvorfor skal man ikke jogge før man henter barn ? Dere kan da ikke fortelle en annen mor om det er greit for hun eller ikke ? hun gjør det som funker for hun. Dere kan ikke komme å si selvfølgelig gjør man ikke det ! Dere er jo like blåst begge to 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, BeautyBox skrev:

Ok, så gikk jeg glipp av hva du faktisk svarte på. Men jeg skjønner ikke hvordan du kan mene at det ikke er like relevant å nevne at det går begge veier også. 

Dårlige foreldre vs dårlige barnehageansatte er to forskjellige diskusjoner 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

det innebærer at de må være på jobb lenger. Policyen i barnehagen er at de drar hjem når siste man er henta. 

For en merkelig barnehage hvor de ansatte ikke har en fast arbeidstid. Så da kan man i praksis jobbe 5 timer en dag da så lenge sistemann er hentet? Høres rart ut.

Anonymkode: 01de7...6c2

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har en løsning som ligner din. Mannen jobber fra 12, så de to sover til de våkner og spiser frokost lenge. Koser seg med kvalitetstid. Levers i bhg 9.30. Og hentes 16.30 av meg. Synes det er topp ordning for vår familie. 

Anonymkode: a6b95...0f5

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mrs Robinson skrev:

Dårlige foreldre vs dårlige barnehageansatte er to forskjellige diskusjoner 

Ehh hæ? Det er fullt mulig å nevne det i en og samme setting. Det vet jeg alt om ihvertfall

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, BeautyBox skrev:

Ehh hæ? Det er fullt mulig å nevne det i en og samme setting. Det vet jeg alt om ihvertfall

Hvis du ikke evner å lese det jeg skriver, kan jeg dessverre ikke hjelpe deg 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det virker som livsstilen min provoserer barnehagen. Min nære venninne har i en liten periode tatt ringevikar oppdrag i barnehagen. Hun forteller at flere av de ansatte i barnehagen baksnakker meg og sier jeg bare «går hjemme». Spesielt joggeturene mine før henting, har flere kommentert. Venninnen min sier det provoserer de ansatte fordi det innebærer at de må være på jobb lenger. Policyen i barnehagen er at de drar hjem når siste man er henta.

 

Bør jeg legge om min hverdag fordi barnehageansatte skal få gå hjem før? 

Anonymkode: 561f6...aa2

Du bør ikke gjøre noe som helst annen enn å ta en alvorsprat med styreren av barnehagen. Jeg synes det høres ut som dere har en fin rutine. En avslappet morgen er den beste morgen spør du meg :)

Bu-fuckings-hu for de ansatte som ikke kan dra hjem og få betalt fritid! Makan asså!

Anonymkode: 51208...616

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Mrs Robinson skrev:

Kjenner du kjønnene til alle som svarer her inne? 

Spurte for øvrig mannen min (om det skulle være av interesse), som sa at man selvfølgelig ikke tar en joggetur før man henter barn i bhg/skole.

De to siste setningene dine er ganske selvmotsigende, sånn for øvrig.

Hvorfor kan man ikke ta en joggetur? Spent på begrunnelsen. 

Anonymkode: fd10d...dd7

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jesus Christ, jeg har egentlig begynt å grue meg litt til å bli forelder en gang i fremtiden etter jeg begynte å lese foreldretråder på kvinneguiden. Foreldre er helt ekstremt dømmende. Jeg blir skremt😱😱

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

...mens andre studenter faktisk syns det er digg å jobbe på kveldstid i tillegg til dagtid. Du sitter ikke med fasit her. 

Anonymkode: be9c4...0cb

Nei, takk for info at jeg ikke har noen fasit :P  Det er ingen som har noen fasit på barneoppdragelse da alle situasjoner er ulike. Om trådstarter fungerer best som hun beskriver så er det hennes fasit, akkurat som jeg har min. Alle er vi ulike ;) Enkelt og greit må en finne hva som fungerer best. Og trådstarter er den beste mor for akkurat sitt barn. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...