Gå til innhold

Barnehagen baksnakker meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjempevoksent å oppføre seg som en trassen 3 åring for å vise de fæle bhgansatte at du driter i hva du sier. Uten å ense et sekund at det faktisk er barnet som blir straffet.

Vi har et foreldrepar som nekter å sende med ulltøy til barnet sitt, fordi barnehagen/andre foreldre har rotet bort/tatt med feil tøy hjem i fjor, slik det aktuelle foreldreparet mistet ulltøyet sitt. Så nå må barnet fryse i halvslitt fleecetøy istedet. For foreldrene skal jo straffe OSS 🙄

Anonymkode: a6a81...3c1

Utrolig teit det foreldreparet i deres barnehage, hadde aldri latt barnet mitt fryse. Men her ser jeg at barnet mitt trives, han har liker den rolige tiden med få barn på avdelingen, og nå har 2 av kompisene også begynt å bli hentet sent. Så her lider barnet mitt ingen nød, han trives. Og skulle han mislike å bli hentet sent, så bør de ansatte ta det med meg på ett møte, så hadde jeg selvsagt hentet tidligere. Men begrunnelsen bør da være at barnet mitt mistrives, ikke at de vil gå før. 

Anonymkode: 561f6...aa2

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hun er fulltidsstudent, hun JOBBER. Hun tar seg bare en joggetur mellom jobbingen og hentingen, før hun jobber igjen på kvelden. Hva vet du om hun har muligheter til å jogge på kvelden når barnet er lagt, om hun f.eks er alene med barnet?

Anonymkode: a2d49...b03

Det står ingen steder at hun jobber på kvelden. Studier er for øvrig lagt opp veldig fritt, så her disponerer ts tiden fritt selv. 

Hvis barnet står opp kl 9, så er det også tilsvarende lenge oppe på kvelden. Blir ikke mye studietid på kvelden da, gitt

Anonymkode: a6a81...3c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har jobbet i barnehage i mange år. Ingen barn trives med å være sist. Det er trist nok å være sist fordi mamma og pappa må jobbe, men å være sist fordi mamma må lage middag og jogge er bare egoistisk

Anonymkode: a6a81...3c1

Jeg har også jobbet i barnehage. Jeg deler ikke samme erfaring at dette gjelder alle barn. Og om det så hadde vært min erfaring vet jeg bedre enn å mene at det da gjelder alle barn. 

Anonymkode: fd10d...dd7

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fordi barnet kanskje har godt av en fri dag innimellom også???

En barnehagehverdag er ganske krevende for barn også.

Skjønner heller ikke hvorfor man på død og liv skal være sistemann bare fordi man kan

Anonymkode: 26c29...36e

Oppfatter her at barnet har ganske korte dager, ettersom det blir levert sent..? 

Anonymkode: c51fc...f37

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Om barnehageansatte er så lite kompetente at de baksnakker foreldre bare for å være ekle, så skal man ikke bry seg. Dette handler ikke om å være «en trassen 3-åring», men at slike mennesker ikke er verdt å bry seg om.

Barnet blir straffet fordi mor tar seg en joggetur? 😂

Anonymkode: 55980...ed5

Nek.

Barner blir straffet jo, når mor skal ta seg en joggetur på trass fordi de ansatte i barnehagen ikke skal gi råd og anbefale mor å hente tidligere. 

Da setter man egen vilje og selvfølelse over barnets beste, som er å bli hentet så tidlig som mulig 

Anonymkode: a6a81...3c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nek.

Barner blir straffet jo, når mor skal ta seg en joggetur på trass fordi de ansatte i barnehagen ikke skal gi råd og anbefale mor å hente tidligere. 

Da setter man egen vilje og selvfølelse over barnets beste, som er å bli hentet så tidlig som mulig 

Anonymkode: a6a81...3c1

Hun tar seg ikke en joggetur på trass! Det er kjempefint at mor tar var på seg selv og sin egen helse! 

Anonymkode: 96a93...d11

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hun tar seg ikke en joggetur på trass! Det er kjempefint at mor tar var på seg selv og sin egen helse! 

Anonymkode: 96a93...d11

(På bekostning av barnet)

Anonymkode: a6a81...3c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nek.

Barner blir straffet jo, når mor skal ta seg en joggetur på trass fordi de ansatte i barnehagen ikke skal gi råd og anbefale mor å hente tidligere. 

Da setter man egen vilje og selvfølelse over barnets beste, som er å bli hentet så tidlig som mulig 

Anonymkode: a6a81...3c1

Hvem har skrevet at mor skal ta seg en joggetur på trass? 

Anonymkode: 55980...ed5

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ikke for alle barn!

Anonymkode: 37176...5fd

Unger er forskjellige. Ungen min liker at det ikke er stress om morgenen, å spise frokost hjemme, og gjerne leke litt før vi drar. Da får han en god start på dagen og leveres litt over 8. Så lenge han er der til 9 når de har morgenmøte, så opplever jeg absolutt at han kommer inn i dagen. Vi prøver å hente tidlig, men det er ikke alltid det går.

