Gå til innhold

Barnehagen baksnakker meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han er 6 -7 timer i barnehagen du er fulltidsstudent , forbereder middag og jogger på 6-7 timer og kaller det fulltid??? En normal arbeidsdag er 8 timer altså fulltid

Anonymkode: 26c29...36e

Ja, jeg vet utmerket godt hva en normal arbeidsdag er, har jobbet heltid i flere år, før jeg valgte å ta master. Det å være student gir deg fleksibilitet, jeg greier ikke å konsentrere meg 100% i 8 timer på rad, derfor tar jeg å jobber i 4-5 timer, tar pauser og tar det opp i igjen etter at barnet er lagt jobber i 1-2 timer til. Jeg jobber også med oppgaven min i helgene, da mannen og barnet er ute på tur f.eks. 

Anonymkode: 561f6...aa2

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det ville være det naturlige å gjøre for de fleste foreldre. Men ts ønsker tydeligvis å kunne sove lenge, ta ting i sitt tempo og gjøre som hun ønsker. Alle har ikke barnets beste i tankene. 

Anonymkode: 50ab5...ba5

Fy så slemme dere er. hva vet dere om hva som er best for ANDRES barn ? æsj jeg spyr nesten av å lese hva dere skriver her !

  • Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du vet at det går an å gjøre skolearbeid etter at barnet har lagt seg og ta igjen arbeidet?

Anonymkode: 5e9ad...f5a

Da er man sliten. Selv har jeg studert med 2 barn alene da jeg tok bachelorgraden min. Jeg hentet barna mine i 2 forskjellige bhg og kom hjem 17 ca. spiste mat, dusj, kveldsmat og så i seng. Da orker man ikke sette seg ned etter det igjen for å ta opp skolearbeid :P Det er best å gjøre på dagtid mest opplagt om de ter mulig. Snakker som student selv. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg synest det er rart at folk klager på at dei må jobbe til dei er ferdig på jobb.

Anonymkode: b0666...215

  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Trine bb skrev:

Folk her på denne tråden er helt på bærtur. DU er en god mor , du gjør det som passer deg best. Du kjenner ditt barn og vet hva som er best for han/hun !!! Du tar vare på deg selv, det må du for å være den beste versjonen for barnet ditt ! De ansatte har ingenting med dette å gjøre ! Klag til styrer og eventuelt videre til kommunen, ikke Finn deg i å la andre tråkke deg ned eller få deg til å føle deg dårlig. 

Etter flere år i oppvekstyrket er jeg dessverre ikke enig i at alle foreldre kjenner sine barn best, og gjør det som er best for barna sine. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Eg synest det er rart at folk klager på at dei må jobbe til dei er ferdig på jobb.

Anonymkode: b0666...215

Jeg synes også det høres ut som de barnehageansatte her er mer opptatt av å få gå hjem så tidlig som mulig, enn at barnet skal komme hjem til mor. 

Å jogge er også en viktig del av det å være student, så mye som man sitter på rumpa foran PC-en eller over en bok! Det skulle bare mangle, herregud. 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Eg synest det er rart at folk klager på at dei må jobbe til dei er ferdig på jobb.

Anonymkode: b0666...215

syns det er rart folk tror man kan gå hjem med engang siste barn er henta.

Anonymkode: 26c29...36e

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mrs Robinson skrev:

Etter flere år i oppvekstyrket er jeg dessverre ikke enig i at alle foreldre kjenner sine barn best, og gjør det som er best for barna sine. 

Det er ikke alle ansatte i oppvekstyrker som vet det beste for barna, heller. 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mrs Robinson skrev:

Etter flere år i oppvekstyrket er jeg dessverre ikke enig i at alle foreldre kjenner sine barn best, og gjør det som er best for barna sine. 

Stemmer godt

Anonymkode: 26c29...36e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, BeautyBox skrev:

Det er ikke alle ansatte i oppvekstyrker som vet det beste for barna, heller. 

Hva har det med mitt innlegg å gjøre?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, BeautyBox skrev:

Det er ikke alle ansatte i oppvekstyrker som vet det beste for barna, heller. 

Men vi ser barna deres hver dag i alle disse timene så føler vi kjenner dem bedre mange ganger

Anonymkode: 26c29...36e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Mrs Robinson skrev:

Hva har det med mitt innlegg å gjøre?