Jeg skulle gjerne ha lagt inn en joggetur i hjemmekontordagen! Når man tar en mastergrad og sitter foran pc en hel dag er det viktig å få rørt på seg. Høres ut som TS lager gode dager for både seg og barnet sitt.

Folk mener for mye om ting de ikke vet noe om! Jeg har måttet hente et kvarter før stengetid et fåtall ganger nå i høst, og opplever at dette ikke er populært. Synes det er overraskende at barnehagepersonalet bryr seg med dette. 

Anonymkode: f9fff...a3b

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Luckiness skrev:

Jeg selv velger å heller levere barnet tidlig/til frokost i barnehagen og heller hente tidlig. Framfor å levere sent og hente sent. Føler barnet kommer mer inn i dagen når h*n er der fra starten. Mere opplagt er h*n også trolig, for h*n er alltid sliten på ettermiddagen både etter barnehage og dersom vi er hjemme. Kanskje du uansett burde spørre de ansatte hvordan de observerer at barnet har det fra morgen til ettermiddag. Uavhengig sv at du vet de har pratet om deg. Men for å være interessert og gjøre det du selv kan for at barnet har det best mulig de timene h*n er der.

Grunnen til at han er sliten på ettermiddagen kan vel vere at han står opp tidlig? Det er ikkje alle barn som vaknar i 6-7-tida om morgonen. Det må vere heilt greitt å stå opp 8 eller 9. Eg synes ikkje at ts skal få barnet til å endre døgnrytme, så lenge barnet får nok søvn. Eg har også ein fireåring, og vi står opp like før 8. Leverer før samling 9.30. Eg ville ha syntes det var trist om eg ikkje fekk ete frukost saman med barnet mitt.   🙂

Anonymkode: 90471...f0f

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun tar seg ikke en joggetur på trass! Det er kjempefint at mor tar var på seg selv og sin egen helse! 

Anonymkode: 96a93...d11

Helt enig. Mors helse er også viktig for barnet. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ville foretrukket barnehagepersonalet over din "yrkesgruppe" any day 😊

Anonymkode: c0c0f...4cb

Ja dere tar dere veldig bra ut også i denne tråden. 👍 NM i drama fra ende til annen. 

Anonymkode: 6c195...d8a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første virker du absolutt som en god mor. Min erfaring er at noen nyter alenetiden på slutten av dagen, og andre ikke. Han har fortsatt kortere dager, og er ikke i barnehagen hele åpningstiden. 

Hvis du er alene med ungen skjønner jeg godt at du har behov for litt egentid. Det er sunt, og gjør at du mest sannsynlig får enda mer overskudd til ungen din.

Akkurat i denne spesielle tiden ville jeg gjerne prøvd å levere litt tidligere, og hente litt tidligere mtp. kravene til smittevern. Dette gjør ofte de ansatte på slutten av dagen. Gjerne du har mulighet til å lage middag sammen med han? Det er jo en super aktivitet å ha med en 4åring på.

Og med tanke på veninnen din så har hun taushetsplikt. Dette skulle aldri blitt tatt opp i utgangspunktet, og hvis du evt. går til styrer kan hun risikere å miste jobben sin. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Geirfuglen
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

(På bekostning av barnet)

Anonymkode: a6a81...3c1

Hvordan er dette på bekostning av barnet? Flere bør ta vare på egen helse slik at de får overskudd til å være gode foreldre. Tror det er et større problem med utslitte småbarnsforeldre med «vondter» etter en lang dag på hjemmekontoret eller tomme og øre etter en lang arbeidsdag, som igjen fører til at man setter ungene med pad eller foran TV når man kommer hjem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste at noen mente i tråden at dwn tiden TS brukte på jogging kunne vært brukt til kvalitetstid sammen med barnet. Joda, men de færreste har vel kvalitetstid med barnet alle timene de er våkne eller? Nå har ikke jeg barnehagebarn lenger, men selv om jeg hadde fri så var ofte ungen i barnehagen alikevel. Tenkte ofte at det var bedre for banet å være i barnehagen og kunne leke og kose seg, enn å være hjemme med mamma som måtte ta igjen alt det forsømte som husarbeid osv. Som man da slipper å gjøre hver ettermiddag mellom jobb og legging. Ingen barn er tjent med å ha en utslitt mor. TS, nyt joggeturen din. Det er bra får både den psykiske og fysiske helsa. 

Anonymkode: 320ca...9d5

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste for 4 åringen er å få med seg det som skjer i bhg, fra frokost til tidlig ettermiddag. 