Du skrev at ikke alle foreldre vet hva som er best for barna og gjør det som er best for dem, selvsagt er det relevant å nevne at det ikke er slik at alle i oppvekstyrker alltid vet barnas beste heller. 

Endret av BeautyBox
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men vi ser barna deres hver dag i alle disse timene så føler vi kjenner dem bedre mange ganger

Anonymkode: 26c29...36e

Det stemmer ofte ikke. Det går begge veier.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Mrs Robinson skrev:

Etter flere år i oppvekstyrket er jeg dessverre ikke enig i at alle foreldre kjenner sine barn best, og gjør det som er best for barna sine. 

Alle foreldre gjør ikke det, nei. Selvfølgelig er det noen som ikke kan være gode foreldre. Nå snakker jeg Ikke om det. Slutt å vri dette til noe annet enn hva det er .dette handler om kvinner som må være slemme og tråkke på mødre som ikke gjør ting akkurat som dem 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Men vi ser barna deres hver dag i alle disse timene så føler vi kjenner dem bedre mange ganger

Anonymkode: 26c29...36e

Hahahhahahaha

Anonymkode: 0af96...6c0

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, BeautyBox skrev:

Du skrev at ikke alle foreldre vet hva som er best for barna og gjør det som er best for dem, selvsagt er det relevant å nevne at det ikke er slik at alle i oppvekstyrker vet barnas beste heller. 

Nei, det var på ingen måte relevant for deg å svare det. 

Anonymkode: 50ab5...ba5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, BeautyBox skrev:

Du skrev at ikke alle foreldre vet hva som er best for barna og gjør det som er best for dem, selvsagt er det relevant å nevne at det ikke er slik at alle i oppvekstyrker vet barnas beste heller. 

Nei, dette er whataboutism og har ingenting med mitt innlegg å gjøre. 

Et gjennomgående argument i disse debattene er at "foreldrene kjenner og vet best for barnet", og dette er jævlig farlig å gå rundt og tenke når man ser hvor egoistiske og selvsentrert enkelte foreldre kan være. Det er mange foreldre som ikke evner å tenke på barnas beste, og dette burde man virkelig ha i bakhodet når man anbefaler noen å drite i barnehagens anbefalinger og råd om oppholdstid i bhg. 

At ikke alle burde jobbe i barnehage er faktisk en helt annen diskusjon. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, det var på ingen måte relevant for deg å svare det. 

Anonymkode: 50ab5...ba5

Jo, det var det hundre prosent. Jeg vet absolutt hva jeg snakker om. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Victoriaida skrev:

Da er man sliten. Selv har jeg studert med 2 barn alene da jeg tok bachelorgraden min. Jeg hentet barna mine i 2 forskjellige bhg og kom hjem 17 ca. spiste mat, dusj, kveldsmat og så i seng. Da orker man ikke sette seg ned etter det igjen for å ta opp skolearbeid :P Det er best å gjøre på dagtid mest opplagt om de ter mulig. Snakker som student selv. 

...mens andre studenter faktisk syns det er digg å jobbe på kveldstid i tillegg til dagtid. Du sitter ikke med fasit her. 

Anonymkode: be9c4...0cb

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mrs Robinson skrev:

Nei, dette er whataboutism og har ingenting med mitt innlegg å gjøre. 

Et gjennomgående argument i disse debattene er at "foreldrene kjenner og vet best for barnet", og dette er jævlig farlig å gå rundt og tenke når man ser hvor egoistiske og selvsentrert enkelte foreldre kan være. Det er mange foreldre som ikke evner å tenke på barnas beste, og dette burde man virkelig ha i bakhodet når man anbefaler noen å drite i barnehagens anbefalinger og råd om oppholdstid i bhg. 

At ikke alle burde jobbe i barnehage er faktisk en helt annen diskusjon. 

Det er IKKE whataboutism. Hadde du visst hvorfor jeg skriver dette hadde du nok valgt å ikke si noe mer. Det er minst like mye whataboutism å skrive det du skriver enn det jeg svarer deg, for det er først og fremst du som påstår at den ene ofte er dårligere til å se det enkelte barnets behov enn den andre. Og det er IKKE sant. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...