Anonymkode: b7308...d2b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Stusser ikke over det du sier, bortsett fra det om at du henter 10 minutter før stengetid. En fireåring klarer ikke alltid sette ord på det at det er kjipt å være igjen til sist. Jobber i barnehage selv, og ser daglig de barna som alltid er igjen til sist merker det godt selv. De har ikke så mye å gjøre, da det ikke er flere barn igjen, og de blir tristere og tristere etterhvert som alle barna blir hentet bortsett fra de. Det er ikke alltid like kult for barnet å sitte igjen med en voksen og leke med biler eller tegne. 

Så selv om barnet ditt har relativt korte dager, kan det ofte "lønne" seg å levere barnet til frokost og heller hente rett etter frukt. På den måten kommer de lettere inn i leken, da de ofte "finner en lekevenn" lettere enn når alle er i full lek senere på dagen. Og bli henta etter frukt er ofte stas, da de ikke er henta verken først eller sist. De har også rukket å få lekt fra seg i løpet av dagen. Timene etter frukt er ofte kjedeligere da det er færre barn og færre voksne.

Syns ellers at det er uprofesjonelt av de ansatte å snakke om deg på den måten, spesielt med tanke på at barnet ditt har jo ganske korte dager. I min barnehage jobber vi til stengetid, selv om vi er tomme 45 min før stengetid, er vi igjen for å vaske, rydde eller lignende. 

Anonymkode: 5e9ad...f5a

Eg er ikkje ts, men i vår bhg er det motsatt: Teikning og roleg aktivtitet medan dei ventar på at alle barna skal komme, og uteleik på slutten av dagen. Er jo greitt å teikne litt innimellom ,så eg leverer av og til ein halvtimes tid før samling, men det som skjer på denne tida  er ikkje så spennande for  jenta mi som å få vere ute. Ville ha vore trist å ikkje fått ete frukost saman vi to!  Mulig at det er litt spesiell døgnrytme i vår bhg. Mange foreldre med fleksitid og i permisjon med baby, så vi er langt fra åleine om å levere til samlinga kl. 9.30.

Barna er ute på slutten av dagen. Eg har prøvd å hente rett etter frukt, men må da "time" det slik at eg kjem når dei sit med matboksen sin. Dersom ho er begynt å leike igjen, er det ikkje så lett å få ho med meg 🙂. Det har hendt at eg har henta som ein av dei siste, og da er det topp stemning, for det er da lite kø til den huska som  er mest populær 🙂

Anonymkode: 90471...f0f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri ha dårlig samvittighet for at du tar vare på deg selv og gjør noe for deg selv som gir deg overskudd! Så lenge du ser at barnet ditt har det bra og trives så går ikke dette på bekostning av noe. Barnehagen har åpningstider for at de skal brukes. Her var det mange besserwissere som får bedre selvfølelse et lite øyeblikk av å sparke på en annen mor. 

Er du dessuten sikker på at denne venninnen din snakker sant? Kan det være at de meningene hun sier de ansatte i barnehagen har om deg, egentlig er hennes egne fordi hun er litt sjalu/misunnelig/smålig? Hun vet at du mest sannsynlig ikke tar opp dette med barnehagen fordi du da vil måtte sette henne i et dårlig lys og at du ikke vil at hun skal få en reprimande.

Anonymkode: 6d1f5...272

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er folk,og folk er forskjellige. Der ser man også på svarene som er gitt her.  TS; jeg har ikke barn selv,men har jobbet i barnehage. Er det noe som er HELT sikkert så er det at det snakkes. Det snakkes mye. Det finnes en mening om ALT foreldrene foretar seg. Så uansett hva du gjør - det er alltid noen som vil reagere på det. Og det oppstår teorier om det meste! «Per hadde på seg forskjellige sokker idag,så dere det? Har de dårlig råd hjemme eller?»

Om du skulle ha kuttet ut joggingen din,hentet ongen din tidligere, tatt til deg kritikken som haglet, da kan du være sikker på at det sitter en pedagogisk barnehagetante som sier «herregud var vel ingen som skulle nekte henne noe. For en pushover altså. Tåler jo ingenting». 
 

Er det noen som skal kritiseres er det de som bruker tid på å spekulere i hva foreldrene gjør med tiden de har uten barna sine, og som trekker slutninger ut av intet. Disse menneskene er med på å forme barna, og jeg tror ikke baksnakking står på læreplanen....

Så fortsett du med ditt sier nå jeg! Gjør det du gjør for å være den beste moren for ditt barn. Leggerutiner og frokostrutiner er ikke verdt en dritt om han skulle finne på å herme etter barnehagetantene💁🏼‍♀️

Anonymkode: b30f0...6ea

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

(På bekostning av barnet)

Anonymkode: a6a81...3c1

Nei, ikke enig. Det er anbefalt å trene 30 min daglig. Det er verre å få en mor som som blir overvektig og utviklet livsstilssykdommer og kanskje dør av et hjerteinfarkt før fylte 60 fordi man ikke tok vare på helsa. Er du tykk og aldri trener?

Anonymkode: 320ca...9d5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...